Omega X20XEV kosmicznie duze spalanie
#1 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2008 - 00:47
Aha, czytalem tez o tym momentowym spalaniu. u mnie to momentalne przy ruszaniu waha sie miedzy 30-85L, na biegu 4 przy predkosci 50km/h lekko padusze gaz i pokazuje 25-30L, na piatym przy przyspieszaniu roznie - 16-25L.
I jeszcze jedno - jeden z mechanikow, ktory ogladal autko powiedzial ze mam pekniety kolektror wydechowy. silnik troche dygocze na boki.
#2 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2008 - 07:40
no to chyba normalnena trasie przy predkosci 180km/h pokazywal spalanie 12,5L. skad takie wielkie spalanie?
kolego sonde sprawdzałes ? bo nic o tym nie wpominałes ?
#3 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2008 - 08:52
Zacznij od tego, potem sonda, następnie katalizator czy nie zapchany.mam pekniety kolektror wydechowy
Jeżeli tego nie robiłeś, to obowiązkowo do świec wymień przewody WN.
#4 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2008 - 11:18
Dziwne jednak ze tak wielu osobom te Omegi pala tak samo. Ja mam identyczne spalanie na mojej 2.0: 16 w miescie i ok 9 na trasie. Malo jest ludzi ktorzy maja spalanie pomiedzy, albo 16 w miescie, albo 12. To mnie zastanawia.
Moje drugie auto (Omega 2.2 - benzyna) ma pekniety kolektor, pali olej, nie ma zmienionych ani swiec ani kabli, sondy nie dzialaja wg mnie do konca poprawnie (od oleju) i spala 10l srednio.
Ja jeszcze jade na elektroniczna kontrole skrzyni automatycznej, ale jak rozumiem Ty masz manualna wiec to nie jest pewnie pomocne.
Kolejna sprawa to zastanawiam sie czy sam wydech moze miec wplyw czy czasami srodkowy tlumik nie jest pusty w srodku lub lacznik elastryczny nie puszcza spalin przy obciazeniu. Wtedy spalanie rowniez moze byc zawyzone.
Czujnik temperatury - ten z tylu silnika. Zobacz czy podaje parametry (nie na desce, bo do tego jest inny czujnik) i czy sonda pracuje w trybie "Closed circuit"- jesli czujnik temp nie pokazuje wskazan lub w z innych powodow komputer nie odczytuje parametrow sondy to spalanie rowniez bedzie tak wysokie.
Przeplywomierze czesto juz nowe daja zle wskazania - znam ludzi ktorzy po zakupie Siemensa mieli problemy. Moze to kwestia odpiecia akumulatora i skasowania pamieci adaptacyjnej.
Zapchany filtr powietrza lub paliwa - bardzo rzadko ale zdarza sie, ze to jest powod.
Swiece - sprawdz czy wszystkie sa podobnie zabrudzone. Jesli nie to moze byc powod. dodatkowo kable oraz sama cewka - tutaj jednak trudno czasami sprawdzic (szczegolnie jak cewka podaje troche za niskie napiecie). Najlepiej podmienic wtedy z innym autem
Jesli masz wyniki z czujnikow to podeslij. Ja porownam ze swoimi, moze cos wspolnie wymyslimy a moze dojdzemy, ze to jednak jest normalne i trzeba zmienic auto.
#5 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2008 - 11:46
na trasie przy predkosci 180km/h pokazywal spalanie 12,5L. skad takie wielkie spalanie?
To jest akurat normalne spalanie, mi na trasie Łódź - Poznań (A2) przy prędkościach rzędu 180-200, spalił 14l/100km gazu.
#6 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2008 - 11:57
#7 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2008 - 12:15
Kolega ma problem, a nie chce sie dowiedzieć ile pali - od tego są inne tematy.
Nauczcie w się w końcu ![/center:a781b39330]
#8 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2008 - 12:25
#9 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2008 - 13:47
Sprawdź, nigdy nic nie wiadomo
#10 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2008 - 14:05
mały OT
u mnie to momentalne przy ruszaniu waha sie miedzy 30-85L
coś nie tak, bo komputer pokazuje max do 39,8 l/100km
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#11 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2008 - 14:19
o duzym spalaniu mówimy wtedy gdy faktycznie za to płacimy....złe wskazania mogą byc z różnych przyczyn.
zatankuj do pełna i porównaj ilość km przejechanych, komputera i licznika- czy są takie same wskazania. może tu tkwi błąd.
druga sprawa, zobacz chwilowe zużycie na 2 biegu, jak się często jeżdzi na tym biegu to pokazuje 20-25 L ,u mnie wtedy średnie wzrasta z 10 do 12-14L/100 km ,
wbrew pozorom ten bieg wykorzystujemy bardzo często stojąc w korkach....
#12 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2008 - 15:57
#13 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2008 - 16:46
W 2.2 jest za to cicho jak makiem zasial.
#14 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2008 - 20:16
Lukwel - a jak wg Ciebie mozna sprawdzic uklad wydechowy? Pomijam wydmuchana uszczelke, pekniecie czy inne nieszczelnosci. Chodzi mi o sprawdzenie tlumika srodkowego. Katalizator pracuje (poprawne spaliny), tlumik koncowy wymieniony (Bosal). Zatykajac koniec wydechu nigdzie nie dmucha, a jednak przy przyspieszaniu slychac buczenie, jakby ktorys tlumik byl wyplukany.
W 2.2 jest za to cicho jak makiem zasial.
trzeba udać sie na kanał i sprawdzić jak sie zatknie koniec czy to aby przypadkiem nie plecionka często ludzie wymieniają tłumiki a to plecionka sprawdź ją dokładniej a tłumiki trzeba poszarpać wydechem i posłuchać czy nic w środku nie lata luzem lub z czuciem ostukać i będzie słychać czy tam coś jest czy już sie wypalił
#15 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2008 - 13:14
-Filtry musza byc dobre bo wymienilem kazdy jaki jest na nowy.
-Swiece nowki NGK V-Line 2, stare byly zasyfione m/w tak samo(tzn rowno).Nowych nie sprawdzalem.
-Sonda -hmmm jak ja sprawdzic? pod kompem niby jest ok...
-Uklad wydechowy wyglada prawie jak nowy. jest cichutki. Dosyc duzo pluje woda z koncowego tlumika.
Zadko jezdze moja omega, ale zauwazylem tez ze na zimnym silniku ma wiekszego muła niz na rozgrzanym. i ma dziwny stosunek mocy do obrotow. Lekko przydusze (naprawde lekko), oma jedzie, jedzie jedzie az nagle trach dostaje kopyto i nie raz nawet po pikaczach da.
Niestety nie mam mozliwosci przelozenia czesci z innej omy. Kumpla starszy ma ome 95r w kombi na takim samym silniku w gazie sekwencyjnym i ponoc pali mu 10-11L gazu w miescie jak nie przekracza 2,5ty obr. Troche w to nie wierze....
-Przewody wysokiego napiecia - na pewno maja cos wspolnego z wysokim spalaniem? auto mi nie gasnie i nie mam problemow z odpalaniem. Rozrusznik kreci dziwnie wolno, jakby cos mu haczylo. Aku jest dobry. Z autem dostalem jakies niemieckie papiery. nie znam tego jezyka ale z tego co zrozumialem to silnik byl wymieniony lub mial kapitalny remont.zrobie fote i wrzuce, moze ktos to zdekoduje
W przyszly weekend zajrze do kolektora. Napiszcie jak z ta sonda - jak ja sprawdzic.\
Dzieki za pomoc
#16 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2008 - 14:10
#17 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2008 - 16:04
#18 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2008 - 16:31
#19 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2008 - 18:32
sprawdź odmę...... http://forum.omegakl...read.php?t=7927
#20 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2008 - 16:00