Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

AWARIA Y25DT - coś stukneło - nie ma mocy :/


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
69 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 października 2008 - 17:33

http://www.automat.pl/news.php

#62 OFFLINE   maryan

maryan
  • 138 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Bielsko Biała

Napisany 08 października 2008 - 20:40

czy wymieniacie w swojej ASB olej??????


olej w skrzyni, bez wzgledu na to jakie ludzie popowiadaja bajki, nalezy wymieniac.
Nie dziwi mnie fakt, ze potem kupujemy auto z automatem o przebiegu 250 tys. i okazuje sie ze skrzynia to juz zlom. a jak ma byc jezeli byla uzytkowana na marmoladzie z oleju i opilkow przeroznego rodzaju. Zasada jest prosta automat jest wlasciwie podzespolem niezniszczalnym... ale, no wlasnie. NALEZY WYMIENIAC FILTRY I OLEJ, srednio co 60 tys. i to w calosci, nie tylko w misce olejowej... Rozbraja mnie czasem glupota rodzaju ludzkiego. W silniku gdzie nie ma az tak wielu elementow ciernych (w domysle mam elementy zanieczyszczajace olej), wymieniaja olej co 10 gora co 20 tys. Leja "najlepsze oleje na swiecie", a zapominaja o tak waznym skladniku ukladu napedowego jak skrzynia biegow. Wiec nie dziwne ze automat ma potem tak zla opinie i wszyscy sie go boja, "bo automaty sie psuja". A ja sie grzecznie pytam... jakmaja sie nie psuc?

pozdr.
--

maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle

#63 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 listopada 2008 - 00:59

Siema!

Ech...Z tymi Waszymi blaszkami :censored:
Skoro prawie nic nie daja to po co są skoro się urywają?? Jak dla mnie troche chybiony pomysł. Ale nic...ja je narazie trzymam.
Auto serwisuje w ASO, czy mi tam odme spawdzali to właściwie oni tylko wiedzą...
Narazie auto zrobiło u mnie troche ponad 50tkm w 1.5roku i jak narazie jest spoko(182tkm). Jedyne co ,to wydaje mi sie ze turbodziura jakby wieksza... :censored: :evil: i ze kop jakby mniejszy. Moze też poprostu przyzwyczaiłem sie do tego auta.

Wiem jedno ze jakbym miał z kim to bym te blaszki wyp...dla swietego spokoju. Samemu chyba bym tego nie złożył poprawnie do kupy,pozatym nawet sprzetu nie mam. Jak mi w ASO oglądali te blaszki jakies 20tkm temu to powiedzieli ze ładnie chodzą,ale wywaic nie zabardzo chcieli...

#64 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 listopada 2008 - 21:33

"Narazie auto zrobiło u mnie troche ponad 50tkm w 1.5roku i jak narazie jest spoko(182tkm). Jedyne co ,to wydaje mi sie ze turbodziura jakby wieksza... i ze kop jakby mniejszy. Moze też poprostu przyzwyczaiłem sie do tego auta. "

Tia.. rychło w czas...

Nic nie stuka,nic nie eksplodowało,nic sie nie rozpadło,nie ma żadnych efektów specjalnych,żadnego dymu, nie bierze też oleju, A NIE MA MOCY!!!
Auto nie ciągnie pow 130...
Jest problem by prrzekroczyć 3000obr na 4 biegu ,a na 5 to już wogule zdycha tak przy 2700.... Odkryłem to teraz w weekend. Być może moje subiektywne odczucia spadku mocy coś zwiastowały.
Na biegu jałowym auto nie może przekroczyć 4,5 tyś obr. Wskazówka poprostu się zatrzymuje na 4,5 tysia. Miło by było jakby ktoś z forumowiczów na rozgrzanym silniku sprawdził czy i silnik wchodzi na 5 tysi.

Generalnie nie ma sposobności by auto na 5 biegu poszło dalej niż 150 km/h... Nawet filmek nagrałm jak z góry na 5 biegu z gazem w podłodze auto lewdwo 130 ciagnie...
Wiem ,że od jakiegoś czasu buczy mnie pompa paliwa pod siedzeniem pasażera...Moze wkoncu ja szlag trafiłł...
Zaden "Check " sie nie zapalił.
Kiedyś w Vectrze jak EGR padł to mi sie CHeck zapalał a autowchodziło w tryb awaryjny i pod obciązeniem nie przekraczało 3tyś...obr.
T
Oddaje auto na kompa we wtorek.

J

#65 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 listopada 2008 - 12:34

I jak tam? Masz jakies dobre/zle wiesci po diagnostyce?

Pozdrawiam
Barted

#66 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 listopada 2008 - 21:39

BŁĘDÓW BRAK!!! :bad: Znowu jakaś zagwostka...
Auto nie ciągnie pow 140km/h ,brakuje mocy,włąściwie czuć to już na niższych pędkościach od ok.80 km/h

Generalnie tak:
Podejrzeie padło na:
1.Zawór sterowania turbiną
2.Dziurawy i cieknący (delikatnie poci się) intercooler

Na forum jeden z kolegów opisał problem z odpowierznikiem skrzyni korbowej. Tam auto nie szło pow.170...

W warsztacie mieli zaworek od turbo do Astry chyba 1.9 .Wsadzili ten i poprawa jakas byla ,ale zawor nie był "stabilny" :nie_wiem:
Czekam na zawór właściwy dla tej turbo...coś ~`200zł ...bedzie po niedzieli

Mnie tam to ze intercooler cieknie nie wydaje sie problemem bo cieknie już 50tys km. i napewno nie dało by to tak radykalnych negatywnych wyników .
Raczej na hamowni auto by stracilo z 10KM...

Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie..? Panowie sprawdźcie na ciepłym silniku czy wasze auto na jałowym biegu wykręca się na 5tyś obr...

#67 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 05 listopada 2008 - 22:00

Jak rozmawialiśmy przez telefon - to nie może być wina żadnego z elementów dolotu za przepływomierzem - inaczej zostawiałbyś za sobą sporo czarnego dymka, a z tego co mówiłeś chmury brak...

Nieraz zdarza się, że przepływka pokazuje jakieś głupoty - a komp nie widzi błędu - może zaniża wartości i stąd problem...

Co do tzw. separatora oleju - generalnie jak się pytałem co to daje, to miły Pan w salonie BMW wymienił wszelkie możliwe dolegliwości - od kopcenia przez spalanie zbyt dużej ilości paliwa na nierównej pracy silnika kończąc - cudowny lek na wszystko - wymienić i tak trzeba - płaciłem chyba 170 pln - a może pomoże ;)

Oczywiście zapchany filtr powietrza nie wchodzi w grę - bo przecież dbasz o takie rzeczy ;)

Może się jeszcze okazać, ze kierownica spalin się zacięła i źle nakierowuje spaliny przez co turbinka nie rozpędza się tak, jak powinna...

Co do samego zaworu sterowania turbinką - sporo się przewinęło na forum bmw o brudnych filterkach na tym dziadostwie, ale objawy były zupełnie inne.. Gdyby zaworek padł moc całkowicie by uciekła - brudne filterki - opóźniona reakcja na gaz, jakieś szarpania itd...

Jak chcesz ten zaworek mogę Ci podrzucić na próbę, przepływkę też możemy sprawdzić ;) - po co wywalać kasę w błoto..

#68 OFFLINE   awa-technik

awa-technik
  • 52 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 listopada 2008 - 00:39

Witam Wszystkich
W ubiegłym roku miałem chyba ten sam problem co mr.3mo, po niepotrzebnej wymianie wielu drogich części, podejrzenie padło na pompę wys. ciśnienia.
Po wymianie pompy auto odrzyło.

#69 OFFLINE   marcin.grzybek

marcin.grzybek
  • 1 postów
  • Dołączył: 21-11-2008
  • Skąd: Kutno

Napisany 21 listopada 2008 - 22:15

Witam. Czy zdemontowanie owych blaszek ma jakiś ujemny wpływ na prace silnika, osiągi, spalanie itp.? bo przecież czemuś one służą.

#70 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 22 listopada 2008 - 10:02

Szczyt lenistwa... 2 strony wcześniej masz wyjasnione jak na dłoni..

http://forum.omegakl...er=asc&start=30