Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] wywala plyn x20xev


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
152 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 15 listopada 2013 - 21:23

jeszcze miec korek otwarty,ale to nie jest konieczne :)

#42 OFFLINE   bleki6

bleki6
  • 29 postów
  • Dołączył: 30-01-2008
  • Skąd: Sowiny
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 listopada 2013 - 16:06

Na razie wymieniłem korek - to było najtańsze ;) zobaczymy co będzie się działo . Dam znać czy to pomogło :)

#43 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 listopada 2013 - 16:11

jeszcze miec korek otwarty,ale to nie jest konieczne


A nigdy w życiu!! Zalewasz, zakręcasz, grzejesz i uzupełniasz w razie potrzeby i to tyle roboty... Oczywiście nawiewy na full.

Dodany obrazek


#44 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 16 listopada 2013 - 19:55

pamiętaj że tam jest ciśnienie ok 1,5 bara jeśli się nie mylę więc zawsze tam będzie ciśnienie

#45 OFFLINE   bleki6

bleki6
  • 29 postów
  • Dołączył: 30-01-2008
  • Skąd: Sowiny
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 listopada 2013 - 10:20

Panowie ! Po wymianie korka problem znikł ! Muszę aby jeszcze termostat wymienić i będzie już dobrze ;-) oby ...

#46 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 listopada 2013 - 10:31

No i gitara :D W omegach dość często te korki siadają...

Dodany obrazek


#47 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2013 - 11:07

Nie tylko w omegach

#48 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 22 listopada 2013 - 17:13

Witam

mam dość dziwny problem
z omegi po odpaleniu silnika czasem zdarza się że płyn chłodniczy wycieka z tylnej części silnika (nie wiem konkretnie skąd - zapewne z jakiegoś przewodu)

nie było by to dziwne gdyby fakt, że po wyłączeniu silnika i uzupełnieniu płynu on już nie wycieka (i tak przez kilka dni, a następnie to samo :( )

miał ktoś może podobny problem??

jak tak to co zrobić?

Pozdrawiam :)

#49 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2013 - 18:45

Witam

mam dość dziwny problem
z omegi po odpaleniu silnika czasem zdarza się że płyn chłodniczy wycieka z tylnej części silnika (nie wiem konkretnie skąd - zapewne z jakiegoś przewodu)

nie było by to dziwne gdyby fakt, że po wyłączeniu silnika i uzupełnieniu płynu on już nie wycieka (i tak przez kilka dni, a następnie to samo :( )

miał ktoś może podobny problem??

jak tak to co zrobić?

Pozdrawiam :)



jak zmieniasz temperaturę w aucie to jakaś różnica?? może zawór 3drożny

#50 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 22 listopada 2013 - 19:18

jak zmieniasz temperaturę w aucie to jakaś różnica?? może zawór 3drożny


samochód jest cały czas ustawiony na grzanie (2 bieg wiatraka, max temp)

samochód Omega b 97 rok 16v kombiak

nie jest to ciągle, ale jak się zdarza to na zimnym samochodzie (widać jak kapie płyn, w okolicach tyłu silnika)

#51 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2013 - 19:18

Witam

mam dość dziwny problem
z omegi po odpaleniu silnika czasem zdarza się że płyn chłodniczy wycieka z tylnej części silnika (nie wiem konkretnie skąd - zapewne z jakiegoś przewodu)

nie było by to dziwne gdyby fakt, że po wyłączeniu silnika i uzupełnieniu płynu on już nie wycieka (i tak przez kilka dni, a następnie to samo :( )

miał ktoś może podobny problem??

jak tak to co zrobić?

Pozdrawiam :)


Zawór nagrzewnicy do wymiany na 100%

#52 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 22 listopada 2013 - 19:22

Zawór nagrzewnicy do wymiany na 100%



a macie może jakiś schemat wymiany tego (jaki dostęp, co podpięte itd)

+ jaki najlepiej kupić??

#53 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2013 - 19:27

Najlepiej GM, ale FEBI też będzie ok, wymiana dość prosta z kanału, odpina się 3 węże i wkłada nowy zawór. Wpierw trzeba spuścić płyn. Tam są opaski zaciskowe ( sprężyny ) ciężko jest do nich się dostać, ja je wywaliłem i dałem opaski zaciskowe standardowe-skrecane.
Tu masz oryginał:
http://tablica.pl/of...html#8239da6518

#54 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 22 listopada 2013 - 19:38

Najlepiej GM, ale FEBI też będzie ok, wymiana dość prosta z kanału, odpina się 3 węże i wkłada nowy zawór. Wpierw trzeba spuścić płyn. Tam są opaski zaciskowe ( sprężyny ) ciężko jest do nich się dostać, ja je wywaliłem i dałem opaski zaciskowe standardowe-skrecane.
Tu masz oryginał:
http://tablica.pl/of...html#8239da6518


ok, zakupie wymienię i dam znać czy pomogło :)

mam jeszcze problem z automatem ale to nie ten dział :p

#55 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 listopada 2013 - 20:04

Najlepiej GM, ale FEBI też będzie ok

:tak: zamienniki szybko potrafią się rozciekać :)

wymiana dość prosta z kanału, odpina się 3 węże i wkłada nowy zawór. Wpierw trzeba spuścić płyn. Tam są opaski zaciskowe ( sprężyny ) ciężko jest do nich się dostać, ja je wywaliłem i dałem opaski zaciskowe standardowe-skrecane.

zawór trójdrożny wymieniać z kanału ? :o i jeszcze płyn do tego spuszczać ? :masakra:

samochód dobrze ostudzony i można go demontować, wiele płynu nie poleci. bez sensu spuszczać płyn z chłodnicy, bloku itp...
dobry dostęp do zaworka trójdrożnego jest z góry, wystarczy zdjąć podszybie :) do zdjęcia podciśnienie, 3 opaski i montaż w odwrotnej kolejności :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#56 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2013 - 20:16

zawór trójdrożny wymieniać z kanału ? :o i jeszcze płyn do tego spuszczać ? :masakra:



O co Ci chodzi kolego :o, po kiego ma podszybie rozpindalać jak z kanału jest elegankie dojście, a płyn, po co ma marnować litr płynu jak można go spuścić i jest ok. Co za problemy masz, to nie jest silnik V to tylko XEV :masakra:
Przecież napisałem, że najlepszy będzie GM.

#57 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 listopada 2013 - 20:25

O co Ci chodzi kolego :o, po kiego ma podszybie rozpindalać jak z kanału jest elegankie dojście, a płyn, po co ma marnować litr płynu jak można go spuścić i jest ok. Co za problemy masz, to nie jest silnik V to tylko XEV :masakra:

a w XEV jest inny zawór albo w innym miejscu, bo jakoś wszystkie XEV które widziałem miały w tym samym i taki sam zawór :dziura:

litry Ci nie wyleci przez zawór trójdrożny :pokoj: najwyższej wyleci max 0.2L a nie mniej stracisz spuszczając płyn przez korek :masakra:

z góry też jest dobry dostęp, a po co się męczyć z rękami podniesionymi do góry ?
usłyszał 2 wersje to wybierze tą drogę która bardziej mu się spodoba :D

Przecież napisałem, że najlepszy będzie GM.

i to potwierdziłem :tak:

koniec OT to dział techniczny, jak chcesz coś ripostować to na PW

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#58 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2013 - 20:31

Ok nie będę na ten temat już polemizował, kolega maszek zrobi jak zechce. A może nie będzie robić tego sam tylko autko odda do mechanika?

#59 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 listopada 2013 - 08:37

Ok nie będę na ten temat już polemizował, kolega maszek zrobi jak zechce. A może nie będzie robić tego sam tylko autko odda do mechanika?


Sadzisz, ze Valka to masakra? Sa ludzie na tym foru.m ktorzy maja warsztaty etc. i za rzedowke jest doplata tak falki lubia robic. Osobiscie tez wole robic v niz r.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#60 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 listopada 2013 - 11:07

a w XEV jest inny zawór albo w innym miejscu, bo jakoś wszystkie XEV które widziałem miały w tym samym i taki sam zawór :dziura:

litry Ci nie wyleci przez zawór trójdrożny :pokoj: najwyższej wyleci max 0.2L a nie mniej stracisz spuszczając płyn przez korek :masakra:

z góry też jest dobry dostęp, a po co się męczyć z rękami podniesionymi do góry ?
usłyszał 2 wersje to wybierze tą drogę która bardziej mu się spodoba :D


i to potwierdziłem :tak:

koniec OT to dział techniczny, jak chcesz coś ripostować to na PW



na podszybiu zawór umiejscowiony jest w v-kach. w xev do zaworu nagrzewnicy dostęp jest możliwy tylko od dołu. No chyba że ktoś zdemontuje cały dolot, albo ma cieniutkie i zginające się w kilku miejscach rączki. kanał nie jest konieczny. Wymiana banalna, jedyny problem to opaski. Co do płynu to się nie wypowiem. ja spuszczałem bo zawór umiejscowiony jest w jednym z najniższych punktów układu, więc raczej na pewno wyleci znacznie więcej niż 0,2 litra. No i znacznie lepiej się pracuje jak nic nie leci na twarz.