Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana pompy oleju w X20XEV


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   zukero

zukero
  • 78 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 07 marca 2011 - 20:55

witam. moim problemem jest bardzo długo paląca sie kontrolka oleju, po dodaniu gazu i wkreceniu sie na obroty słychac stukanie w silniku taki metaliczny głos. koledy pomozcie



po pierwsze to polecam nie odpalacwogóle!!!!! i sprawdzic poziom oleju
po drugie na kanał i zobacz czy miska nie jest wgnieciona , moze byc uderzona i tak jak w moim przypadku bylo, przytykało smoka i nie podawalo oleju do pompy co rezultatem byly zatarte panewki (koszt 1750 zl )jesli miska jest cała to sprawdz u mecha ciśnienie oleju i czyszczenie pompy ale to nie radze samemu bo to zabawa z rozrządem.
Na jakim oleju jeździsz podstawowe pytanko? syntetyk , półsyntetyk oby nie mineral:(

#22 OFFLINE   sznyro

sznyro
  • 94 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 19 marca 2011 - 17:27

Mam pytanie zaświeciła się kontrolka oleju na rozgrzanym silniku, po wyżej 2 tyś. gasła.jak silnik ostygł ponownie odpaliłem kontrolka zgasła i nawet po rozgrzaniu silnika nie zapaliła się przy dodawaniu gazu pojawiały sie dziwne odgłosy.Po rozebraniu okazało się że panewki się przytarły, i mam pytanie czy mogę sprawdzić pompę oleju jak jest wyjęta.Bo niby za drugim razem się kontrolka nie zapalała

#23 OFFLINE   zukero

zukero
  • 78 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 20 marca 2011 - 11:07

Mam pytanie zaświeciła się kontrolka oleju na rozgrzanym silniku, po wyżej 2 tyś. gasła.jak silnik ostygł ponownie odpaliłem kontrolka zgasła i nawet po rozgrzaniu silnika nie zapaliła się przy dodawaniu gazu pojawiały sie dziwne odgłosy.Po rozebraniu okazało się że panewki się przytarły, i mam pytanie czy mogę sprawdzić pompę oleju jak jest wyjęta.Bo niby za drugim razem się kontrolka nie zapalała


jak dla mnie to kontrolka zapaliła ci sie z powodu braku odpowiedniego ciśnienia oleju w układzie a przy wyższych obrotach gala co logiczne jest ze pompa szybciej pracowała . Nie wiem jak sprawdzić pompę po jej wyciągnięciu chyba jedynie wizualnie wiem ze sprawdza sie stan pompy przez sprawdzenie ciśnienia w układzie .

#24 OFFLINE   czoperhouse18

czoperhouse18
  • 5 postów
  • Dołączył: 28-02-2011

Napisany 31 marca 2011 - 18:27

Jezdze na syntetyku. Kolego powiedz mi czy wał bedzie do szlifu czy tylko wymiana panewek wystarczy obejrzałem miske i widac wgiecie. Jest cos jeszcze co mogło pujsc oprocz tego co napieslem wcześniej???

#25 OFFLINE   zukero

zukero
  • 78 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 01 kwietnia 2011 - 09:26

Jezdze na syntetyku. Kolego powiedz mi czy wał bedzie do szlifu czy tylko wymiana panewek wystarczy obejrzałem miske i widac wgiecie. Jest cos jeszcze co mogło pujsc oprocz tego co napieslem wcześniej???


kolega czy wałposzedł tego sie nie dowiesz puki nie rozbierzesz silnika . W moim przypadku wał był OK tylko na panewkach bylo przebarwienie. wszystko zalezy jeszcze od tego jak dlugo brakowało smarowania

#26 OFFLINE   czoperhouse18

czoperhouse18
  • 5 postów
  • Dołączył: 28-02-2011

Napisany 21 kwietnia 2011 - 07:00

Witam!!! Samochód wrócił od mechanika ale silnik pracuje nie równo, powiedział mi ze ciągnie lewe powietrze i dlatego tak pracuje i faktycznie popryskał w miejsce gdzie jest kolektor ssący silnik nagle zaczął pracować równo. Ze względu na to ze nie teraz nie ma czasu tego zrobić powiedzcie mi jak mogę sam to zlikwidować bo on tez nie jest dokładnie pewien ze to z pod kolektora dokładnie?

#27 OFFLINE   zukero

zukero
  • 78 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 21 kwietnia 2011 - 18:45

na temat lewego powietrza powiem tyle iz w moim przypadku były tylko sparciałe wężyki podciśnieniowe i wypadały z przyłączy .. w którym miejscy ciągnie powietrze na kolektorze ssącym? wstaw fote moze tylko uszczelke trzeba wymienic to chyba nie ma za duzo pracy tak myśle ...pozdrawiam

#28 OFFLINE   czoperhouse18

czoperhouse18
  • 5 postów
  • Dołączył: 28-02-2011

Napisany 21 kwietnia 2011 - 21:28

ciągnie przy w tym miejscyu gdzie jest czwarta świeca. Prysakałem w miejsce pod cała wiązka kabli i słcychac było takie jakies zasysanie wiec mysle ze to bedzie uszczelka ale nie jestem pewien.

#29 OFFLINE   zukero

zukero
  • 78 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 21 kwietnia 2011 - 22:11

wymień uszczelkę i zobaczymy czy to to , chyba mały koszt i malo zabawy
opisz co i jak po wymianie

#30 OFFLINE   Mateeusz

Mateeusz
  • 13 postów
  • Dołączył: 14-11-2009

Napisany 22 kwietnia 2011 - 23:01

Dokładnie tak jak przedmówca napisał, wymień kolego uszczelkę pokrywy i od razu w środku uszczelkę świec, koszty małe a w tym miejscu nie będzie już zaciągało lewego powietrza.

#31 OFFLINE   czoperhouse18

czoperhouse18
  • 5 postów
  • Dołączył: 28-02-2011

Napisany 04 maja 2011 - 17:35

uszczelka pod kolektorem ssacym wymieniaona silnik pracuje na wolnych obroyach równo lecz gdy jade i dodaje gazu zamula sie i po chwili wciska w siedzenie nie wiem co sie dzieje co to moze byc

#32 OFFLINE   zukero

zukero
  • 78 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 04 maja 2011 - 18:52

kiedys kolega mial podobny problem w Viki jak deptał gaz to sie dławił i szarpał potem wskakiwał na obroty , w jego przypadku pomogło wymiana świe i kabli , tu polecam po zimie wymienić filtr powietrza i zerknąć na swiece czy suche i nie za bardzo wypalone... zaczyna sie sprawdzac od podstaw... świece kable filtr... potem sie główkuje co dalej :) ...pisz co poskutkowało

#33 OFFLINE   omega369

omega369
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-11-2010

Napisany 08 października 2013 - 15:07

po czym rozpoznać, że pompa oleju jest uszkodzona
bo te pompy raczej zbytnio nie ulegają uszkodzeniom
chodzi mi o sytuację gdy mam już pompę wyciągniętą i rozłożoną

#34 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 października 2013 - 18:08

po czym rozpoznać, że pompa oleju jest uszkodzona
bo te pompy raczej zbytnio nie ulegają uszkodzeniom
chodzi mi o sytuację gdy mam już pompę wyciągniętą i rozłożoną


rozbierz ją i zobacz czy nie jest porysowana za bardzo w "środku"

#35 OFFLINE   szymeek7

szymeek7
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-12-2013

Napisany 29 grudnia 2013 - 20:54

witam koledzy:) mam problem z cisnieniem oleju...problem pojawil sie najpierw w postaci migającej kontrolki oleju pozniej bylo juz tylko gorzej a zaczelo sie od wymiany rozrzadu bo teraz sie swieci non stop "mechanik" wymienił czujnik pompe paliwa i dalej niema cisnienia poradzicie cos bo juz przestaje wierzyc w mechaników???

#36 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 grudnia 2013 - 15:02

witam koledzy:) mam problem z cisnieniem oleju...problem pojawil sie najpierw w postaci migającej kontrolki oleju pozniej bylo juz tylko gorzej a zaczelo sie od wymiany rozrzadu bo teraz sie swieci non stop "mechanik" wymienił czujnik pompe paliwa i dalej niema cisnienia poradzicie cos bo juz przestaje wierzyc w mechaników???


wymień filtr oleju na nowy i sprawdź ciśnienie ! (ale podejrzewam zawór nadciśnieniowy w pompie oleju) wyciągnąć , wyczyścić , założyć i odpalić silnik! napisać czy jest efekt!

#37 OFFLINE   szymeek7

szymeek7
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-12-2013

Napisany 30 grudnia 2013 - 19:49

dziekuje kolego za odzew tam w moim poscie jest delikatny blad bo wymienilem pompe nie paliwa tylko oleju ale podpowiem mechanikowi zeby tak zrobil ja napisales i dam znaka. Pozdrawiam

#38 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 grudnia 2013 - 21:00

dziekuje kolego za odzew tam w moim poscie jest delikatny blad bo wymienilem pompe nie paliwa tylko oleju ale podpowiem mechanikowi zeby tak zrobil ja napisales i dam znaka. Pozdrawiam


nie jedz do niego bo zapewne powie ci , że kanaliki się zapchały itp i że tylko remont silnika!
sam odkręć ten zawór i wymień filtr oleju (bez kanału to zrobisz)
a pompę oleju założył nowa? czy używana?

#39 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2013 - 22:52

A do wyjęcia tego zaworka nie trzeba czasem sprężarki odkręcić?

#40 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 grudnia 2013 - 14:51

A do wyjęcia tego zaworka nie trzeba czasem sprężarki odkręcić?


nie nic nie odkręcasz oprócz "zaworka" :D
można sobie dla ułatwienia pasek ściągnąć by więcej miejsca było.