Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#221 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 20 czerwca 2012 - 19:32

30 czy 35 mniejsza :p
to poszukuje 60 z r4 do v6 :D

#222 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 czerwca 2012 - 00:19

no tak ale do dystansów jeszcze nie cas:) na razie trzeba felgę sprostowac i gleba dopiero bedzie myśl o innej feldze ciemnej szybie (wszystkich):) i dystansie:) to jak ta czarna siedzi tak -35 to myśle że u mnie gdzieś -40 by się pojawiło:) co do swojego ET to kurde nawet nie pamiętam zobaczę jutro jakie jest.

#223 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 czerwca 2012 - 07:10

no tak ale do dystansów jeszcze nie cas:) na razie trzeba felgę sprostowac i gleba dopiero bedzie myśl o innej feldze ciemnej szybie (wszystkich):) i dystansie:) to jak ta czarna siedzi tak -35 to myśle że u mnie gdzieś -40 by się pojawiło:) co do swojego ET to kurde nawet nie pamiętam zobaczę jutro jakie jest.


Jesli masz ET 33 ( najlepsze do Omegi) to nie ma co się bawić w dystans po zglebieniu.
Ja u siebie mam ET 39 i dołożyłem dystanse przód po 30mm na stronę, a tył po 35mm na stronę i powiem tak-przód minimalnie wystaje poza nadkole i tu większe obniżenie nie wchodzi w grę, bo będzie tarło, natomiast tył jeszcze jest trochę schowany względem nadkola, ale musiałbym zajrzeć od spodu na większym obciążeniu, żeby zobaczyć czy nie będzie obcierać.
Wg mnie sprężyny -30mm są najlepszym kompromisem między komfortem a w miarę agresywniejszym trzymaniem na zakrętach,itp.

#224 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2012 - 08:10

Jesli masz ET 33 ( najlepsze do Omegi) to nie ma co się bawić w dystans po zglebieniu.

Nie ma jednego najlepszego ET dla omegi, bo ET33 przy feldze 7J i 10J da zupełnie inny efekt ;)

#225 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 czerwca 2012 - 08:13

Nie ma jednego najlepszego ET dla omegi, bo ET33 przy feldze 7J i 10J da zupełnie inny efekt ;)


Ale patrząc na felgę kolegi Miśka zapewne ma 7cali szerokości, więc ET 33 wygląda dobrze.
Temat dystansów i ET zostawmy w spokoju, bo to temat o glebie.

#226 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 czerwca 2012 - 08:22

jezdzi ktoś na tym??
http://allegro.pl/za...2389361616.html
co prawda mam glebe H&R ale teraz gwint mi po głowie chodzi:D

#227 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2012 - 08:31

Ale patrząc na felgę kolegi Miśka zapewne ma 7cali szerokości, więc ET 33 wygląda dobrze.

Wygląda dobrze wg jakich kryteriów? Twojej opinii o dobrym wyglądzie inni nie muszą podzielać ;)
Ja np. uważam, że felga schowana 2,5cm w nadkolu przy obniżonym zawieszeniu wygląda kiepsko, moim zdaniem estetycznie dopuszczalne jest max 5mm.
No ale to już rzecz gustu.

Temat dystansów i ET zostawmy w spokoju, bo to temat o glebie.

Przecież jedno z drugim idzie w parze. Auto ze schowanymi felgami może pójść niżej bez ryzyka obcierki o nadkola.

Jeżeli kolega Misiek chce w przyszłości zrównać felgi z obrysem budy, to musi mieć świadomość, że jeżeli będzie chciał opuścić auto o więcej niż 10mm, to nie obejdzie się bez wymiany amorów co najmniej na B8. Inaczej szybko zetrze sobie krawędzie opon i pięknie wyświeci nadkola od środka.
Niektórzy koledzy lubiący klimaty nisko-i-szeroko mogą jeszcze więcej powiedzieć na ten temat :)

#228 OFFLINE   meush

meush

    V8!

  • 139 postów
  • Dołączył: 22-11-2008
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna/Kraków

Napisany 21 czerwca 2012 - 08:42

jezdzi ktoś na tym


Nie wiem jak w omedze ale zdania sa podzielone wsrod uzytkownikow bmw jezdzacych na tych gwintach. Ogolnie dolna polka jezeli chodzi o zawieszenia gwintowane, jedni narzekaja inni sa zadowoleni.

Ten ma regulacje wysokosci bo nigdzie nie moge doczytac zeby byla regulacja twardosci, jezeli okaze sie bardzo twardym betonem no to wtedy klops :p

#229 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 czerwca 2012 - 08:51

Ogolnie dolna polka jezeli chodzi o zawieszenia gwintowane,

tak też myślałem bo i cena coś za mała:)

#230 OFFLINE   meush

meush

    V8!

  • 139 postów
  • Dołączył: 22-11-2008
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna/Kraków

Napisany 21 czerwca 2012 - 08:56

tak też myślałem bo i cena coś za mała


Tutaj prawie 1700 a do e36 kupisz juz nawet za 900-1000 zl, ale szczerze to pierwszy raz widze ta technixa do omegi :)

#231 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 czerwca 2012 - 09:19

Wygląda dobrze wg jakich kryteriów? Twojej opinii o dobrym wyglądzie inni nie muszą podzielać ;)
Ja np. uważam, że felga schowana 2,5cm w nadkolu przy obniżonym zawieszeniu wygląda kiepsko, moim zdaniem estetycznie dopuszczalne jest max 5mm.
No ale to już rzecz gustu.

Przecież jedno z drugim idzie w parze. Auto ze schowanymi felgami może pójść niżej bez ryzyka obcierki o nadkola.

Jeżeli kolega Misiek chce w przyszłości zrównać felgi z obrysem budy, to musi mieć świadomość, że jeżeli będzie chciał opuścić auto o więcej niż 10mm, to nie obejdzie się bez wymiany amorów co najmniej na B8. Inaczej szybko zetrze sobie krawędzie opon i pięknie wyświeci nadkola od środka.
Niektórzy koledzy lubiący klimaty nisko-i-szeroko mogą jeszcze więcej powiedzieć na ten temat :)


Ja początkowo jeździłem na ET 33 na felgach 15 od MV6 i wyglądało to fajnie przy tym wzorze felgi. Później przesiadłem się na 16 z ET 39 i trochę mi to nie pasowało, bo było schowane koło, ale musiałem jakiś czas pojeździć, żeby się przyzwyczaić.
Następnie zanabyłem dystanse od kolegi Meush (wielkie dzięki;)) i po założeniu auto wyglądało jak Żaba, ale powoli się przyzwyczajam, więc proponuję koledze Misiek, żeby nie wrzucał wszystków gratów na raz, tylko etapami i wtedy będzie mógł lepiej dobrać wszystko, żeby to miało ręce i nogi (tzn. dobrze wyglądało, dobrze się jeździło, nie zapominając o komforcie). Średnio wyglądał by zestaw felga 17 albo 18 cali, dystanse 30-40mm na stronę i gleba -40 albo -50mm, ale to rzecz gustu.
Misiek napisał, ze na razie nie czas na dystanse, więc uznaje że zostaje przy standardowym ET jakie ma, więc jakiekolwiek obniżenie auta nie jest ograniczone przez obcieranie o nadkola,a bardziej o miskę i wydech:p

tak też myślałem bo i cena coś za mała:)


Kolega Meusha zamontował air'a do swojego BMW za ponad 2000 i wygląda to zarąbiście na żywo, poza tym w dowolnym momencie można obniżyć lub podwyższyć auto za pomocą guziczka:p

Więc może lepszą alternatywą byłoby zamontowanie czegoś takiego, tym bardziej, że ten zestaw kosztuje trochę, a i tak to nie jest najwyższa półka.

#232 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 czerwca 2012 - 09:57

Odnosnie tego Ta-Technica to moge powiedziec, ze jak nie bedizesz krecil tego co jakis czas, to zas mozesz juz tego nie ruszyc:)

#233 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 czerwca 2012 - 09:59

Kolega Meusha zamontował air'a do swojego BMW za ponad 2000 i wygląda to zarąbiście na żywo, poza tym w dowolnym momencie można obniżyć lub podwyższyć auto za pomocą guziczka

Więc może lepszą alternatywą byłoby zamontowanie czegoś takiego, tym bardziej, że ten zestaw kosztuje trochę, a i tak to nie jest najwyższa półka.

wygląda zapewne kozacko ale jednak wolałbym gwint:p

#234 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 czerwca 2012 - 10:01

Co do gwintu Piniu, to moge sie zapytac znajomego z Poznania, od ktorego bralem amory Weiteca, czy nie ma dostepu do jakis lepszych gwintow do Omeg.

#235 OFFLINE   meush

meush

    V8!

  • 139 postów
  • Dołączył: 22-11-2008
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna/Kraków

Napisany 21 czerwca 2012 - 10:04

Następnie zanabyłem dystanse od kolegi Meush (wielkie dzięki)


Niech Ci dobrze sluza :)

Poprawiles tulejki?

Kolega Meusha zamontował air'a do swojego BMW za ponad 2000 i wygląda to zarąbiście na żywo, poza tym w dowolnym momencie można obniżyć lub podwyższyć auto za pomocą guziczka


No troche wiecej jakies 3500 tys trzeba liczyc jezeli wszystko robi sie samemu, nie da sie przeskoczyc tylko kompresora (kumpel probowal z jakimis innymi i nie daja rady) trzeba kupic typowo pod air.

Ostatnio same amory z poduchami i okuciami sprzedal troche taniej niz ten gwint ta tech :)

Tak to mniej wiecej wyglada.
Dodany obrazek
przod
Dodany obrazek
tyl
Dodany obrazek
wersja 2 beta :)
Dodany obrazek
kompresor
Dodany obrazek
butla
Dodany obrazek

Mniej wiecej tak trzeba samochod rozgrzebac zeby to poukladac.
Dodany obrazek

Tylko ze z air,em jest tak jak pisalem on bedzie bardzo komfortowy ale upalac sie na nim nie da :)

#236 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 czerwca 2012 - 10:13

Przesmarowałem wszystkie oprócz 2, w te 2 ciężko śruby wchodziły, ale stary tokarz załatwił robotę za całe 10zł:D

#237 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 22 czerwca 2012 - 01:38

właśnie zostawmy temat felg u mnie w spokoju na razie bo to i tak w przyszłosci. bo jeżeli teraz bym założył glebe -40 to koło się jak się ustusonkuje do nadkoła schowa się czy będzie obcierać? dużo planów ale brak $$ na wszystkie jeżeli nią tyle przejerzdże to myślę że na wiosnę już wyjadę dobrą:D chyba że będzie przypływ gotówki to wtedy się pojawi fl:)

#238 OFFLINE   igor003

igor003
  • 1 postów
  • Dołączył: 04-01-2011

Napisany 24 czerwca 2012 - 17:12

Ja mam pytanko do osób posiadających sprężyny h&r -35 jak wygląda jazda "na wakacje"
czyli np 5 osób + zawalony bagażnik? Chce zmienić ale nie wiem czy mi nie bedzie obcierało chyba że znacie jakąś firme która robi max -20 ?

#239 OFFLINE   czarnawdowa

czarnawdowa
  • 33 postów
  • Dołączył: 30-10-2010
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2012 - 19:30

z tego co widziałem po innych to nie będzie Ci obcierać chyba że do bagażnika byś 500 kg dał :) a jak masz nivo to wogule bajka :)

#240 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 czerwca 2012 - 01:16

Ja mam pytanko do osób posiadających sprężyny h&r -35 jak wygląda jazda "na wakacje"

ja mam obecnie -30mm i w piec osob i okolo 40kilo w bagazniku po nierownej drodze bez problemu.bez niva.dodam ze mam 19-stki 235przod i 265 tyl.jedynie na parkingu na lotnisku w barcelonie na zjazdach tarlem tlumikami srodkowymi;)