Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Kompressor(supercharger eaton m62)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
326 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 sierpnia 2011 - 09:21

kupić gotowca kazdy potrafi. ale zrobic samemu to jest wyzwanie .


ale projekt niezły

#242 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpnia 2011 - 12:06

szczerze powiem że jest to warte uwagi i sam bym się na to pisał gdybym miał zaczynać projekt od początku. Zamiast kupować wszystko po sztuce, wysiadując nocami na ebay, allegro itp. jeździć po szlifierniach i kończyć po 3 latach od rozpoczęcia, wolał bym wziąć pożyczkę i spłacać po 300 przez 3 lata ;)

swoją drogą wszystkie klamoty dostępne na aukcji warte są sporo więcej niż jej suma i jak komuś zależy na grzebaninie może wszystko sobie jeszcze raz rozłożyć na części pierwsze i poskładać po swojemu...


zdaje mi się że wiem czemu ilku to sprzedaje i nie jest to na pewno żadna wada projektu ;)

#243 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2011 - 12:17

szczerze powiem że jest to warte uwagi i sam bym się na to pisał gdybym miał zaczynać projekt od początku. Zamiast kupować wszystko po sztuce, wysiadując nocami na ebay, allegro itp. jeździć po szlifierniach i kończyć po 3 latach od rozpoczęcia, wolał bym wziąć pożyczkę i spłacać po 300 przez 3 lata

Ale tak u nas nikt nie mysli. Zobacz chociaz na tego czarnego irmschera z niezlymi modami, co zaczynal od 30k. Teraz ma chyba 23k i nikt nie chce tyle dac.

Tak samo bedzie i tutaj.

#244 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2011 - 12:32

Ale tak u nas nikt nie mysli. Zobacz chociaz na tego czarnego irmschera z niezlymi modami, co zaczynal od 30k. Teraz ma chyba 23k i nikt nie chce tyle dac.

Tak samo bedzie i tutaj.

Tego z lotką sztajmesa? A co on tam ma oprócz zderzaków i rozpórki? Nikt nie kupi seryjnej omegi ze spojlerami za 180% ceny rynkowej.

Natomiast taki silnik jest dla maniaka (wyłącznie), który będzie skakał z radości że wydał na zestaw 8 a nie 20k, w dodatku cała robota została za niego profi wykonana.

#245 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2011 - 12:52

Zderzaki, progi, felgi, rozporka, B6+B8 + springi, grill, lotka, duplex i, maly przebieg, ale nie o tym temat.
Stala za 21k ostatnio. Takie auto tez jest dla maniaka wylacznie. Sam zestawik za lekko ponad 10k. A 11k raczej nie starczy na standardowe 3.2. I tez nie trzeba szukac x lat calego zestawu, tylko ma sie od razu, tak jak pisal ALI.

#246 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 25 sierpnia 2011 - 12:59

Natomiast taki silnik jest dla maniaka (wyłącznie), który będzie skakał z radości że wydał na zestaw 8 a nie 20k, w dodatku cała robota została za niego profi wykonana


ja tam maniakiem nie jestem ale napewno cieszyl by sie jak bym mial taki zestawik u siebie:D

#247 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpnia 2011 - 13:24

ja tam maniakiem nie jestem ale napewno cieszyl by sie jak bym mial taki zestawik u siebie


To klikaj kup teraz poki nie jest za pozno.:)

Jest cala masa tematow/pytan o ''tjuning'' silnika 3.0 wiec moze ktos kupi.

#248 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2011 - 13:35

Zderzaki, progi, felgi, rozporka, B6+B8 + springi, grill, lotka, duplex i, maly przebieg, ale nie o tym temat.
Stala za 21k ostatnio. Takie auto tez jest dla maniaka wylacznie. Sam zestawik za lekko ponad 10k. A 11k raczej nie starczy na standardowe 3.2. I tez nie trzeba szukac x lat calego zestawu, tylko ma sie od razu, tak jak pisal ALI.

Te 10k to wartość bardzo umowna, może się uzbiera jeśli wszystko pozdejmować i sprzedawać po sztuce. Z autem są warte 20-30% tej sumy.
Zresztą podobnie jest z tym silnikiem - koszt gratów i przede wszystkim włożonej pracy i wiedzy też jest wart ze 3x tyle ile Ilku za to chce. Ale nikt mu nie da 20k za to :(

ja tam maniakiem nie jestem

w ogóle, ot taki zwyczajny użytkownik, co tylko olej zmienia i paliwo leje :D

Z mojej strony koniec OT ;)

#249 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 sierpnia 2011 - 16:59

Powiem wam, że to bardzo kusząca propozycja, ale czy któryś z kolegów wie co oznacza, że "auto jeździ" ale "trzeba zestroić"??

Poza tym jak mi się wydaje, to trzeba by dorzucić jeszcze koszta nowego układu hamulcowego - żeby móc zatrzymać auto w rozsądnej odległości, specjalne(?) tarcze i klocki chyba też? Prawda?

#250 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2011 - 17:03

zestroic czyli wgrac odpowiednie mapy. Musi to zrobic ktos kto sie zna na tym.
Hamulce jak najbardziej by sie przydaly minimum 4-tloczkowe z bmw e38

#251 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2011 - 12:16

Powiem wam, że to bardzo kusząca propozycja, ale czy któryś z kolegów wie co oznacza, że "auto jeździ" ale "trzeba zestroić"??

Poza tym jak mi się wydaje, to trzeba by dorzucić jeszcze koszta nowego układu hamulcowego - żeby móc zatrzymać auto w rozsądnej odległości, specjalne(?) tarcze i klocki chyba też? Prawda?


auto odpala, jeździ, zaświadczam :)
trzeba zestroić, czyli dokonać optymalizacji układu i osiągów - w praktyce 1 dzień na hamowni, koszt 1,5-3kpln w zależności od miejsca. Samemu też można, ale wymaga to podstawowej wiedzy i kilku zabawek.

auto w którym siedzi zestaw ma już poprawione heble (zestaw 4-tłoczka Brembo), kto wie, jak pogadasz konkretnie to może i heble dogadasz za jakiś dodatkowy zastrzyk $$$


...jak by nie patrzył, to na dzisiaj najtańszy i najpewniejszy zestaw na 400KM w omedze typu p&p.
A propos "kupić to każdy umie" - z ostatnich 5 lat znam tylko tę 1 ofertę sprzedaży gotowca do włożenia w B - samodzielne próby zbudowania równie profesjonalnego zestawu zbliżonego mocą zajmą kilka lat w pocie czoła i pochłoną duuużo więcej sosu ;)

#252 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 września 2011 - 09:10

pytanie techniczne :)
Dodany obrazek

czy to jest jakis wtryskiwacz dodatkowy w dolocie? co to za kostka z tylu?


na focie zaznaczone

#253 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2011 - 13:51

czy to jest jakis wtryskiwacz dodatkowy w dolocie? co to za kostka z tylu?

A nie przypadkiem cos w stylu mapsensora zamiast przeplywki? Przeplywke tam niby w tle widac...


 


#254 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 stycznia 2012 - 12:03

odgrzewam :D

z nudów naklepałem schemat podlaczenia dolotu i podlaczenia kompresora jaki bede u siebie stosował.

jakies sugestie? :D

z danych pomocniczych:

sterowanie ecumaster 3 + mapsensor.

wydajniejsza pompa i wtryski.
Dodany obrazek

#255 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 stycznia 2012 - 12:43

ile max może dmuchnać kompresor ?

#256 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 stycznia 2012 - 12:44

zalezy jaki, zalezy jaka wydajnosc kompresora, jakie przełożenia.

ja celuje w magiczne 0.6 ale zobacze czy jest na tyle wydajny. jak nie to m90 :)

#257 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 18 stycznia 2012 - 15:49

Poczytaj na SR temat "kompresor nie pompuje" - jest na forum ogólnym. Ktoś wrzucił większy kompresor od Twojego do Vki i niema ciśnienia na silniku.
Sprawdź dokładnie wydajności, ale IMHO ten co masz będzie za mały do tej pojemności silnika.
Możesz pomyśleć też nad intercoolerem wodnym, fajnie się to sprawdza i mniejsza bezwładność. Na początek można go nawet zrobić z nagrzewnicy i pompki dodatkowej wody. :)
Jak chcesz większy to na ebayu są nawet takie do 1000KM :)

#258 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 stycznia 2012 - 15:54

czytałem. ponoc IC blokuje go. niestety icek wodny odpada u mnie - staram sie robic coś podobnego na wzor steinmetza (ino nie mam albrexa)

a ze bedzie kompresor za maly? bardzo mozliwe, wtedy m90

#259 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 18 stycznia 2012 - 21:32

Steinmetza też da się poprawić ;)
Może lepiej robić pod docelowy kompresor, szkoda pracy na ten mały.
Do do IC wodnego:
http://www.ebay.co.u...=item519c59bd98
Montujesz np zamiast rur multiramu - mała pojamność układu, duże chłodzenie, łatwość montażu, małe opory. Cena też do przyjęcia. Potrzeba jedynie dodatkowej chłodnicy z przodu, zbiorniczka i pompki.

#260 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 stycznia 2012 - 08:19

jako ze to jest moj pierwszy projekt i m62 mam w domu to na nim chce sie nauczyc. najwazniejsze aby mi trzymał cisnienie w gornym zakresie obrotów. Jest po portingu wiec wydajnosc jego bedzie troche wieksza.

IC wodny to nie jest zly pomysł. pierwszy raz takie coś widze :)