Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bierze olej- wszystko suche nic nie dymi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
246 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 27 kwietnia 2011 - 09:31

koszty są zawsze względne, dla jednych 100PLN to dużo dla innych nie. A co do częstotliwości zmian oleju to jest tyle różnych opinii i szkół że nie ma co się rozwodzić. I tak zaraz ktoś zacznie palcem machać, że OT robimy :D

#202 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2011 - 13:43

wołał ktoś do tablicy :D:D:D

:mad: a tak na serio trzymajcie się tematu...

#203 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 czerwca 2011 - 14:47

Dołącze sie do tematu no juz sam nie wiem czy cos sie dzieje czy nie.
Wiec tak omega 3.0 v6 w samej benzynie. Olej zalany 3,5 tys temu Mobil Super 10w40.
Ostatnio dolewałem moze z 400ml jakies 500km ( nie wiem ile ojciec tam ostatnio ją przejechał ) Wczoraj mi ją oddał patrze znów jest komunikat postawiłem na równi z rana sprawdzam olej jest ok, nie ruszałem samochodu rozgrzałem silnik znów komunikat a oleju jakby mniej, przy wyjeciu bagnetu przy odpalonym silniku na bagnecie moze jest z 2mm oleju a wyzej tylko plamki jak zgasze silnik jest ponad połowe tak powinno być ? Zgasiłem samochód postał znów olej w okolicach połowy pojezdziłem spokojnie potem dostał troche po ****e postawiłem olej ok. Tak jakby komunikat wywalało tylko jadąc w trasie ?
W swiecach oleju nie ma, w płynie chłodniczym tez nie, nic nie kapie, kopa ma super, zero błędów. Jedynie moze na luzie troche telepie silnikiem ale to minimalnie.
O co chodzi ? :pokoj:
Moze to wina oleju ? W mojej poprzedniej 2.5 v6 tez zapalał sie komunikat i po zmianie oleju na vavoline wszystko było ok ani grama nie wzieła z tym ze w byłem olej zmieniałem przy prawie 10tys a ta ma dopiero przejechane na tym 3.5 tys.

Co wycieków ma pare miejsc mokrych ale to raczej nie wygląda zeby miało cos wspólnego bo by kapało nizej foty moze sie przydzadza na cos.


Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

HELP ME !! :D

#204 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2011 - 20:40

Mobil Super 10w40.

Ktory jest bardzo czesto podrabiany. Jezdzilem na takim to moja zarla go jak glupia. Zmienilem na GM i sie uspokoilo.
Co do sprawdzania oleju to w "mundrej ksiazce" pisza zeby to robic jakies 5 minut po zgaszeniu silnika - jak sprawdzasz po nocy to olej zdazy scieknac z glowicy i dlatego jest go "wiecej".

#205 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2011 - 20:49

Dołącze sie do tematu no juz sam nie wiem czy cos sie dzieje czy nie.
Wiec tak omega 3.0 v6 w samej benzynie. Olej zalany 3,5 tys temu Mobil Super 10w40.
Ostatnio dolewałem moze z 400ml jakies 500km ( nie wiem ile ojciec tam ostatnio ją przejechał ) Wczoraj mi ją oddał patrze znów jest komunikat postawiłem na równi z rana sprawdzam olej jest ok, nie ruszałem samochodu rozgrzałem silnik znów komunikat a oleju jakby mniej, przy wyjeciu bagnetu przy odpalonym silniku na bagnecie moze jest z 2mm oleju a wyzej tylko plamki jak zgasze silnik jest ponad połowe tak powinno być ? Zgasiłem samochód postał znów olej w okolicach połowy pojezdziłem spokojnie potem dostał troche po ****e postawiłem olej ok. Tak jakby komunikat wywalało tylko jadąc w trasie ?
W swiecach oleju nie ma, w płynie chłodniczym tez nie, nic nie kapie, kopa ma super, zero błędów. Jedynie moze na luzie troche telepie silnikiem ale to minimalnie.
O co chodzi ?
Moze to wina oleju ? W mojej poprzedniej 2.5 v6 tez zapalał sie komunikat i po zmianie oleju na vavoline wszystko było ok ani grama nie wzieła z tym ze w byłem olej zmieniałem przy prawie 10tys a ta ma dopiero przejechane na tym 3.5 tys.

Co wycieków ma pare miejsc mokrych ale to raczej nie wygląda zeby miało cos wspólnego bo by kapało nizej foty moze sie przydzadza na cos.

Ktory jest bardzo czesto podrabiany. Jezdzilem na takim to moja zarla go jak glupia. Zmienilem na GM i sie uspokoilo.
Co do sprawdzania oleju to w "mundrej ksiazce" pisza zeby to robic jakies 5 minut po zgaszeniu silnika - jak sprawdzasz po nocy to olej zdazy scieknac z glowicy i dlatego jest go "wiecej".

jest jeszcze jeden myk, który polega na tym że V6 nie lubi mieć stanu poniżej połowy, przy trasach gdzie obroty są na stałym poziomie około 2000rpm to 5min u mnie też potrafiło wywalić "checka" bo niski poziom oleju...po fotkach mogę przypuszczać że simering wału się poci lub z pod pokryw leci :nie_wiem: a że na skrzyni od strony wału masz mokre to chyba nie muszę mówić że simering do wymiany.

#206 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 czerwca 2011 - 21:33

W poniedziałek pojade zmienie olej na Vavoline i zobaczymy co bedzie dalej. 2.5 v6 tez miałem na Mobilu jak wyskakiwał komunikat o oleju oby w tej było tak samo i na wymianie oleju sie skończyło.

Z pokryw na pewno nie leci bo są suchutkie i nie widac tam ani grama oleju, co do simeringu wiem że trzeba zmienić mam ją dopiero niecały miesiąc jeszcze czasu nie miałem i jak widać wyszkoczył większy problem.

#207 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 07 czerwca 2011 - 11:00

ja bym unikał kupowania Mobila w PL chyba że w duzej sieci typu Fota czy Intercars bo razem z Castrolem to najbardziej podrabiane oleje w PL...

dla ciekawostki powiem że cwaniaki na giełdzie w Słomczynie k/Grójca skupuje puste bańki po Mobilu po 5 zl sztuka, pozniej zalewaja najtanszym syfem z beczek i sprzedaja jako Mobil, wyobrazcie sobie teraz jak ktos kupuje takiego podrobionego Mobila do Diesla z pompowtryskiwaczami ( specjalny olej spełniający norme VW 505.01) a tam najgorszy syf i zalewa tym jakies Audi 2.0 TDI na pompowtryskach... po 10.000 tys silnik na złom..:masakra:

#208 OFFLINE   Strazak24

Strazak24
  • 3 postów
  • Dołączył: 19-02-2011

Napisany 03 listopada 2011 - 22:46

Koledzy pewnie mam problem lecz nie moge zbytnio tego rozkminic mianowicie moja oma brala olej ale nigdy tyle kiedys to moze 2 setki na tysiaka teraz potrafi gdzies zaciagnac nawet pol litra po jednym dniu nie to ze katowania ale tak na kilku odcinkach drogi na kazdym biegu do czerwonych kresek na obrotomierzu albo predkosci 200-210 km?h a czasami nawet nie wiecej jak 4 tys obrotow przez caly dzien i sporo ubywa co to moze byc?? wiem ze paliwa to one sobie nie zaluja ale zyby tyle oleju??? a przebieg to 250 tysiecy moze ma tak ze starosci??? co prawda nie czuc duzego ubytku mocy jak na wiek i przebieg

#209 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 04 listopada 2011 - 12:43

Koledzy pewnie mam problem lecz nie moge zbytnio tego rozkminic mianowicie moja oma brala olej ale nigdy tyle kiedys to moze 2 setki na tysiaka teraz potrafi gdzies zaciagnac nawet pol litra po jednym dniu nie to ze katowania ale tak na kilku odcinkach drogi na kazdym biegu do czerwonych kresek na obrotomierzu albo predkosci 200-210 km?h a czasami nawet nie wiecej jak 4 tys obrotow przez caly dzien i sporo ubywa co to moze byc?? wiem ze paliwa to one sobie nie zaluja ale zyby tyle oleju??? a przebieg to 250 tysiecy moze ma tak ze starosci??? co prawda nie czuc duzego ubytku mocy jak na wiek i przebieg


zobacz czy nie leci z silnika przez jakis simering czy uszczelke, bo taki pobor oleju to raczej ciezko przepalic chyba ze masz szara chmure z tlumika podczas jazdy, wtedy czeka Cie remont silnika..

#210 OFFLINE   barteq91

barteq91
  • 82 postów
  • Dołączył: 30-10-2010
  • Skąd: okolice Lublina

Napisany 12 listopada 2011 - 17:34

Ja mam panowie ten sam problem.
Szamała omcia olej, (przebieg 123tys?) , podczas wymiany uszczelki pokrywy zaworów, świece były zalane, mechanik wyciągnął olej, świece przeczyścił, założył nową uszczelkę.
Ale olej nadal szamie, boję się, że świece znowu są zalane, czy wymiana uszczelniaczy to rozwiąże? Ile mechanik może wziąć za ich wymianę?

#211 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2011 - 19:12

Ja mam panowie ten sam problem.
Szamała omcia olej, (przebieg 123tys?) , podczas wymiany uszczelki pokrywy zaworów, świece były zalane, mechanik wyciągnął olej, świece przeczyścił, założył nową uszczelkę.
Ale olej nadal szamie, boję się, że świece znowu są zalane, czy wymiana uszczelniaczy to rozwiąże? Ile mechanik może wziąć za ich wymianę?


Kopci Ci może przy odpaleniu po dłuższym postoju (np. po nocy)?

Kopci na niebiesko podczas jazdy - gwałtownym wciśnięciu gazu?

Jak wygląda końcówka rury wydechowej?

Jakie ilości oleju Ci wcina na 1000km i jaki olej wlewasz?

Musiałbyś wyjąć cewkę zapłonową i świece - wtedy będziesz wiedział czy znowu uszczelka pod kapą puszcza.

#212 OFFLINE   andrzejfiou

andrzejfiou
  • 2 postów
  • Dołączył: 19-02-2010

Napisany 02 grudnia 2011 - 19:50

Zmieniam olej co 10 tys. 4,5 litra 10w40 lotos z beczki w rodzinnym warsztacie. Od wymiany do wymiany dolewam 2 litry tego samego oleju (biorę na zapas). Po dłuższej trasie (do 140 km/h) mam zachlapaną tylną szybę kropkami oleju. To jest dopiero ciekawe bo wycieków z silnika nie widać. Może ciekenie z tylnego mostu?

#213 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2011 - 19:52

Może ciekenie z tylnego mostu?


u mnie jak z mostu się lało to cała szyba , klapa i zderzak był w oleju

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#214 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2011 - 23:40

No tak. Tylko do mostu wchodzi ok. 1,2l oleju jak dobrze pamiętam i jakby tak chlapało to most już by na sucho chodził.

Wg mnie to uszczelniacze + ewentualnie pierścienie (mogą być same pierścienie zbierające).

Jeżeli przepala olej to końcówkę wydechu powinieneś mieć w środku czarną od sadzy.

Jeżeli bierze 2l / 10tys km to wychodzi 200ml na 1000km. Nie ma tragedii. Można pokombinować ze zmianą oleju na Valvoline Max Life 10w40.

Robienie uszczelniaczy, a już w ogóle pierścieni to spory wydatek i na razie na Twoim miejscu bym się w to nie pakował.

#215 OFFLINE   ZeusSs

ZeusSs
  • 258 postów
  • Dołączył: 18-02-2010

Napisany 07 lipca 2012 - 15:10

Witam

Mam pytanie, co najczęściej jest przyczyną poboru oleju w silniku 2.2 benzyna? Dodam tylko, że u mnie nie ma objawów kopcenia, płyn chłodniczy jest ok (nie ubywa, ani nie przybywa). Natomiast oma pojechała w trasę i na jakieś 600 km wzięła z 700 ml. Co chwilę muszę dolewać olej i na początku myślałem, że sobie dam spokój, lecz niedługo będę wydawał więcej pieniędzy na olej niż paliwo ...

Najlepsze, że sprzedawca nic mi o tym nie wspomniał ... Szkoda słów ...

Przeniosłem do istniejącego tematu// Adam10

#216 OFFLINE   oma25

oma25
  • 15 postów
  • Dołączył: 05-05-2012

Napisany 07 lipca 2012 - 18:44

jesli nie ma wycieków to uszczelniacze zaworowe do wymiany przerabiałem juz to w 2.2:D

#217 OFFLINE   Adam C

Adam C
  • 14 postów
  • Dołączył: 24-05-2010

Napisany 07 lipca 2012 - 20:53

jesli nie ma wycieków to uszczelniacze zaworowe do wymiany przerabiałem juz to w 2.2:D


Prowadnice rowniez:)

#218 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 lipca 2012 - 22:28

Zrób test, przy prędkości np 70 zdejmij nogę z gazu i hamuj silnikiem, a następnie daj sandał i obserwuj we wstecznym lusterku czy nie pojawi się niebieska chmurka. Jeśli tak, masz potwierdzenie uszczelniaczy do roboty.

#219 OFFLINE   ZeusSs

ZeusSs
  • 258 postów
  • Dołączył: 18-02-2010

Napisany 08 lipca 2012 - 06:21

Zrób test, przy prędkości np 70 zdejmij nogę z gazu i hamuj silnikiem, a następnie daj sandał i obserwuj we wstecznym lusterku czy nie pojawi się niebieska chmurka. Jeśli tak, masz potwierdzenie uszczelniaczy do roboty.


Automat przy 70 już nie hamuje ...
Jaki koszt może być wymiany uszczelniaczy?

#220 OFFLINE   Boonaro

Boonaro
  • 36 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Z Elbląga

Napisany 08 lipca 2012 - 10:15

Zależy czy chcesz to zrobić bez zdejmowania głowicy czy ze zdjęciem, ja bym to zrobił bez zdejmowania głowicy, koszt myślę ze min. 350zł. mechanik za taką robotę by wziął.