Amortyzator oczywiscie ze ma wplyw na wysokosc auta.
Pomijam juz kwestie tak oczywiste jak krotkie amortyzatory, ktore sila rzeczy obnizaja auto sciagajac sprezyne nizej.
W 535i E34 kiedys mialem problem z lezaca d*pa(zawias seryjny) Tez myslalem ze to kwestia sprezyn - wiec kupilem nowe springi, zmienilem i...roznica praktycznie zadna.
Przy wymianie okazalo sie ze amory sa padniete - wiec i tak planowalem ich wymiane - po miesiacu wymienilem na sachsy i d*pa wstala do gory tak jak powinna, wiec na wlasnym przykladzie wiem ze amor ma znaczenie.
Ale piszesz bzdury

Amortyzatory o skroconym skoku montuje sie do obnizanych sprezyn po to, zeby dalej spelnialy swoja role (tlumic drgania). Gdy zamontujesz obnizajace sprezyny do standardowych amorkow to auto pojdzie w dol, a na odwrot (sportowe amorki standard sprezyny) to auto nie pojdzie w dol. Najlepiej to sobie sprawdzic odkrecajac dolna srube od amorka tylnego i postawic sobie normalnie auto na kolach.