


bierze olej- wszystko suche nic nie dymi
#201
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 09:31

#202
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 13:43


#203
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 14:47
Wiec tak omega 3.0 v6 w samej benzynie. Olej zalany 3,5 tys temu Mobil Super 10w40.
Ostatnio dolewałem moze z 400ml jakies 500km ( nie wiem ile ojciec tam ostatnio ją przejechał ) Wczoraj mi ją oddał patrze znów jest komunikat postawiłem na równi z rana sprawdzam olej jest ok, nie ruszałem samochodu rozgrzałem silnik znów komunikat a oleju jakby mniej, przy wyjeciu bagnetu przy odpalonym silniku na bagnecie moze jest z 2mm oleju a wyzej tylko plamki jak zgasze silnik jest ponad połowe tak powinno być ? Zgasiłem samochód postał znów olej w okolicach połowy pojezdziłem spokojnie potem dostał troche po ****e postawiłem olej ok. Tak jakby komunikat wywalało tylko jadąc w trasie ?
W swiecach oleju nie ma, w płynie chłodniczym tez nie, nic nie kapie, kopa ma super, zero błędów. Jedynie moze na luzie troche telepie silnikiem ale to minimalnie.
O co chodzi ? :pokoj:
Moze to wina oleju ? W mojej poprzedniej 2.5 v6 tez zapalał sie komunikat i po zmianie oleju na vavoline wszystko było ok ani grama nie wzieła z tym ze w byłem olej zmieniałem przy prawie 10tys a ta ma dopiero przejechane na tym 3.5 tys.
Co wycieków ma pare miejsc mokrych ale to raczej nie wygląda zeby miało cos wspólnego bo by kapało nizej foty moze sie przydzadza na cos.




HELP ME


#204
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 20:40
Ktory jest bardzo czesto podrabiany. Jezdzilem na takim to moja zarla go jak glupia. Zmienilem na GM i sie uspokoilo.Mobil Super 10w40.
Co do sprawdzania oleju to w "mundrej ksiazce" pisza zeby to robic jakies 5 minut po zgaszeniu silnika - jak sprawdzasz po nocy to olej zdazy scieknac z glowicy i dlatego jest go "wiecej".
#205
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 20:49
Dołącze sie do tematu no juz sam nie wiem czy cos sie dzieje czy nie.
Wiec tak omega 3.0 v6 w samej benzynie. Olej zalany 3,5 tys temu Mobil Super 10w40.
Ostatnio dolewałem moze z 400ml jakies 500km ( nie wiem ile ojciec tam ostatnio ją przejechał ) Wczoraj mi ją oddał patrze znów jest komunikat postawiłem na równi z rana sprawdzam olej jest ok, nie ruszałem samochodu rozgrzałem silnik znów komunikat a oleju jakby mniej, przy wyjeciu bagnetu przy odpalonym silniku na bagnecie moze jest z 2mm oleju a wyzej tylko plamki jak zgasze silnik jest ponad połowe tak powinno być ? Zgasiłem samochód postał znów olej w okolicach połowy pojezdziłem spokojnie potem dostał troche po ****e postawiłem olej ok. Tak jakby komunikat wywalało tylko jadąc w trasie ?
W swiecach oleju nie ma, w płynie chłodniczym tez nie, nic nie kapie, kopa ma super, zero błędów. Jedynie moze na luzie troche telepie silnikiem ale to minimalnie.
O co chodzi ?
Moze to wina oleju ? W mojej poprzedniej 2.5 v6 tez zapalał sie komunikat i po zmianie oleju na vavoline wszystko było ok ani grama nie wzieła z tym ze w byłem olej zmieniałem przy prawie 10tys a ta ma dopiero przejechane na tym 3.5 tys.
Co wycieków ma pare miejsc mokrych ale to raczej nie wygląda zeby miało cos wspólnego bo by kapało nizej foty moze sie przydzadza na cos.
jest jeszcze jeden myk, który polega na tym że V6 nie lubi mieć stanu poniżej połowy, przy trasach gdzie obroty są na stałym poziomie około 2000rpm to 5min u mnie też potrafiło wywalić "checka" bo niski poziom oleju...po fotkach mogę przypuszczać że simering wału się poci lub z pod pokryw leciKtory jest bardzo czesto podrabiany. Jezdzilem na takim to moja zarla go jak glupia. Zmienilem na GM i sie uspokoilo.
Co do sprawdzania oleju to w "mundrej ksiazce" pisza zeby to robic jakies 5 minut po zgaszeniu silnika - jak sprawdzasz po nocy to olej zdazy scieknac z glowicy i dlatego jest go "wiecej".

#206
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 21:33
Z pokryw na pewno nie leci bo są suchutkie i nie widac tam ani grama oleju, co do simeringu wiem że trzeba zmienić mam ją dopiero niecały miesiąc jeszcze czasu nie miałem i jak widać wyszkoczył większy problem.
#207
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2011 - 11:00
dla ciekawostki powiem że cwaniaki na giełdzie w Słomczynie k/Grójca skupuje puste bańki po Mobilu po 5 zl sztuka, pozniej zalewaja najtanszym syfem z beczek i sprzedaja jako Mobil, wyobrazcie sobie teraz jak ktos kupuje takiego podrobionego Mobila do Diesla z pompowtryskiwaczami ( specjalny olej spełniający norme VW 505.01) a tam najgorszy syf i zalewa tym jakies Audi 2.0 TDI na pompowtryskach... po 10.000 tys silnik na złom..

#208
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2011 - 22:46
#209
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2011 - 12:43
Koledzy pewnie mam problem lecz nie moge zbytnio tego rozkminic mianowicie moja oma brala olej ale nigdy tyle kiedys to moze 2 setki na tysiaka teraz potrafi gdzies zaciagnac nawet pol litra po jednym dniu nie to ze katowania ale tak na kilku odcinkach drogi na kazdym biegu do czerwonych kresek na obrotomierzu albo predkosci 200-210 km?h a czasami nawet nie wiecej jak 4 tys obrotow przez caly dzien i sporo ubywa co to moze byc?? wiem ze paliwa to one sobie nie zaluja ale zyby tyle oleju??? a przebieg to 250 tysiecy moze ma tak ze starosci??? co prawda nie czuc duzego ubytku mocy jak na wiek i przebieg
zobacz czy nie leci z silnika przez jakis simering czy uszczelke, bo taki pobor oleju to raczej ciezko przepalic chyba ze masz szara chmure z tlumika podczas jazdy, wtedy czeka Cie remont silnika..
#210
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2011 - 17:34
Szamała omcia olej, (przebieg 123tys?) , podczas wymiany uszczelki pokrywy zaworów, świece były zalane, mechanik wyciągnął olej, świece przeczyścił, założył nową uszczelkę.
Ale olej nadal szamie, boję się, że świece znowu są zalane, czy wymiana uszczelniaczy to rozwiąże? Ile mechanik może wziąć za ich wymianę?
#211
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2011 - 19:12
Ja mam panowie ten sam problem.
Szamała omcia olej, (przebieg 123tys?) , podczas wymiany uszczelki pokrywy zaworów, świece były zalane, mechanik wyciągnął olej, świece przeczyścił, założył nową uszczelkę.
Ale olej nadal szamie, boję się, że świece znowu są zalane, czy wymiana uszczelniaczy to rozwiąże? Ile mechanik może wziąć za ich wymianę?
Kopci Ci może przy odpaleniu po dłuższym postoju (np. po nocy)?
Kopci na niebiesko podczas jazdy - gwałtownym wciśnięciu gazu?
Jak wygląda końcówka rury wydechowej?
Jakie ilości oleju Ci wcina na 1000km i jaki olej wlewasz?
Musiałbyś wyjąć cewkę zapłonową i świece - wtedy będziesz wiedział czy znowu uszczelka pod kapą puszcza.
#212
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2011 - 19:50
#213
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2011 - 19:52
Może ciekenie z tylnego mostu?
u mnie jak z mostu się lało to cała szyba , klapa i zderzak był w oleju
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#214
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2011 - 23:40
Wg mnie to uszczelniacze + ewentualnie pierścienie (mogą być same pierścienie zbierające).
Jeżeli przepala olej to końcówkę wydechu powinieneś mieć w środku czarną od sadzy.
Jeżeli bierze 2l / 10tys km to wychodzi 200ml na 1000km. Nie ma tragedii. Można pokombinować ze zmianą oleju na Valvoline Max Life 10w40.
Robienie uszczelniaczy, a już w ogóle pierścieni to spory wydatek i na razie na Twoim miejscu bym się w to nie pakował.
#215
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2012 - 15:10
Mam pytanie, co najczęściej jest przyczyną poboru oleju w silniku 2.2 benzyna? Dodam tylko, że u mnie nie ma objawów kopcenia, płyn chłodniczy jest ok (nie ubywa, ani nie przybywa). Natomiast oma pojechała w trasę i na jakieś 600 km wzięła z 700 ml. Co chwilę muszę dolewać olej i na początku myślałem, że sobie dam spokój, lecz niedługo będę wydawał więcej pieniędzy na olej niż paliwo ...
Najlepsze, że sprzedawca nic mi o tym nie wspomniał ... Szkoda słów ...
Przeniosłem do istniejącego tematu// Adam10
#216
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2012 - 18:44
#217
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2012 - 20:53
jesli nie ma wycieków to uszczelniacze zaworowe do wymiany przerabiałem juz to w 2.2:D
Prowadnice rowniez:)
#218
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2012 - 22:28
#219
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2012 - 06:21
Zrób test, przy prędkości np 70 zdejmij nogę z gazu i hamuj silnikiem, a następnie daj sandał i obserwuj we wstecznym lusterku czy nie pojawi się niebieska chmurka. Jeśli tak, masz potwierdzenie uszczelniaczy do roboty.
Automat przy 70 już nie hamuje ...
Jaki koszt może być wymiany uszczelniaczy?
#220
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2012 - 10:15