

Kompressor(supercharger eaton m62)
#301
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 10:53
#302
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 13:00
Wszystko w miare bede starał się sam robić. Dostęp do tokarki będzie w razie co odwiedzać bede zakład ślusarski. Budżet w miare mozliwość i czasu będzie rósł. Na początek silnik x30xe kupie i remont aby fabryczne parametry miał ale przy okazji remontu moze trzeba coś zmienić na mocniejsze, lepsze aby potem znowu go nie rozbierać. Prace zaczne w okolicy grudnia ale póki jest czas chce zbierać wiedzę oraz informacje co kupić i na co zwrócić uwagę. Doładowanie myśle 0,5-0,7 bara powinno być dobre. Strojeniem albo bede musiał sam się zająć albo komuś zlecić. Dodam ze mieszkam w podlaskim
#303
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 14:04
3.0 tak samo.x20xev to niewdzieczny silnik do tuningu.
#304
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 14:13
3.0 tak samo.
Ty tam sie znasz

Ciekwae jak sie zakonczy ''projekt'' kolegi Bronka,oby nie tak jak z tym kolem

#305
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 15:02
ekofasolki usunąłem zamachu nie bo szkoda kasy. x20xev to nie wdzieczny silnik do tuningu.
Wszystko w miare bede starał się sam robić. Dostęp do tokarki będzie w razie co odwiedzać bede zakład ślusarski. Budżet w miare mozliwość i czasu będzie rósł. Na początek silnik x30xe kupie i remont aby fabryczne parametry miał ale przy okazji remontu moze trzeba coś zmienić na mocniejsze, lepsze aby potem znowu go nie rozbierać. Prace zaczne w okolicy grudnia ale póki jest czas chce zbierać wiedzę oraz informacje co kupić i na co zwrócić uwagę. Doładowanie myśle 0,5-0,7 bara powinno być dobre. Strojeniem albo bede musiał sam się zająć albo komuś zlecić. Dodam ze mieszkam w podlaskim
m62 bedzie ciezko ci dmuchnac 0.5 bara. u mnie dmucha 0.4 tyle ze w 3.2
strojenie samemu sobie wybij z glowy bo watpie abys posiadal wiedze i sprzet.
co do dźwieku kompresora...... jest taki paskudny ze szkoda gadać

ja czekam na wyplate i zaczne stroic padło
#306
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 15:10
ja czekam na wyplate i zaczne stroic padło
No to czekmay na filma niecierpliwoscia

u mnie dmucha 0.4 tyle ze w 3.2
To juz max co mozna z niego wydusic??
#307
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 16:05

ciekawe jak się wał przy tym zachowa

http://allegro.pl/ku...2568541538.html cena powala

#308
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 16:15
Za pewne przy doładowaniu dobrze by było zmienić kolektory wydechowe na te od 3.2 takze usunąć eko fasolki i końcowy zmienić.
Mam jeszcze pytanie czy da sie zrobić tak jak w sprezarce klimy ze właczany na przycisk i czy przy jeździe na wyłaczonym nie będzie przymulona jakaś. Bo wiadomo nie codziennie bede musiał gaz do deski dawać czasem bedzie trzeba jakaś traske.
#309
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 16:20
Z 10k jak nic pojdzie.
#310
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 16:31
Z 10k jak nic pojdzie.
silnik + kolektory to juz masz jakies 4-5 k

Do tego kompresor i reszta gratow

#311
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 17:06
To teraz uruchamiamy fizykę.Silnik x30xe też może nie wdzięczny ale na starcie jest 211hp [...]A swoją drogą 0,4 bara to coś już da do tego jakiś intercooler nie koniecznie ogromny bo to tylko 0,4 bara.
1. Przy nie włączonym kompresorze, silnik będzie ssał powietrze przez nieruchomy kompresor, intercooler i długie przewody (duży opór przepływu) - pytanie więc ile z tych 211KM zostanie - ja stawiam na jakieś 180??
2. Przy włączonym kompresorze niech dmuchnie 0,4bara (180*1,4=250KM), ale odjąć należy moc potrzebną do napędu kompresora. Ile zostaje??
3. Oczywiście spalanie będzie odpowiednio większe dla obu stanów (z kompresorem i bez).
I teraz pytanie, czy chcesz dla dźwięku okupionego większym spalaniem i paru koni wywalić 8-10k??
#312
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 18:29
1. Przy nie włączonym kompresorze, silnik będzie ssał powietrze przez nieruchomy kompresor, intercooler i długie przewody (duży opór przepływu) - pytanie więc ile z tych 211KM zostanie - ja stawiam na jakieś 180
mniej niz 180

niekoniecznie. przyklad astry II - 3.2V6 doladowanie 0.5. wynik 440Nm 330PS2. Przy włączonym kompresorze niech dmuchnie 0,4bara (180*1,4=250KM), ale odjąć należy moc potrzebną do napędu kompresora. Ile zostaje
3. Oczywiście spalanie będzie odpowiednio większe dla obu stanów (z kompresorem i bez).
spalanie oczywiscie wzrośnie
Hubi ja z m62 wiecej nie wycisne - czasami podejdzie pod 0.5. moj i tak jest po delikatnym portingu a mam najwieksze przelozenie kola pasowego do obrotów. jak dam wieksze koło to mi rotory polecą przy odcince.
#313
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 19:12
Już nie raz koledzy dawali radę-sprzedać x20xev i kupić x30xe z silnikiem w dobrym stanie najlepiej w manualu i jeździć tymi "marnymi" 211 koniami;)
Po przejściu ze 136 na 211 nie będziesz narzekał, a kompressor nie będzie Ci potrzebny, chyba że zarabiasz 5k miesięcznie.
#314
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 19:24
Po przejściu ze 136 na 211 nie będziesz narzekał
Przez jakis czas

#315
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 22:38
A jeszcze dodam że chyba od tego jest forum aby zapytać co warto czego nie, aby eż udzielać wskazówek.
Silnik x20xev i tak z mojej omy poleci bo mam juz dosyć tego ze spala za duzo na taka moc.
#316
OFFLINE
Napisany 15 września 2012 - 06:47
Dziwnie dużo jak na takie doładowanie. Masz jakiegoś linka do tematu??niekoniecznie. przyklad astry II - 3.2V6 doladowanie 0.5. wynik 440Nm 330PS
P.S.
Co do doładowania V6.
Wydaje mi się, że lepiej by było pójść w turbo, napędzane tylko z jednego kolektora wydechowego (takie rozwiązanie było w silniku saaba B308 - V6). Mała strona gorąca turbiny i duży kompresor. Turbo umieszczone z przodu silnika lekko powyżej. No i na pewno lepiej brać 3,2 do takiej operacji.
#317
OFFLINE
Napisany 15 września 2012 - 07:25
http://allegro.pl/si...2610284757.htmlWydaje mi się, że lepiej by było pójść w turbo, napędzane tylko z jednego kolektora wydechowego (takie rozwiązanie było w silniku saaba B308 - V6)
coś takiego

#318
OFFLINE
Napisany 15 września 2012 - 09:14
Dziwnie dużo jak na takie doładowanie. Masz jakiegoś linka do tematu??
P.S.
Co do doładowania V6.
Wydaje mi się, że lepiej by było pójść w turbo, napędzane tylko z jednego kolektora wydechowego (takie rozwiązanie było w silniku saaba B308 - V6). Mała strona gorąca turbiny i duży kompresor. Turbo umieszczone z przodu silnika lekko powyżej. No i na pewno lepiej brać 3,2 do takiej operacji.
tak na szybko
http://www.gh-dynami...ra-vectra-.html
Nie musze chyba mowic ze nie samym kompresorem sie osiagnelo taki wynik. Zaznaczam tylko jako przyklad ze przy doladowaniu 0.5 mozna wyjsc z taką mocą.
tak samo rozmawialem ze znajomym z norwegii ktory posiadal orginalnego v6 steinmetza(niestety juz sprzedał...za 30tys na polskie

miał ponad 300koni i 400Nm. nie pamietam juz jakie doładowanie musialbym odszukac w wiadomościach.
tak samo glupi polski przykład calibra. 293PS 387Nm z 3.0 + m90
co do turbo - napewno wygrywalby z m62. natomiast postawiłbym pod vortechem czy m90 to juz by miał gorzej. Ja niestety zostaje przy kompresorze bo robie pseudo kopie omegi steinmetz.
ja wystroje to co mam ale prawdopodobnie sprzedam zestaw i bede sciagal vortecha na stan.
Bronek bedziesz mial problemy to pisz postaram sie pomoc. Odrazu mowie nie wszystko jestes w stanie zrobić sam.
na poczatek tak jak ilku mowi pchałbym sie w 3.2 a nie 3.0. doprowadził do ładu wszystko pojezdzil a potem kompletował czesci na kolejne etapy. zastanów sie tez nad kompresorem. Odradzam ci M62 bo z niego szału nie bedzie. Bedzie pracował na 100% swoich mozliwosci az wkoncu szlag go jasny trafi.
na moje najlepszy i ogolnie dostepny bedzie vortech V5. Mozna szukac tez albrexa(taki montowal steinmetz)
#319
OFFLINE
Napisany 15 września 2012 - 09:18
Dokładnie tak. To jest V6 opla lekko odprężone. Oryginalnie to jest LPT czyli low pressure turbo - niskie doładowanie. Seryjnie 200KM @ 5000obr i 310 Nm @ 2500-4000 obr. Doładowanie Garrett GT17 - 0,25bara.http://allegro.pl/si...2610284757.html
coś takiego?
Na pewno trzeba by było dorobić kolektor wydechowy i powiesić większą suszarkę.
Cytat ze strony:tak na szybko
http://www.gh-dynami...ra-vectra-.html
Nie musze chyba mowic ze nie samym kompresorem sie osiagnelo taki wynik. Zaznaczam tylko jako przyklad ze przy doladowaniu 0.5 mozna wyjsc z taką mocą.
3 V6/ 3,2 V6
280 PS - 330 PS (abhänglg von bisherigen Modifikationen und Ladedruck)
ca. 440 Nm
Napisali, że to przybliżone wartości, w zależności od ciśnienia doładowania. Nigdzie nie napisali, że to przy 0,5bara.
#320
OFFLINE
Napisany 15 września 2012 - 09:42