Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#1201 OFFLINE   Robert88ks

Robert88ks
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-04-2013
  • Skąd: Łuków
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 sierpnia 2014 - 07:43

dobra eibach 30/30 zamówiony teraz amorki to jakie w końcu?? bo amorków eibacha nie znalazłem...

#1202 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 01 sierpnia 2014 - 08:05

sachs/kayaba/bilstein. Ewentualnie amory bilstein b6 lub b8 (standard jest b4)

Dodany obrazek


#1203 OFFLINE   Robert88ks

Robert88ks
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-04-2013
  • Skąd: Łuków
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 sierpnia 2014 - 08:08

sachs/kayaba/bilstein. Ewentualnie amory bilstein b6 lub b8 (standard jest b4)


a jaka jest różnica między tymi bilsteinami b4 b6 itp...?

#1204 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 sierpnia 2014 - 08:12

Jak ma być twardziej, to na pewno nie B4. W normalnej cenie to chyba Sachs będzie sztywnejszy, ale o ile to nie wiem :). Z Bilsteina to B6 lub B8, ale ceny spore.

B4 to standard
B6 utwardzony o standardowym skoku
B8 skrócony skok i utwardzony

Gdybyś zamówił zestaw Pro Kit12 to miałbyś sprężyny -30 i amory B8 w komplecie. Może byłoby trochę taniej :)

#1205 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 sierpnia 2014 - 08:30

Nie prościej założyć KONI z regulacją twardości i po problemie.

#1206 OFFLINE   Robert88ks

Robert88ks
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-04-2013
  • Skąd: Łuków
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 sierpnia 2014 - 10:08

dobra panowie oprócz sprężyn eibacha zamierzam zamówić te bilsteiny tylko teraz kwestia czy lepiej gazowe czy olejowo gazowe??

#1207 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 sierpnia 2014 - 10:21

bierz Sachsa, na B4 będzie miękko

#1208 OFFLINE   Robert88ks

Robert88ks
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-04-2013
  • Skąd: Łuków
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 sierpnia 2014 - 16:00

a co sądzicie o bilsteinach b8 bo takie mi proponowali w sklepie że są najlepsze do zestawu z sprężynami eibach tylko tyle że same amorki komplet 2600zł:pokoj:

#1209 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 sierpnia 2014 - 16:07

Bo to nie są tanie rzeczy kolego :)


 


#1210 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2014 - 16:09

a co sądzicie o bilsteinach b8

Jak wcześniej nie jeździłeś na obniżonym twardym zawiasie, to będziesz zaskoczony :tak:

#1211 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 sierpnia 2014 - 20:58

Najlepiej założyć regulowane koni sport , komplet na 4 koła to 1800zł + sprężyny 800

#1212 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 01 sierpnia 2014 - 23:42

Najlepiej założyć regulowane koni sport , komplet na 4 koła to 1800zł


Wujek a gdzie takie promocje?;) Sam kiedyś zagłębiałem temat ale znalazłem po prawie 800 sztukę...

Dodany obrazek


#1213 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 sierpnia 2014 - 08:02

Wujek a gdzie takie promocje?;) Sam kiedyś zagłębiałem temat ale znalazłem po prawie 800 sztukę...


Nie dalej jak miesiąc temu sprawdzałem u jednego z dystrybutorów. Chciałem być zorientowany jakie są ceny w przypadku gdyby przyszło mi wymienić parę, lub całość w przypadku awarii tych które mam założone.

Przód:
http://www.otokoni.p...od-p-16690.html

Przy czym ja przednie mam w formie wkładów do oryginalnej obudowy amortyzatora. Tak jak w BMW np.

Tył:
http://www.otokoni.p...yl-p-13030.html


Jeżeli chodzi o sprężyny to przerabiałem chyba wszystko co jest na rynku, mi najbardziej odpowiadają H&R 29968VA (komplet)
http://tuning-online...wd-35-35mm.html

#1214 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 sierpnia 2014 - 11:29

Pany, czy przy sportowych, krótszych amorach jest konieczność montować krótsze łączniki stabilizatora? Zużyły mi się szybko, a jak zakładałem żółte amory jakiś czas temu to mocowanie dla łącznika drążka stab. było w innym położeniu niż w seryjnym amortyzatorze tj. kilka cm niżej i ciężko było wpakować łącznik w miejsce na amortyzatorze. Ma to jakiś wpływ na działanie drążka stabilizacyjnego?

Dzięki za info z góry.

#1215 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 sierpnia 2014 - 12:13

Pany, czy przy sportowych, krótszych amorach jest konieczność montować krótsze łączniki stabilizatora? Zużyły mi się szybko, a jak zakładałem żółte amory jakiś czas temu to mocowanie dla łącznika drążka stab. było w innym położeniu niż w seryjnym amortyzatorze tj. kilka cm niżej i ciężko było wpakować łącznik w miejsce na amortyzatorze. Ma to jakiś wpływ na działanie drążka stabilizacyjnego?

Dzięki za info z góry.


Ciężko było , bo trzeba obydwa koła w powietrzu mieć, wtedy nie ma problemu. Generalnie powiedzmy przy małych obniżeniach nie powinno mieć to wpływu na charakterystykę pracy stabilizatora, tym bardziej że polega ona na skręcaniu osiowym. Krótsze łączniki powinno stosować się przy naprawdę sporym obniżeniu bardziej ze względu na fakt ,że łączenie stabilizatora z łącznikami wędruje mocno ku dołowi, oraz krótszy łącznik w takim przypadku łatwiej montuje się przy podniesionym jednym kole.

#1216 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 sierpnia 2014 - 14:26

Już nie pamiętam ale wydaje mi sie ze przy drugim strony też było ciężko...ale mniejsza o to. Na Alledrogo są krótsze łączniki do BMW gdzie zalecają przy obniżeniu już od 4cm a ja właśnie takie mam...chyba że to trochę naciaganie bo kosztują do 150zl. Kit...kupię ori i jeżdżę dalej.

#1217 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 09 sierpnia 2014 - 11:29

Ciężko było , bo trzeba obydwa koła w powietrzu mieć, wtedy nie ma problemu.


co Ty opowiadasz? :o
ja nie mialem zadnego problemu gdy drugie kolo bylo na ziemi, zeby zalozyc laczniki i cala reszte. a mam gwint opuszczony prawie na max. troche pokombinowac i nie ma zadnego problemu, zeby zlozyc wszycho do kupy :)

#1218 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 sierpnia 2014 - 22:04

co Ty opowiadasz? :o
ja nie mialem zadnego problemu gdy drugie kolo bylo na ziemi, zeby zalozyc laczniki i cala reszte. a mam gwint opuszczony prawie na max. troche pokombinowac i nie ma zadnego problemu, zeby zlozyc wszycho do kupy :)


Czy ja napisałem że mam problem ?.

#1219 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 sierpnia 2014 - 12:03

Ja bilsteiny do eibacha -30 odradzam !
Z tyłu wymieniłem taki zestaw po 8 tys bo byla tragedia tak miekko. Z przodu mam jeszcze b4 ale jest straszliwa kicha. Zbieram juz na cos innego. U mnie z tyłu naprawde sie sprawdza mts technik. Tansze od bilsteina a dwa razy solidniejsza konstrukcja. Mysle zeby takie tez na przod wrzucic tylko nie widze u nas w Polsce przednich. Tylko na ebay-u

#1220 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 sierpnia 2014 - 18:38

co Ty opowiadasz? :o
ja nie mialem zadnego problemu gdy drugie kolo bylo na ziemi, zeby zalozyc laczniki i cala reszte. a mam gwint opuszczony prawie na max. troche pokombinowac i nie ma zadnego problemu, zeby zlozyc wszycho do kupy :)


wszytko się da...a swoją drogą to współczuję Twojej omedze jeździć po samym Gdańsku przy takim gwincie...taaakie dziury w jezdni :dziura: