Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Filtr Stożkowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
119 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2008 - 08:13

Najlepiej by było jakbyś sobie strzelił jakieś K&N ale to już dość droga inwestycja...ale profesjonalna...tylko nie kupuj tych po 35zł...

#62 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2008 - 08:29

no tak panowie, tylko z tego co zaobserwowałem w czasie testów u siebie :smile: to jest jeszcze taka sprawa:

po wyjęciu filtra oryginalnego, i nie nakładania tej górnej osłony, owszem silnik wydaje przepiekny dźwięk, ale jak załozyłem już tą plastikową osłone, to jakość już była nieco gorsza i nie było aż takiego efektu.

ja myslałem zrobić to w ten sposób, że zamocować filtr w środku puszki, normalnie przy wejsciu do przepływomierza, wyciągnąć tą giętką fabryczną rure wraz z trąbką, i w ten otwór po fabryczniej rurze dać juz gotową dorobioną, w taki sposób wyprofilowaną żeby zawijała sie właśnie do tego otworu któru jest za lewym reflektorem, a przed puszka jeszcze.i stamtąd by sobie ciągnął cały czas zimne powietrze. mysle że bylo by lepiej bo i znacznie krótsza droga by była zasysanego powietrza

co myslicie o tym sposobie?

bo miałem jesscze jeden pomysł ale z tym troche trudniej i raczej mniej efektywny by był, zamontować stożek jak w pierwszym pomyśle, tyle że na niego jeszcze dorobić większej średnicy i odpowiedniej długości rure i nałożyc ja na filtr, i puscic do tego otworu za reflektorem.można by było wtedy nie nakładać już pokrywy filtra.ale to raczej nie za ciekawy sposób

 


#63 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2008 - 09:52

sebekopel, Powiem Ci że jeżeli robić to raz a dobrze :wink:
Mam namyśli to że można by pomyśleć aby brać powietrze rurą gdzieś od zderzaka wtedy było by elegancko bo by było zimne...pod maską wywalić to pudło oryginalne i zabudować ten róg specjalną blachą/matą która nie przepuszcza ciepla, tak aby gdy zamkniemy maskę zamykała i tworzyła z tego pomieszczenia kwadrat...można by pomyśleć żeby te gumowe rurki wymienić na jakiś chrom o większej średnicy...kto wiem może byśmy mogli odczuć lepszą dynamikę na niższych obrotach..??(mówie o 16v)....wszystko jest do zrobienia...Wiem że do BMW do ktoś kiedyś jakieś szablony tekturowe sprzedawał...przystawiało się tekturę do blachy wycinało montowało w rogu i było idealnie dopasowane...pewnie można by pomyślec :) :wink:

#64 OFFLINE   Giantsdz

Giantsdz
  • 3 postów
  • Dołączył: 21-06-2008
  • Skąd: Sieradz

Napisany 16 sierpnia 2008 - 08:53

A mam pytanko Ja kupiłem omege 2.5 v6 i jest dołożone cos do silnika idzie to do filtra powietrza i jest napis Mentzel czy coś takiego co to jest??
PROSTO !!

#65 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2008 - 09:25

jest napis Mentzel czy coś takiego co to jest??

Mantzel:
http://forum.omegakl...read.php?t=7878

#66 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2008 - 22:30

a jak sie miewa sprawa poprawienia brzmienia 2.0 16v w caravanie i jak te silniki znosza stozki..?? ma ktos zamontowany juz od dawna mnie meczy ta sprawa..

#67 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2008 - 22:58

a jak sie miewa sprawa poprawienia brzmienia 2.0 16v w caravanie i jak te silniki znosza stozki..?? ma ktos zamontowany juz od dawna mnie meczy ta sprawa..


W najbliższych dniach montuje u siebie coś takiego to Ci napiszę. Oczywiście stożek w obudowie z doprowadzeniem powietrza z poza komory silnika. Sam jestem ciekaw czy to coś da.

#68 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpnia 2008 - 18:15

W najbliższych dniach montuje u siebie coś takiego to Ci napiszę. Oczywiście stożek w obudowie z doprowadzeniem powietrza z poza komory silnika. Sam jestem ciekaw czy to coś da

czekam na pw na info a w jakims czasie zrobimy spota na kepie to se to obejrze..

#69 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 sierpnia 2008 - 06:53

no i ja dzisiaj po raz kolejny będe rzeźbił z dolotem jak narazie.wpadłem na pomysł, żeby rurke, która sie idealnie zmieści i będzie odpoweidnio wygięta, do tego otworu przed puszką filtra, wymodzić z tej fabrycznej trąbki.ona jest ładnioe zagięta pod kątem prawie 90 stopni, i na wejściu ma średnicę tej rury fabrycznej do filtra, później się zwęża powoli.a wiadomo że będzie można podgrzać tu i uwdzie, i plastik będzie sie ładnie formował jesli zajdzie taka potrzeba :smile: tylko mam andzieje że do jednej ze śrubek od trąbki dostane sie przez halogen, i nie bedzie 3eba zdeżaka zdejmować :???:

 


#70 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2008 - 20:30

No i zamontowałem. Poszło łatwiej niż myślałem. Efekt? Pierwsze co się rzuca w oczy, a właściwie uszy to dźwięk. Całkiem fajnie warczy ale nie jest za głośno. Warczenie słychać raczej na wyższych obrotach. Co do mocy i momentu obrotowego to nie spodziewałem się rewelacji, hamowni w pobliżu nie ma więc ciężko ocenić. Subiektywnie wydaje mi się, że silnik lepiej się zbiera i chętniej wchodzi na obroty. Dodany obrazek

#71 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 11 września 2008 - 18:40

ja w 2.5 też sprawdzałem jak to chodzi bez filtra ale na rurę założyłem pończochę (żeby nie leciał syf) i super, już mam stożki ale nie zakładałem na razie bo by się przydała mała komora oddzielona a jeszcze lepiej było by jak bym dorobił mały wlot powietrza, tylko szkoda maski psuć :p :) jeszcze lepiej jak by nie było ostatniego tłumika albo rury przelotowe.
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#72 OFFLINE   Grisza

Grisza
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Knurów

Napisany 12 września 2008 - 23:18

Wszystko jest cacy do pierwszego czyszczenia stozka, nieumiejetne nasączenie oliwą sprawia że ta osadza się na czujniku przepływu i robi mu dead. ja ze stozków się wyleczyłem, gdyż po pierwsze źle filtrują, po drugie sporo kosztóją i przy braku wprawy podczas ich czyszczenia są jednorazówkami. i wcale niemam tu na myśli garażówek made in china tylko renomowanych producentów. to samo się tyczy sportowych wkładek. Zresztą jesli ktoś choc raz uważnie przeczytał choc jeden artykuł inż. Wiesława Pachonia w tym temacie ( ukazywały sie w GT i Auto Tuningu ) będzie miał obraz prawd i mitów o filtrach sportowych. Lepiej zapewnic silnikowi dopływ chłodnego powietrza np. spod zderzaka tak by nie zaciągał wody podczas deszczowych dni i zastosowac dobry filtr np. mann'a a wtedy silnik dłuzej pożyje. Druga sprawa to jaki ma sens poprawa dolotu bez odpowiedniego przygotowania układu wydechowego.

kolega szokol napisał
"W Calibrze na stożku zrobiłem jakieś 60k km i nic mi się nie działo. Normalne jest że stożek trzeba przedmuchiwać płukać myć i po wysuszeniu spryskać np. WD40 "

" Przedmuchiwac" Każdy renomowany producent stożków w instrukcji absolutnie zakazuje przedmuchiwania i zaleca by ten wysychał samoistnie na świezym powietrzu, gdyż ciśnienie podczas przedmuchiwania niekorzystnie wpływa na splot włukien przyczniając się do rozwarstwiania struktury włukien i tym samym powstawania mikro otworów które w następstwie nie zatrzymója twardych zanieczeszczeń.

"Spryskac np. WD 40" kto ci kolego takich bzdur nagadał do tego służa zalecane przez producentów specjalne oliwy o odpowiedniej gęstości, lepkości i składzie chemicznym.

za chwilę jakiś pomysłowy dobromir wyskoczy że można taki filtr potraktowąc olejem syntetycznym lub rzepakowym z biedronki bo jest taniej.


Scalilem posty. Grisza uzywaj funkcji edytuj zamiast pisac jednego posta pod drugim.

#73 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 13 września 2008 - 05:34

Ja na wkładce K&N w Corsie zrobiłem 130k km, oczywiście używając preparaty do czyszczenia również firmy K&N, które jak dobrze pamiętam kosztowały mnie 70zł.

#74 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2008 - 18:50

No ja dziś zapodałem stożek :) Na razie perfidnie bo zdjąłem tylko górną przykrywkę filtra powietrza i wsadziłem tam przykręcony do rury stożek...w sobote się pobawie....ale dźwięk to normalnie hm....poezja :)

#75 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2008 - 20:43

fotki wrzuc i filmik z brzmieniem...

#76 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2008 - 02:07

"Spryskac np. WD 40" kto ci kolego takich bzdur nagadał do tego służa zalecane przez producentów specjalne oliwy o odpowiedniej gęstości, lepkości i składzie chemicznym.

za chwilę jakiś pomysłowy dobromir wyskoczy że można taki filtr potraktowąc olejem syntetycznym lub rzepakowym z biedronki bo jest taniej.


to ja doleje oliwy do ognia... :D

ja swoj stozek traktuje takim preparatem w sprayu do uszczelek (jest na bazie oliwki)

i mowie to calkiem serio, porownywalem to ze specjalnym preparatem do stozkow, nie widze roznicy :)


 


#77 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 września 2008 - 19:51

Stozek przy seryjnym silniku i seryjnym wydechu daje efekt dzwiekowy i subiektywny efekt ze "lepiej sie wkreca"...jak dla mnie to tylko strata kasy :wink:
...eliks moze nalezales do CTM'u??

#78 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 18 września 2008 - 21:31

...Dokładnie.. Coż z tego że cos tam mruczy pod maska skoro nie czyni go lepszym?..
..Kiedyś Maciek Zientarski powiedział: "Modyfikujcie swoje auta z głową!!"

..Mało tego - stożek = zdecydowanie wiecej syfu w dolocie i samym procesie spalania bo nie sadze ze ktos wyda 300zł za sam stożek..

..Moim zdaniem Panowie - wkładka renomowanej firmy albo konkretny dedykowany dolot przy jednoczesnej modyfikacji układu odprowadzenia spalin..
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#79 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2008 - 22:31

..Mało tego - stożek = zdecydowanie wiecej syfu w dolocie i samym procesie spalania bo nie sadze ze ktos wyda 300zł za sam stożek..


Mógłbyś rozwinąć myśl, bo nie rozumiem o co Ci chodzi.
Panowie, nie chcecie, to nie zakładajcie, czy ktoś tutaj kogoś do czegoś zmusza? Założyłem stożek i mam dźwięk o jaki mi chodzi, wystarczy.

..Moim zdaniem Panowie - wkładka renomowanej firmy albo konkretny dedykowany dolot przy jednoczesnej modyfikacji układu odprowadzenia spalin..


Wkładkę przerabiałem, i to dopiero jest strata kasy. Dedykowany dolot, hm, wolałbym sprzedać auto i kupić 3,0 V6. Zakup dedykowanego dolotu dla poprawy brzmienia auta trochę mija się z celem. Mam tak jak chciałem i jestem zadowolony. Zanim założyłem stożek długo i dużo czytałem w sieci na ten temat, zdania były podzielone, stwierdziłem, że trzeba samemu sprawdzić. Więc sprawdziłem...

#80 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2008 - 00:46

...Dokładnie.. Coż z tego że cos tam mruczy pod maska skoro nie czyni go lepszym?..

stary! to "cos tam mruczy" to najpiekniejsza melodia dla moich uszu :)

..Moim zdaniem Panowie - wkładka renomowanej firmy albo konkretny dedykowany dolot przy jednoczesnej modyfikacji układu odprowadzenia spalin..

wszystko z czasem... ecie pecie $ musi byc...