Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bierze olej- wszystko suche nic nie dymi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
246 odpowiedzi na ten temat

#221 OFFLINE   ZeusSs

ZeusSs
  • 258 postów
  • Dołączył: 18-02-2010

Napisany 08 lipca 2012 - 12:55

W ogóle to w innym temacie mam informacje, że norma w tym silniku to jakieś 1l/1000km, mogłoby się więcej osób na ten temat wypowiedzieć? - które posiadają lub posiadały ten silnik, będę bardzo wdzięczny :)

Ciekawe też czy wymieniłbym uszczelniacze sam, bo jakoś nie jestem za oddawaniem samochodu do mechanika ... Muszę przemyśleć dobrze temat.

#222 OFFLINE   Adam C

Adam C
  • 14 postów
  • Dołączył: 24-05-2010

Napisany 08 lipca 2012 - 15:02

Zabiore glos bo juz jestem po operacji sciagania czapki i zrobienia jej od podstaw.Przed zdjeciem moja megi brala grubo ponad litr na 1000 km.Nie wiem jaki jest koszt robocizny u mechanika bo robilemwszystko sam w garazu.Zrobienie glowicy to 410 zl (uszczelniacze,prowadnice,planowanie),koszt uszczelek pod glowice,wydechowa,ssaca,simmeringow na walki,nowych srub do glowicy to jakies 150 zeta.Przy okazji majac sciagnieta czapke dobrze jest wymienic pierscionki-176 zl.
Roznica jest kolosalna-przejechalem 300 km i nie wzial ani grama.Samemu da rade to zrobic ale trzeba miec garaz i oczywiscie narzedzia jak chocby klucz dynamometryczny i moja rada-bedziesz odpinal wszelkie wtyczki podcisnienia i przewody-zapisuj sobie gdzie co jest badz rob zdjecia.Gdyby sasiad nie mial omegi z tym samym silnikiem chyba bym sie pocial probojac dojsc co i jak

#223 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 08 lipca 2012 - 22:33

W ogóle to w innym temacie mam informacje, że norma w tym silniku to jakieś 1l/1000km.

Ciekawe też czy wymieniłbym uszczelniacze sam, bo jakoś nie jestem za oddawaniem samochodu do mechanika ... Muszę przemyśleć dobrze temat.


Coś masz złe to info. Ja na 2 tys km dolewam 0,5l a jezdze na 5w40. Co do uszczelniaczy to spokojnie sam zrobisz

#224 OFFLINE   ZeusSs

ZeusSs
  • 258 postów
  • Dołączył: 18-02-2010

Napisany 08 lipca 2012 - 23:26

Coś masz złe to info. Ja na 2 tys km dolewam 0,5l a jezdze na 5w40. Co do uszczelniaczy to spokojnie sam zrobisz

No to faktycznie, jakbym tylko tyle dolewał, to w ogóle bym się nie przejmował ...

Zabiore glos bo juz jestem po operacji sciagania czapki i zrobienia jej od podstaw.Przed zdjeciem moja megi brala grubo ponad litr na 1000 km.Nie wiem jaki jest koszt robocizny u mechanika bo robilemwszystko sam w garazu.Zrobienie glowicy to 410 zl (uszczelniacze,prowadnice,planowanie),koszt uszczelek pod glowice,wydechowa,ssaca,simmeringow na walki,nowych srub do glowicy to jakies 150 zeta.Przy okazji majac sciagnieta czapke dobrze jest wymienic pierscionki-176 zl.
Roznica jest kolosalna-przejechalem 300 km i nie wzial ani grama.Samemu da rade to zrobic ale trzeba miec garaz i oczywiscie narzedzia jak chocby klucz dynamometryczny i moja rada-bedziesz odpinal wszelkie wtyczki podcisnienia i przewody-zapisuj sobie gdzie co jest badz rob zdjecia.Gdyby sasiad nie mial omegi z tym samym silnikiem chyba bym sie pocial probojac dojsc co i jak

U mnie 'niby' była robiona głowica i nie chciałbym dodawać sobie kosztów, a z uszczelniaczami ktoś pisał, że można zrobić porządek bez ściągania głowicy, to już byłby dużo mniejszy koszt.

#225 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 lipca 2012 - 10:31

ja bym to zrobił bez zdejmowania głowicy


a ja nie. nie jestes w stanie oczyscic zaworow i prowadnic wiec cala robote o kant kola mozna potluc.




 


#226 OFFLINE   Adam C

Adam C
  • 14 postów
  • Dołączył: 24-05-2010

Napisany 09 lipca 2012 - 13:13

a ja nie. nie jestes w stanie oczyscic zaworow i prowadnic wiec cala robote o kant kola mozna potluc.


To samo mialem napisac,jesli zrobisz uszczelniacze moze sie okazac ze za pare miesiecy bedziesz robil prowadnice.Ja po przekopaniu forum mialem swiadomosc ze jesli robic gore to kompleksowo bo inaczej to glupiego robota

#227 OFFLINE   ZeusSs

ZeusSs
  • 258 postów
  • Dołączył: 18-02-2010

Napisany 09 lipca 2012 - 14:26

To samo mialem napisac,jesli zrobisz uszczelniacze moze sie okazac ze za pare miesiecy bedziesz robil prowadnice.Ja po przekopaniu forum mialem swiadomosc ze jesli robic gore to kompleksowo bo inaczej to glupiego robota


a ja nie. nie jestes w stanie oczyscic zaworow i prowadnic wiec cala robote o kant kola mozna potluc.

No to wszystko jasne, ja się nie znam na tym temacie i dlatego chcę zaczerpnąć informacji. Nigdy nie robiłem głowicy, dlatego zanim coś zrobię to wolę zapytać.

Tylko głowicę jak zdejmę to chociaż była robiona z 10 tys km temu to uszczelka nowa i planowanie musi być?

#228 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lipca 2012 - 14:27

Tylko głowicę jak zdejmę to chociaż była robiona z 10 tys km temu to uszczelka nowa i planowanie musi być?


Musi.

#229 OFFLINE   ZeusSs

ZeusSs
  • 258 postów
  • Dołączył: 18-02-2010

Napisany 09 lipca 2012 - 15:03

No to chyba wszystko już na ten temat wiem, natomiast póki co jeszcze jakiś czas się przemęczę, bo może zrobię swap na inny silnik (mocniejszy), muszę zobaczyć na ile fundusze mi pozwolą :)

Dzięki wielkie koledzy za pomoc :)

#230 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 09 lipca 2012 - 22:31

Zastanawia mnie skad u niektórych ta mania planowania głowicy przy każdym jej ściągnięciu. Na koncu nie bedzie z czego planowac :) A tak poważnie jak nie był przegrzany silnik to zbedne jest to planowanie. Głowicy inaczej nie zakładasz tylko cały czas w tej samej pozycji (no i po coś jezcze jest ta nieszczęsna UPG). Jeśli nie ma wycieków, jakis wżerów to po kij to ruszać. Kiedyś rzadko kto planował i śmigało.

#231 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2012 - 09:03

Jeśli nie puscza dymka po rannym odpaleniu silnika (ściekanie oleju w wyniku luzu na prowadnicach/uszczelniaczach zaworowych) i nie zostawia chmury po mocniejszym wciśnięciu gazu (poproś kogoś, żeby pojechał za tobą drugim samochodem) to nie ma sensu wymiana uszczelniaczy/prowadnic zaworowych.
Zobacz sobie czy masz olej w dolocie pod przepustnicą. Jeśli tak proponuję zacząć od czyszczenia wszystkich odm przy silniku, wężyków od podciśnienia, itp. Ogólnie cały dolot powietrza do silnika trzeba zrobić przegląd i wyczyścić.

#232 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lipca 2012 - 19:51

Zastanawia mnie skad u niektórych ta mania planowania głowicy przy każdym jej ściągnięciu. Na koncu nie bedzie z czego planowac :) A tak poważnie jak nie był przegrzany silnik to zbedne jest to planowanie. Głowicy inaczej nie zakładasz tylko cały czas w tej samej pozycji (no i po coś jezcze jest ta nieszczęsna UPG). Jeśli nie ma wycieków, jakis wżerów to po kij to ruszać. Kiedyś rzadko kto planował i śmigało.


po to np ze wlasnie w 90% glowice maja wzery




 


#233 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 10 lipca 2012 - 21:08

bez przesady że tylko 10% nie ma wżerów. A u kolegi skąd niby te wżery by miały być ???? skoro to demontaż dobrej uszczelki po niedawnym planowaniu. Żeby te wżery sie pojawiły to musi sie coś dziać, tzn wydmucha upg itp. Nie popadajmy w skrajności już z tym planowaniem. Ktoś puścił bajkę, że musi być za każdym razem planowana przy ściągnięciu i ogrom ludzi to powtarza nie widząc jak ona w rzeczywistości wygląda.

#234 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2012 - 21:13

bez przesady że tylko 10% nie ma wżerów. A u kolegi skąd niby te wżery by miały być ???? skoro to demontaż dobrej uszczelki po niedawnym planowaniu. Żeby te wżery sie pojawiły to musi sie coś dziać, tzn wydmucha upg itp. Nie popadajmy w skrajności już z tym planowaniem. Ktoś puścił bajkę, że musi być za każdym razem planowana przy ściągnięciu i ogrom ludzi to powtarza nie widząc jak ona w rzeczywistości wygląda.


też jestem za`,ja planuje głowice wtedy ,jak ma wżery ,jest krzywa ,a jak jest ok,to bez sensu ,tylko ją osłabia ,chyba ,że ktoś dla mocniejszej komprechy chce:D

jestem przeciw zbędnemu planowaniu

ale temat nie o planowaniu ,tylko o braniu oleju ,uszczelniacze można bez problemu zmienić na aucie ,ost zmieniałem w clk 320 ,koszmar w tylnej części silnika ,ale dałem rade ,w świece wykręcone ,wkręcam zlączkę ,gdzie puszczam sprężone pow.ze sprężarki ,żędu 8barów ,i zawór nie wpadnie ,tylko tłok może poruszyć i przekręcić wał

#235 OFFLINE   grzesiek11tr

grzesiek11tr
  • 6 postów
  • Dołączył: 05-10-2010

Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:14

witam , mam splanowana głowice i wymienione uszczelniacze a oma dalej bierze olej i to duze ilosci 2.0 16v

#236 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:16

witam , mam splanowana głowice i wymienione uszczelniacze a oma dalej bierze olej i to duze ilosci 2.0 16v


jeśli nie ma wycieków to zostaje jeszcze do zrobienia dół silnika

#237 OFFLINE   grzesiek11tr

grzesiek11tr
  • 6 postów
  • Dołączył: 05-10-2010

Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:25

ma ktos jakis pomysl co to moze byc ?i czy warto to robic ? czy lepiej za silnikiem sie rozgladac

tylko z tego co slyszałem , wymiana pierscieni nie zawsze przyniesie rezultat a mam pytanie moze nie w tym dziale ale silnik od cali 2.0 8v pasował by ?

#238 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:26

ma ktos jakis pomysl co to moze byc ?i czy warto to robic ? czy lepiej za silnikiem sie rozgladac


ja bym wolał robic dół i mieć pewnośc ,że jest to dobry silnik ,nz kupic drugi ,gdzie może być taki sam
pierścienie koło 70 zł na jeden tłok ,to nie duzo
robocizna nie wiem jak u was ,ale za wym .pierścieni koło 450 zł plus części ,tak u nas

#239 OFFLINE   grzesiek11tr

grzesiek11tr
  • 6 postów
  • Dołączył: 05-10-2010

Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:41

własnie , zeby byla pewnosc ze bedzie dobrze chodzil , silnik ten klekocze jak dizel niby po dodaniu gazu to jakos to jedzie ale wydaje mi sie ze byl on az tak dobity albo ma taki przebieg

#240 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:44

własnie , zeby byla pewnosc ze bedzie dobrze chodzil , silnik ten klekocze jak dizel niby po dodaniu gazu to jakos to jedzie ale wydaje mi sie ze byl on az tak dobity albo ma taki przebieg


pewnie sworzeń na tłoku puka ,albo panewki ,lub tłok co jest żadziej ,uderza o scianki cylindrów ,bo ma taki luz ,niestety trza sciągnąć ,głowice i miske ,patrzec na wszystko
w tym silniku to bajka rozebrac silnik