Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sprzęgło hydrokinetyczne


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 czerwca 2008 - 07:41

Najczęściej jeżeli jest to TC to jest problem z ruszeniem i dźwięk się zmienia po włączeniu D.
Najprościej wziąć kawałek kijka, jedna strona do ucha, druga do skrzyni i posłuchać. Potem silnik. Może tak coś sie uda, bo rzeczywiście szkoda rozkładać silnik jeśli to coś innego.



osluchiwane stetoskopem i kijem. dzwiek ciezki do zlokalizowania gdzies z okolic laczenia bloku z glowica, trzeba bedzie zaczac od zwalenia skrzyni




 


#22 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2008 - 07:51

Jesli po rozlaczeniu skrzyni ustanie to znaczy ze skrzynia. Jesli to nie to wiadomo co…
A moze uszczelka pod glowica miedzy cylindrami poszla?

#23 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 czerwca 2008 - 09:03

A moze uszczelka pod glowica miedzy cylindrami poszla?



kompresja na wszystkich cylindrach jest prawidlowa, fakt gdzies mam wyciek plynu ale daje na kolektor bo smierdzi specyficznie.




 


#24 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2008 - 09:36

panowie wracam z kanału obejrzałem koło zamachowe i te wszystkie śruby od sprzęgła i niespodzianka :peace: pęknięte koło zamachowe na wysokości dwa centymetry od jedne śruby w strone środka
beast obejrzyj swoje dokładnie może też pękło :bad:

a co do wycieku to w mojej poprzedniej omie jak ciekło na kolektor od strony skrzyni to poszły te podkładki pod chłodniczką oleju a ja już chciałem głowice zwalać :mrgreen: bo pokrywy zrobiłem a tu dalej było mokro

a jeszcze jedno czy od manuala podejdzie koło zamachowe ??? czy raczej nie :grin:



ups :cry: nie doczytałem ale płyn zwiewał u brata na tym wężu łączącym głowice co wychodzi na zawór trójdrożny i spływał po kolektorze a co do oleju to może się komuś przyda :mrgreen:

#25 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 czerwca 2008 - 09:47

a jeszcze jedno czy od manuala podejdzie koło zamachowe ??? czy raczej nie



niestety musisz szukac kola od automatu, od manuala jest inne. dzieki za wskazowke od tego zaczne sprawdzanie




 


#26 OFFLINE   Dave

Dave
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 19 czerwca 2008 - 18:14

nie chodzi mi o żadną blachę za skrzynią tylko właśnie blachę na łączeniu silnika ze skrzynią bo tak jak mówicie to tam stuka. tam masz taki trójkąt.
Moja "Menia" :D
Nie sztuką jest wcisnąć gaz na prostej.............tylko na zakręcie... :)

#27 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 czerwca 2008 - 19:51

tylko właśnie blachę na łączeniu silnika ze skrzynią


jaką blachę ????czy chodzi ci o kolo zamachowe???

tam masz taki trójkąt.

i jaki trójkąt???
blachę osłaniającą sprzęgło masz w manualu a my mamy automat

#28 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 czerwca 2008 - 20:45

tylko właśnie blachę na łączeniu silnika ze skrzynią


jaką blachę ????czy chodzi ci o kolo zamachowe???

tam masz taki trójkąt.

i jaki trójkąt???
blachę osłaniającą sprzęgło masz w manualu a my mamy automat




u nas jest podkladka centrujaca, kolo zamachowe i podkladka pod sruby i sprzeglo przykrecone do kola. zadnego trojkata.


u siebie problem stukania rozwiazalem - pekniete kolo zamachowe :shock: srodek tam gdzie sruby poprostu sie uwral :shock: i to powodowalo stukanie. I tak jestem pelen podziwu ze wytrzymalo to prawie 1000 km i palowanie na zlocie :shock: zdjecia jutro bo aparat zostawilem w warsztacie. Kristofer - zwalaj skrzyni i wymieniaj kolo bo na bank masz to samo.




 


#29 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 czerwca 2008 - 20:49

zwalaj skrzyni i wymieniaj kolo bo na bank masz to samo.

czyli odłączaqm skrzynek pale motorek... i słucham?? jeżeli nie stuka to znaczy ze to to koło..
ile koło kosztuje ile kosztuje wymiana :?:

#30 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 czerwca 2008 - 21:00

zwalaj skrzyni i wymieniaj kolo bo na bank masz to samo.

czyli odłączaqm skrzynek pale motorek... i słucham?? jeżeli nie stuka to znaczy ze to to koło..
ile koło kosztuje ile kosztuje wymiana :?:



jesli odlaczysz skrzynie to kolo dalej zostaje na silniku i bedzie stukac. wymiana bezcenna - przy pomocy kolegow i wlasnej pracy - koszto kola - mialem z anglika :mrgreen:

a cos ci stuka ?




 


#31 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 czerwca 2008 - 21:41

a cos ci stuka ?

nie... mam nadzieje...

#32 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 czerwca 2008 - 21:43

a cos ci stuka ?

nie... mam nadzieje...



jak przechodzilem kolo twojej to slyszalalem jakies odglosy












































ale to ruda wpierdzielala blachy :mrgreen:




 


#33 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2008 - 22:37

Tu Są fotki popękanego koła zamachowego

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek


Resztę ma jeszcze beast

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#34 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 czerwca 2008 - 22:41

ale to ruda wpierdzielala blachy

bujaj się... :nabijacz:

prosze opisac dokłądnie jakei były objawy, kiedy sie pojawiło, i wogóle wszytskie zaobserwowoane objawy...

#35 OFFLINE   Dave

Dave
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 22 czerwca 2008 - 08:57

no rzeczywiście wy macie troszkę inaczej bo u was od razu jest przykręcone do koła zamachowego a u mnie do koła masz jeszcze taki trójkąt i on dopiero się przykręca do reduktora, ale objaw taki sam a i przyuczyna usterki podobna :wink:

P.S.
Kristo też mam automat... :wink:
Moja "Menia" :D
Nie sztuką jest wcisnąć gaz na prostej.............tylko na zakręcie... :)

#36 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 czerwca 2008 - 09:01

prosze opisac dokłądnie jakei były objawy, kiedy sie pojawiło, i wogóle wszytskie zaobserwowoane objawy...



objawy byly takie ze nagle zaczelo stukac, z rozna czestotliwoscia i głośnością. raz klekotalo jak diesel - co bylo slychac na zlocie a raz wogoole. przy gwaltownym dodatniu gazu byl ostry stuk. niestety bez zwalenia skrzyni nic nie sprawdzisz.




 


#37 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2008 - 18:47

Operacja przeprowadzona pomyślnie oto sprawca zamieszania





A tu zdjęcie uniwersalnego klucza prosty a zarazem bardzo skuteczny długość 80cm.+przegub :bigok:



A co do objawów to u mnie na początku delikatnie tykało przy zejściu z obrotów (tak jakby zacierające łożysko ) a później z tygodnia na tydzień coraz głośniej (były i takie że była błoga cisza) no ale w końcu spokój Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek

#38 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 czerwca 2008 - 19:52

Operacja przeprowadzona pomyślnie oto sprawca zamieszania





A tu zdjęcie uniwersalnego klucza prosty a zarazem bardzo skuteczny długość 80cm.+przegub :bigok:



A co do objawów to u mnie na początku delikatnie tykało przy zejściu z obrotów (tak jakby zacierające łożysko ) a później z tygodnia na tydzień coraz głośniej (były i takie że była błoga cisza) no ale w końcu spokój





moje bylo troche bardziej juz sfatygowane :) grunt ze jest cisza i naprawione :) dales rade tak jak ci mowilem ?




 


#39 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2008 - 20:01

Tak beast dzięki za wszelkie info :piwo: :piwo:
ale bez tego metrowego (uniwersalnego ) :mrgreen: klucza było by krucho odkręcić te trzy śruby od góry no i przy okazji w końcu parownik lpg podłączony jest tak jak ustawa przewiduje :mrgreen:
W przyszłym tygodniu wymiana (dynamiczna) oleju w skrzyni i można :driver: jeszcze raz dzięki

#40 OFFLINE   colin

colin
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-09-2007
  • Skąd: Lichfield

Napisany 30 sierpnia 2008 - 19:31

czy koledzy, ktorzy mieli u siebie opisywany problem, moga pomoc mi we wstepnej diagnozie?
otoz mam wrazenie, ze i mnie dotknal ten problem, objawia sie to nieregularnym stukaniem, w brzmieniu przypomina on troche dzwiek stygnacego tlumika, kiedy ten nagle ochlodzi sie, np. po zmoczeniu go woda z kaluzy, jesli chodzi o jego regularnosc, to na biegu jalowym lub P, pojawiaja sie nieregularne dosc rzadkie stuki, zupelnie tak jakby luzny kawalek metalu odbijal sie w czyms metalowym, natomist podczas jazdy zwlaszcza przy dodawaniu gazu, czestotliwosc i glosnosc stukania sie zwiekszaja, jednak nie jest to na tyle glosne, zebym slyszal to w samochodzie przy zamknietych szybach

druga rzecz, to czy uda mi sie zdjac skrzynie, korzystajac tylko z najazdow, niestety nie mam dostepu do podnosnika lub kanalu