być może cewka ci się zawiesiła - puknij w nią lekko młotkiem powinno pomóc jeśłi pomoże to bedziesz musiał kiedys wymontowac rozrusznik i wyczyścić cewkę (elektromagne)i jeszcze mam problem teraz z rozrusznikiem bo nie chce krecic tak jakby sie zacial


Omega X20XEV kosmicznie duze spalanie
#41
OFFLINE
Napisany 04 maja 2008 - 19:06
#42
OFFLINE
Napisany 09 maja 2008 - 22:43
Zacząłem jednak dojeżdżać do pracy ok 20km. Droga ma trochę pagórków i ograniczenie do ok 80km/h/. Mało korków. No i kurcze spalanie na poziomi 13l LPG.
Wygląda mi jakby komputer po zresetowaniu używał "czystych" map a po czasie dostosowuje się i zaczyna palić jak smok. Jak zauważyłem to chyba największe spalanie jest kiedy ruszam i przyspieszam. 13 pali jak jeżdżę jak dziadek i 13 jak normalnie (bez szaleństw).
Przepływomierz: 0,4-0,6V oraz 10-21kg/h przy ok 800 obr i skacze do ok 6V i 310 kg/h przy ok 4700 obr.
Sonda O2 - 39-4700mV, ciągle skacze
Świece wymienione 6 miesięcy temu.
Brak błędów.
Auto wg mnie sie nie zbiera, naciśnięcie gazu to więcej wycia niż przyspieszania.
Przy delikatnym ruszaniu wskazanie komputera idzie do max (u mnie 7.1 MPG, u Was 39) i powoli spada. Średnio co pokazuje komputer podczas wyjazdów ok 20 km za miasto to ok 11.3 (+ LPG i wychodzi 13,5). Wg mnie to jednak dość sporo jak na takie wyjazdy.
Dziwi mnie jedno. Wiem, że środkowy tłumik buczy (chociaż nie ma dziur na zewnątrz), ale przy dodawaniu gazu pod obciążeniem słychać jakby dzwonienie zaworów. Nie jak spalanie stukowe, tylko taki dźwięk jak wtryski do gazu (oczywiście ten dźwięk zagłusza wtryski LPG).
Zastanawiam się czy czasami coś nie jest walnięte w głowicy. Spaliny jednak czyściutkie, auto nie pali oleju. Wałki są lekko przytarte na krzywkach i co dziwne ciśnienie wg dwóch mierników wychodzi po 15-16 bar.
Sam już nie wiem...może to automat tak jej daje wycisk...
#43
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2009 - 09:15
Mam podobny problem czyli spalanie
Omega B Fl 2000 2.0 16V 136 KM automat only PB98
Opony przod 215/55/16 tył 225/55/16
Miasto :
oszczędnia i spokojnie zero kicka ok 15 L agresywnie do 17-18
trasa to zalez od predkosci 8-9 do 12-13
omcia podłaczaon była pod kompa zero błedów.
diagnoza spalin - idelanie
sonda - ok
kat - ok
swiece przewody - ok
olej -nowy
filtry- nowe
doszło
przepływomierz - ok
czujnik tem -ok
o co kaman ???
dodam jazda z wyłączona klima tryb EKO
#44
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2009 - 15:22
#45
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 15:14
Omega B Fl 2000 2.0 16V 136 KM automat only PB98
Zatankuj mu 95 oktanowej benzyny. 98 jest mniej kaloryczna a x20xev nie wykorzysta więcej niż 95 oktan z paliwa.
#46
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2010 - 10:44
I teraz coś się stało jakieś 2tyg temu.
Lało mi się spod uszczelki pokrywy i auto rwało jakby nie palił na którąś świecę. Wymieniłem świece. Dwa dni ok i koszmar. Auto nie jedzie, dwójkę ciągnełem pod 3tyś, na piątce nie szło jechać nawet po płaskim bo tracił prędkość. Po dwóch dniach zerknelem na nowe świece i były totalnie czarne, zadymione. Czyli dostawał jakąś mega dawkę paliwa. Pojechałem na wymiane uszczelki pod pokrywą i wymieniłem odrazu odme oraz dwa doloty z lewej. Okazało się, że były totalnie spróchniałe i dziurawe więc auto dostawało lewe powietrze. ALE ŻEBY SPALANIE SKOCZYŁO DO 30-35L ?! ?!
Niestety po wymianie niewiele się ze spalaniem zmieniło z tym, że teraz autko normalnie idzie i można jechać. Spalanie niestety nadal koszmar.
Czy komp mógł się zaadoptować do nowych warunków z dawką powietrza i tu spalanie? Czy bez kompa się tego mogę pozbyć?
Jestem już umowiony z gazownikiem na regulację, muszę jeszcze tylko wymienić czujnik wałka żeby raz na zawsze pozbyć się błędu.
Czy pęknięcie na kolektorze może mieć też tak kolosalny wpływ na spalanie?
Pozdrawiam!
Marcin
#47
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2010 - 17:14
#48
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2010 - 19:05
Panowie jeszcze ja pojade z tym tematem. Wiec moja oma w miescie spala od 11 d0 13 przy jezdzie ostrej od 13 do 15,5. W trasie ponizej 10. Gdy zatankuje 98 oktanow autko jest bardziej dynamiczne ale za to ma wieksze spalanie. Potrafie zejsc nia w miescie ponizej 11 do 9,5 ale to juz nie jest jazda tylko pitolenie do 2 tys. obrotow
Co do miasta to chyba normalnie spala 11-13 dla manuala, a do 15 dla automatu. Trasa to też różnie może być 8,5 do 9,7. To czy Pb95 czy 98 nie ma chyba różnicy.
#49
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2010 - 09:23
. Czasami lubiła się zapalić kontrolka czujnika wałka ale udawało mi się jej pozbyć i auto szło w normalnym trybie.
muszę jeszcze tylko wymienić czujnik wałka żeby raz na zawsze pozbyć się błędu.
Czy pęknięcie na kolektorze może mieć też tak kolosalny wpływ na spalanie?
Pozdrawiam!
Marcin
moze tak wszystkich tutaj uswiadomisz.
powiedz no ktora to jest kontrolka czujnika walka??
ja takiej u siebi nie mam i w zadnej innej omedze nie widzialem.
sprawdz bledy bo kontrolka o ktorej zapewne pisze wskazuje nam ze komputer silnika wychwycil jakas nieprawidlowosc w dzialaniu ktoregos czujnia
wymien sobie mimo wszystko kolektor, nie ma on az takiego wplywu na spalanie, ale czasem lambda moze glupiec
#50
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2010 - 10:45

#51
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2010 - 10:55
#52
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2010 - 19:22
#53
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2010 - 20:57
miescie max 12,5l .
przynaprawde bardzo delikatnej jeżdzie

#54
OFFLINE
Napisany 21 września 2010 - 12:10

#55
OFFLINE
Napisany 21 września 2010 - 12:39

A co do licytacji spalania - wierzcie lub nie, ale na trasie zlazlem do 5.5l (z niedowierzania dotankowalem do pelnego i tez sie zgadzalo). Fakt faktem, jazda byla spokojna. AAAaa... i jeszcze cos. Jak tankuje w Poznaniu, spalanie mam mniejsze o jakies 10%.
Kamil.
Omega to wspaniale auto...
#56
OFFLINE
Napisany 21 września 2010 - 22:15
Jak chroboli pod silnikiem to mało pali-otto taki morał mamyProblem z nadmiernym spalaniem pojawil sie tez u mnie niestety. Omega B '94 2.0 16v GL manual. Spalanie w miescie wzroslo do ok 16l (bylo 10l), przy czym na trasie ok 10. Ale... od momentu jak ja kupilem nie wymienialem kabli, swiec.. nie ruszalem sondy, nawet filtry zostaly po niemcu. Ostatnio tylko cos mi chroboli pod silnikiem, tak jak bym kraweznikami wydech polamal
A co do licytacji spalania - wierzcie lub nie, ale na trasie zlazlem do 5.5l (z niedowierzania dotankowalem do pelnego i tez sie zgadzalo). Fakt faktem, jazda byla spokojna. AAAaa... i jeszcze cos. Jak tankuje w Poznaniu, spalanie mam mniejsze o jakies 10%.
Kamil.

Aaa,a na paliwie z Poznania to 4.95l/100km - dla wyjasnienia 5.5l-10%=4.95l/100km Omegą z silnikiem 2.5 V6
Następnie się obudziłem :jump:
#57
OFFLINE
Napisany 21 września 2010 - 22:34
Jak chroboli pod silnikiem to mało pali-otto taki morał mamy
Aaa,a na paliwie z Poznania to 4.95l/100km
Następnie się obudziłem :jump:
no i po co ten post???
#58
OFFLINE
#59
OFFLINE
Napisany 17 października 2010 - 10:29
#60
OFFLINE
Napisany 17 października 2010 - 19:07
odkopię temacik. Moja omega paliła w mieście ok 12-14 zależy jakim stylem jechałem na trasie ok 10. jednak ostatnio coś się stało i zaczęła palić kosmiczne ilości. bo około 25 litrów na 100. nie mam pojęcia co się mogło stać. Świece są nowe, olej i inne płyny także, co mogę samemu sprawdzić? Odmę już sprawdzałem jest ok. Czasem obroty lekko falują na jałowym pomiędzy 800 a 1000, a z silnika na zimny słychać taki stukot jak w dieslu mercedesa jakby jeden z wtrysków może dostał ? poradźcie coś bardzo proszę i pozdrawiam.
Sprawdz jakie są błędy ? Może sonda, czujnik stukowy lub rozrządu ? Najpierw błędy.