Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Webasto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
323 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 10 lutego 2010 - 20:47

U mnie znowu Eberspacher zalaczal sie tylko jak byly mrozy po -15 a teraz juz nie , nie wiem czy akurat sie cos zje..lo czy moze czyjnik oszukuje i podaje zła temp
Beedzie sie działo...

#22 OFFLINE   komar3722

komar3722
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-02-2010

Napisany 10 lutego 2010 - 22:05

I ia mam problem z tym ustrojstwem

Jak sprawdzic ten dogrzewacz w oplu omega 2.0 td

#23 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 11 lutego 2010 - 22:08

Po dzisiejszych probach okazalo sie ze pompka od Webasta mi nie chodzi ( nie stuka) napiecie na wtyczce do pompki przy odpalonym silniku 10.8 a przy samym zaplonie 9.3V co ciekawe u brata na zaplonie jest 4.4V skad ta roznica? ten sam silnik 2.5DTI , pompka mierzona ma przejscie ,napiecie dochodzi teraz pytanie czemu nie dziala? co moze byc przyczyna?
moze ktos zerknac jakie ma napieciena pompce, podpialbym ja na krotko ale nie wiem jakie tam ma byc w koncu napiecie
Beedzie sie działo...

#24 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2010 - 12:52

Po dzisiejszych probach okazalo sie ze pompka od Webasta mi nie chodzi ( nie stuka) napiecie na wtyczce do pompki przy odpalonym silniku 10.8 a przy samym zaplonie 9.3V co ciekawe u brata na zaplonie jest 4.4V skad ta roznica? ten sam silnik 2.5DTI , pompka mierzona ma przejscie ,napiecie dochodzi teraz pytanie czemu nie dziala? co moze byc przyczyna?
moze ktos zerknac jakie ma napieciena pompce, podpialbym ja na krotko ale nie wiem jakie tam ma byc w koncu napiecie

mam dokłądnie tak samo 9,9 V na pompce a pompka nie pyka a i jest przez nią przejście, prąd do głównej kostki dogrzewacza dochodzi

#25 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 13 lutego 2010 - 23:15

Wiec tak:
Na zapłonie i wyłączonym klimatronku jest napiecie 4.4V
Na zaplonie i włączonym klimatroniku 9.3V
A na odpalonym silniku 10.8V
pompka na krotko działa paliwo leci ale zeby pykala musza byc impulsy bo przy stalym napieciu jest tylko jedno pykniecie i koniec
Wyglada ze tu wszystko dziala i paliwo dochodzi poczekam na wieksze mrozy i moze odpali bo jak bylo -15 to dzialalo moze jakis czujnik przeklamuje , poczekamy zobaczymy
Beedzie sie działo...

#26 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2010 - 09:18

moze odpali bo jak bylo -15 to dzialalo moze jakis czujnik przeklamuje , poczekamy zobaczymy

no tak ale ono powinno działać od +3 stopni w dół jak wyskakuje na wyświetlaczu ta śnieżynka info o tym ze moze być przymrozek

#27 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 14 lutego 2010 - 14:42

no tak ale ono powinno działać od +3 stopni w dół


No własnie POWINNO...
Beedzie sie działo...

#28 OFFLINE   calee

calee
  • 1 postów
  • Dołączył: 19-11-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 23 lutego 2010 - 23:04

Przed kazdym uruchomieniem uzadzenie sie samo djagnozuje i jak ma jakas usterke to sie nie uruchomi. Podaj mi model to podpowiem ci jak je uruchomic manualnie i wyeleminujemy pare zeczy. Pisz na priv.

#29 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2010 - 13:30

witam Kolegów, chcę sprostować kilka nie do końca poprawnych wypowiedzi o funkcji
dogrzewacza .aby on się załączył muszą być spełnione 3 warunki temperatura poniżej 6 stopni celcjusza na zewnątrz,zapalone auto i temp. płynu w układzie mniejsza niż 72 stopnie. Piec ma stały plus
a po spełnieniu 3 warunków dostaje kolejne 2 napięcia 12 volt na piny,czyli z czujnika temp. zewnętrznej i z alternatora D+ . a sprawdzić piec łatwo
wykręcasz sterownik z pieca który jest przykręcony 4 śrubkami po jego wymontowaniu możesz sprawdzić czy wentylator działa podając mu napięcie( wentylator jest chyba 7 volt) i po wykręceniu świecy tak samo (świeca jest 8 volt) są jeszcze czujniki informujące dogrzewacz o temp w układzie na wejściu i wyjściu pieca mierzysz rezystancję na pinach do sterownika (pary niebieski i czerwony kolor)muszą mieć podobną rezystancję. potem możesz sprawdzić pompkę dozującą chwilowe podanie napięcia 12v powoduje takt membrany w środku pompy jeżeli to sprawdzisz i będzie okej to pozostaje podjechać do serwisu ebera o odblokowanie ogrzewania bo jest zablokowane.jak będziesz miał jakieś pytanka to pisz pozdro.

a z jakiego czujnika temp bierz sygnał to nie wiem, muszę sprawdzić ale kolega Fructon ma rację.dogrzewacz ma swój czujnik który mierzy temp powietrza zasysającego.Tak jest w wielu autach Sharan Galaxy Alhambra i wiele innych nawet gdy jest klimatronic.

odgrzewam kotleta a teraz całkowite sprostowanie dogrzewacza D3WZ, układ ma 4 czujniki temperatury:
1. czujnik płomienia (wewnątrz ebera)
2. czujnik płynu na wlocie ebera (wewnątrz ebera)
3. czujnik płynu na wylocie ebera (wewnątrz ebera)
4. czujnik temp zew (ten w zderzaku)
teraz co do odpalenia się pieca muszą być spełnione następujące warunki:
- sprawny i nie zablokowany dogrzewacz (blokuje się po 10 nieudanych próbach odpalenia)
- temperatura na zewnątrz odczytywana prze czujnik w zderzaku <3 stopnie celsjusza
- włączony climatronik
- uruchomiony silnik
po spełnieniu tych warunków eber zagada.
Co do czujnika temp zew. czujnik ten stirkto powiązany jest z układem pomiarowym w TID/MID/GID, a wyświetlacz dalej podaje do panelu climatronika info o temp. na zew., sam panel climatronica jest elementem wykonawczym dla ebera, to on daje piecykowi rozkaz START, dlatego przy wyłączonym climatroniku nawet przy mrozie -30 piec nie odpali.
Co do grzania pieca do 75 stopni, jak wyżej napisałem w środku są dwa czujniki płynu chłodzącego, jeden na wlocie a drugi na wylocie, jeden z nich (moje przypuszczenia że ten na wlocie) jest czujnikiem który wyłącza piec jak płyn osiągnie 75 stopni. Także niema na 100% żadnych dodatkowych czujników. Aby odpalić piec wystarczy podać +12V na zacisk D+ (+12V z altka jak silnik pracuje, potrzebne ze względu braku pompki obiegu cieczy chłodzącej) i +12V na zacisk z climatronika i piec startuje, ważne aby uruchomić silnik aby pompa cyrkulowała płyn. Polecam poczytać ten wątek bo przeróbka D3WZ nie jest droga na ogrzewanie i można to zrobić samemu http://www.forum.ome...3441#post603441

#30 OFFLINE   kandal8000

kandal8000
  • 2 postów
  • Dołączył: 09-02-2010

Napisany 20 grudnia 2010 - 10:37

Mam pytanie do kolegów. Czy komputerowe diagnozowanie Ebera w serwisie odbywa się przez gniazdo centralne pod kierownicą czy może jest gdzieś jakieś oddzielne dla samego Ebera? Udałem się do firmy naprawiającej między innymi Ebery. (logo marki nad budynkiem)
Wpięli się pod kierownicą i stwierdzili, że nie widzą w ogóle tej pozycji, są wszystkie podzespoły auta oprócz dogrzewania. Nie są w stanie zdiagnozować i proponują naprawę ,,na piechotę,,. Powiedzieli, że z tego co pokazał komputer to moje dogrzewanie pracuje nie zależnie i dla tego go nie widzi komp. Sugerowali udanie się do jakiegoś innego fachmana i wykonaniu próby na innym oprogramowaniu.

#31 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 20 grudnia 2010 - 13:24

Podpinając pod kierownicą sprawdzasz tylko czy urządzenie jest sprawne, czy nie.
U mnie był błąd i miej więcej to tak brzmiało (problem - uszkodzenie rozszerzenia klimatronika)

a w serwisie webasto diagnozowali po przez wtyk przy samym eberku.

#32 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2010 - 13:49

Podpinając pod kierownicą sprawdzasz tylko czy urządzenie jest sprawne, czy nie.

wywali tylko błąd jak do dogrzewacza nie dochodzi prąd i wtedy wyskakuje błąd dogrzewacza. Eber podpina się pod sam dogrzewacz, urządzenie D3WZ niema diagnozy po OBD

#33 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 21 grudnia 2010 - 00:11

Nie wiem jak wygląda sprawdzenie i podłączanie kompa przez firmę eber... ale jeżeli są firmą Jedni piszą że pod ebera inni piszą że po kierownicą a właściwie jest tak że sami to powinni wiedzieć hahaha!!!
Sprawdź czy masz zamontowany bezpiecznik w gnieździe F-24 pod kierownicą i czy n ie jest przepalony , moim zdaniem powinni połączyć się z samym eberem aczkolwiek na opel skanerze jest opcja połączenia z dogrzewaniem dodatkowym ale nie idzie się połączyć .
Na forum jest opisane co trzeba zrobić by się połączyć , ale nie wiem czy to jest potwierdzona kwestia . w twoim aucie jest eber seryjnie podłączony i nie ma możliwości by się serwisant nie połączył . No0 chyba że jakiś paterak ;-)
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#34 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2010 - 06:56

Na forum jest opisane co trzeba zrobić by się połączyć , ale nie wiem czy to jest potwierdzona kwestia . w twoim aucie jest eber seryjnie podłączony i nie ma możliwości by się serwisant nie połączył . No0 chyba że jakiś paterak

ta opcja działa ale tylko się łączy i nic więcej, jeszcze spróbuje kiedyś jak eber będzie pracował co wtedy op-com pokaże.

#35 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 25 grudnia 2010 - 22:24

witam

może ktoś podpowie mi gdzie w Częstochowie lub okolicy znajduje się serwis ebera ?

#36 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 26 grudnia 2010 - 09:31

PRO AUTO al. Jana Pawła II 50 42-200 CZĘSTOCHOWA 34 361 22 71, 502 333 913 - pierwsze z google.


#37 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 26 grudnia 2010 - 10:36

dzięki 'lojes' jesteś wielki

#38 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 28 grudnia 2010 - 11:49

Witam. W związku, że jest sporo postów na temat ogrzewania silnika, czy jest mi ktoś w stanie prosto napisać, co muszę mieć, by podłączyć sterownik do ogrzewania postojowego i czy trzeba wymieniać w nim świece. Mam silnik Y25DT.

#39 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 13:51

Witam. W związku, że jest sporo postów na temat ogrzewania silnika, czy jest mi ktoś w stanie prosto napisać, co muszę mieć, by podłączyć sterownik do ogrzewania postojowego i czy trzeba wymieniać w nim świece. Mam silnik Y25DT.

potrzebujesz sterownik, pompę cieczy i kilka innych pierdół poszukaj tematu WEBASTO JAK DBAC tam jest napisane, a świece się wymienia jak się przepali.

#40 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 28 grudnia 2010 - 13:54

Witam. W związku, że jest sporo postów na temat ogrzewania silnika, czy jest mi ktoś w stanie prosto napisać, co muszę mieć, by podłączyć sterownik do ogrzewania postojowego i czy trzeba wymieniać w nim świece. Mam silnik Y25DT.


Jak byś się troszkę wysilił to znalazł byś wszystko na temat przerobienia dogrzewacza na ogrzewanie postojowe w tym dziale Klimatyzacja, Wentylacja, Ogrzewanie
tu masz link jak by ci się jednak nie chciało poszukać http://forum.omegakl...ead.php?t=44296

a tu masz schemat http://forum.omegakl...ead.php?t=47225
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]