Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana pompy oleju w X20XEV


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcin1980

marcin1980
  • 8 postów
  • Dołączył: 28-01-2008
  • Skąd: szkocja

Napisany 13 kwietnia 2008 - 16:12

witam wszystkich,czy ktoś mógłby mi powiedziec co należy zdemontowac zeby wymienic pompe oleju?omega C 2.0 16v?








poprawiłem temat

#2 OFFLINE   marcin1980

marcin1980
  • 8 postów
  • Dołączył: 28-01-2008
  • Skąd: szkocja

Napisany 14 kwietnia 2008 - 12:27

czy nikt nigdy nie wymieniał pompy oleju???
to może ja też nie będe musiął,generalnie podczas jazdy zaświeciła mi sie kontrolka ciśnienia i juz nie gaśnie,auto odpala normalnie tylko słychac jakby zawory głośniej troszke pracowały ale to pewnie dlatego że olej do nich nie dochodzi.
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia oleju,ktoś zasugerował ze to pompa ale może moge sprawdzic wcześniej inne rzeczy?

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 kwietnia 2008 - 12:33

czy nikt nigdy nie wymieniał pompy oleju???
to może ja też nie będe musiął,generalnie podczas jazdy zaświeciła mi sie kontrolka ciśnienia i juz nie gaśnie,auto odpala normalnie tylko słychac jakby zawory głośniej troszke pracowały ale to pewnie dlatego że olej do nich nie dochodzi.
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia oleju,ktoś zasugerował ze to pompa ale może moge sprawdzic wcześniej inne rzeczy?



a ja ci sugeruje sprawdzic cisnienie oleju nim zaczniesz w ciemno wymieniac. I sprawdz czy nie masz przypadkiem podgietej miski olejowej to to tez moze powodowac problem




 


#4 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2008 - 13:17

marcin1980, poczytaj na temat zaworu nadciśnieniowego - pisałem o nim kiedys i jest opis jak go wyczyścic i jakie powoduje objawy



o znalazłem http://forum.omegakl...

#5 OFFLINE   marcin1980

marcin1980
  • 8 postów
  • Dołączył: 28-01-2008
  • Skąd: szkocja

Napisany 14 kwietnia 2008 - 18:53

dzięki Gauchu,poczytałem i sprawdzę jak cos to dam znać

#6 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 06 czerwca 2009 - 16:05

Odświeżam temat!!Nie padła zadna odpowiedz co do wymiany pompy.Moje pytanie brzmi.Czy w silniku x20xev do wymiany pompy oleju trzeba ściągać obie miski olejowe??Mam wyciek spod pompy i musze wymienic uszczelke pod nią.Z czego wykonana jest ta uszczelka bo w sklepie powidzial sprzedawca ze zwykła papierowa.
sliz

#7 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 06 czerwca 2009 - 19:34

Jak nie zdejmiesz miski to nie odkrecisz smoka,czy trzeba obie to nie wiem,bo u mnie była jednoczesciowa.Odkreć sobie tą mniejszą i będziesz wiedział

#8 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 06 czerwca 2009 - 20:49

Tak tylko zeby małą miske odkrecic to silnik trzeba lewarowac a wiec z druga to juz nie problem.Ciekaw jestem jak w misce dwuczęściowej czy trzeba sciagac miski czy nie?
sliz

#9 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 06 czerwca 2009 - 20:54

Tak tylko zeby małą miske odkrecic to silnik trzeba lewarowac a wiec z druga to juz nie problem.Ciekaw jestem jak w misce dwuczęściowej czy trzeba sciagac miski czy nie?


Pod miska jest przykrecony smok,wiec bez sciagania misek sie chyba nie obejdzie...

#10 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 06 czerwca 2009 - 21:11

Wiec miski chyba bedą ściągane.Po operacji dam znac co i jak.
sliz

#11 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 lipca 2009 - 19:03

Wiec miski chyba bedą ściągane.Po operacji dam znac co i jak.


i co i co?

podejrzewam, ze bedzie mnie czekac podobna operacja, wiec chciałbym wiedziec wiecej.

Pozdrawiam.

#12 OFFLINE   ed25

ed25
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Radom

Napisany 05 lipca 2009 - 14:11

Nie spotkałem się z problemem uszkodzenia pompy rotacyjnej oleju aby wytwarzała ona zbyt niskie ciśnienie oleju a demontowałem już wiele silnikow. Pomiar ciśnienia oleju, wykluczy uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju i potwierdzi że powodem zwiększonego hałasu popychaczy zaworowych (jesli tylko tego, co będziesz miał pewność po dobrej diagnostyce osłuchowej przed doświadczonego mechanika) jest zbyt niskie ciśnienie oleju. Powodów niskiego cisnienia oleju może być bardzo wiele od zapchanego filtra oleju i niewłaściwego doboru oleju do wytartuch panewek.
Żeby zdemontować pompę w 2,0 16v, konieczne jest demontaż obydwu części miski olejowej, po po odkręceniu tej większej części masz dopiero dostęp do śrub mocujących smok do pompy. Demontując miskę koniecznie zajrzyj do panewek.
Pozdrawiam

#13 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2009 - 22:53

Ja aby wymienić pompę (zdejmowanie rozrządu i koła zembatego swoją drogą) odkręciłem poduchy silnika i podlewarowałem go podkładając lewarek pod skrzynię. Podnosiłem tak wysoko, że praktycznie dwa palce mieściły się między silnikiem a podszybiem. Potem odkręciłem dolną miskę (ciężko się dostać nad poprzeczkę ale kardanik dał radę) i moim oczętom ukazał się smok, 4 śrubki i juz go nie ma, potem dwie śruby większe od dołu, lecące przez górną miskę i mające gwint w pompie i kilka śrubek od czoła pompy. Oryginalna uszczelka pod pompę jest metalowa, ja mam papierową. Gdybyś wymieniał pompę to potrzebujesz jeszcze silikonu/czarnej pasty GM, uszczelki pod pompę, NOWEJ ( :mad: leciało) uszczelki pod czujnik oleju, nowej uszczelki między pompę a smoka i duuużo cierpliwości - przy zakładaniu nowej pompy pierścień simmera na pompie lubi się wywinąć lub spaść sprężynka. Ja górnej miski nie demontowałem - pompa nowszy typ z poziomo usytułowaną płaszczyzną do której przykręca się smoka. A co do popychaczy: Od wymiany żaden i nigdy się już nie rozcykał :D

#14 OFFLINE   zukero

zukero
  • 78 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 08 września 2010 - 15:50

przykleje sie do tematu jesli mozna , mianowicie moj problem jest taki ze olej jest a kontrolka sie swieci , powyzej 2 tys gasnie . wiem ze to brak cisnienia ale czy zaczac od wymiany filtra bo dos dawno go nie ruszalem a mam minerał zalany ? jak dostac sie do tego zaworu w pompie od cisnienia i czy sam sobie dam rady z tym ustrojstwem? czy odrazu zwalic pompe? Pomocy i dzieki za pomoc!!

#15 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2010 - 21:21

Zawór ciśnieniowy na pompie X20XEV patrząc od przodu jest prawej stronie. Omegomaniacy mający klimę na pokładzie zmuszeni są do odkręcenia sprężarki klimy od łap i odkręcenia samych łap. Odkręcasz śrubę, wyjmujesz sprężynę i jakimś cudem tłoczek. Ma być bez wiórów, zadrapań, lekko pracować na całej długości. No, filtry i olej to podstawa, koledze znów lampka świeciła z pół minuty od uruchomienia zminego silnika, po wymianie pompy lampka pracuje wzorcowo, z kiklu popychaczy nie ucichł tylko jeden.

#16 OFFLINE   zukero

zukero
  • 78 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 09 września 2010 - 14:09

jakimś cudem wyciągnać tłoczek ?:) czyli co dłubanina ? zastanawia mnie jedno iż jesli powyzej 2 tys pompa daje cisnienie to musi byc dobra tylko cos chamuje olej na wolnych obrotach byc moze syf w filtrze oleju lub ten właśnie zawór ciśnieniowy !!:( ????


dodam jeszcze że właśnie oddałem kluskę do mechanika i czekam na info po mierzeniu ciśnienia oleju na pompie, przy tych objawach jak wyżej pisałem mech wykluczył pompe bardziej stawia na smoka ale puki co czekam na konkretną odpowiedz od mech i napisze jaka diagnoza

wszystko już jasne :(
przyczyna niskiego ciśnienia była miska uderzona lecz spowodowało to iż brak ciśnienia wykończył panewki na wale i być możne wał lecz to się okaże po głębszym rozebraniu silnika ...
będę pisał co dalej jeśli to kogoś będzie interesowało :)


Ps : dodam ze nie radze jeździć ani metra jeśli się zapali kontrolka ciśnienia oleju !!!

#17 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 14 września 2010 - 17:30

Kolego jak postępy w naprawie?

#18 OFFLINE   zukero

zukero
  • 78 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 16 września 2010 - 11:58

Kolego jak postępy w naprawie?


postęp jest taki ze silnik sie składa po szlifie wału i wymianie panewek ... moze jutro w piatek odbiore od mech ...koszt jazdy z przyciśnietym smokiem wynosi 1500 PLN!!!


Mała poprawka dziś to jest niedziela odebrałem kluske z prawie nowym sercem i cena naprawy 1700 .Jazda jest nie porównywalna nie wiem czy to miało większy wpływ na prace silnika napewno na jego kulture jest dużo lepsza i cichsza . Mech przy okazji wymienił węże podciśnienia i bład 93 który oznacza błędny sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu i korbowego po prostu znikł. być może samo czyszczenie oraz rozłożenie i złączenie ponowne wtyczek instalacji dużo dało.
Mimo kosztownej naprawy jestem bardzo zadowolony lecz nie radze zbagatelizować ciśnienia oleju, radze kontrolować ciśnienie bo to nie jest miłe być bez auta ponad tydzień i wykosztować sie w nie przewidziany sposób.
Pozdrawiam wszystkich fanów Omegi!!)))

#19 OFFLINE   rafis27

rafis27
  • 148 postów
  • Dołączył: 01-05-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 24 listopada 2010 - 11:05

koledzy mam pytanko? czy ta pompa z linku będzie pasowała do mojego silnika 2.2 16v lpg

http://moto.allegro....10.html#gallery

#20 OFFLINE   czoperhouse18

czoperhouse18
  • 5 postów
  • Dołączył: 28-02-2011

Napisany 07 marca 2011 - 20:33

witam. moim problemem jest bardzo długo paląca sie kontrolka oleju, po dodaniu gazu i wkreceniu sie na obroty słychac stukanie w silniku taki metaliczny głos. koledy pomozcie