

AWARIA Y25DT - coś stukneło - nie ma mocy :/
#1
OFFLINE
Napisany 26 lipca 2008 - 18:15
mam pytanie
dzisiejszego pieknego dnia podczas powrotu do domu z tonową przyczepą na haku
nagle cos tyklo pod maska
auto stracilo moc
dostalem tylko tyle mocy zeby sie wczlapac pod gorke 20km/h
z pod maski wychodzily dzwieki terkotania
naczytalem sie na forum omegi o blaszkach ktore odpadaja od dolotu i wpadaja do gara:/
mialem jeszcze 20km do domu i sie doczlapalem powoli
co to moze byc
zapowiedzią tej awarii byly spadki mocy
3 razy sie to zdazylo
pierwszy raz jakis miesiąc temu
ale wylączenie silnika i ponowne jego uruchomienie zalatwialo sprawe
tj. normalna moc itd.
wczoraj wracaja c z pracy zauwazylem ze przy niskich obrotach jadąc na 5 biegu ok 80km/h (mam automata) z rury leci ciemny dym
i dzisiaj to samo tylko juz calkowity brak mocy i ciemny dym z tylu
no i metaliczny dzwiek spod maski
zdjelem pod domem oslone
obejzalem z zewnatrz EGR i wyglada dobrze
w poniedzialek zobacze co ma w srodku:D
co to moze byc
skąd ten metaliczny dzwiek ????
auto normalnie odpala na dotyk
na "P" podnosza sie obroty i czestotliwosc metalicznych uderzen sie takze zwieksza
czekam na jakąs sensowna wypowiedz
dzieki z gory
pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2008 - 20:41
Pierwsze co bym zrobił jeszcze przed jazdą do mechanika to wyjął obudowę filtra powietrza, zdjął wąż wysokiego ciśnienia od turbiny i sprawdził czy dalej wirnik turbiny jest na swoim miejscu i się swobodnie obraca..
Możliwe, że nie obędzie się bez zdjęcia głowicy :sad:
#3
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2008 - 21:14

8 tysiecy po wymianie jestem
castrol edge 0W 40 SPORT
tylko czemu silnik rowno pracuje
nie ma problemu z rozruchem
reaguje na dodanie gazu na postoju
gorzej pod obciazeniem w czasie jazdy nie ma mocy
swist turbiny jest o wiele glosniejszy niz byl
czyli chodzi:D
jutro jade do znajomego mechanika bedziemy sie bawic

#4
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2008 - 08:20
#5
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2008 - 10:40
nagle cos tyklo pod maska
auto stracilo moc
dostalem tylko tyle mocy zeby sie wczlapac pod gorke 20km/h
z pod maski wychodzily dzwieki terkotania
Sprawdź, czy Ci obejma nie puściła przy EGRi dzisiaj to samo tylko juz calkowity brak mocy i ciemny dym z tylu
http://forum.omegakl...ead.php?t=12961
#6
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2008 - 13:50
z samego rana uderzylem do warsztatu
ale byli nieco zapracowani to zaczelem sie sam dobierac do silnika
ale zanim tam dojechalem
z rana odpalam auto i juz nie dymi na czarno
za samochodem byla kupa bialego dymu
podjechalem tylko 500 metrow do ojca i zacholowal mnie busem do warsztatu
rozebralem wszystko i jednak mialem racje
BLASZKA


cylindry 1,2,3 na 2 urwana blaszka w miejscu gdzie byla srobka mocująca blaszke do trzpienia ktory nia obraca :diable:

cylindry 4,5,6
na 6 cylindrze blaszka wygieta :bad:
przez co silownik ktory je obraca mial problemy ze zmiana jej polozenia
chaczy poprostu o kanal dolotu

jutro od rana zmagania z głowicą
jak ją odkrece to sie dowiem i wy tez :tere-fere: czy blaszka uszkodzila tylko zawory czy jeszcze zrobila miazge z tłoka
chociaz nie przypuszczam bo silnik caly czas rowno pracuje
Prosba do kolegi KOGUT :guns:
jestes z wrocławia
slyszalem ze obok budynku telewizji i radia jest firma co dobrze robi glowice
moze wiesz cos na ten temat :looz:
jak cos bys wiedzial to gg 6277925
a pozostalym bede zdawal codzienna relacje
acha
te blaszki co zostaly
to upierdolilem gumówka
w tym miejscu co tamta sie urwala
mysle ze dobrze zrobilem i ze nie bedzie zadnego lewego powietrza
ale to sie okaze
pozdrawiam wszystkich omega-maniaków
#7
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2008 - 14:21
#8
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2008 - 14:40
ja mialem to zrobic pod koniec sierpnia po urlopie
a do warsztatu sie umowilem na wymiane tarcz klockow i plynow
a tu zonk

tarcze kupujcie na e-bay w niemczech
u nas tarcze zimmermann nawiercane kosztuja 290zl sztuka a tam 320 komplet
ja dalem 600 zl za komplet tych tarcz i klockow EBC green stuf ktorych w polsce nie mozna kupic wogule
do tego plyn motul RBF660
i mozna z kasprowego zjezdzac i sie nie przegrzeje

#9
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2008 - 14:48
http://pl.youtube.co...h?v=N3bOHDUe6HA
#10
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2008 - 21:17
..a ja nie wiem, czy brac się za te blaszki. Silnik ma już nastukane 252tys.km, teoria głosi, że blaszki się urywają po 130-160tys. więc jeżeli miały paśc, to już dawno by się jakaś urwała.
#11
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2008 - 16:14
Po odkreceniu glowicy pierwsze czego sie obawialem to powierzchnia tloka nr 2
ale wyglada tak

czyli wszystko w porzadku
zalany ropa czyli nie pali
bewnie blaszka siedzi miedzy zaworami a popychaczami
i zablokowala ktorys zawor
ale nie ma sie co przedwczesnie cieszyc :bad:
okazało sie ze blaszka zostala tam gdzie jest a kawalek trzpienia do ktorego przykrecona jest blaszka wywialo z 2 cylindra i polecial sobie przez kolektor do cylindrra nr 6
oto co tam zrobil


a od strony głowicy wyglada to tak

wyraznie widac jak glowka tego trzpienia jest wbita w tlok i odstaląc od niego popsula troche gllowice
wlasnie ten element stukal podczas jazdy
glowice sie splanuje i powinno byc ok
tak wyglada w calosci

reasumując plan jest taki
powyjmuje te kawalki zlomu z tloka i nie bede go wymienial
za duze koszta
problemy ze znalezieniem tloka - zostaje tylko serwis i tak nie wiadomo ile by trzeba na to czekac
jutro idzie glowica do naprawy
narazie nie wiadomo jakie koszty
przypuszczam ze 2 zawory tylko do wymiany bedą na 2 cylindrze
ale nie wiadomo czy nie ma spustoszenia w 6 cylindrze
ale raczej nie przypuszczam
z blokiem chyba wszystko ok
wkoncu silnik rowno pracowal
odbiore glowice i skladam silnik
mam nadzieje ze jeszcze troche pojezdze
ale napewno nastepne auto to nie bedzie diesel
i napewno nie bmw
chyba ze nowe

opowiem za 3-4 dni jak sie sprawa ma
pozdrawiam
czekam na ewentualne komentarze lub korekty moich zamierzen
#12
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2008 - 22:11

#13
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2008 - 22:50
kolektor dolotowy -uszkodzony ale mozna go zaslepic
glowica do planowania -uszkodzonych 10 zaworow wymiana odrazu uszczelniaczy
tloki uszkodzone ale ujdzie jeszcze
no i turbo do wymiany bo to VNT i tego sie nie regeneruje
koszty takiej zabawy w serwisie wycenili na 15000 do 20000 tysi wiec zrobilem to sam bo troche w tym siedze i tez tak jak kolega niechcialo mi sie robic pomimo ze czytalem na forum o tych blaszkach. :grin: powodzenia w razie pytan moge podac swoj numer tel.
pozdro
#14
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2008 - 01:12
..a ja nie wiem, czy brac się za te blaszki. Silnik ma już nastukane 252tys.km, teoria głosi, że blaszki się urywają po 130-160tys. więc jeżeli miały paśc, to już dawno by się jakaś urwała.
Stary... Zabieraj się za to jak najszybciej.. Właśnie wracam z garażu - operacja usuwania blaszek w toku.. 4 tys km temu sprawdzałem blaszki i wszystkie były ok - dzisiaj po rozebraniu okazało się, że na 5 układzie blaszka jeszcze się trzyma, ale już ma luz na jednym z mocowań

Tak więc nie znasz dnia ani godziny..
Wszystkie blaszki już wywalone, otwory po ośkach zaślepione wkrętami+jakiś klej na gwint co by uszczelnić - właśnie schną - za 4 godzinki pobudka i kończę temat - koniec strachu

#15
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2008 - 17:09
z tego co mi mowil mechanior to w glowicy do wymiany sa 3 zawory , gniazdo zaworów na 6 garze i wszystkie uszczelniacze
odrazu planowanie glowicy ale to norma
naprawa glowicy 1200zł
obawiam sie o ten tlok tylko
cezar daj mi swoj nr tel zadryndam do ciebie
nowy tlok w serwisie kosztuje 1070zł
i tylko serwis ale to juz lepiej silnik kupic
jest jeden na allegro jeszcze w aucie za 4000zl bez osprzetu na chodzie
mozesz podjechac do goscia bo to w tomaszowie mazowieckim
o glowice sie nie martwie ale ten tlok mi nie daje spac
powiedz jak patrzysz na zdjecia czy moj tlok sie nadaje jeszcze do jazdy????
jak chodzi ci silnik po naprawie
jak z dynamiką
muli czy w miare ok ???
a co do blaszek to nie zaslepialem po nich otworów
blaszki urywaja sie na osce w miejcsu wkrecenia torxa
ja swoje spilowalem do tego miejsca
i zostawilem same kikuty :driver:
wydaje mi sie ze jak zakleje dziury po blaszkach to predzej czy pozniej je wydmucha
jutro zobacze jak wyglada glowica po naprawie
i wkleje nowe foty
i zabieram sie za skladanie silnika
a co do uszczelki to jak pamietam sa 3 grubosci
ja bede mial tą srednią
pozdrawiam
#16
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2008 - 17:21
dzwonilem do goscia mowi ze jest jeszcze w aucie
loto on

omega rozbita
sprzedaje calą na czesci
ma tez nową turbine bo za dlugo na niej nie pojezdzil :bmw:
turbinka za 1350 zeta
silnik mozna obejzec i odpalic
ale kolo odrazu wiedzial ze mi blaszki poleciały :yes_yes:
koledzy jak cos to piszcie na gadu
moj number to 6277925
#17
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2008 - 23:54
#18
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2008 - 00:02
#19
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2008 - 00:41
#20
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2008 - 14:59
po odpaleniu dalej brak mocy
i kopcenie
po odkreceniu korka wlewu oleju kopci jak z rury wydechowej
pali olej 500metrow 0,5litra oleju
w rurze co idzie do kolektora powietrze - pelno oleju
auto troche pochodzilo
i zgaslo na amen

co robic??????????
dalej rozkrecac silnik wraz z rozebraniem bloku
czy szukac nowego silnika
prosze o sugestie
pozdrawiam