Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

AWARIA Y25DT - coś stukneło - nie ma mocy :/


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
69 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 07 sierpnia 2008 - 15:50

Masz przedmuchy do skrzyni korbowej..

Możliwości jest kilka - pęknięta głowica, dziurawy tłok...

Głowicę dawałeś do naprawy, więc to można odrzucić - tłok wymieniłeś?

Ja już teraz bym w to brnął do końca - używany silnik to też są spore koszty...

#22 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 07 sierpnia 2008 - 16:40

nie wymienialem tloka

mechanik mowil ze moglo rozwalic pierscienie

chociaz gladz na cylindzrze nie byla uszkodzona

jutro mechanik jedzie na tygodniowy urlop to sie szybko nie dowiem co jest zjebane :???:

ale trzeba wyjąc z auta blok silnika i powyciagac wszystkie tloki

potem jak cos bedzie uszkodzone to zamawiac w serwisie

pewnie z 2 tygodnie trzeba czekac na taki tlok

to jak dobrze pojdzie na koniec wrzesnia auto bedzie

martwi mnie jeszcze ten spadek mocy co mialem przed awarią

2 razy sie to zdarzylo ale wylaczenie silnika i ponowne uruchomienie rozwiazalo problem i moc odzyskiwal

wydaje mi sie ze to ten zasrany regulator cisnienia do turbiny

boje sie tez o turbine ze nie wytrzyma tego wszystkiego
ale to sie dopiero okaze po zlozeniu auta

wstepny koszt z wymianą jednego tloka i z tym co juz zrobilem to ok 5000zl

zobaczymy co jeszcze wyskoczy

#23 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 sierpnia 2008 - 18:46

5tys. sporo - za te pieniądze można już wychaczyc używany silnik w dobrym stanie, albo nowy za 8,5tys :!: :smile: Nie lepiej kupic używany tłok? Coraz więcej jest części do naszych silników. Wystarczy poszukac. Jeżeli okaże się, że do wymiany będzie turbo, to mogę ci swoją opchnac, bo prawdopodobnie będę wstawiał większą :twisted:

Jeżeli się okaże, że rzeczywiście były przedmuchy do skrzyni korbowej, to nie zapomnij wymienic odmy na nową.

#24 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 07 sierpnia 2008 - 19:22

nie ma uzywanych tlokow :bad:

przynajmniej ja nie znalazlem

a serwis to 1070 zeta

no chyba ze macie jakies kontakty to mozecie pomoc poszukac :looz:

byl bym wdzieczny :bmw:

#25 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 sierpnia 2008 - 22:40

Dwa tygodnie były na allegro. Obecnie brak. Pogadaj z allegrowiczem "DALTEX" blok 525d blok 2.5 dti może ci sprzeda sam tłok. Poszukaj też na ebayu niemieckim. Mała rada na przyszłośc, jak będziesz kupował coś oryginalnego BMW to idź do salonu BMW, bo w OPLU zapłacisz drożej.

#26 OFFLINE   Cezar76

Cezar76
  • 20 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 sierpnia 2008 - 11:14

siemka kogut! podaj swoj nr tel. bo chciałbym zamienić kilka słow z tobą odnośnie twojej omki interesuje mnie tuning silnika. pozdrawiam
cezar

#27 OFFLINE   Misiups

Misiups
  • 28 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: Krosno

Napisany 08 sierpnia 2008 - 23:37

W moim za miesiąc będę wymieniał kolektor na nowy bo ojciec powiedział że sobie kupi nowy a nie będzie kombinował z wywalaniem tych blaszek. Ale interesuje mnie gdzie to można nowy silnik kupić za 8,5k? chodzi ci o okazje na allegro czy gdzieś można go po prostu tak kupić?

#28 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2008 - 19:05

kilka miesięcy temu widziałem na ebay niemieckim był do kupienia za 3tys. euro, goły silnik bez osprzętu
..żeby nie byc gołoswołny http://cgi.ebay.pl/U...1QQcmdZViewItem

#29 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2008 - 12:25

Wie ktoś może gdzie można kupic nowe uszczelki do kolektora?

#30 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2008 - 12:52

Czy tloki znaczaco roznia sie od tych z TD?

#31 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 11 sierpnia 2008 - 14:18

podejrzewam ze tak

#32 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 11 sierpnia 2008 - 15:01

calkowicie sie róznią

y25TD jest bezposredni wtrysk i tlok jest tak wyprofilowany zeby mieszanka sie dobrze rozchodzila

a x25TD jest komora wirowa i tlok praktycznie jest plaski

roznia sie ksztaltem i ceną :bmw:

#33 OFFLINE   PiotrP

PiotrP
  • 8 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: wrocław

Napisany 20 sierpnia 2008 - 00:27

zdarzyło mi się dokładnie to samo co Ryśkowi 2054, przykra sprawa, mój mechanik wymienia cały kolektor wraz z blaszkami na nowe, do tego używany tłok uszczelka pod głowicą i miską być może dwa zawory, podejrzewa, że cała przygoda odbije się też na turbinie. Koszt 6 -8 tyś :???: jak odpalisz omę to daj znać jak efekty napraw :wink:
Oczywiście mój mechanik też na urlopie

#34 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 20 sierpnia 2008 - 06:33

narazie nie rozbiaralismy pionu po tym jak auto nie chcialo jechac

mechanik wyjąl turbine i wygladalo to nieciekawie

lopaty od pompowania swiezego powietrza sa powyginane
a lozyska rozwalone

znalazlem na youtube jak mniej wiecej to wyglada
rozj... turbina (kliknij)

tak wiec turbo wczoraj pojechalo do regeneracji

chyba to lepsze niz kupno uzywki niewiadomo po jakich przejsciach

za pare dni dam znac co i jak

PIOTR wstaw zdjecia jak wygladają tłoki
i co z gładziami cylindrow

daj nr tel wogule to zadzwonie
moj to 605-730-648

pozdrawiam wszystkich

#35 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 20 sierpnia 2008 - 19:28

tak wiec turbo wczoraj pojechalo do regeneracji

chyba to lepsze niz kupno uzywki niewiadomo po jakich przejsciach

za pare dni dam znac co i jak


Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.. Pisałem to wielokrotnie, ale napiszę to raz jeszcze - Garret nie udostępnia zestawów naprawczych do swoich turbin, tak więc wkładane są używane lub dopasowywane od innych producentów części...
Kolejna sprawa to wyważenie takiego składaka - na początku będzie wszystko pięknie i po kilku miesiącach takie cacko się sypie - turbinowcy zwalają winę na silnik lub cokolwiek innego (historia stara jak świat)
I ostatnie - turbin ze zmienną geometrią łopatek się nie regeneruje - każdy Ci to powie...

Aczkolwiek - trzymam kciuki, żeby w Twoim przypadku okazało się inaczej :)

#36 OFFLINE   PiotrP

PiotrP
  • 8 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: wrocław

Napisany 21 sierpnia 2008 - 11:12

Nie mogę ściągnąć fotosa z telefonu więc wysyłam Ci mmsa, tłok ( pierwszy od podszybia) jest identycznie zniszczony jak u Ciebie, gładź jest ok ( tak twierdzi mech), ale nie mam zdjęcia bo głowica jest w robocie, proponuje [poszukać używanego tłoka przez zakład specjalizujący się w naprawie BMW, ja tak zrobiłem i kosztowało mnie to około 500 zł ( o ile pamięć mnie nie myli),
Pozdrawiam

#37 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 26 sierpnia 2008 - 17:58

WITAM

OMEGA W DOMU :peace: :peace: :peace: :peace: :peace:

Miesiac bez auta to jak rok bez sexu :bud:

Oto wykaz napraw:

1. Naprawa głowicy 1058zł
2. Uszczelka głowicy 199zł
3. Uszczelka kol.s.s. 21zł
4. Uszczelka kol. wyd. 30zł
5. Uszczelka pokrywy zaw. 63zł
6. Filtr oleju 29zł
7. Filtr powietrza 34zł
8. Podkładki wtrysków 36zł
9. Olej 0w40 EDGE 320zł
10. Świeca żarowa 43zł
11. naprawa turbiny 1200zł
12. sprawdzanie wtrysków 160zł
13. ROBOCIZNA 900zł

w sumie 4093 zł

utargowałem 93 zł

to blaszki mnie kosztowały 4000zł

na turbo i glowice rok gwarancji


teraz troche spokojnej jazdy az sie turbo ułoży

ale najwazniejsze ze nie trzeba bylo wymieniac tłoka

nie sprawdzałem cisnienia na cylindrach bo były zaolejone
co mogło wprowadzic zakłamanie do wyniku

ale OMA MA MOC

to ma i cisnienie :yes_yes:

pozdrawiam wszystkich

i dzieki za pomoc :guns: :guns: :guns:

#38 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 31 sierpnia 2008 - 16:43

Pierwsze wrażenia z jazdy :driver:

w ciagu weekendu zrobilem 1500km w cyklu miesznym

miasto
autostrada
jazda z przyczepa

na pierwszej trasie spokojnie
280km do Lodzi i z powrotem delikatnie do 3 tys obrotów tak aby TURBO sie ładnie ułozyło

potem trasa do PRAGI
autostrada
max prędkość wg. wskazań licznika 208km/h
przed naprawą nigdy wiecej nie było tak to juz jest w automacie

pewnie o te 8km/h oszukuje
czyli jedzie tyle co fabryka mowi tj. 200

temperatura silnika na autostradzie caly czas ok 95 stopni
w momencie jak obrotościomierz zblizal sie do 4 tys obrotow na 5 biegu to temp podnosi sie do 97-98 stopni
lecz jak zwalniam do 180km/h to odrazu spada na 95 stopni

zuzycie oleju minimalne
ale jest
bal bym sie jak by nie było :grin:

praktycznych zmian w osiągach nie zauwazylem

zrobilem tym autem 47 tys km
i przed awarią i po awarii jest tak samo

spalanie na tym samym poziomie

tak wiec wniosek jest prost
BLASZKI SĄ NIE POTRZEBNE w tym silniku

kto je ma niech je wywala odrazu

mam nadzieje ze auto jeszcze sporo ropy wypije zanim je sprzedam nastpnemu szcześliwcowi

pozdrawiam wszystkich

Prośba do piotraP
powiedz mechanikowi zeby ci tłoka nie wymieniał
bo jak ruszą juz blok to nie wiadomo co bedzie

a renomy to warsztat BMW we wrocławiu u mnie nie mial nigdy

od czasu jak naprawiali mi kiedys skrzynie manualną w golfie III
źle złożyli i po kilkuset kilometrach wypadł jakiś trzpien i rozerwał obudowe skrzyni biegów

to tyle
ew. pytania na gg lub tel

gg 6277925
tel 605-730-648

pozdrawiam

#39 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 września 2008 - 23:43

Ja w poniedziałek też postanowiłem się wziąc za przeróbke kolektora. Zajeło mi to uwaga.. 2dni, bo musiałem skompletowac potrzebne narzędzia :razz: Trochę roboty było, przy okzaji zobaczyłem jakich spustoszeń dokonali fachmani, połowa przegwintowanych otworów na śruby, poła śrubek i zaślepek i uszczelek pogubiona :bad: Tak to jest jak nie stoisz nad majstrem i nie patrzysz mu na ręce. :mad:

..rozebrałem kolektor, okazało się, że cały układ dolotowy jest w "sadzy", EGR czyściłem parę miesięcy temu, a znowy był cały upaćkany, co może być przyczyną? Turbo puszcza, czy może to być spowodowane lejącymi wtryskami? Po wyczyszczeniu zaworu recyrkulacji spalin wziąłem się za blaszki. Okazało się, że są na swoich miejsach i się trzymają. Po godzinie w ropie wyglądały tak:
Dodany obrazek Dodany obrazek
blaszki uciąłem wrac z ośkami, nic nie zaślepiałem, bo po co. W otworach po ośkach nie ma dziur na wylot, więc nie będzie uciekac ciśnienie. Wymieniłem wszystkie uszczelki na nowe, wyczyściłem elektrozawór od EGR, poskładałem wszystko (2godz.) Silnik pali na dotyk, jest git. :smile:
został mi jeden niezidentyfikowany element, z którym nie wiedziałem co zrobić:
Dodany obrazek

Co do jazdy bez blaszek wg. waszych opinii wynika, że nie powinno być różnicy. Nie wiem co z was za kierowcy, ale ja odrazu poczułem różnice, auto dużo lepiej zbiera się zdołu, nie ma już takiego dużego uczucia laga turbodziury. Silnik też trochę lepiej się wkręca na obroty, ale to za pewne dzięki wyczyszczeniu elektrozaworu EGR. Zauważyłem również, ża chwilowe spalanie na postoju zwiększyło się z 0,7l/h na 0,8l/h.

Podsumowując, dzięki wywaleniu blaszkek silnik zyskał na elastyczności na niskich obrotach, zaczął minimalnie więcej palic. Nie wiem, czy ta przeróbka była w moim przypadku konieczna, blaszki wyglądały OK, tysiące ludzi jeździ beemkami z M57 i jakoś nie słyszałem, żeby komuś przytrafiła się podobna awaria, a blaszki te wymyślono w konkretnej przyczynie i są potrzbne, bo inaczej stosowano by takiego patentu w najnowsych E60-tkach :roll:

#40 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 05 września 2008 - 08:28

został mi jeden niezidentyfikowany element, z którym nie wiedziałem co zrobić:


To jest mocowanie plastiku na silnik - montujesz to pomiędzy śruby na mocowaniu kolektora ssącego pomiędzy 5 a 6 kanałem dolotowym (chyba) - w to wchodzi bolec od tego plastiku na silniku.