Problem z chłodzeniem silnika 2.5TDS
#41 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 19:26
" Postałem trochę w korku i w pewnym momencie zdławił mi się i zgasł a wskazówka temperatury przekraczała 95 stopni."nie powinno byc czegos takiego,temperatura 95 st.to normalna praca tego motoru przy mocnej jezdzie moze dojsc nawet do 97 ale nie powinien gasnac ??: wiatraki 2 bieg jest dosyc pozno a 1 moze sie myle ale przy 95?
#42 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 20:40
Po prostu korek powoli sie przesuwał wiec tylko popuszczałem hamulec ( mam automat ) i auto dotaczało się powoli, potem ( za światłami do których był korek ) lekko przyśpieszyłem i znowu kolejne światła i jak hamowałem to przed samym zatrzymaniem tak jak by zdławiło silnik. Obroty powoli spadły tak że zgasł.
Inną sprawą jest to że mam wyrypany nastawnik i jak jest ciepły to ciężko odpala wiec to może z tego powodu że było mu za gorąco.
Zrobię test po domem jak wrócę z roboty. Zostawię go na jałowym z załączoną klimą i zobaczę czy temperatura rośnie.
W trasie trzyma mi temperaturę pomiędzy 90 a pierwszą małą kreseczką czyli koło 91,5 i rzadko przekracza tą pierwszą małą kreskę no chyba że start ze świateł to trochę skoczy i potem spada.
Pozdro.
#43 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 21:07
#44 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 21:33
moja omega tez sie przegrzewala (2.5TD), wiec
wymienilem termostat, czujnik temperatury, sprzeglo woskotyczne
potem zostala sprawdzona popa wody (spieta na krotko) i okazalo sie, ze dziala
po podlaczeniu do komutera okazalo sie, ze wskaznik temperatury na desce rozdzielczej przeklamuje o ok. 5stopni
postanowilem w koncu wymienic chlodnice (auto rocznik '97)
okazalo sie, ze kanaliki w chlodnicy mialy przeswit ok.30% - reszta to kamien
po wymianie chlodnicy jest git. temp. przy wyzszej predkosci skacze w gore, ale po chwili spada i sie stabilizuje, a w korkach nie wiem, co to przegrzewanie silnika
to chyba tyle z mojej strony
ps. aha jesli wskaznik wskazuje sporo ponad 100stopni, wtedy warto sie zatrzymac na poboczu i sprawdzic, czy plyn w zbiorniku wyrownawczym chlodnicy sie gotuje (bulgocze)
jesli nie to znaczy ze jakis czujnik przeklamuje, albo wskaznik na desce
mam nadzieje, ze ten post bedzie w jakis sposob komus pomocny.
pozdrawiam
#45 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 21:40
juz jestem....zaraz pewnie zjawi sie Rafi
a pewno ze tak.... a co innego niby.... pompa hamulcowa???! A z przegrzewaniem to mialem tak samo jak kolega rockman 2 i po wymianie chlodnicy jest git.i nawinie ze to cos z pompa a ze nie zapala to glowiczka
#46 OFFLINE
#47 OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2008 - 05:33
Czy chłodnica ma odpowiedni prześwit na kanalikach tego nie wiem.
Czy Ktoś bawił się w płukanie układu chłodniczego jakimiś odkamieniaczami ?.
Pozdro.
#48 OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2008 - 08:11
Ja. Zlałem płyn chłodniczy przy pomocy spustu z chłodnicy. Zalałem odkamieniaczem z wodą, pojeździłem z tydzień czasu, spuściłem. Kilkukrotne płukanie układu wodą i zalanie świeżym chłodziwem. Chłodnica jest teraz równomiernie nagrzana.Czy Ktoś bawił się w płukanie układu chłodniczego jakimiś odkamieniaczami ?.
#49 OFFLINE
#50 OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2008 - 22:48
ja sie bawilem i u mnie nic nie dalo.... zwyczajnie sprawdz czy masz cala chlodnice ciepla gdy masz na zegarze ok 90st. jesli nie to chlodnica do wymiany. Moze to byc jeszcze wina pompy wodnej bo oryginalnie pompy maja plastikowy wirnik ktory sie potrafi wytapiac przy wysokiej temperaturze. Ja jednak stawiam na chlodnice. Odkrec grill i sprawdz czy chlodnica jest cala ciepla.Czy Ktoś bawił się w płukanie układu chłodniczego jakimiś odkamieniaczami ?.
#51 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2008 - 21:12
W wielu przypadkach chlodnice miedziane z biegiem czasu poprostu sie ulatniaja (np zeberka wypadaja po dotknieciu) i przez to staja sie nieszczelne ale najgorsze jest to ze zbiera sie w ich dolnej czesci sporo syfu co powoduje ze chlodnica nie ma swojej sprawnosci.
Byc moze sie myle - ale ostatnio wlasnie zasyfiona i stara chlodnica w omedze znajomego byla powodem naglej (podczas upalow szczegolnie) podwyzszonej temp silnika.
Po wymianie chlodnicy - temp silnika oscylowala na jezdzie bez klimy w granicach 90 C a na klimie w granicach 92-93 C. Podczas jazdy autostrada przy 140 km/h z klima ok 95-98 C.
Jednym slowem zmiana chlodnicy na nowa przynioslo oczekiwany efekt.
Zanim rozbierzesz pol silnika - podjedz na diagnoze do warsztatu ktory na chlodzeniu sie zna..
#52 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2008 - 21:20
#53 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2008 - 21:23
Przed upalami krecil sie zdecydowanie wolniej.
#54 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2008 - 21:27
A ja ciągle nie dostałem odpowiedzi od innych użytkowników 2.5TD czy w te ciepłe dni non stop wiskoza kręci im na maksa wentylatorem tak jak jest u mnie.
tak tylko dojdzie do około 90-95 stopni i non stop dmucha to jest normalne
#55 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2008 - 21:38
#56 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2008 - 11:11
nie wiem kolego czy zauwazyles ale w BMW te silniki gorzej sie sprawuja. Ja tam po wymianie chlodnicy nie mam zadnych problemow z chlodzeniem nawet w upalne dni nie przekracza mi 95st.To całe szczęście że kupiłem 525tds i sprzedam niedługo Omesię bo to jest beznadziejne. Opel zawsze musi coś spieprzyć.
#57 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2008 - 16:58
Przeczytaj dokładnie co ja pisałem. Ja nie narzekam na temperaturę, bo ta u mnie oscylucje pomiędzy 92-95 stopni i tu jest ok. Problem leży w wentylatorze na wiskozie, który pracuje na maksa prawie cały czas w upalne dni co jest niestety męczące.
#58 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2008 - 22:02
w omedze rzadko sie slyszy o peknietej glowicy a w BMW to ten problem wystepuje bardzo czesto. Ostatnio przeczytalem gdzies ze Steyr dla Opla robil silniki z lepszego materialu niz dla BMW, jak uda mi sie to znalezc to zrobie scana i wkleje to w tym temacie. Jak Ci malo konikow w Omedze to sobie mozesz dolozyc np. 30KM czego ja akurat nie popieram i wtedy BMW ze swoimi "marnymi" 143KM zostaje mocno w tyle..... A co do tego "wleczenia" , jesli potrzebujesz auta do wyscigow to Opel ma w swojej ofercie 170 KM w 2,5 V6 i 211 KM w 3,0 V6.Po pierwsze skąd teoria że w BMW się gorzej sprawują
#59 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2008 - 22:13
I coś jeszcze o osiągach. Radzisz kupić 2.5 lub 3.0 w Omedze? Wytłumacz mi czemu BMW 528i mając 20 koni mniej ma do paki ponad sekundę lepszy czas niż Omega 3.0 a do tego BMW pali litr do dwóch mniej?
#60 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2008 - 14:20
a niby co takiego lipnego jest w silniku 2,5 TD w Oplu??? Poza pompa wtryskowa ktora w BMW jest tak samo awaryjna to nic nie ma a w BMW to tak samo jak pompy siadaja jeszcze glowice co w Oplu nie wystepuje i wlasnie o tym czytalem kiedys ze dla Opla byly silniki z lepszego materialu. No i na ulicach jednak daje sie zauwazyc wyzszosc Opla nad BMW.... nie tylko z tym silnikiem. A padajace glowice nie sa tylko problemem 2.5 TDS w BMW bo to dotyczy wszystkich silnikow 6-cio cylindrowych bo byc moze wyciagaja za duza moc z 1 litra pojemnosci... i w 2,5 TD byc moze te 12 konikow robi swoje zwlaszcz przy ciezkiej nodze kierowcy.....w Oplach generalnie są lipne silniki i materiały, więc czemu nagle miałoby być inaczej.
Ostatnio gosciu szukal glowicy do BMW 5 2,5 TDS i interesowala go glowica tylko od Omegi lub Land Rovera jak myslisz dlaczego???? Moze tez cos wiedzial w tym temacie....