Koledzy jaki olej polecalibyście ?
#81 OFFLINE
#82 OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 21:55
ale to nie wina LM tylko trupiatego silnika
Szkoda tylko , że przed płukanką , nie było wycieków i silnik nie dzwonił... Jakiś dziwny zbieg okoliczności
#83 OFFLINE
Napisany 18 października 2011 - 06:09
#84 OFFLINE
Napisany 18 października 2011 - 10:59
a gdzie kopić coś dobrego , żeby właśnie nie popsuć silnika ?
Poprostu lepiej nie ryzykować bo z płukaniem silnika jest na loteri ja osobiście załatwiłem silnik zalałem 0W40 i chodzi teraz jak sieczkarnia o kopceniu nie wspomne, także przejście na taki olej to jest tak 50/50% albo ci sie uda albo masz po silniku ale jak jest wszystko ok to po co kąbinować
#85 OFFLINE
Napisany 18 października 2011 - 11:46
a gdzie kopić coś dobrego , żeby właśnie nie popsuć silnika ?
Tu chyba na forum ludzie pisali , że najlepsza metoda , to stopniowe dolewanie tego na czym chcemy jeździć i przy wymianie docelowy olej (taki jaki sobie zamarzyłeś). Przy większych obrotach silnik lubi podpić olej , więc z dolewaniem nie ma problemu. Wcześniej trza się upewnić , czy można mieszać ze sobą oleje , bo z tym może być różnie.
#86 OFFLINE
Napisany 18 października 2011 - 14:28
#87 OFFLINE
Napisany 19 października 2011 - 05:42
Tu chyba na forum ludzie pisali , że najlepsza metoda , to stopniowe dolewanie tego na czym chcemy jeździć i przy wymianie docelowy olej (taki jaki sobie zamarzyłeś). Przy większych obrotach silnik lubi podpić olej , więc z dolewaniem nie ma problemu. Wcześniej trza się upewnić , czy można mieszać ze sobą oleje , bo z tym może być różnie.
no tak ja zrobiłem juz ponad 7 tys na 10w40 , ale chciał bym zmienić na lepszy , tyle ze mój silnik nie bierze oleju i ta metoda odpada.
:tank:
#88 OFFLINE
Napisany 19 października 2011 - 08:31
#89 OFFLINE
Napisany 19 października 2011 - 21:06
ja zrobiłem juz ponad 7 tys na 10w40
Nie wiem jaki jest zalecany do diesli , ale że kuzyn obraca się po holandii , to lał jakieś holenderskie wynalazki i oma żarła go jak głupia.Po odkupieniu autka przeszedłem ( bez kombinowania) na zalecany oryginał GM 10W40 (drugi kuzyn gdzieś wyczaił , że to po prostu mobil lub kastrol - nie pamiętam) i była poezja do tej nieszczęsnej płukanki . Przez 10 ts km dolałem może z litr.
#90 OFFLINE
Napisany 20 października 2011 - 08:43
a jak zachowuje się olej w zimie ? przy np.-20?
#91 OFFLINE
Napisany 20 października 2011 - 14:27
Po co grzebać, skoro dobrze działa ?
Ja też jeżdżę na 10w40 i od wymiany do wymiany nie dolewam ani grama oleju.
Co do zimy, problemów, których powodem mógłby być olej - nie stwierdzono , a już parę tych zim za mną
#92 OFFLINE
Napisany 21 października 2011 - 12:00
:tank:
#93 OFFLINE
Napisany 21 października 2011 - 12:33
#94 OFFLINE
Napisany 21 października 2011 - 20:48
#95 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2011 - 06:40
bo rozmawiałem z mechanikiem i tak naprawdę nie ma znaczenia jak sie zmienia olej z jakiego na jaki ale tez nie zawsze
:tank:
#96 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2011 - 07:37
API SM/SL/SJ/CF X
ACEA A3/B3, A3/B4 X
Mobil 1 Peak Life 5W-50 posiada dopuszczenia następujących producentów:
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w temp. 40ºC 108
cSt w temp. 100º C 17,5
Wskaźnik lepkości 180
Popiół siarczanowy, [w%] (ASTM D874) 1,3
Fosfor [w%] (ASTM D4951) 0,1
Temp. zapłonu, [°C] (ASTM D92) 231
Gęstość w 15,6 °C, [g/ml] (ASTM D4052) 0,85
Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) (TBN)ASTM D2896) 11,8
MRV w temp -35ºC cP (ASTM D4684) 29,244
HTHS Viscosity, mPas w temp. 150ºC (ASTM D4683) 4,4
Do silników z mniejszym przebiegiem lub w doskonałym stanie polecałbym jednak 0w40 z tbn powyżej 11 i hths poniżej 4.
Edit: Nawalony zając
Kolego edytowałem gdyż: FAQ IV pkt.44
#97 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2011 - 17:40
Do silników z mniejszym przebiegiem lub w doskonałym stanie polecałbym jednak 0w40 z tbn powyżej 11 i hths poniżej 4.
ja mam 165 tys , nie wiem mi polecaja 5w50 , czy taki tez moze byc ?
#98 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2011 - 20:03
#99 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2011 - 20:51
#100 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2011 - 21:31
"olej bazowy: destylaty ciężkie parafinowe z odparowania rozpuszczalnikowego (ropa naftowa)"
"Mineral-based non-chlorinated engine, gear and lubricating oils".
Jeśli dobrze rozumiem to z karty produktu wynika, że do produkcji tego oleju użyto mineralnej bazy. Jeśli tak jest, to jakiekolwiek porównywanie tego oleju do mobila1 nie ma sensu. To po prostu są dwa całkowicie inne oleje.
Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie mojej wypowiedzi przez kogoś bardziej kompetentnego w temacie.
link do karty charakterystyki: http://www.valvoline...0.fqhdos4pd.pdf
reg.IV/44.zmiana koloru ;kocyk