Problem 2.5 DTI
#21 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 21:09
#22 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 21:10
http://forum.omegakl...read.php?t=2421
#23 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 21:38
Ale motyw :zdziwnienie:mr.n3mo, przerabiałem naprawę dogrzewacza i moim zdaniem z telepaniem nie ma związku, ale poczytaj:
http://forum.omegakl...read.php?t=2421
Ostatnio rzadko kiedy temp.w silniku omki przekracza mi 85st. Jak jechalem ostatnio na 5biegu 100-120 ,a w miescie przy takiej zachowawczej jezdzie to mam tak 82-83st. Wczesniej bylo o ok 10st.wiecej,ale myslalem ze to dlatego ze klimat sie oziebil...
Teraz nie wiem.
Mowicie ze nie jechac z tym do ASO tylko do tego calego Eberspacher-a?
600zyka za naprawe..?
"OH MEN ,GAD DEM" :bad:
No ale czemu jak przestaje telepac to przestaje tez dymic,albo w druga strone. Jak przestaje dymic to tez nie telepie...
#24 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 22:46
A co do pompy paliwowej pod siedzeniem pasazera to moja dosc glosno buczy(jak wlacze zaplon) slychac ja w kabinie solidnie... Normalne to??
tak, jest OK (tylko nie wiadomo, czy odpowiednią dawkę paliwa pompuje)
No wiec bylem w ASO.
Podlaczyli omke do kompa, popatrrzyli na te programy i nic nie znaleźli... ,zadnych bledow.
Jeżeli chcą w ten sposób naprawic usterkę, to znajdz jakiś lepszy warsztat, który specjalizuje się turbodieslami. Generalnie ASO Opla sobie odpuśc, bo i tak wszystkie części ściągają z BMW + doliczają do tego marżę, więc taniej wyszło by w ASO BMW, ale tam z kolei nie mają wtyczki do Opla
Jest cos w tym.
Ja normalnie tankuje najczesciej na Statoil (bezsiarkowa ) lub na Shell-u Diesel Extra badz V-power, i na Orlenie ekodiesla i Verve. Dosc czesto tankuje te, ponoc czystsze paliwa z wyzsza liczba cetanowa.
Zauwazylem jednak ze na Statoilowym ON telepie najmniej...
Najmocniej na Shell-owski zwyklym ON.
Ja tankuję tylko na SHELL-u i nie nażekam na ich paliwa, a wręcz przeciwnie. :smile:
są po drodze filtry i powinny wyłapać to ale różnie to bywa.. a wymieniałeś ostatnio filtr paliwa ? Filtr powietrza? moze to też mieć jakiś tam wpływ
Zgadzam się, filtry powietrza i paliwa muszą byc dobre.
a tu nagle dym. ..wszedzie dym dookola dym i wali poprostu smierdzi jakby nafta...
Przerabiałem to u siebie rok temu, najlepsza była polewka jak stałem na światłach i się zaczęło kopcic, ludzie odjeżdzali w popłochu i krzyczeli, że auto mi się pali
A to moze miec wplyw na to telepanie?
Teraz zbieglem znowu i ani nie telepalo ani nie dymiło. Nic juz
Oczywiście, że może ponieważ dogrzewacz powoduje dodatkowe obciążenie silnika i dlatego bardziej telepie nim. U mnie podobna rzecz miała miejsce jak włączałem klime jak miałem jeszcze popsute wtryskiwacze.
Ostatnio rzadko kiedy temp.w silniku omki przekracza mi 85st. Jak jechalem ostatnio na 5biegu 100-120 ,a w miescie przy takiej zachowawczej jezdzie to mam tak 82-83st
To nie dobrze, musisz coś z tym zrobic, bo zajedziesz silnik. Silnik musi osiągnąc swoją temp. roboczą, żeby prawidłowo funkcjonował, jeżeli nie nagrzeje się, a Ty będziesz go butował, to się silnik posypie.
#25 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 22:54
#26 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 23:33
To nie dobrze, musisz coś z tym zrobic, bo zajedziesz silnik. Silnik musi osiągnąc swoją temp. roboczą, żeby prawidłowo funkcjonował, jeżeli nie nagrzeje się, a Ty będziesz go butował, to się silnik posypie.
Probuje wlasnie... :sad:
Włączam zaplon->nagrzewanie swiec->przekrecam stacyje do konca->rozrusznik(jakies2-3obroty)->odpala->Wskazowka obrotow winduje sie na ok 1000obr->opada(ok600-700obr.) ->telepie (zaraz po starcie)mr.n3mo, czy telepie silnikiem bezpośrednio po przekręceniu kluczyka czy też najpierw silnik pracuje normalnie a dopiero po ok 30-60 sekundach zaczyna telepać?
Lekki gaz (do 1000)silnik dziwnie wibruje ,odpuszczam telepie,pochodzi tak 10s,30s,1min,czasem 5s ,czasem przez 2km jazdy, roznie, czasem wogole nie...,a czasem w trakcie jazdy zacznie sie trzasc np. na swiatlach jak stane. Im zimniej jest tym gorzej z reguly... :sad:
Na mocy nie stracil.
Auto rozgrzeje sie,ja sie zatrzymam zgasze silnik.Temp spadnie pon.80st ,wlaczam telepie.
Dodam ze nie zawsze gdy silnik sie trzesie to dymi ten caly dogrzewacz. ??: Wlasciwie to czesciej zdarza sie ze telepie bez dymienia. Ale jak dymi to juz telepie naprawde-jak w kaszlaku jakimś
#27 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 23:59
Druga sprawa piszesz że silnikiem telepie odrazu po zapłonie a dogrzewacz nie uruchamia się odrazu tylko startuje po ok. 30 -60 sekundach (możesz to sprawdzić zostawiając auto na zapalonym silniku, stajesz przy prawym przednim kole i usłyszysz z jakim opóźnieniem załączy się dogrzewacz).
C
mr.n3mo, nie chcę cię straszyć i nie chciałem tego wcześniej pisać bo powodów telepania może być kilka i nie potrzebnie możesz sie przejąć ale temat sie ciągnie, robiłeś już jakieś diagnozy i nic nie można nadal powiedzieć. Ja miałem identycznie aż kluska zgasła na skrzyżowaniu i okazało sie że pourywane są blaszki w kolektorze ssącym. Tłoki uderzały w podparte zawory i na dwóch cylindrach nie pracował tak jak trzeba do chwili aż jeden tłok tak sie zklepał że stracił na tym cylindrze kompresję. Ja miałem jeszcze taki objaw że nawet jak silnikiem nie zatelepało to i tak podczas jazdy czułem przez pierwsze 2-3 km tak jak by bujało delikatnie z silnika przodem auta na boki
Po naprawie telepanie na zimno ustało i teraz jest wszystko gitara.
mr.n3mo, jedź do mechaników niech ci to diagnozują bo objaw nie jest normalny i niech ci znajdą jakąś pierdołę a moje słowa niech sie w g... zamienią.
#28 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 00:12
#29 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 00:15
#30 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 00:18
To plan jest taki!!
Wracam jutro fura do Szczecina.
Dzwonie w Poniedzialek do:
http://www.autobojar...om.pl/index.htm
Zawoze im Omke (bede ja musial dac na nocke bo ledwo do nich dojade a Ci juz robote skoncza) :neutral: i robie diagnostyke za***ista(ukl.paliwowy,kolektor,etc)... a potem...do grudnia jem chleb z musztarda... :sad:
Dogrzewacz jutro sobie obczaje, jakos zajrze pod ten zderzak.
Pytanie moje jest tylko takie:
Czy jak on jest zwalony ,to czy mozna go jakos tam odlaczyc?
Nie dam rady finansowo zrobic tych dwoch rzeczy na raz...Przed chwila kapcie i felgi kupilem :mur:
mr.n3mo, jedź do mechaników niech ci to diagnozują bo objaw nie jest normalny i niech ci znajdą jakąś pierdołę a moje słowa niech sie w g... zamienią.
I gleboko wierze ,ze tak wlasnie bedzie! :mrgreen:
A tak powaznie to dziekuje Wam wszystkim za zainteresowanie i tak ekspresowe odp. na pytania i prowadzenie tego tematu. Czas sie polozyc i zregenerowac.
Dzieki. Pewnikiem do jutra jakos.
#31 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 00:23
Dogrzewacz jutro sobie obczaje, jakos zajrze pod ten zderzak.
dogrzewacz jest za przednim prawym kołem (nie przed przy zderzaku)
Czy jak on jest zwalony ,to czy mozna go jakos tam odlaczyc?
można, wyciągasz z niego taką kostkę (jest tylko jedna)
#32 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 00:24
Dogrzewacz jutro sobie obczaje, jakos zajrze pod ten zderzak.
dogrzewacz jest za przednim prawym kołem (nie przed przy zderzaku)
Tez tak cos czulem :razz:
Czy jak on jest zwalony ,to czy mozna go jakos tam odlaczyc?
można, wyciągasz z niego taką kostkę (jest tylko jedna)
Dzieki jeszcze raz !!Do zajtra!!
#33 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 10:43
Rano dzis o 8.45 na dworze 0.5st.
Odpalam... Telepie i wogole tak nie rowno telepie. Nic nie dymi.
Poczekalem 30,60s nic nie dymi... ??:Zgasilem silnik ,a nagrzewacz delikatnie buczy. (pompka paliwa Przestalo buczec po ok1min. Dobra odpalam znowu. troche potelepalo,nic nie zadymilo i spokoj...
Dobra musze jechac.
Przejechalem niespelna 3km(1000-2200obr) i musialem stanac(czekalem na kogos) postalem chwile.Łacznie od odpalenia minelo ok.10min. i dopiero wskazowka temp. drgnella.
Przejechalem lacznie gdzies 12km(max65km/h) w tym czasie wskazowka dotarla do ok 83st... :sad:
Nic nie dymilo dzisiaj ale telepalo wiec Droset pewnikiem ma racje.
Dobra spadam do Szczecina!
#34 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 11:31
przeciez wskazniki sa wyskalowane od 85 do 105 stopni :idea:
#35 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 11:58
zerknij tu i też coś napisz: http://forum.omegakl...p=136290#136290
#36 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 15:10
#37 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 18:00
Dobra wracamy do tematu.
Wiec tak... :neutral:
Przyszedl do mnie dzisiaj gostek co prace magisterska na polibudzie pisal z roznego rodzaju technologi wtryskowej w dieslach.Common Raill-a zna od podszewki. Wypilismy kawke i troche mi poopowiadal. Oczywiscie jest wiekszym teoretykiem niz praktykiem ,ale łeb ma nie od parady i troche sie zna. Ma tez kumpla zapalenca z uczelni co ma omke mv6(jest na omegaforum) i generalnie kolesie niezle główkuja..
Posluchal,popatrzyl i z tego co mu na opowiadalem to podsunal mi pewien pomysl. Wspolnie doszlismy do takiej hipotezy:
W tym silniku jest kilka czujnikow temperatury:
Roznych: powietrza dolotowego,cieczy chlodzacej etc.
Komputer bodajże ze wszystkich dostaje informacje i okresla dawke paliwa i koryguje w zaleznosci od temperatury,by uzyskac rzadana sprawnosc-wzbogaca mieszanke. Nie wiem dokladnie jaka role odgrywa w tym termostat, ale:
Tutaj napisalem cos o temperaturze:
http://forum.omegakl...p=136403#136403
To wszystko powyzsze i poranne drgania(na zimno), a takze drgania na cieplo(ale po uruchomieniu silnika po zaluzmy 0,5godz od nagrzania,gdy temp.wskazuje jakies 75st).
daje mi podstawy sadzic ze ktorys z czujnikow przy pewnych warunkach przeklamuje. Dziala ,ale nie do konca prawidlowo, stad nie ma kodu o bledzie,a jednak cos jest nie tak.
Wydaje mi sie ze to wplywa na dawke paliwa(zbyt bogata mieszanka) i silnik ma problemy z rowna praca. :idea:
To że:
Troche podwaza moja teorie ,ale tych czujnikow jest sporo. :bigok:mr.n3mo, co do temperatury silnika to u mnie jest podobnie tyle że mi nic nie telepie.
Urwana blaszka chyba objawialaby sie bardziej hardcorowo :bmw: . Wystarczy ze moj silnik popracuje czasami chwilke i jest :looz: ok... Wtryski lejace... moze...
Ja sklaniam sie w kierunku czujnikow temp. badz filtra paliwa,ew,zanieczyszczonych wtryskiwaczy.
Pojade sprawdze wszystko!
#38 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 20:01
To że:
droset napisał/a:
mr.n3mo, co do temperatury silnika to u mnie jest podobnie tyle że mi nic nie telepie.
Troche podwaza moja teorie ,ale tych czujnikow jest sporo. :bigok:
po dzisiejszym teście w trasie okazuje się że u mnie jednak silnik osiąga wyższą temperaturę niż u ciebie, jedynie w korkach ta temperatura jest zbliżona do twojej, wiec wcale to nic nie podważa
Urwana blaszka chyba objawialaby sie bardziej hardcorowo
No tu się nie zgodzę, ale naprawdę nie bierz tego pod uwagę. Jest wiele innych możliwych przyczyn i bardziej prawdopodobnych a to, że tak napisałem to nic nie znaczy, niepotrzebnie to zrobiłem bo żadna to pomoc a nawet jeśli by tak miało być to i tak jest to ostatni etap diagnozy (ostateczność).
Wydaje mi się że z tymi czujnikami jest to dość prawdopodobne zwłaszcza że często błąd pojawia się dopiero wtedy gdy taki czujnik całkowicie padnie. Jeżeli jest tak jak przypuszczacie że któryś z tych czujników generalnie działa ale nie do końca dobrze to faktycznie to może być przyczyną.
Zacznij jednak od termostatu i sprawdź go tak jak radził ArturL w temacie o temperaturze.
#39 OFFLINE
Napisany 13 listopada 2007 - 15:07
Pojde w strone czujników,termostatu i ew.przepustnicy bo to mi jeszcze chodzi po głowie...
Umówiłem sie wstepnie na poniedziałek na 9 rano do jakiś magików w Szczecinie. Wyszukałem ich na forum BMW (Carfix -taką mają nazwę).Beda sprawdzac termostat i te czujniki.
Dzisiaj po nocy spedzonej w garazu autem prawie nie telepało...
Jak wyszdłem z pracy a auto postało w 2st. to po odpaleniu trochę się potrzęsło. Teraz sie studzi. Za 3 godz. wyjde i ją otpalę. Sprawdze ten motyw z chłodnicą.
No i zrobiłem test "chłodnicowy"
Po15min od odpalenia chłodnica była zimna.