Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

AWARIA Y25DT - coś stukneło - nie ma mocy :/


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
69 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 26 lipca 2008 - 18:15

witam

mam pytanie


dzisiejszego pieknego dnia podczas powrotu do domu z tonową przyczepą na haku
nagle cos tyklo pod maska
auto stracilo moc
dostalem tylko tyle mocy zeby sie wczlapac pod gorke 20km/h
z pod maski wychodzily dzwieki terkotania

naczytalem sie na forum omegi o blaszkach ktore odpadaja od dolotu i wpadaja do gara:/
mialem jeszcze 20km do domu i sie doczlapalem powoli
co to moze byc

zapowiedzią tej awarii byly spadki mocy
3 razy sie to zdazylo
pierwszy raz jakis miesiąc temu
ale wylączenie silnika i ponowne jego uruchomienie zalatwialo sprawe
tj. normalna moc itd.

wczoraj wracaja c z pracy zauwazylem ze przy niskich obrotach jadąc na 5 biegu ok 80km/h (mam automata) z rury leci ciemny dym

i dzisiaj to samo tylko juz calkowity brak mocy i ciemny dym z tylu
no i metaliczny dzwiek spod maski

zdjelem pod domem oslone
obejzalem z zewnatrz EGR i wyglada dobrze
w poniedzialek zobacze co ma w srodku:D

co to moze byc
skąd ten metaliczny dzwiek ????

auto normalnie odpala na dotyk
na "P" podnosza sie obroty i czestotliwosc metalicznych uderzen sie takze zwieksza

czekam na jakąs sensowna wypowiedz

dzieki z gory

pozdrawiam

#2 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 27 lipca 2008 - 20:41

Jeśli coś stuka w rytm obrotów to może oznaczać, że pochodzi z układu korbowo-tłokowego - może zawór, panewka - cholera wie ?? Miałeś olej w silniku??

Pierwsze co bym zrobił jeszcze przed jazdą do mechanika to wyjął obudowę filtra powietrza, zdjął wąż wysokiego ciśnienia od turbiny i sprawdził czy dalej wirnik turbiny jest na swoim miejscu i się swobodnie obraca..

Możliwe, że nie obędzie się bez zdjęcia głowicy :sad:

#3 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 27 lipca 2008 - 21:14

pewnie ze mialem olej :D

8 tysiecy po wymianie jestem
castrol edge 0W 40 SPORT

tylko czemu silnik rowno pracuje
nie ma problemu z rozruchem
reaguje na dodanie gazu na postoju

gorzej pod obciazeniem w czasie jazdy nie ma mocy

swist turbiny jest o wiele glosniejszy niz byl
czyli chodzi:D

jutro jade do znajomego mechanika bedziemy sie bawic :D

#4 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 28 lipca 2008 - 08:20

Weź chłopie sprawdź czy Ci nie spadł przewód z turbiny...

#5 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2008 - 10:40

nagle cos tyklo pod maska
auto stracilo moc
dostalem tylko tyle mocy zeby sie wczlapac pod gorke 20km/h
z pod maski wychodzily dzwieki terkotania

i dzisiaj to samo tylko juz calkowity brak mocy i ciemny dym z tylu

Sprawdź, czy Ci obejma nie puściła przy EGR
http://forum.omegakl...ead.php?t=12961

#6 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 28 lipca 2008 - 13:50

witam ponownie

z samego rana uderzylem do warsztatu
ale byli nieco zapracowani to zaczelem sie sam dobierac do silnika

ale zanim tam dojechalem
z rana odpalam auto i juz nie dymi na czarno
za samochodem byla kupa bialego dymu
podjechalem tylko 500 metrow do ojca i zacholowal mnie busem do warsztatu

rozebralem wszystko i jednak mialem racje

BLASZKA :peace: :censored:
cylindry 1,2,3 na 2 urwana blaszka w miejscu gdzie byla srobka mocująca blaszke do trzpienia ktory nia obraca :diable:
Dodany obrazek

cylindry 4,5,6
na 6 cylindrze blaszka wygieta :bad:
przez co silownik ktory je obraca mial problemy ze zmiana jej polozenia
chaczy poprostu o kanal dolotu
Dodany obrazek

jutro od rana zmagania z głowicą

jak ją odkrece to sie dowiem i wy tez :tere-fere: czy blaszka uszkodzila tylko zawory czy jeszcze zrobila miazge z tłoka
chociaz nie przypuszczam bo silnik caly czas rowno pracuje

Prosba do kolegi KOGUT :guns:

jestes z wrocławia
slyszalem ze obok budynku telewizji i radia jest firma co dobrze robi glowice
moze wiesz cos na ten temat :looz:

jak cos bys wiedzial to gg 6277925

a pozostalym bede zdawal codzienna relacje

acha

te blaszki co zostaly
to upierdolilem gumówka
w tym miejscu co tamta sie urwala

mysle ze dobrze zrobilem i ze nie bedzie zadnego lewego powietrza

ale to sie okaze

pozdrawiam wszystkich omega-maniaków

#7 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 28 lipca 2008 - 14:21

Nie ma bata... Jadę do domu za 2 tygodnie, ściągam kolektor i wypierdzielam te badziewiaste blaszki - obojętne w jakim stanie będą..

#8 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 28 lipca 2008 - 14:40

dokladnie tak zrob
ja mialem to zrobic pod koniec sierpnia po urlopie

a do warsztatu sie umowilem na wymiane tarcz klockow i plynow
a tu zonk :/

tarcze kupujcie na e-bay w niemczech

u nas tarcze zimmermann nawiercane kosztuja 290zl sztuka a tam 320 komplet
ja dalem 600 zl za komplet tych tarcz i klockow EBC green stuf ktorych w polsce nie mozna kupic wogule

do tego plyn motul RBF660
i mozna z kasprowego zjezdzac i sie nie przegrzeje :D

#9 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 28 lipca 2008 - 14:48

No tak.. 3 miesiące temu miałem kolektor na wierzchu - ale blaszki sztywne to wyczyściłem i zostawiłem - teraz jeszcze raz zdejmę, przy okazji wyczyszczę sobie filterek od zaworu EGR..

http://pl.youtube.co...h?v=N3bOHDUe6HA

#10 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2008 - 21:17

Rysiek 2054, niestety nie kojarze, chociaż serwisuję auto na karkonowskiej u Olszewskiego tj. 200m. od budynku TVP.

..a ja nie wiem, czy brac się za te blaszki. Silnik ma już nastukane 252tys.km, teoria głosi, że blaszki się urywają po 130-160tys. więc jeżeli miały paśc, to już dawno by się jakaś urwała.

#11 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 29 lipca 2008 - 16:14

Kolejny odcinek zmagań z silnikiem

Po odkreceniu glowicy pierwsze czego sie obawialem to powierzchnia tloka nr 2
ale wyglada tak
Dodany obrazek
czyli wszystko w porzadku
zalany ropa czyli nie pali

bewnie blaszka siedzi miedzy zaworami a popychaczami
i zablokowala ktorys zawor

ale nie ma sie co przedwczesnie cieszyc :bad:

okazało sie ze blaszka zostala tam gdzie jest a kawalek trzpienia do ktorego przykrecona jest blaszka wywialo z 2 cylindra i polecial sobie przez kolektor do cylindrra nr 6

oto co tam zrobil
Dodany obrazek
Dodany obrazek

a od strony głowicy wyglada to tak
Dodany obrazek

wyraznie widac jak glowka tego trzpienia jest wbita w tlok i odstaląc od niego popsula troche gllowice

wlasnie ten element stukal podczas jazdy

glowice sie splanuje i powinno byc ok

tak wyglada w calosci
Dodany obrazek

reasumując plan jest taki
powyjmuje te kawalki zlomu z tloka i nie bede go wymienial
za duze koszta
problemy ze znalezieniem tloka - zostaje tylko serwis i tak nie wiadomo ile by trzeba na to czekac
jutro idzie glowica do naprawy
narazie nie wiadomo jakie koszty
przypuszczam ze 2 zawory tylko do wymiany bedą na 2 cylindrze
ale nie wiadomo czy nie ma spustoszenia w 6 cylindrze
ale raczej nie przypuszczam

z blokiem chyba wszystko ok
wkoncu silnik rowno pracowal

odbiore glowice i skladam silnik
mam nadzieje ze jeszcze troche pojezdze
ale napewno nastepne auto to nie bedzie diesel
i napewno nie bmw
chyba ze nowe :smiech:

opowiem za 3-4 dni jak sie sprawa ma
pozdrawiam

czekam na ewentualne komentarze lub korekty moich zamierzen

#12 OFFLINE   Cezar76

Cezar76
  • 20 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 sierpnia 2008 - 22:11

jaka bedziesz dawał/dałes uszczelke pod głowice ? taką jaka była czy o numer wiekszą :?:
cezar

#13 OFFLINE   Cezar76

Cezar76
  • 20 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 sierpnia 2008 - 22:50

mi tez sie przytrafiło cos takiego kilka miesiecy temu no i przyczyna jest to samo czyli blaszki kolektora dolotowego,niestety u mnie nie stukalo caly czas tylko przez chwile i ucichlo ale silnik na biegu jalowym nierowno pracowal. Po rozebraniu jest tak jak na twoich zdjeciach . Prawdopodobna przyczyna: opary oleju maja zly wpływ na plastik z ktorego wykonany jest kolektor dolotowy i powstaje luz na oskach do ktorych jest zamocowana blaszka i pod wpływem wibracji i drrzeń powoduje urywanie sie ich. Reasumujac to wszystko:
kolektor dolotowy -uszkodzony ale mozna go zaslepic
glowica do planowania -uszkodzonych 10 zaworow wymiana odrazu uszczelniaczy
tloki uszkodzone ale ujdzie jeszcze
no i turbo do wymiany bo to VNT i tego sie nie regeneruje

koszty takiej zabawy w serwisie wycenili na 15000 do 20000 tysi wiec zrobilem to sam bo troche w tym siedze i tez tak jak kolega niechcialo mi sie robic pomimo ze czytalem na forum o tych blaszkach. :grin: powodzenia w razie pytan moge podac swoj numer tel.
pozdro
cezar

#14 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 03 sierpnia 2008 - 01:12

..a ja nie wiem, czy brac się za te blaszki. Silnik ma już nastukane 252tys.km, teoria głosi, że blaszki się urywają po 130-160tys. więc jeżeli miały paśc, to już dawno by się jakaś urwała.


Stary... Zabieraj się za to jak najszybciej.. Właśnie wracam z garażu - operacja usuwania blaszek w toku.. 4 tys km temu sprawdzałem blaszki i wszystkie były ok - dzisiaj po rozebraniu okazało się, że na 5 układzie blaszka jeszcze się trzyma, ale już ma luz na jednym z mocowań!!

Tak więc nie znasz dnia ani godziny..

Wszystkie blaszki już wywalone, otwory po ośkach zaślepione wkrętami+jakiś klej na gwint co by uszczelnić - właśnie schną - za 4 godzinki pobudka i kończę temat - koniec strachu :peace:

#15 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 03 sierpnia 2008 - 17:09

no witam
z tego co mi mowil mechanior to w glowicy do wymiany sa 3 zawory , gniazdo zaworów na 6 garze i wszystkie uszczelniacze
odrazu planowanie glowicy ale to norma

naprawa glowicy 1200zł

obawiam sie o ten tlok tylko
cezar daj mi swoj nr tel zadryndam do ciebie

nowy tlok w serwisie kosztuje 1070zł

i tylko serwis ale to juz lepiej silnik kupic
jest jeden na allegro jeszcze w aucie za 4000zl bez osprzetu na chodzie
mozesz podjechac do goscia bo to w tomaszowie mazowieckim

o glowice sie nie martwie ale ten tlok mi nie daje spac

powiedz jak patrzysz na zdjecia czy moj tlok sie nadaje jeszcze do jazdy????

jak chodzi ci silnik po naprawie
jak z dynamiką
muli czy w miare ok ???

a co do blaszek to nie zaslepialem po nich otworów

blaszki urywaja sie na osce w miejcsu wkrecenia torxa
ja swoje spilowalem do tego miejsca
i zostawilem same kikuty :driver:
wydaje mi sie ze jak zakleje dziury po blaszkach to predzej czy pozniej je wydmucha

jutro zobacze jak wyglada glowica po naprawie
i wkleje nowe foty
i zabieram sie za skladanie silnika

a co do uszczelki to jak pamietam sa 3 grubosci
ja bede mial tą srednią

pozdrawiam

#16 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 03 sierpnia 2008 - 17:21

wracajac do tego silnika z allegro

dzwonilem do goscia mowi ze jest jeszcze w aucie
loto on :D
omega rozbita
sprzedaje calą na czesci
ma tez nową turbine bo za dlugo na niej nie pojezdzil :bmw:
turbinka za 1350 zeta

silnik mozna obejzec i odpalic

ale kolo odrazu wiedzial ze mi blaszki poleciały :yes_yes:

koledzy jak cos to piszcie na gadu
moj number to 6277925

#17 OFFLINE   Cezar76

Cezar76
  • 20 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 sierpnia 2008 - 23:54

podaje swoj nr tel 609452041 jakby co to dzwoń.nara powodzenia.
cezar

#18 OFFLINE   Cezar76

Cezar76
  • 20 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 sierpnia 2008 - 00:02

uszczelke daj taka sama jaka była bo jak dasz troszecze grubsza o numer to ja odpreżysz i moze kiepsko palic. Pozatym tam jest na uszczelce ilosc otworow znaczaca o grubosci i nie martw sie o to ze zawor sie spotka z tlokiem poniewaz tam jest metoda wystajacych tlokow.
cezar

#19 OFFLINE   Cezar76

Cezar76
  • 20 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 sierpnia 2008 - 00:41

z kolektora wyrzucz resztki blaszek wlacznie z trzpieniami na ktorych sa osadzone nastepnie dobierz takiego wkreta aby z oporem go wkrecic jesli bedzie wystawal delikatnie opiluj resztki i z gory zaklej poxipolem tak abys mial 100% pewnosci ze nic ponownie nie wpadnie acha zobacz czy w kolektorze nie zostaly jeszcze jakies blaszki bo u mnie przylepila sie na sciance dobrze ze sprawdzilem bo bylaby powtorka z rozrywki.
cezar

#20 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 07 sierpnia 2008 - 14:59

Silnik złożony

po odpaleniu dalej brak mocy

i kopcenie
po odkreceniu korka wlewu oleju kopci jak z rury wydechowej

pali olej 500metrow 0,5litra oleju

w rurze co idzie do kolektora powietrze - pelno oleju

auto troche pochodzilo
i zgaslo na amen :censored:

co robic??????????

dalej rozkrecac silnik wraz z rozebraniem bloku

czy szukac nowego silnika

prosze o sugestie

pozdrawiam