Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega X20XEV kosmicznie duze spalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2008 - 00:47

Witam! szukalem tematow na forum ale nic konkretnego nie znalazlem. Mam Omege 2.0 16V X20XEV 99r w sedanie. Wymienilem olej, swiece, przeplywomierz, filtry. Spalanie mieszanej jazdy, ale w wiekszosci po miescie to okolo 16L benzyny. Gazu nie mam. Jezdze dosc dynamicznie ale do 2.5 Tys obrotow, czasem zdazy sie ze do 3 tys. na trasie przy predkosci 180km/h pokazywal spalanie 12,5L. skad takie wielkie spalanie? Podpinalem pod kompa. nie pokazuje zadnych bledow.dysza ta co wchodzi do kolektora jest wyczyszcona, krokowy i przepustnica tez. Powiedzcie mi co dalej bo ja juz kasy na tez samochod nie mam, a przy takim spalaniu to ja dziekuje. Gdybym wiedzial to juz bym wolal chyba diesla kupic :/

Aha, czytalem tez o tym momentowym spalaniu. u mnie to momentalne przy ruszaniu waha sie miedzy 30-85L, na biegu 4 przy predkosci 50km/h lekko padusze gaz i pokazuje 25-30L, na piatym przy przyspieszaniu roznie - 16-25L.
I jeszcze jedno - jeden z mechanikow, ktory ogladal autko powiedzial ze mam pekniety kolektror wydechowy. silnik troche dygocze na boki.

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2008 - 07:40

na trasie przy predkosci 180km/h pokazywal spalanie 12,5L. skad takie wielkie spalanie?

no to chyba normalne


kolego sonde sprawdzałes ? bo nic o tym nie wpominałes ?

#3 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2008 - 08:52

mam pekniety kolektror wydechowy

Zacznij od tego, potem sonda, następnie katalizator czy nie zapchany.
Jeżeli tego nie robiłeś, to obowiązkowo do świec wymień przewody WN.

#4 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2008 - 11:18

No to prawie to samo co ja, z tym, ze u mnie silnik pracuje rowno. Zostaje juz chyba tylko sonda do sprawdzenia - u mnie niestety dziala jak nalezy.
Dziwne jednak ze tak wielu osobom te Omegi pala tak samo. Ja mam identyczne spalanie na mojej 2.0: 16 w miescie i ok 9 na trasie. Malo jest ludzi ktorzy maja spalanie pomiedzy, albo 16 w miescie, albo 12. To mnie zastanawia.
Moje drugie auto (Omega 2.2 - benzyna) ma pekniety kolektor, pali olej, nie ma zmienionych ani swiec ani kabli, sondy nie dzialaja wg mnie do konca poprawnie (od oleju) i spala 10l srednio.
Ja jeszcze jade na elektroniczna kontrole skrzyni automatycznej, ale jak rozumiem Ty masz manualna wiec to nie jest pewnie pomocne.
Kolejna sprawa to zastanawiam sie czy sam wydech moze miec wplyw czy czasami srodkowy tlumik nie jest pusty w srodku lub lacznik elastryczny nie puszcza spalin przy obciazeniu. Wtedy spalanie rowniez moze byc zawyzone.
Czujnik temperatury - ten z tylu silnika. Zobacz czy podaje parametry (nie na desce, bo do tego jest inny czujnik) i czy sonda pracuje w trybie "Closed circuit"- jesli czujnik temp nie pokazuje wskazan lub w z innych powodow komputer nie odczytuje parametrow sondy to spalanie rowniez bedzie tak wysokie.
Przeplywomierze czesto juz nowe daja zle wskazania - znam ludzi ktorzy po zakupie Siemensa mieli problemy. Moze to kwestia odpiecia akumulatora i skasowania pamieci adaptacyjnej.
Zapchany filtr powietrza lub paliwa - bardzo rzadko ale zdarza sie, ze to jest powod.
Swiece - sprawdz czy wszystkie sa podobnie zabrudzone. Jesli nie to moze byc powod. dodatkowo kable oraz sama cewka - tutaj jednak trudno czasami sprawdzic (szczegolnie jak cewka podaje troche za niskie napiecie). Najlepiej podmienic wtedy z innym autem
Jesli masz wyniki z czujnikow to podeslij. Ja porownam ze swoimi, moze cos wspolnie wymyslimy a moze dojdzemy, ze to jednak jest normalne i trzeba zmienic auto.

#5 OFFLINE   kubol

kubol
  • 69 postów
  • Dołączył: 11-11-2006
  • Skąd: PN na ulicach PO

Napisany 21 lutego 2008 - 11:46

na trasie przy predkosci 180km/h pokazywal spalanie 12,5L. skad takie wielkie spalanie?


To jest akurat normalne spalanie, mi na trasie Łódź - Poznań (A2) przy prędkościach rzędu 180-200, spalił 14l/100km gazu.

#6 OFFLINE   panicz1987

panicz1987
  • 117 postów
  • Dołączył: 01-10-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 lutego 2008 - 11:57

Ja mam 2.2 z gazem g4. Po mieście pali mi 15l gazu, ale nie jeżdżę szybciej niż 70km/h :wink: Małe miasto dużo dziur i nie ma jak się nawet rozpędzić. Na trasie Kutno-Warszawa ok 250km spalił mi średnio 9l gazu przy normalniej jeździe do 100km/h. Sądzę, że jest to niezłe spalanie jak na ten silnik i tak spory samochód :smile: Nie wiem czy ma to jakiś związek ze spalaniem, bo kompletnie się na tym nie znam ale samochód słabo mi pali, akumulator założony nowy, ładowanie ok i czasem potrafi go przydusić :neutral: Ktoś mi powiedział, że to mogą by świece lub kable, a nie chce pchać w niego pieniędzy na marne tym bardziej, że rozważam jego sprzedaż :neutral:

#7 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 lutego 2008 - 12:15

[center:a781b39330]Przestańcie z tym pisaniem ile komu pali !!!!
Kolega ma problem, a nie chce sie dowiedzieć ile pali - od tego są inne tematy.
Nauczcie w się w końcu !
[/center:a781b39330]

#8 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2008 - 12:25

Panicz1987 - podalem co sprawdzic, z ta roznica, ze Ty nie masz kabli WN. Cewka jest pod oslona silnika (ta czarna) razem z "kablami" (sprezynka z kawalkiem gumki).

#9 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2008 - 13:47

A ja mam taki pomysł, przetestowany na sobie :) Zmień styl jazdy po mieście. Piszesz że kręcisz do 2.5 tys obrotów (czyli przy zmianie biegu na wyższy obroty spadają poniżej 2 tys). Jak kupiłem Omegę to właśnie tak jeździłem (nawyk od słuzbowego diesla - wskazowka dochodzi to 2,5 tys rpm i już następny bieg) i wyszlo mi spalanie okolo 16-17 litrów (normalnie chciałem się powiesić) Od tamtej pory zawsze wrzucam nastepny bieg jak obroty osiągną 3 tys. (wtedy po zmianie biegu obroty nie spadają poniżej 2 tysi i nie trzeba deptac gazu zeby zebrac kabinę :) ) Po zmianie stylu jazdy żadko kiedy pali mi w mieście więcej niż 12/100.

Sprawdź, nigdy nic nie wiadomo :D

#10 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2008 - 14:05

vandave, sonda lambda, sprawdź ją, bo to najczęstszy problem ze spalaniem


mały OT

u mnie to momentalne przy ruszaniu waha sie miedzy 30-85L


coś nie tak, bo komputer pokazuje max do 39,8 l/100km


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#11 OFFLINE   GreGoriO

GreGoriO

    carreteras bonitas

  • 346 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Katowice, Costa del Sol
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2008 - 14:19

VANDAVE, porównywałeś z rzeczywistym zużyciem, czy to są tylko odczyty z komputera??
o duzym spalaniu mówimy wtedy gdy faktycznie za to płacimy....złe wskazania mogą byc z różnych przyczyn.
zatankuj do pełna i porównaj ilość km przejechanych, komputera i licznika- czy są takie same wskazania. może tu tkwi błąd.
druga sprawa, zobacz chwilowe zużycie na 2 biegu, jak się często jeżdzi na tym biegu to pokazuje 20-25 L ,u mnie wtedy średnie wzrasta z 10 do 12-14L/100 km ,
wbrew pozorom ten bieg wykorzystujemy bardzo często stojąc w korkach....

#12 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 lutego 2008 - 15:57

jeśli z elektroniką wszystko ok to czas sprawdzić urządzenia mechaniczne jak np. katalizator a najlepiej cały układ wydechowy czy uszczelko spod kolektora czasem nie jest wydmuchana sprawdzić czy odma jest drożna sprawdzić kompresje na cylindrach wpływ ma rozmiar kół im większe tym więcej pali a może zapchany jest już filtr powietrza, słabe paliwo też przyczynia sie do wzrostu spalania ewentualnie jeszcze może to być wina czujnika temp.w dolocie może myśli że jest zimno i daje więcej paliwa.

#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2008 - 16:46

Lukwel - a jak wg Ciebie mozna sprawdzic uklad wydechowy? Pomijam wydmuchana uszczelke, pekniecie czy inne nieszczelnosci. Chodzi mi o sprawdzenie tlumika srodkowego. Katalizator pracuje (poprawne spaliny), tlumik koncowy wymieniony (Bosal). Zatykajac koniec wydechu nigdzie nie dmucha, a jednak przy przyspieszaniu slychac buczenie, jakby ktorys tlumik byl wyplukany.
W 2.2 jest za to cicho jak makiem zasial.

#14 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 lutego 2008 - 20:16

Lukwel - a jak wg Ciebie mozna sprawdzic uklad wydechowy? Pomijam wydmuchana uszczelke, pekniecie czy inne nieszczelnosci. Chodzi mi o sprawdzenie tlumika srodkowego. Katalizator pracuje (poprawne spaliny), tlumik koncowy wymieniony (Bosal). Zatykajac koniec wydechu nigdzie nie dmucha, a jednak przy przyspieszaniu slychac buczenie, jakby ktorys tlumik byl wyplukany.
W 2.2 jest za to cicho jak makiem zasial.


trzeba udać sie na kanał i sprawdzić jak sie zatknie koniec czy to aby przypadkiem nie plecionka często ludzie wymieniają tłumiki a to plecionka sprawdź ją dokładniej a tłumiki trzeba poszarpać wydechem i posłuchać czy nic w środku nie lata luzem lub z czuciem ostukać i będzie słychać czy tam coś jest czy już sie wypalił

#15 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2008 - 13:14

Wiec tak:
-Filtry musza byc dobre bo wymienilem kazdy jaki jest na nowy.
-Swiece nowki NGK V-Line 2, stare byly zasyfione m/w tak samo(tzn rowno).Nowych nie sprawdzalem.
-Sonda -hmmm jak ja sprawdzic? pod kompem niby jest ok...
-Uklad wydechowy wyglada prawie jak nowy. jest cichutki. Dosyc duzo pluje woda z koncowego tlumika.
Zadko jezdze moja omega, ale zauwazylem tez ze na zimnym silniku ma wiekszego muła niz na rozgrzanym. i ma dziwny stosunek mocy do obrotow. Lekko przydusze (naprawde lekko), oma jedzie, jedzie jedzie az nagle trach dostaje kopyto i nie raz nawet po pikaczach da.
Niestety nie mam mozliwosci przelozenia czesci z innej omy. Kumpla starszy ma ome 95r w kombi na takim samym silniku w gazie sekwencyjnym i ponoc pali mu 10-11L gazu w miescie jak nie przekracza 2,5ty obr. Troche w to nie wierze....
-Przewody wysokiego napiecia - na pewno maja cos wspolnego z wysokim spalaniem? auto mi nie gasnie i nie mam problemow z odpalaniem. Rozrusznik kreci dziwnie wolno, jakby cos mu haczylo. Aku jest dobry. Z autem dostalem jakies niemieckie papiery. nie znam tego jezyka ale z tego co zrozumialem to silnik byl wymieniony lub mial kapitalny remont.zrobie fote i wrzuce, moze ktos to zdekoduje :)
W przyszly weekend zajrze do kolektora. Napiszcie jak z ta sonda - jak ja sprawdzic.\
Dzieki za pomoc

#16 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2008 - 14:10

Seanz, kolega nie ma zadnego problemu. Vandave chyba nie spodziewales sie ze auto wazace ponad 1600kg z benzynowym silnikiem bedzie Ci mniej niz 10l/100km palilo...Takie rzeczy to tylko w.....Dieslu...

#17 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2008 - 16:04

rafalskiTDS, wlasnie przejechalem sie z kumplem omka w kombi o ktorej pisalem. pałował ją do konca obrotow. zrobilismy 50km po miescie ostrej jazdy. spalil 13.5L gazu /100km powtarzam - GAZU. instalacja gaz. 3 gen. ponoc na trasie przy predkosci 110km/h nie spala mu wiecej niz 8L gazu. teraz juz w to wierze.

#18 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2008 - 16:31

jeszcze jeden post na temat komu ile pali to poleci warn bez ostrzeżenia bo od takiego udowadniania jest osobny wątek a tu chodziło chyba o ustalenie przyczyny

#19 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lutego 2008 - 18:32

jeszcze co jest do sprawdzenia to na analizator spalin trzeba się wybrać i zobaczyć co wykaże może już wtryski padły. Albo wiem wiem sprawdź czy olej ci nie cieknie a w silniku stan się nie zmienia możliwe i to bardzo że benzyna idzie w olej !!!
sprawdź odmę...... http://forum.omegakl...read.php?t=7927

#20 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lutego 2008 - 16:00

Dzieki. Wlasnie ze olej mi lecial gdzies przy misce olejowej.myslalem ze to z niedokreconego czujnika albo ze mial zgnita juz uszczelke.mechanicy mi niby to zrobili ale najlepiej sam to sprawdze.w sobote jade na kanal poszperac w omce.