Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

AWARIA Y25DT - coś stukneło - nie ma mocy :/


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
69 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2008 - 21:33

Dowiedziałem się od mechanika z ASO BMW o co chodzi dokładnie z tymi blaszkami. Okazało się, że nie tylko w omgach urywają się i wpadają do silnika. Co raz więcej ludzi przyjeżdza beemkami z uszkodzonym silnikiem diesla, przyczyną są oczywiście blaszki, a czemu się urywają?
Przyczyna jest niestety banalnie prosta, ludzie serwisują nowe auto w ASO, po upływie gwarancji zaczynają jeździć po różnych warsztatach często wątpliwej renomy, byle by było tanio i zapoimają o jednej, ale jakże ważnej rzeczy.. o separatorze oleju z filtrem (odpowietrznikiem skrzyni korbowej) potocznie zwanym breatherem, czy też odmą. Powinnien on być wymieniany co ileś tys. kilometrów (w serwisie wymieniają go co 2 wymianę oleju). Zaniedbanie tego skutkuje urwanie blaszek, a w konsekwencji często poważną awarią silnika.
Od czego właściwie są te klapki/blaszki (po ang. flaps). Nie chodzi wcale o mniejsze spalanie jak niektózy uważają, tylko o zniwelowanie efektu turbodziury w turbodieslu, auto lepiej się zbiera w przedziale 600-1500obr./min :sad:
Po cholere ja wyjmowałem te blaszki. :???: :bad:

#42 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 16 września 2008 - 22:46

Od czego właściwie są te klapki/blaszki (po ang. flaps). Nie chodzi wcale o mniejsze spalanie jak niektózy uważają, tylko o zniwelowanie efektu turbodziury w turbodieslu, auto lepiej się zbiera w przedziale 600-1500obr./min :sad:


Masz rację - chodzi o doładowanie rezonansowe - rozwiązanie stare jak świat - stosowane na początku w silnikach benzynowych wolnossących..

Prosto mówiąc chodzi o to, że kształt kanałów doprowadzających powietrze do komory spalania powoduje jego rezonans i lepsze wypełnienie cylindra powietrzem..

Skutek - lepsza dynamika w zakresie określonych obrotów.

Po cholere ja wyjmowałem te blaszki. :???: :bad:


Nie masz co płakać nad rozlanym mlekiem..

Po 1. Przyrost mocy i momentu nie jest aż tak duży - na szczęście jest turbina ze zmienną geometrią łopatek - więc aż tak bardzo tego nie odczuwamy.

Po 2. Widziałeś swój kolektor dolotowy od środka? Mój był tak usyfiony, że wątpię, aby odbijanie i nakładanie się fal następowało w zamierzony przez producenta sposób - co między innymi uważam za przyczynę urywania się tych cholernych blaszek..

Ja tam nie żałuję - przy jeździe automatem baaardzo rzadko silnik schodzi na obroty poniżej 2 tys obr/min - tak więc blaszki mogę sobie w d.... wsadzić :)

P.S. Powyższe zjawisko wykorzystują też m.in. strumienice itp gadżety ;)

#43 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 września 2008 - 07:16

kogut, nie żałuj, nie żałuj. Masz pewność, że wymieniając ten separator co jakiś czas to Ci się by nie urwały? Podejrzewam że tak na 100% to byś nie był spokojny czytając o kolejnych takich przypadkach, a tak jeździsz i śpisz spokojnie. Ta cała teoria o lepszej mieszance, lepszym zbieraniu itd. przynajmniej w omedze jest w praktyce nie odczuwalna. Żaden z nas nie odczuł różnicy po usunięciu tych blaszek.
Myślę że dobrze zrobiłeś. Zobacz, ja o swoim przypadku jako pierwszy pisałem już ponad rok temu a temat nadal żywy. Kto wie może byłbyś następny?

#44 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 września 2008 - 14:09

Teraz po fakcie nie ma już co płakać nad rozlanym mlekiem.

Po 2. Widziałeś swój kolektor dolotowy od środka? Mój był tak usyfiony, że wątpię, aby odbijanie i nakładanie się fal następowało w zamierzony przez producenta sposób - co między innymi uważam za przyczynę urywania się tych cholernych blaszek..

..a zastanawiałaś się może czemu kanały dolotowe łącznie z EGR i kolektorem wyglądają jak wyglądają? Odpowiedź może wysuwać się sama, wiadomo turbo trochę puszcza, no tak, ale u innych też jest turbina i nie mają tak zapaćkanego układu. Więc może za ten stan rzeczy odpowiada właśnie filtr odmy?

#45 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 17 września 2008 - 18:35

..a zastanawiałaś się może czemu kanały dolotowe łącznie z EGR i kolektorem wyglądają jak wyglądają? Odpowiedź może wysuwać się sama, wiadomo turbo trochę puszcza, no tak, ale u innych też jest turbina i nie mają tak zapaćkanego układu. Więc może za ten stan rzeczy odpowiada właśnie filtr odmy?


Tak, a kiedy kupiłeś omegę? Masz od nowości? Jeśli tak to możesz sobie pluć w brodę, że nie zadbałeś o to wcześniej - ale jak kupiłeś z przebiegiem 150-200 tys km to co? Przed kupnem zaglądałbyś do kolektora czy oby na pewno filtr odmy był wymieniany? Bo ja swój rozebrałem i kolektor był lekko zabrudzony - nie było syfu tylko trochę oleju (turbinę wymieniałem) - a i tak po 5 tys zdjąłem kolektor i co? Blaszka luźna...

#46 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 września 2008 - 13:43

..ale separatora nie wymieniłeś.

Bo ja swój rozebrałem i kolektor był lekko zabrudzony - nie było syfu tylko trochę oleju (turbinę wymieniałem) - a i tak po 5 tys zdjąłem kolektor i co? Blaszka luźna...

a ja miałem kolektor cały oblepiony sadzą i zapieczonym olejem i jakoś blaszki były dobre, filtr odmy wymieniałem pół roku temu.
Auto kupiłem od pośrednika (handlarza), który sprowadził auto z Frankfurtu nad Menem. Auto było zarejestrowane na firme. Na bank było serwisowane w ASO, bo wszystkie części są oryginalne, wieć filtr odmy pewnie też był wymieniany w odpowiednim czasie.

#47 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 18 września 2008 - 18:45

a ja miałem kolektor cały oblepiony sadzą i zapieczonym olejem i jakoś blaszki były dobre(...) wiec filtr odmy pewnie też był wymieniany w odpowiednim czasie.


To skąd ten zapieczony olej? Aż tak Ci turbina puszczała mimo, że auto było zadbane i miało na czas wszystkie filtry wymieniane?

Kilka odpowiedzi wyżej napisałeś:

a zastanawiałaś się może czemu kanały dolotowe łącznie z EGR i kolektorem wyglądają jak wyglądają? Odpowiedź może wysuwać się sama, wiadomo turbo trochę puszcza, no tak, ale u innych też jest turbina i nie mają tak zapaćkanego układu. Więc może za ten stan rzeczy odpowiada właśnie filtr odmy?


Więc zaprzeczasz sam sobie - piszesz, że filtr odmy u Ciebie był wymieniany w odpowiednim czasie, a masz zapaćkany kolektor - gdybasz o czymś czego nigdy się nie dowiesz i pewności miał nie będziesz..

Dasz sobie głowę uciąć, że blaszki by Ci nie odpadły?

Jak prześledzisz historyjkę moich blaszek to zobaczysz, że rozbieram kolektor z ich powodu DWA razy - raz rozebrałem, wyczyściłem wszystko - skontrolowałem i poskręcałem bez wywalania..

Drugi raz rozkręciłem po kolejnych postach o blaszkach i co? Zrobiłem kilka tysięcy od pierwszej kontroli na NOWEJ turbinie - i jedna z blaszek już była luźna...

Mów sobie co chcesz - ja mam w nosie tą lepszą cha-kę przy obrotach poniżej 1500 (nie jest AŻ TAK lepsza), bo nie warto ryzykować remontu silnika za 5 tys pln dla kilku Nm, których braku większość nie odczuwa.

#48 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2008 - 07:20

Mów sobie co chcesz - ja mam w nosie tą lepszą cha-kę przy obrotach poniżej 1500 (nie jest AŻ TAK lepsza), bo nie warto ryzykować remontu silnika za 5 tys pln dla kilku Nm, których braku większość nie odczuwa.


5tys + 2tys. turbina w której wirnik wlotowy wygląda jak by go ktoś "poobgryzał metalowymi zębami"

Koledzy, nie ma się o co spierać :) Kogut dobrze rozeznał temat i teraz to juz każdy kto tylko czytał nasze posty moze dokonać świadomego wyboru co do tzw. "blaszek".

Kogut, myślę że znajdziesz chętnego na zamianę kolektora jak chcesz mieć ponownie blaszki.

#49 OFFLINE   Pingwin

Pingwin
  • 23 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 19 września 2008 - 11:07

Dokładnie ja tez rozbierałem jakiś czas temu i było teoretycznie wszystko ok. i złożyłem wszystko do kupy. Teraz przymierzam się do tego manewru jeszcze raz i 100% będę je usuwał.

#50 OFFLINE   Arco

Arco
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-11-2006
  • Skąd: Rumia

Napisany 20 września 2008 - 09:26

Mam pytanie - czy rodzaj skrzyni tj. automat vs manual ma tu jakieś znaczenie czy blaszki odpadaja zarówno w automatach jak i w manualach?

Sam mam 2.5 DTI od tygodnia z ASB - świadomie wybrałem ten silnik wiedzac o blaszkach i sie zastanawiam czy powinienem je usuwać. Czy sa uzytkownicy 2.5 DTI od przynajmniej roku, którzy nie poznali szkód wywołanych blaszkami? Może jakaś ankieta?

#51 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 20 września 2008 - 09:48

Mam pytanie - czy rodzaj skrzyni tj. automat vs manual ma tu jakieś znaczenie czy blaszki odpadaja zarówno w automatach jak i w manualach?

Sam mam 2.5 DTI od tygodnia z ASB - świadomie wybrałem ten silnik wiedzac o blaszkach i sie zastanawiam czy powinienem je usuwać. Czy sa uzytkownicy 2.5 DTI od przynajmniej roku, którzy nie poznali szkód wywołanych blaszkami? Może jakaś ankieta?


O czym Ty piszesz chłopie? Co chcesz osiągnąć przez tą ankietę?

To tak jak byś robił ankietę ilu użytkowników rocznych opon złapało gumę.. Badanie całkowicie zbędne i nieprzydatne - nie znasz dnia ani godziny, kiedy blaszka się urwie - możesz jeździć 3 lata i nic się nie stanie - a możesz nie przejechać 2 miesięcy i będziesz miał remont.. To czy chcesz podjąć ryzyko zależy tylko od Ciebie..

A blaszki się urywają zarówno w automatach jak i manualach.

#52 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2008 - 13:18

Mam pytanie - czy rodzaj skrzyni tj. automat vs manual ma tu jakieś znaczenie czy blaszki odpadaja zarówno w automatach jak i w manualach?

Skrzynia nie ma z tym nic wspolnego.

#53 OFFLINE   Arco

Arco
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-11-2006
  • Skąd: Rumia

Napisany 20 września 2008 - 13:20

Tylko nie chłopie bo ani ty pan ani ja chłop ...

Poza tym dziękuję za odpowiedź wystarczyła mi do podjęcia decyzji.

#54 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 20 września 2008 - 13:58

Skrzynia nie ma z tym nic wspolnego.


Blaszki urywają się i tu i tu - ale kolektor ssący jest inny w obu wersjach (przynajmniej według numeru części w katalogu BMW)

Tylko nie chłopie bo ani ty pan ani ja chłop ...


Nie bierz tego do siebie - nie chciałem Cię urazić.

#55 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2008 - 21:00

Pingwin, jeżeli rzeczywiście zamierzasz przerobić kolektor, to możemy się zamienić, ale nie całym kolektorem tylko samymi blaszkami, tz. elementami które nimi sterują (6szt.) - nie będziesz musiał kombinować z ucinaniem osiek itp.

#56 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 20 września 2008 - 21:22

Pingwin, jeżeli rzeczywiście zamierzasz przerobić kolektor, to możemy się zamienić, ale nie całym kolektorem tylko samymi blaszkami, tz. elementami które nimi sterują (6szt.) - nie będziesz musiał kombinować z ucinaniem osiek itp.


Coś takiego nie musi iść przez forum - od tego masz priv..

#57 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2008 - 22:57

filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej za 100zł + wysyłka

http://moto.allegro....ie_silnika.html

#58 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 28 września 2008 - 17:04

witam po dluzszej nieobecnosci BLASZKOWICZÓW :peace:

minelo 5tys km od naprawy

turbo po regeneracji O.K.
spisuje sie swietnie
przed regeneracja puszczalo turbo olej i mialo wieksza turbo dziurke
teraz juz jest cacy

ale odbila sie awaria blaszek na simeringu tylnym na wale korbowym

narazie leci troszeczke oleju silnikowego przez ten simering
ale bedzie wiecej
prawdopodobnie wychodzi jazda 20 km z przyczepa z pourywanymi blaszkami

po wstepnej rozmowie z mechanikiem doszlismy do wniosku ze moglo cos przedmuchac ten simering
i dlatego puszcza

za tydzien wymiana

trzeba zdjac skrzynie

i przy tej okazji mam pytanko do kolegow z y25dt w automacie

czy wymieniacie w swojej ASB olej??????

jedni mowia ze olej sie wymienia bo sie zuzywa i niewazne co to za skrzynia

a inni mowia ze w automatach ktore maja wg. serwisu nie miec wymienianego oleju chyba ze w przypadku awarii to moze zdarzyc sie sytuacja ze nowy olej moze rozszczelnic elementy wewnatrz skrzyni
ze jak jest przewidziana na caly zywot z jednym olejem to nic nie wymieniac

i bije sie z myslami codziennie
zeby czegos nie spieprzyc przez wlasna nadgorliwosc

skrzynia przelacza biegi gladko
bez zadnych szarpniec
tak jak kupilem auto 50 tys km temu tak jest teraz

slucham opinii
moze byc na pw bo to nie temat na to :driver:

pozdrawiam

#59 OFFLINE   sawca

sawca
  • 42 postów
  • Dołączył: 06-09-2007
  • Skąd: Zgierz

Napisany 05 października 2008 - 20:27

Moja przygoda z blaszkami wyglądała tak że musiałem wybulić 5300zł (1300za robotę)
3x tłok, uszczelka pod głowice, pod miskę, zawory, wałek rozrządu bo pękł, olej + filtr, odmę też wymieniłem.
Reszta blaszek z kolektora usunięta. Nie do końca jestem zadowolony bo muł się zrobił przy starcie. Podobno można kupić kolektor z plastikowymi "blaszkami" tak powiedzieli mi mechanicy, koszt to ok 15000pln. Poczekam może się przyzwyczaję :wink:

#60 OFFLINE   mnogaj

mnogaj
  • 28 postów
  • Dołączył: 13-03-2008
  • Skąd: Warszawa-wilanow

Napisany 08 października 2008 - 17:00

czy wymieniacie w swojej ASB olej??????

jedni mowia ze olej sie wymienia bo sie zuzywa i niewazne co to za skrzynia

a inni mowia ze w automatach ktore maja wg. serwisu nie miec wymienianego oleju chyba ze w przypadku awarii to moze zdarzyc sie sytuacja ze nowy olej moze rozszczelnic elementy wewnatrz skrzyni
ze jak jest przewidziana na caly zywot z jednym olejem to nic nie wymieniac


Ja narazie nie wymienilem mam przejechane 117 tys (jest szansa ze przebieg prawdziwy) i poprzedni wlasciciel napewno nie wymienial.
Z tego co mi mechanior mowił to po wymianie zaczyna być skrzynie słychać jak zmienia biegi jest taki pyk jak przełączasz z P na R.

Sam sie tez zastanawiam czy wymienić. Bo mi mowili tak ze jak trzeba wymieniac ale regularnie co 50 tys a jak nie było wymieniane wcześniej to lepiej nie ruszać.