Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega X20XEV kosmicznie duze spalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 26 lutego 2008 - 22:07

I jeszcze jedno - jeden z mechanikow, ktory ogladal autko powiedzial ze mam pekniety kolektror wydechowy


może też być tak że przez pęknięcie kolektora dostaje się powietrze do wydechu i sonda wtedy głupieje i podaje błędne dane do kompa

powiem ci szczerze, że największy wpływ na spalanie ma styl jazdy (hamowanie silnikiem, itp, itd), poczytaj na ten temat - wcale niskie obroty nie oznaczają niskiego spalania - czasem jest wręcz przeciwnie!!

pozdrawiam

#22 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lutego 2008 - 14:30

majk233, dzieki za info. zamawiam klej do kolektorowhttp://www.chemia-ca...products_id=191.poczytam na temat obrotow.

#23 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lutego 2008 - 14:41

majk233, dzieki za info. zamawiam klej do kolektorowhttp://www.chemia-car.naz...products_id=191.poczytam na temat obrotow.

na wiele ci to nie pomoże ale spróbować możesz

#24 OFFLINE   danus4

danus4
  • 43 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Gliwice-Gdynia

Napisany 27 lutego 2008 - 16:37

vandave, kolego pieniądze które przeznaczysz na klej będą wyrzucone w błoto.Ja też mam ten sam problem i niebardzo wiem jak go ugryźć.Spawanie ponoć nie bardzo,używka może szczelić w każdej chwili,jeśli już nie kupisz pęknientej,nowy ale tylko orginał 150 zł droższy ale pewny.U siebie mam Instytut Spawalnictwa i tam też nie dają gwarancji,a spawanie jest specjalistyczne czyli rozgrzewanie kolektora do odpowiedniej tem.w specjalnym piecu,spawanie i schładzanie.Nikt nie daje gwarancji,a ty chcesz kleić?Kolego ja decyduje się na orginał za 680 zł.Pozdrawiam i życze szerokości.

#25 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 27 lutego 2008 - 17:19

[b]zamawiam klej do kolektorow


jakoś ja w takie cuda nie wierze,

też miałem pęknięty kolektor w tym silniku tyle że w Vectrze, z tego co się orientowałem sprawa jest dosyć ciężka. Spawanie jednym pomaga i jeżdżą z pospawanym już długo innym nie. Nowy kolektor też pęknie i wcale nie jest powiedziane że później niż jakaś używka czy spawany. Źle są poprowadzone kanały wodne w okolicach kolektora co powoduje nie równe stygnięcie kolektora - przyczynia się do pękania. Jedynym słusznym rozwiązaniem, ale od razu mowie że może trochę kosztownym jest wsadzenie kolektora rurowego. w Vectrze można było dosyć łatwo przerobić kolektor od oplowego silnika c20xe, ale w omedze może być większy problem.

Z tego co kiedyś gdzieś wyczytałem (albo usłyszałem - dokładnie nie pamiętam) wychodziło, że ASO opla ma zalecenie, żeby wymieniać kolektor w x20xev razem z wymianą rozrządu czyli co 60tys km - chorzy ludzie!!!!

pozdrawiam

#26 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lutego 2008 - 20:17

do vectry podejdzie kolektor z nubiry - są lepsze nie pękają, do omegi też ale trzeba dwururkę przerobić, kolektor rurowy też podejdzie ale musi być od c20ne i sie tylko flansze zmienia, wiele jest o tym napisane więc prosze nie kontynuować dalej tego tematu

#27 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2008 - 09:09

Gachu - czemy do Vectry pasuje od Nubiry a do Omegi trzeba przerabiac skoro do VB i Omegi sa identyczne kolektory?
Czy ktos z krytykujacych klejenie probowal zaklejac porzadnie kolektor czy po prostu wie, bo tak mowia mechanicy? Mi mechanicy powiedzieli, ze do wymiany uszczelniaczy trzeba zdjac glowice, a kazde zdjecie glowicy = planowanie.
1. Moja stara Vectra miala pekniety kolektor i palila 11/7. Do mojej Omegi mam wydruki spalin jakie byly przed i po wymianie kolektora. Roznica znikoma tak w spalinach jak i spalaniu. Moja druga Omega ma pekniety kolektor i pali 12l w miescie. Tak wiec nie do konca kolektor to numer jeden w spalaniu.
2. Kleilem swoj kolektor zanim nie kupilem drugiego i robilem to pasta do uszczelniania polaczen w wydechu (puchnie od temperatury). To sie do tego calkowicie nie nadawalo a trzymalo ok 2 miesiecy.
3. Znam ludzi ktorzy kleili klejem "Inferno" przeznaczonym do temp powyzej 1000stopni i jesli pekniecie jest poprawnie zaklejone nie ma problemu zeby wytrzymalo rok lud dwa lata. Koszt kleju ok 20-30 zl i mozliwosc zaklejenia samemu chyba warta jest sprobowania, nawet na dwa lata.
4. Klejenie to zupelnie inna bajka niz spawanie. Spawanie to bardzo mocne grzanie miejscowe ktore powoduje jeszcze wieksze naprezenia i spaw stygnac napreza sie jeszcze bardziej. Dlatego jak kolega zauwazyl porzadne firmy grzeja kolektor do wysokiej temperatury i tak spawaja, a potem chlodza w odpowiednim tempie. Klej to tylko wypelnienie dziury i jesli kolektor nie peka dalej znaczy ze juz nie ma naprezen wiec klej nie ma wplywu na to.
Wracajac do tematu glownego - czy sprawdzales auto na analizatorze spalin albo podpinales do komputera? Jakie sa wartosci sondy oraz przeplywomierza?

#28 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 28 lutego 2008 - 10:24

Moja druga Omega ma pekniety kolektor i pali 12l w miescie. Tak wiec nie do konca kolektor to numer jeden w spalaniu.


nie twierdze, że wysokie spalanie na 100% powoduje pęknięty kolektor - u mnie w Vectrze pęknięcie nie miało wpływu na spalanie> jednak wiem, że czasami gdy dziura jest duża, może tak być.
Zaproponowałem koledze po prostu jedną z możliwości, powodów może być jeszcze wiele innych, mi ten przyszedł do głowy.

#29 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2008 - 10:46

Gachu - czemy do Vectry pasuje od Nubiry a do Omegi trzeba przerabiac skoro do VB i Omegi sa identyczne kolektory?

bo wystarczy wyciąć tylko z vectry oryginalna dwururkę i zastąpić ja modelem od numbiry i tylko troszke zmodyfikować (wygiąć) a w omedze to juz nie przejdzie bo silnik jest inaczej zamontowany

co do klejenia kiedys to mi robił nie w omedze pan specu i niestety wystarczało to średnio na 1000 km

#30 OFFLINE   skrap

skrap
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-07-2007
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 03 marca 2008 - 21:51

Panowie mam pytanie.. piszecie ze nieszczelnosc wydechu moze spowodowac wieksze spalanie.. Ostatnio moja omega zaczela wiecej palic benzynki w miedzy czasie wymienialem tl. koncowy a srodkowy spawalem mam troszke problem z polaczeniem kata ze srodkowym, szczegolnie na zimnym silniku spaliny uciekaja troszke przez to polaczenie i auto ma dziwny dzwiek... czy moze to byc przyczyna zwiekszonego spalania?? dodam ze swiece mam nowe, sonde trez, krokowca, przewody zalozylem rowniez nowe niestety polskie..( problemy zaczely sie mniej wiecej w czasie gdy zrobilem wydech i jednoczesnie zmienilem stare przewody na nowe Polskie... i teraz nie wiem czy przypadkiem te kable nie maja z tym cos wspolnego??)

#31 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 marca 2008 - 14:53

Przyczyna zwiekszonego spalania prawdopodobine sa (jak sie dowiedzialem) podkrecone obroty biegu jalowego. jeszcze nic nie krecilem. podobno mozna ta jedna srubka niezle namieszac. komputer nie pokazal zadnych bledow. auto przy przyspieszaniu na 2 biegu pokazuje spalanie najczesciej ok 48L/100km - obejetnie czy delikatnie czy dynamicznie. Kolektor okazal sie caly. zostala wymieniona uszczelka pod kolektorem bo stara byla lekko przedmuchana. Niedlugo sie wybieram na dokladna diagnoze do serwisu Opla - ok 120zl wiec nie jest tak zle.

#32 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 21 marca 2008 - 06:18

Podpinam się.
Ostatnio zaczeła mi ciągnąć ze 2 litry gazu więcej niż powinna.
Wszystko wydaje się ok, tylko filtr powietrza jest już zniszczony okrutnie.,
Czy może mieć on wpływ na większe spalanie??????
Przejechałem na nim 13 tys na gazie i dodam, że nie był zmieniany przy montażu lpg.
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#33 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 marca 2008 - 07:26

Wszystko wydaje się ok, tylko filtr powietrza jest już zniszczony okrutnie.,
Czy może mieć on wpływ na większe spalanie??????

Nooooooo :cool:

Przejechałem na nim 13 tys na gazie i dodam, że nie był zmieniany przy montażu lpg.

No niby ok 15tyś jest pierwszy serwis - więc można zajrzeć :cool:

#34 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 21 marca 2008 - 09:08

Muraś, w przypadku zanieczyszczonego filtru powietrza, ma to niestety znaczny wpływ na ilość spalanego gazu. Również ilość przejechanych kilometrów wskazuje na taką potrzebę. :wink:
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#35 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 21 marca 2008 - 11:46

No dobra on kosztuje 20 zeta. A ja jestem spłukamy.
Mam patent ale nie wiem czy dobry. Wyjmę dziada i zrobie kombinacje z jakiejś ponczochy albo rzadszej szmaty. Myślę że się sprawdzi.
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#36 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2008 - 11:48

Muraś, sorka, nie masz 20 zł na filtr a spalanie duże - ciekawe kiedy koszt się zbilansuje ;)



 


#37 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2008 - 11:52

No dobra on kosztuje 20 zeta. A ja jestem spłukamy.
Mam patent ale nie wiem czy dobry. Wyjmę dziada i zrobie kombinacje z jakiejś ponczochy albo rzadszej szmaty. Myślę że się sprawdzi.

o matko syna twego - Muraś nie obraź sie ale przesiądź się na rower lub nie pisz takich rzeczy

#38 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 21 marca 2008 - 12:32

No to zaje fajnie że mi pomogliście.
Ja mam ostatnie 23 zeta w portfelu, a tu świeta trzeba przeżyć.
Dłuznicy nie chcą mi kasy oddać bo sie boją że znowu wszystko przepije.
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#39 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2008 - 12:37

Jesli mieszkalbys w moich stronach to sprzedalbym Ci markowy filtr w cenie hurt czyli 14.10....... Pozdrawiam, baw sie dobrze z ta ponczocha
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#40 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2008 - 15:30

okazalo sie ze kolektor jest dobry. uszczelka 95% tez dobra ale lekko cos tam sie ulatnialo to wymienilem. musze obnizyc obroty bo koles w serwisie chyba nie lapal o co chodzi i dlatego je podkrecil. prawdopodobnie jest felerna ktoras ze swiec (od nowosci) w tygodniu bede kombinowac. i jeszcze mam problem teraz z rozrusznikiem bo nie chce krecic tak jakby sie zacial :/