Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sprzęgło hydrokinetyczne


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2008 - 15:35

Witam wszystkich.
W jaki sposób jest zamocowane to sprzęgło do koła zamachowego czy są tam jakieś uchwyty (jak by ktoś miał jakieś zdjęcia ) bo słychać takie metaliczne stukanie w tej okolicy mechanior powiedział że często w tych skrzyniach pęka mocowanie tego sprzęgła i może tak hałasować
I drugie pytanie jak się zabrac do wyjęcia skrzyni aby jej nie popsuć czy w c-ce trzeba odkręcać tłumiki czy da się tak ją wyjąć (jak by ktoś miał krok po kroku co pierwsze) :cry:

I jeszcze jedno czy będzie pasować sprzęgło od B czy musi być po lifcie były jakieś zmiany?? omka 2000r.2,5v6 x25xe

Dodam że skrzynia pracuje płynnie nie szarpie tylko to klekotanie ,przedtem tykało przy zejściu z obrotów a teraz tyka cały czas a przy zejściu z obrotów jeszcze głośniej (w serwisie powiedzieli że na 100%nie jest to pompa) a z rana po odpaleniu czasami jest z minutkę cicho ale nie zawsze :bad:
Czy potrzebne są jakieś specjalne klucze aby odkręcić je od koła zamachoweg ??

#2 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2008 - 15:42

Jest przykrecone srubami do kola zamachowego. W V6 jak pamietam jest dosc spore wyciecie na dole i tam okrecasz sruby.
Pewnie znajdzie sie ktos kto wyjmowal bez odkrecania wydechu, ale duzo latwiej odrecic. Potem laczenie do walu, wybierak i poduszka skrzyni - pamietaj, ze skrzynia wazy ponad 70kg wiec uwazaj i popros kogos o pomoc.

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2008 - 15:50

Witam wszystkich.
W jaki sposób jest zamocowane to sprzęgło do koła zamachowego czy są tam jakieś uchwyty (jak by ktoś miał jakieś zdjęcia ) bo słychać takie metaliczne stukanie w tej okolicy mechanior powiedział że często w tych skrzyniach pęka mocowanie tego sprzęgła i może tak hałasować
I drugie pytanie jak się zabrac do wyjęcia skrzyni aby jej nie popsuć czy w c-ce trzeba odkręcać tłumiki czy da się tak ją wyjąć (jak by ktoś miał krok po kroku co pierwsze) :cry:

I jeszcze jedno czy będzie pasować sprzęgło od B czy musi być po lifcie były jakieś zmiany?? omka 2000r.2,5v6 x25xe

Dodam że skrzynia pracuje płynnie nie szarpie tylko to klekotanie ,przedtem tykało przy zejściu z obrotów a teraz tyka cały czas a przy zejściu z obrotów jeszcze głośniej (w serwisie powiedzieli że na 100%nie jest to pompa) a z rana po odpaleniu czasami jest z minutkę cicho ale nie zawsze :bad:



sprzeglo jest przymocowane na 6 srub przykreconych do kola zamachowego. dostep do nich masz przez otwor rewizyjny od strony silnika - dojscie tylko z kanalu. zeby wyjac skrzynie tlumiki musisz zwalic. i niestety czesc gory silnika rozebrac zeby odkrecic obudowe skrzyni z gory. sprzeglo hydrokinetyczne jest takie samo we wszystkich v6. co do pukania to mam dokladnie tak samo co bylo slychac na zlocie i niestety to nie jest sprzeglo tylko podejrzewam sworzeń na tloku :( jak mozesz to nagraj ten dzwiek.




 


#4 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2008 - 15:54

Jest przykrecone srubami do kola zamachowego.

pamiętasz może czy to są zwykłe śruby czy jakieś torxy albo jeszcze inne ustrojstwo :roll:

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2008 - 15:57

Jest przykrecone srubami do kola zamachowego.

pamiętasz może czy to są zwykłe śruby czy jakieś torxy albo jeszcze inne ustrojstwo :roll:



zwykle - nasadka 16 mm, torx bedzie ci potrzebny do krecenia walem zeby dosc do nastepnej sruby




 


#6 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2008 - 16:07

tak samo co bylo slychac na zlocie i niestety to nie jest sprzeglo tylko podejrzewam sworzeń na tloku

w ASO opla po obsłuchaniu stetoskopem(tzn,jak doktor) stwierdzili że to raczej nie z silnika gość co naprawia asb też obstawił sprzęgło ale bez zdjęcia skrzyni nic nie powie .Jak zwalę skrzynie to wtedy się okaże po odpaleniu
ale sworzeń powinien hałasować też przy dodawaniu gazu a (tu się ucisz ) i narasta przy schodzeniu z obrotów

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2008 - 16:09

tak samo co bylo slychac na zlocie i niestety to nie jest sprzeglo tylko podejrzewam sworzeń na tloku

w ASO opla po obsłuchaniu stetoskopem(tzn,jak doktor) stwierdzili że to raczej nie z silnika gość co naprawia asb też obstawił sprzęgło ale bez zdjęcia skrzyni nic nie powie .Jak zwalę skrzynie to wtedy się okaże po odpaleniu



http://pl.youtube.co...h?v=FLbeZZjBsm0
kolo 3 minuty i 40 sekund




 


#8 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2008 - 16:19

best podobnie, spróbuje nagrać swoje (ale mam cichą nadzieję że to sprzęgło)

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2008 - 16:44

best podobnie, spróbuje nagrać swoje (ale mam cichą nadzieję że to sprzęgło)


glownie przy schodzeniu z obrotow jest taka grzechotka. raz jest raz nie ma, auto jezdzi normalnie przyspiesza jak trzeba, przy odpalaniu potrafi zapukac, sprzeglo sprawdzalem - jest przykrecone, wymienilem rozrusznik bo myslalem ze to on ale niestety. w weekend z bartkiemB i markiem_kloss rozbieramy silnik




 


#10 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2008 - 19:21

no i złośliwość rzeczy martwych nici z nagrania cisz spróbuje jak będzie klekotać
best a czy odkręcałeś to sprzęgło i odpalałeś wtedy silnik,może któraś łopatka się oderwała w środku i wali o obudowę
nie wiem jak to słychać w silnikach v ale jak bratu w sierce stukał sworzeń na tłoku to było słychać i przy wchodzeniu na obroty i tykał cały czas ,a u mnie było cicho prawie przez miesiąc a teraz wali znowu jak oszalałe (chociaż teraz znowu cisza) :bad:
a zimową porą z rana tak tykało ale co jakąś chwile było takie głośniejsz tyknięcie(chrupnięcie ) taj jakby któreś łożysko się zacierało i mieliło koronkę

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2008 - 22:21

no i złośliwość rzeczy martwych nici z nagrania cisz spróbuje jak będzie klekotać
best a czy odkręcałeś to sprzęgło i odpalałeś wtedy silnik,może któraś łopatka się oderwała w środku i wali o obudowę
nie wiem jak to słychać w silnikach v ale jak bratu w sierce stukał sworzeń na tłoku to było słychać i przy wchodzeniu na obroty i tykał cały czas ,a u mnie było cicho prawie przez miesiąc a teraz wali znowu jak oszalałe (chociaż teraz znowu cisza) :bad:
a zimową porą z rana tak tykało ale co jakąś chwile było takie głośniejsz tyknięcie(chrupnięcie ) taj jakby któreś łożysko się zacierało i mieliło koronkę


nie nie odkrecalem tylko sprawdzalem dokrecenie i mocowania, w sprzegle jest olej wiec dzwiek bylby troche inny bo jest suchy tak jak bez oleju.




 


#12 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2008 - 13:54

sprzeglo hydrokinetyczne jest takie samo we wszystkich v6.


a czy przypadkiem po lifcie coś nie zmienili??/
bo ja wyciągnę tę skrzynie powinno wyjść taniej jak rozbieranie silnika dzisiaj posłuchałem na kanale i jak zatykam tą dziurę to robi się wyraźnie ciszej (nic nie nagrałem padła bateria w telefonie) a sworzeń na tłoku powinien stukać cały czas a to raz stuka głośno raz cicho albo wcale :bad:byłem jeszcze u jednego mechanika (pół godz.i kompletna cisza) i też stwierdził że sworzeń powinien klepać cały czas (tykać) a to rechota jak żaba w stawie

#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2008 - 15:27

Skrzynia do wszystkich 2.5 V6 jest taka sama. Sprzeglo tez.
A jak wlaczysz D i na hamulcu recznym to slychac mocniej?

#14 OFFLINE   Dave

Dave
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 18 czerwca 2008 - 15:35

u m nie jak w B stukało to się okazało że ten trójkąt od przekazania napędu się pouwalał przy śrubach...
Moja "Menia" :D
Nie sztuką jest wcisnąć gaz na prostej.............tylko na zakręcie... :)

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 czerwca 2008 - 15:38

u m nie jak w B stukało to się okazało że ten trójkąt od przekazania napędu się pouwalał przy śrubach...



tak ale nam stuka z okolic laczenia silnika ze skrzynia a nie za skrzynia na wale




 


#16 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2008 - 18:10

przy ruszaniu wajchą od biegu na hamulcu raczej nie ma różnicy jak coś to minimalna

krótkie nagranie jak tyka http://pl.youtube.co...h?v=xqtbyBeuHbE



a tu po czterech odpaleniach z rzędu i cisza http://pl.youtube.co...h?v=vGXjrdwvirc

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 czerwca 2008 - 18:52

przy ruszaniu wajchą od biegu na hamulcu raczej nie ma różnicy jak coś to minimalna

krótkie nagranie jak tyka http://pl.youtube.co...h?v=xqtbyBeuHbE



a tu po czterech odpaleniach z rzędu i cisza http://pl.youtube.co...h?v=vGXjrdwvirc




mam dokladnie to samo. identyczny dzwiek.z tym ze po wykreceniu swiec czyli jak tloki nie maja obciazenia dzwiek znikl i to mnie bardziej na cos w silniku pokierowalo niz w skrzyni albo przy sprzegle. aczkolwiek w sobote zaczne od zwalenia skrzyni nim zdemontujemy i rozbierzemy caly silnik.




 


#18 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2008 - 19:35

mam dokladnie to samo. identyczny dzwiek.z tym ze po wykreceniu swiec czyli jak tloki nie maja obciazenia dzwiek znikl

może akurat cisza nastała jak na drugim nagraniu
daj znać jak coś znajdziesz przed niedzielą bo ja w niedzielę wybieram się kupić sprzęgło i koło zamachowe (tak trochę w ciemno) może to akurat to .a we wtorek rozbiórka mam nadzieję że pójdzie sprawnie :roll: bo na czwartek wieczór omcia musi hulać :ok:

#19 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 czerwca 2008 - 19:52

mam dokladnie to samo. identyczny dzwiek.z tym ze po wykreceniu swiec czyli jak tloki nie maja obciazenia dzwiek znikl

może akurat cisza nastała jak na drugim nagraniu
daj znać jak coś znajdziesz przed niedzielą bo ja w niedzielę wybieram się kupić sprzęgło i koło zamachowe (tak trochę w ciemno) może to akurat to .a we wtorek rozbiórka mam nadzieję że pójdzie sprawnie :roll: bo na czwartek wieczór omcia musi hulać :ok:



na pw masz do mnie numer, w weekend bede bez netu wiec nic ci nie napisze ale spokojnie w niedziele mozesz dzwonic




 


#20 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2008 - 06:55

Najczęściej jeżeli jest to TC to jest problem z ruszeniem i dźwięk się zmienia po włączeniu D.
Najprościej wziąć kawałek kijka, jedna strona do ucha, druga do skrzyni i posłuchać. Potem silnik. Może tak coś sie uda, bo rzeczywiście szkoda rozkładać silnik jeśli to coś innego.