Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana pompy oleju w X20XEV


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2013 - 17:11

kolego lepiej i pewniej będziesz miał jak podłączysz manometr i zmierzysz ciśnienie oleju na zimnym jak i na ciepłym silniku na wolnych jak na wysokich obrotach

#42 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 grudnia 2013 - 20:21

kolego lepiej i pewniej będziesz miał jak podłączysz manometr i zmierzysz ciśnienie oleju na zimnym jak i na ciepłym silniku na wolnych jak na wysokich obrotach


z całym szacunkiem , ale jak będzie miał zapchany filtr oleju i będzie mu łapać zawór nadciśnieniowy to może nawet mierzyć św.mikołaj i nie powie prawdy!!!!!!!!

#43 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 lutego 2014 - 00:26

Pozwolę sobie odgrzebać temat. Problem mój dotyczy wycieku oleju. X20XEV sączył chyba z każdego możliwego miejsca. Zostały wymienione uszczelki pod obiema częściami miski olejowej, simmeringi na wałkach rozrządu i na wałku karbowym oraz uszczelka pod pompą oleju (była rozerwana tekturowa, obecnie założona metalowa). Pech chce, że Omega wciąż znaczy swój teren i podczas jazdy z obrotami okolicy 3 tys. wzwyż olej ucieka nieubłaganie. Gdy szukałem wycieku po wymianie uszczelek nie znalazłem konkretnego miejsca. Olej jakby zbierał się znikąd w dolnej części obudowy pompy oleju (narożnik nad karterem przy prawym nadlewie do śruby przykręcającej miskę, patrząc od przodu auta). Czy spotkaliście się z mikropęknięciem tej obudowy? Prawdopodobnie jutro ponownie rozbiorę rozrząd. Niestety z założonym kołem pasowym i tylną obudową rozrządu nie było widać konkretnego źródła. Myślę, by zdemontować rozrząd i tylną jego obudowę, założyć pasek i szukać wycieku. Jeśli nie znajdę konkretnego miejsca wycieku to zdemontuję pompę i spróbuję test z użyciem nafty. Jakie wasze zdanie w tym temacie? Proszę o Wasze spostrzeżenia, na co zwrócić uwagę? Chciałbym też spytać do czego służą, bądź w jakim celu są śruby po obu stronach tej pompy (zdaje się ze sprężynami). W ostateczności jestem gotów wymienić pompę, warto inwestować w kupno używanej części? Niemało gotówki wpakowałem już w ten silnik i prawdę mówiąc wolałbym ostrożnie wydać następną gotówkę mając pewność zażegnania problemu. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

PS. Dodam jeszcze, że z kolegą przy pierwszej próbie demontażu pompy, nie odkręcaliśmy misek myśląc, że da się zdemontować. Drgnęła robiąc 1-2mm szczelinę, lecz dopiero przy oporze doszliśmy do wniosku, że trzyma ją smog. Wystarczyło, by nadać jej uszkodzenie? Później została zdemontowana jak mechanika przykazała, lecz po wymianie jej uszczelki znów jest wyciek.

#44 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2014 - 18:37

dynamometrem skręcałeś wszystko ?
na pompie jest ledwie 8nm, miski na 10nm + oczywiście klej
wszelkie uszczelki posmaruj pastą rainz, dosłownie tak jakbyś chciał pomalować, minimalna ilość, powierzchni nie odtłuszczaj, jedynie przetrzyj szmatą bo później będzie problem z ewentualnym czyszczeniem

#45 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 lutego 2014 - 22:43

barteklodz, początkowo dynamometrycznym (wg danych z książki "sam naprawiam") ale później jeszcze dociągałem bo przepuszczało spod misek mimo dokręcenia z właściwym momentem. Dzisiaj zdemontowałem pompę jak i tylną obudowę rozrządu. Najgorsze, że poważnie nie było widać konkretnego miejsca wycieku, na czysty silnik po niespełna 300 km zarzygało cały, przez rozrzucający olej pasek klinowy. Rozrządu pasek jak i jego elementy w dalszym ciągu suche i pod jego obudową sucho. Po zdjęciu pompy i tylnej obudowy sucho, olej z brzegu bloku ale to ten, który pasek już rozrzucił. Pompa została rozebrana, wyczyszczona i w jej zagłębieniach została zalana naftą na noc. Zero widocznych pęknięć. Jak nie przepuści nafty nic to jutro znów będzie założona. Mam pastę/żel erlinga (producent deklaruje, że to zastępuje uszczelkę jak w przypadku niektórych łączeń w Volvo gdzie nie ma uszczelek). Tego odrobinę dam pod uszczelkę pompy oleju, a uszczelki miski, jak wcześniej posmaruję smarem (nie przepuszczały). Jutro przeproszę się z komunikacją miejską, mam nadzieję, że problem zostanie ostatecznie zażegnany na amen.

#46 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lutego 2014 - 16:19

jeśli dobrze skojarzyłem to ten żel jest do składania obrobionych elementów alu-alu, np obudowa wałka rozrządu czy alu miski ;)
wymyj silnik sprayem do odtłuszczania hamulców i szukaj od góry do dołu
obstawiam miejsca gdzie jest ciśnienie, zaworek w pompie sprawny ?

#47 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 lutego 2014 - 21:52

Pompa była rozebrana, zębatki śliczne i zaworek po odkręceniu luzem wyszedł. Przesuwa się w całym zakresie. Test naftą też nie wykazał mikropęknięcia pompy. Pompa dziś została założona z użyciem tego żelu. Pojawił się wyciek ale spod karteru (składałem na starej uszczelce). Jeśli rano uda mi się dostać nową uszczelkę to z miejsca ją wymieniam. Dziś gdy silnik się rozgrzał popuściło oleju właśnie z niej, od okolic pompy był spokój. W ściąganiu misek już wprawa jest, także ok. 40 min i będzie wymieniona. Efekty wyjdą następnego dnia, pod wieczór też zostawię karton pod autem.

#48 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2014 - 03:13

Aby odświeżyć temat pozwolę sobie na post pod moim poprzednim z przed kilku dni.
Problem rozwiązany. Na następny dzień po wyżej opisanej operacji zauważyłem wyciek nie tylko z nad górnej części miski lecz także z okolic pompy (znów karter i obudowa pompy były zabryzgane). Winien okazał się następny nowy simmering. Na same simmeringi wału korbowego od strony rozrządu wydałem ze 120zł przez cały okres walki z wyciekami. Z 4 albo 5 ich było. Do tej pory były to simmeringi Erlinga. Niby dobry producent uszczelek, a jednak. Wczoraj kupiłem simmering Cortego i została w nim jeszcze skrócona odrobinę sprężynka. Założony simmering, dokręcona miska i efektem jest brak jakichkolwiek wycieków :) Zaczynałem już wątpić i do tej pory uwierzyć nie mogę ;) Obawa była jeszcze rano, gdy olej gęsty i największe ciśnienie by tworzył, ani kropelki nie widać. Ku ostatecznej pewności rozpędziłem samochód w pełnym zakresie obrotów i nadal obudowa, karter jak i dolna miska są suchutkie :) Operacja zakończona sukcesem, czego życzę również wszystkim borykającym się z wyciekami w swoich Omegach. Dziękuję za rady i podpowiedzi :)