Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#701 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2013 - 19:33

Co byscie wybrali Bilstein B12 czy Weitec Ultra GT?? Za Weitec przemawia cena bo jest ponad ÂŁ200 tanszy niz Bilstein. Mowa o nowym zestawie oczywiscie :)

#702 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 października 2013 - 20:07

chłopaki, czy coś wiecie o springach H&R blue ?
a dokładnie o : http://allegro.pl/sh...item=3602013082

doczytałem w necie że mają -35mm, ale z doświadczenia czy ktoś jeździł na nich?


zadziałała u mnie szukajka :D :jump:
znalazłem ciekawy temat ;) :D http://forum.omegakl...t=14041&page=56 :masakra:

#703 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 października 2013 - 00:24

ja mam te niebieskie H&R u siebie na aucie ;)
dedykowane są dla kombi ;) jest twardziej ;) czy ciutkę niżej niż seria :]

#704 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 października 2013 - 21:34

może ktoś wie z doświadczenia... ?
jakbym wsadził sprężyny przednie eibach z 2,0 do 2,5 R6, jak bardzo obniży się przód auta?

#705 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2013 - 21:37

Sprężyny nowe, czy używane i jak długo.

#706 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 28 października 2013 - 21:40

Sprężyny nowe, czy używane i jak długo.


Sprezyny używane w R4, nie wiadomo jak długo, stan db+, początkowo miało być -30mm

#707 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 października 2013 - 22:17

jak kolega napisał wyżej, używki.

#708 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 29 października 2013 - 08:57

Od 5mm do pewnie nawet 20mm niżej niż w R4 ja u siebie kombinowałem z irmscherami od R4 i poszła zamiast 30mm niecałe 40mm w dół wiec prawie 10mm

Dodany obrazek


#709 OFFLINE   Gajosrw

Gajosrw

    Niebieski grat i gwoździe

  • 100 postów
  • Dołączył: 16-01-2013
  • Skąd: Warszawa - Grochów

Napisany 04 listopada 2013 - 00:43

Rafke! Zabije Cię :jump: w pozytywnym tego słowa znaczeniu :)
Takie są efekty założenia lagi i springów zielonych weitec'a, tylko póki co na małym kole 195/65/15

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Sory że nie mam zdjęcia przed, ale np. tu proszę zdjęcie na porównanie z dzisiejszego spotu, seria po lewej

Dodany obrazek

#710 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 listopada 2013 - 00:50

d*pa siedzi niżej ? ale tak to fajnie :D dobre koło założyć i będzie gut :D

#711 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 listopada 2013 - 00:59

no ładnie ładnie leży, tylko nie masz przypadkiem zmeczonych amorów ?
bo dupsko troche chyba za nisko lezy ? ;) albo tesciówka w bagażniku wywożona ;) :D

co tu dużo mówić.. weiteci jednak sa najniższe ! i wszystko inne sie chowa (no może oprocz gwinta)
ale bo gleba jak na gwindzie wiec spoko ;) i tak jak napisał Szopen, szukaj dobrego koła teraz i bedzie petarda.

jeszcze mały dystans przod i tył, i duuuzy negatyw na tyle :D :D

#712 OFFLINE   Gajosrw

Gajosrw

    Niebieski grat i gwoździe

  • 100 postów
  • Dołączył: 16-01-2013
  • Skąd: Warszawa - Grochów

Napisany 04 listopada 2013 - 01:05

pojadę na diagnostykę, to będę wiedział. d*pa się trzyma sztywno, też mi się wydaję że jest trochę niżej :hmmm: nie wiem... ale to tylko po zdjęciach, bo na żywo wygląda na prosto

#713 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 listopada 2013 - 15:48

U mnie jest tak samo i amorki mam dobre (całość na weitecach).
A nisko jest bardzo - nawet na prawie równej drodze kamyka zahaczy.

#714 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 04 listopada 2013 - 15:58

Weitec jest niski, i nie tylko w omedze, mej narzeczonej bmw stoi na weitecu + amory mts i fura trze o glebę a sztywna jest jak taczka, nic się nie ugina :) Jak dla mnie bajeczka :D chciałbym taki efekt w omie uzyskać :p

Dodany obrazek


#715 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 listopada 2013 - 16:23

tylko nie masz przypadkiem zmeczonych amorów ?

kuźwa a odkiedy amor odpowiada za wysokość auta ???? (i nie mówimy tu o amorze od niwo)

Rafał nigdy amortyzator nie będzie miał wpływu na wysokość auta. Amortyzator jak sama nazwa mówi ma amortyzować, czyli tłumić nadmierne skoki zawieszenia.

Jeden napisze bzdurę, drugi nie powie że pierwszy sie myli tylko się śmieje, a tak leci fama bzdetów bezmyślnie powielanych.

Rafke, no ofence :)

#716 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2013 - 09:11

Amortyzator oczywiscie ze ma wplyw na wysokosc auta.
Pomijam juz kwestie tak oczywiste jak krotkie amortyzatory, ktore sila rzeczy obnizaja auto sciagajac sprezyne nizej.
W 535i E34 kiedys mialem problem z lezaca d*pa(zawias seryjny) Tez myslalem ze to kwestia sprezyn - wiec kupilem nowe springi, zmienilem i...roznica praktycznie zadna.
Przy wymianie okazalo sie ze amory sa padniete - wiec i tak planowalem ich wymiane - po miesiacu wymienilem na sachsy i d*pa wstala do gory tak jak powinna, wiec na wlasnym przykladzie wiem ze amor ma znaczenie.

#717 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2013 - 15:02

:masakra:

Jeśli podasz mi jakieś dowody na to, to przyznam Ci rację i przeproszę za swoją arogancję, a w tej chwili twierdzę że pleciesz głupoty powielając jakieś mity przekazywane z dziada na pradziada przez przy garażowych rzemieślników klepiących samochody z przystanków autobusowych...

Dodam jedno, gdyby było tak jak mówisz, to w żadnym aucie nie były by montowane sprężyny, bo i po co, przecież amortyzator da sobie z tym radę...

#718 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 06 listopada 2013 - 15:07

Amortyzator oczywiscie ze ma wplyw na wysokosc auta.
Pomijam juz kwestie tak oczywiste jak krotkie amortyzatory, ktore sila rzeczy obnizaja auto sciagajac sprezyne nizej.
W 535i E34 kiedys mialem problem z lezaca d*pa(zawias seryjny) Tez myslalem ze to kwestia sprezyn - wiec kupilem nowe springi, zmienilem i...roznica praktycznie zadna.
Przy wymianie okazalo sie ze amory sa padniete - wiec i tak planowalem ich wymiane - po miesiacu wymienilem na sachsy i d*pa wstala do gory tak jak powinna, wiec na wlasnym przykladzie wiem ze amor ma znaczenie.


W E34 kolego seryjnej d*pa zawsze nizej siedzi :) ale to zawsze :) przy sprawnym zawiasie :)

#719 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2013 - 16:31

Amortyzator oczywiscie ze ma wplyw na wysokosc auta.

Amortyzator czy olejowy czy gazowy ściskasz lekko w rękach.Więc w jaki sposób on ma podnieść tył auta??

#720 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2013 - 17:03

Amortyzator czy olejowy czy gazowy ściskasz lekko w rękach.Więc w jaki sposób on ma podnieść tył auta

właśnie o tym mówię, nie zaprzeczę że po ściśnięciu ich, tłok amortyzatora zostanie wypchnięty, ale z jaką siłą ?? 5-7kg ?? taką siłą nie uniesie się, widoczne gołym okiem, pustego tyłu auta.