Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] wywala plyn x20xev


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
152 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   lok4you

lok4you
  • 72 postów
  • Dołączył: 22-09-2011

Napisany 14 listopada 2012 - 17:29

Chlodnica goraca - rury tez - termostat sprawny (ogrzewanie dziala w 100%)
Olej na bagnecie jest normalny

#22 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 listopada 2012 - 17:29

a termostat się otwiera?

#23 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 14 listopada 2012 - 17:41

poprostu korek nie trzma cisnienia wymien korek i powinno byc po sprawie.

#24 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 14 listopada 2012 - 18:07

Ja walczyłem też z układem chłodzenia i wiem że przez ten zbiorniczek płynu wywalać nie powinno. Syczeć tak. Powietrze przez ten korek mi uchodzi z układu ale płynu wywalać nie powinno.

Przepraszam nie doczytałem że to omega A. Ile pamiętam nie miałem tam wyrównawczego ale tak czy owak płynu wypychać nie powinna.

#25 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 716 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 14 listopada 2012 - 19:14

Przepraszam nie doczytałem że to omega A. Ile pamiętam nie miałem tam wyrównawczego ale tak czy owak płynu wypychać nie powinna.


Były dwie wersje. Ze zbiorniczkiem i bez zbiorniczka wyrównawczego.

Najprawdopodobniej przyczyną bedzie UPG.

#26 OFFLINE   lok4you

lok4you
  • 72 postów
  • Dołączył: 22-09-2011

Napisany 14 listopada 2012 - 19:55

Ja mam wersje ze zbiorniczkiem wyrownawczym - musze skombinowac nowy korek a tam jest taki dziwoląg z plywakiem i wtyczka na samej gorze a nie ten standardowy zolty co w B i ogolnie we wszystkich oplach - foto w zalaczniku

#27 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 14 listopada 2012 - 20:34

to co masz wygląda jak byś miał tu czujnik ilości/obecności płynu. Czyli pływak. Po odłączeniu tej kostki pewnie dyskoteka na zegarach będzie kontrolką od cieczy chłodzącej.

#28 OFFLINE   lukaszlipa

lukaszlipa
  • 33 postów
  • Dołączył: 10-11-2010

Napisany 14 listopada 2012 - 22:17

kup sobie odczyn na obecność dwutlenku węgla w układzie chłodzenia wtedy bedziesz wiedzial czy to uszczelka czy jakaś inna przyczyna

#29 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 listopada 2012 - 22:27

kup sobie odczyn na obecność dwutlenku węgla w układzie chłodzenia wtedy bedziesz wiedzial czy to uszczelka czy jakaś inna przyczyna

raczej to:

poprostu korek nie trzma cisnienia wymien korek i powinno byc po sprawie.



#30 OFFLINE   lok4you

lok4you
  • 72 postów
  • Dołączył: 22-09-2011

Napisany 15 listopada 2012 - 12:38

masz jakis namiar gdzie znajde ten odczyn ???
musze nowy korek kupic....

#31 OFFLINE   lok4you

lok4you
  • 72 postów
  • Dołączył: 22-09-2011

Napisany 19 listopada 2012 - 18:32

Zalozylem zwykly żółty oploski korek a kabel od czujnika z oryginalnego korka skrecilem zeby sie lampka na desce nie swiecila - wiec jak dalej bedzie mi plyn wywalac przez korek mimo ze mam teraz nowke to znaczy ze uszczelka pod glowica do roboty ???
Dodam ze silnik chodzi idealnie a jak kiedys w astrze mi poszla uszczelka to chodzil na 3 garach jak traktor bo na 4 gar zalewal go plyn wiec juz nie wiem....

#32 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 19 listopada 2012 - 23:15

Ale wywala ten płyn czy nie?
No i czy ten nowy korek jest nowy? i na pewno pasuje?

#33 OFFLINE   bleki6

bleki6
  • 29 postów
  • Dołączył: 30-01-2008
  • Skąd: Sowiny
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 listopada 2013 - 14:06

Panowie ! Poradzicie ! jak kupiłem auto to było zalane wodą i zauważyłem że co dzień muszę dolać troszkę wody bo gdzieś ubywa i wskaźnik temp w czasie jazdy warjuje od 40stopni do 100 ... wczoraj zmieniłem na płyn no bo wiadomo zima idzie i tak dalej być nie mogło, falowanie temperatury ustało . Dziś po trasie sprawdzam stan a tam zbiorniczek ochlapany od płynu dosyć mocno ! Po odkręceniu korka było spore ciśnienie i płyn uniósł się prawie pod korek - odkręcałem powoli stopniowo . Ogrzewanie działa prawidłowo, na postoju auto zagrzewa się wiatrak się też włączy jest ok . Ale dlaczego wywala płyn ? Mógł termostat szczelić w kalendarz ? czy nie daj bóg uszczelka pod głowicą ? Co robić ? Co sprawdzić ?

#34 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 15 listopada 2013 - 17:37

wg mnie objawy wskazuja na to, że jestes szczesliwcem z uwaloną uszczelką pod głowicą :( a powyzej 100*C tez idzie?

#35 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2013 - 17:41

Aby wyeliminować UPG należy pojechać do mechanika i zrobić test na zawartość CO2 w płynie chłodniczym, jesli test będzie pozytywny to niestety UPG do wymiany :(

#36 OFFLINE   bleki6

bleki6
  • 29 postów
  • Dołączył: 30-01-2008
  • Skąd: Sowiny
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 listopada 2013 - 18:04

OLIVER ! Wypluj to słowo ;-) ... jak był na wodzie to czasem temp szła ale tylko w czasie jazdy pod 100 na postoju nigdy .
ROBERT ! Jaki jest czas i koszt takiego testu ? Do tego chyba trzeba mieć odpowiedni przyrząd tak ? A może wyjąć całkiem termostat co ?

#37 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 15 listopada 2013 - 18:44

uszczelka z robota,to bedzie 500-600 zloty,dobry warsztat ci zrobi taki test na co2 do 50 zloty,a bedziesz mial pewnosci i nie musial dumac :)

#38 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2013 - 18:53

Spróbuj najpierw wymienić korek zbiorniczka wyrównawczego. Dla potomnych: NIGDY nie jeździjcie na wodzie! Nieważne, że lato. Tylko płyn do układów chłodzenia i to dobry.

#39 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2013 - 19:51

ROBERT ! Jaki jest czas i koszt takiego testu ?


Ja zapłaciłem 30 PLN, a trwa to dosłownie z 15 sekund, jak są spaliny w płynie to tester zabarwia się na niebiesko i już wszystko wiadomo. Niestety musiałem wymieniać UPG, zapłaciłem ok 650 PLN :(.

#40 OFFLINE   bleki6

bleki6
  • 29 postów
  • Dołączył: 30-01-2008
  • Skąd: Sowiny
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 listopada 2013 - 20:34

A czy przy wymianie płynu trzeba w jakiś konkretny sposób odpowietrzyć układ ? Czy wystarczy zalać i ogrzewanie na maks i poczekać do załączenia się wiatraka ?