Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z chłodzeniem silnika 2.5TDS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
62 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 02 czerwca 2008 - 19:26

cos mi tu nie pasuje:
" Postałem trochę w korku i w pewnym momencie zdławił mi się i zgasł a wskazówka temperatury przekraczała 95 stopni."nie powinno byc czegos takiego,temperatura 95 st.to normalna praca tego motoru przy mocnej jezdzie moze dojsc nawet do 97 ale nie powinien gasnac :???: wiatraki 2 bieg jest dosyc pozno a 1 moze sie myle ale przy 95?
I'm flirt..

#42 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 02 czerwca 2008 - 20:40

"Postałem" to tak nie do końca.
Po prostu korek powoli sie przesuwał wiec tylko popuszczałem hamulec ( mam automat ) i auto dotaczało się powoli, potem ( za światłami do których był korek ) lekko przyśpieszyłem i znowu kolejne światła i jak hamowałem to przed samym zatrzymaniem tak jak by zdławiło silnik. Obroty powoli spadły tak że zgasł.

Inną sprawą jest to że mam wyrypany nastawnik i jak jest ciepły to ciężko odpala wiec to może z tego powodu że było mu za gorąco.

Zrobię test po domem jak wrócę z roboty. Zostawię go na jałowym z załączoną klimą i zobaczę czy temperatura rośnie.

W trasie trzyma mi temperaturę pomiędzy 90 a pierwszą małą kreseczką czyli koło 91,5 i rzadko przekracza tą pierwszą małą kreskę no chyba że start ze świateł to trochę skoczy i potem spada.

Pozdro.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#43 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 02 czerwca 2008 - 21:07

no ale to ze zgasla nie wina temp.te 95 zaraz pewnie zjawi sie Rafi i nawinie ze to cos z pompa a ze nie zapala to glowiczka a kolego nastawnik ma inna funkcje:) i tym razem mial by Rafi racje :p a propos:moze po prostu termostat sie wiesza?bo sam piszesz ze nie "dogrzewa"sie w czasie jazdy?sprawdzales go?moze sie wiesza,nie otwiera itp?wiskoze masz dobra?chlodnice?
I'm flirt..

#44 OFFLINE   rockman2

rockman2
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 02 czerwca 2008 - 21:33

od razu przyznaje, ze z braku czasu nie czytalem postow poprzednich wiec moze sie bede powtarzal...

moja omega tez sie przegrzewala (2.5TD), wiec
wymienilem termostat, czujnik temperatury, sprzeglo woskotyczne

potem zostala sprawdzona popa wody (spieta na krotko) i okazalo sie, ze dziala

po podlaczeniu do komutera okazalo sie, ze wskaznik temperatury na desce rozdzielczej przeklamuje o ok. 5stopni

postanowilem w koncu wymienic chlodnice (auto rocznik '97)
okazalo sie, ze kanaliki w chlodnicy mialy przeswit ok.30% - reszta to kamien
po wymianie chlodnicy jest git. temp. przy wyzszej predkosci skacze w gore, ale po chwili spada i sie stabilizuje, a w korkach nie wiem, co to przegrzewanie silnika

to chyba tyle z mojej strony

ps. aha jesli wskaznik wskazuje sporo ponad 100stopni, wtedy warto sie zatrzymac na poboczu i sprawdzic, czy plyn w zbiorniku wyrownawczym chlodnicy sie gotuje (bulgocze)
jesli nie to znaczy ze jakis czujnik przeklamuje, albo wskaznik na desce

mam nadzieje, ze ten post bedzie w jakis sposob komus pomocny.
pozdrawiam

#45 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2008 - 21:40

zaraz pewnie zjawi sie Rafi

juz jestem....

i nawinie ze to cos z pompa a ze nie zapala to glowiczka

a pewno ze tak.... a co innego niby.... pompa hamulcowa???!!! A z przegrzewaniem to mialem tak samo jak kolega rockman 2 i po wymianie chlodnicy jest git.

#46 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 02 czerwca 2008 - 23:09

ehh |Ty pompiarzu:) :brawo: :tere-fere:
I'm flirt..

#47 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 03 czerwca 2008 - 05:33

Zacznę od wymiany termostatu i kontroli czy termowyłącznik włącza wentylatory.

Czy chłodnica ma odpowiedni prześwit na kanalikach tego nie wiem.

Czy Ktoś bawił się w płukanie układu chłodniczego jakimiś odkamieniaczami ?.

Pozdro.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#48 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2008 - 08:11

Czy Ktoś bawił się w płukanie układu chłodniczego jakimiś odkamieniaczami ?.

Ja. Zlałem płyn chłodniczy przy pomocy spustu z chłodnicy. Zalałem odkamieniaczem z wodą, pojeździłem z tydzień czasu, spuściłem. Kilkukrotne płukanie układu wodą i zalanie świeżym chłodziwem. Chłodnica jest teraz równomiernie nagrzana.

#49 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 03 czerwca 2008 - 11:01

ja sie bawilem u mnie nic nie dalo...
I'm flirt..

#50 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwca 2008 - 22:48

Czy Ktoś bawił się w płukanie układu chłodniczego jakimiś odkamieniaczami ?.

ja sie bawilem i u mnie nic nie dalo.... zwyczajnie sprawdz czy masz cala chlodnice ciepla gdy masz na zegarze ok 90st. jesli nie to chlodnica do wymiany. Moze to byc jeszcze wina pompy wodnej bo oryginalnie pompy maja plastikowy wirnik ktory sie potrafi wytapiac przy wysokiej temperaturze. Ja jednak stawiam na chlodnice. Odkrec grill i sprawdz czy chlodnica jest cala ciepla.

#51 OFFLINE   Grzechoo

Grzechoo
  • 142 postów
  • Dołączył: 31-07-2007
  • Skąd: KK

Napisany 06 czerwca 2008 - 21:12

Jesli masz problemu z przegrzewaniem silnika zacznij od droznosci chlodnicy. Podjedz do zakladu ktory zajmuje sie klimatyzacjami (ogolnie chlodzenie pojazdow) bo tam ocenia w jakim stanie jest chlodnica.
W wielu przypadkach chlodnice miedziane z biegiem czasu poprostu sie ulatniaja (np zeberka wypadaja po dotknieciu) i przez to staja sie nieszczelne ale najgorsze jest to ze zbiera sie w ich dolnej czesci sporo syfu co powoduje ze chlodnica nie ma swojej sprawnosci.
Byc moze sie myle - ale ostatnio wlasnie zasyfiona i stara chlodnica w omedze znajomego byla powodem naglej (podczas upalow szczegolnie) podwyzszonej temp silnika.
Po wymianie chlodnicy - temp silnika oscylowala na jezdzie bez klimy w granicach 90 C a na klimie w granicach 92-93 C. Podczas jazdy autostrada przy 140 km/h z klima ok 95-98 C.

Jednym slowem zmiana chlodnicy na nowa przynioslo oczekiwany efekt.
Zanim rozbierzesz pol silnika - podjedz na diagnoze do warsztatu ktory na chlodzeniu sie zna..
Nigdy wiecej zadnego opla <tfu psia jego mać>

#52 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 06 czerwca 2008 - 21:20

A ja ciągle nie dostałem odpowiedzi od innych użytkowników 2.5TD czy w te ciepłe dni non stop wiskoza kręci im na maksa wentylatorem tak jak jest u mnie.

#53 OFFLINE   Grzechoo

Grzechoo
  • 142 postów
  • Dołączył: 31-07-2007
  • Skąd: KK

Napisany 06 czerwca 2008 - 21:23

Zauwazylem u siebie ze faktycznie w te upalne dni (szczegolnie ostatnie w kedzierzynie temp w dzien komp pokazywal 35 C a najwyzsza 38,5C) wentylator pracowal szybciej (tzw drugi bieg)
Przed upalami krecil sie zdecydowanie wolniej.
Nigdy wiecej zadnego opla <tfu psia jego mać>

#54 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 czerwca 2008 - 21:27

A ja ciągle nie dostałem odpowiedzi od innych użytkowników 2.5TD czy w te ciepłe dni non stop wiskoza kręci im na maksa wentylatorem tak jak jest u mnie.


tak tylko dojdzie do około 90-95 stopni i non stop dmucha to jest normalne

#55 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 06 czerwca 2008 - 21:38

To całe szczęście że kupiłem 525tds i sprzedam niedługo Omesię bo to jest beznadziejne. Opel zawsze musi coś spieprzyć. :neutral: W BMW w tych samych warunkach wiskoza nie załącza wentylatora, czyli chłodzenie jest dużo lepiej rozwiązane jak widać.

#56 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2008 - 11:11

To całe szczęście że kupiłem 525tds i sprzedam niedługo Omesię bo to jest beznadziejne. Opel zawsze musi coś spieprzyć.

nie wiem kolego czy zauwazyles ale w BMW te silniki gorzej sie sprawuja. Ja tam po wymianie chlodnicy nie mam zadnych problemow z chlodzeniem nawet w upalne dni nie przekracza mi 95st.

#57 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 czerwca 2008 - 16:58

Po pierwsze skąd teoria że w BMW się gorzej sprawują??? BMW z tym silnikiem jedzie, Omega się wlecze. Niby ten sam. Co do awaryjności to chyba jest wprost przeciwnie, to w Omegach są problemy z chłodzeniem co nie wpływa dobrze na całość.

Przeczytaj dokładnie co ja pisałem. Ja nie narzekam na temperaturę, bo ta u mnie oscylucje pomiędzy 92-95 stopni i tu jest ok. Problem leży w wentylatorze na wiskozie, który pracuje na maksa prawie cały czas w upalne dni co jest niestety męczące.

#58 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2008 - 22:02

Po pierwsze skąd teoria że w BMW się gorzej sprawują

w omedze rzadko sie slyszy o peknietej glowicy a w BMW to ten problem wystepuje bardzo czesto. Ostatnio przeczytalem gdzies ze Steyr dla Opla robil silniki z lepszego materialu niz dla BMW, jak uda mi sie to znalezc to zrobie scana i wkleje to w tym temacie. Jak Ci malo konikow w Omedze to sobie mozesz dolozyc np. 30KM czego ja akurat nie popieram i wtedy BMW ze swoimi "marnymi" 143KM zostaje mocno w tyle..... A co do tego "wleczenia" , jesli potrzebujesz auta do wyscigow to Opel ma w swojej ofercie 170 KM w 2,5 V6 i 211 KM w 3,0 V6.

#59 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 czerwca 2008 - 22:13

Zupełnie bez sensu te argumenty. 30 koników mogę sobie równie dobrze dołożyć i w BMW. Zresztą dyskusja co jest lepsze BMW czy Opel to tak jak bym dyskutował czy lepszy jest F16 czy Mig 15. Może Ty znasz tajemnice czemu w Omedze jest seryjnie 130 koni a w BMW 143, bo różne teorie słyszałem. A już w takie bzdury, że dla Opla robiono z lepszych materiałów to nie wierzę, bo w Oplach generalnie są lipne silniki i materiały, więc czemu nagle miałoby być inaczej.

I coś jeszcze o osiągach. Radzisz kupić 2.5 lub 3.0 w Omedze? Wytłumacz mi czemu BMW 528i mając 20 koni mniej ma do paki ponad sekundę lepszy czas niż Omega 3.0 a do tego BMW pali litr do dwóch mniej?

#60 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 czerwca 2008 - 14:20

w Oplach generalnie są lipne silniki i materiały, więc czemu nagle miałoby być inaczej.

a niby co takiego lipnego jest w silniku 2,5 TD w Oplu??? Poza pompa wtryskowa ktora w BMW jest tak samo awaryjna to nic nie ma a w BMW to tak samo jak pompy siadaja jeszcze glowice co w Oplu nie wystepuje i wlasnie o tym czytalem kiedys ze dla Opla byly silniki z lepszego materialu. No i na ulicach jednak daje sie zauwazyc wyzszosc Opla nad BMW.... nie tylko z tym silnikiem. A padajace glowice nie sa tylko problemem 2.5 TDS w BMW bo to dotyczy wszystkich silnikow 6-cio cylindrowych bo byc moze wyciagaja za duza moc z 1 litra pojemnosci... i w 2,5 TD byc moze te 12 konikow robi swoje zwlaszcz przy ciezkiej nodze kierowcy.....
Ostatnio gosciu szukal glowicy do BMW 5 2,5 TDS i interesowala go glowica tylko od Omegi lub Land Rovera jak myslisz dlaczego???? Moze tez cos wiedzial w tym temacie....