Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2.0DTI Odpaliła i zgasła. nie pali na plaku POMOCY!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
88 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 stycznia 2013 - 22:12

gdzieś wyczytałem, że te pompy kręcone na sucho padają, bo paliwo stanowi chłodziwo dla radiatora. Przepala się jakiś tranzystor i auto nie odpala, co objawia się brakiem obrotów pompy na komputerze

#42 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 stycznia 2013 - 22:14

gdzieś wyczytałem, że te pompy kręcone na sucho padają, bo paliwo stanowi chłodziwo dla radiatora. Przepala się jakiś tranzystor i auto nie odpala, co objawia się brakiem obrotów pompy na komputerze


przepala sie od przestawiacza kata wtryskow i zaworu dawki przez to ze sa pozacierane - wiekszy prad jest potrzebny do ich ruszenia, mocniej sie grzeje i zdycha. czujnik obrotow to inna bajka. pompa jest martwa a obroty widzi.




 


#43 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 stycznia 2013 - 22:19

myśle ze kolega bombastic112 zmieni zdanie i zrozumie na czym polega awaria pompy vp44 i jak to się leczy
w przeciwnym wypadku zaczna sie koszty i niekończące naprawy zaczynajace sie u pana regeneracja sterownik za 300zł

#44 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 10 stycznia 2013 - 22:22

w sobote wam napisze co i jak bo teraz mam szkołe wiec nie bardzo grzebac po nocach.

Odkrece przewod do wtrysku i bede krecił rozrusznikiem tak to sie robi? cos jeszcze spróbować??

#45 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 stycznia 2013 - 22:23

myśle ze kolega bombastic112 zmieni zdanie i zrozumie na czym polega awaria pompy vp44 i jak to się leczy
w przeciwnym wypadku zaczna sie koszty i niekończące naprawy zaczynajace sie u pana regeneracja sterownik za 300zł


leczy sie na 2 sposoby. pierwszy - robi porzadnie pompe lacznie z kalibracja na stole, i wszystkim co potrzeba w srodku (adres podalem) a drugi to maskowanie smrodu gowna dezodorantem czyli "fachowcy" od lutowania sterownikow - on swoje zarobi :) a klient bedzie mial najwyzej problem jak sie znow spali - wtedy bedzie - -----paaaaanie - pompa zatarta :hihi:




 


#46 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 10 stycznia 2013 - 22:33

zaznaczam ze mam od tego gostka rok gwarancji na pompe tzn na czesc elektroniczna tj. sterownik? to jest moze jakies koło ratunkowe?

#47 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 10 stycznia 2013 - 23:11

Nie - to nie jest koło ratunkowe.. Bo jak zadzwonisz, że auto padnie, to gość wciśnie Ci kolejną bajeczkę w którą zapewne mu uwierzysz. Powie, że teraz padła Ci część mechaniczna i że to nie jego wina.
Te cudowne naprawy sterowników to jest jedna wielka ściema i szkoda tylko kasy na takie "naprawy", bo w końcu i tak będziesz musiał zrobić to porządnie.

#48 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 10 stycznia 2013 - 23:28

moze i macie racje? w sobote sie za to zabiore odpowietrzanie itp moze to jakas pierdoła to wszystko blokuje. zadzwonie po znajomego mechanika moze mi cos pomoze.

#49 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 stycznia 2013 - 07:46

ale chyba czytasz bez zrozumienia to co ci tu doradzamy

sterownik sie przepala bo pompa się zaciera!

sterownik wymienisz i za chwile będzie to samo że nie odpali, że zgasala, że odpali i nie reaguje na pedał gazu itp

znajdz najpierw kogoś kto ma jakiekolwiek doświadczenie w silnikach z pompą vp44, bo juz słyszałem rózne opowieści że mechanicy próbowali w 2.0DTI regulować kąt wtrysku, dawkę bo myslą ze to vp37

jeśli dalej będziesz się upierać nad naprawą pompy metodą regeneracja sterownika nie widzę sensu dalszej kontynuacji tego tematu a tytuł sam mówi za siebie.

#50 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 stycznia 2013 - 08:32

nie ma zadnego zaworu odcinajacego - nie wprowadzaj uparcie ludzi w blad. to nie stare pompy - tu wszystkim steruje elektronika


Nie chce dyskutować na ten remat beast...twierdzisz że w pompie vp44 nie ma zaworu odcinającego wysokiego ciśnienia?

p1345-nie tyczy się dawki paliwa a czujnika położenia wałka pompy...
P1345 - Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki)
P1660 - Za mocne wejście obwodu solenoidu odcięcia paliwa
z tego co ja wiem..
masz racje co do sposobu podejścia do tematu...
kolega ma na tyle propozycji mądrych a sam musi zdecydować...
tanio nie zawsze znaczy dobrze..
wg mnie to cała pompa do oddania...może faktycznie zaciera się mechanika skutkiem czego może być przegrzanie elektroniki..

 


#51 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 stycznia 2013 - 09:45

mechanicy próbowali w 2.0DTI regulować kąt wtrysku


da sie :) tylko trzeba na dolnym lancuchu rozrzad przestawic

Nie chce dyskutować na ten remat beast

bo nie ma jako takiego zewnetrznego do ktrego mozna podac + zeby zaskoczyl. w tej pompie wszystkim steruje sterownik i to on odpowiada za podanie badz odciecie paliwa.

p1345 to faktycznie predkosc pompy.




 


#52 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 15 stycznia 2013 - 13:00

witam po raz kolejny. sprawdzałem dzisiaj ta pompe tzn sprawdzalem tylko czy podaje paliwo na wtryski. odkrecilem jeden przewod od wtrysku i zaczalem krecic rozrusznikiem. odziwo ropa sie pojawiła zaczeło kapac czy sikac. nie widzialem bo robilem to sam i podczas krecenia zauwazylem to po mokrych pozostalych przewodach. i co teraz mam robic?

#53 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 stycznia 2013 - 13:08

ile paliwa w baku?/
jak mało to do tankuj,
założyłbym przewód przeźroczysty między filtrem paliwa a pompą ten zasilający i patrzył czy się zapowietrza, zaślepiłbym odprowadzający przewód od nadmiaru paliwa od wtrysków co idzie do króćca pompy, po odpowietrzeniu układu paliwowego na plaka i wtedy co się dzieje, ale naplaka żeby silnik chwile na nim pochodził, może z przelewów wtryskiwaczy zapowietrza się
druga sprawa kumaty diagnosta z lapkiem i pod kompa podpiąc

#54 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 15 stycznia 2013 - 13:11

paliwa 20litrow.
a propo tego przewodu co idzie od filtra. zauwazylem ze przy filtrze jak jest ta wtyczka na zatrzaska to luźno chodzi. tzn luźniej jak ten zatrzask od nadmiaru.

#55 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 stycznia 2013 - 13:13

poproś kogoś bo sam nic miarodajnego nie stwierdzisz...paliwo ma walić a nie kapać..powiedz jak odpowietrzałeś układ?

 


#56 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 15 stycznia 2013 - 13:16

na samym poczatku psikałem mu plaka w turbine zeby chodził na plaku. ale to nic z tego. ani sie nie odezwał. teraz zciągłem przewód od wtrysku i kreciłem rozrusznikiem paliwo sie pokazało. próbowałem własnie drugi raz przed chwilą z młodym bratem. i pokazują mi sie takie bańki powietrza tak jak by.

#57 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 stycznia 2013 - 13:21

ile paliwa w baku?/
jak mało to do tankuj,
założyłbym przewód przeźroczysty między filtrem paliwa a pompą ten zasilający i patrzył czy się zapowietrza, zaślepiłbym odprowadzający przewód od nadmiaru paliwa od wtrysków co idzie do króćca pompy, po odpowietrzeniu układu paliwowego na plaka i wtedy co się dzieje, ale naplaka żeby silnik chwile na nim pochodził, może z przelewów wtryskiwaczy zapowietrza się
druga sprawa kumaty diagnosta z lapkiem i pod kompa podpiąc


dokładnie tak bym i ja zrobił ale nie sam..

na samym poczatku psikałem mu plaka w turbine zeby chodził na plaku. ale to nic z tego. ani sie nie odezwał. teraz zciągłem przewód od wtrysku i kreciłem rozrusznikiem paliwo sie pokazało. próbowałem własnie drugi raz przed chwilą z młodym bratem. i pokazują mi sie takie bańki powietrza tak jak by.


no to jak masz bańki to masz odpowiedz...koleś miał kiedyś problem z odpowietrzenim układu ale chyba 2.2 dti...luzował wtryski,kombinacje alpejskie itd...zamontował w układ pompkę zasilającą,ręczną i dopiero udało mu się odpowietrzyć auto...pompkę zostawił w układzie...

 


#58 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 15 stycznia 2013 - 13:29

a skad te bledy? i ten check?

#59 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 stycznia 2013 - 13:34

a skad te bledy? i ten check?


samo to że auto nie odpala to błędy mogą się generować...jeżeli kręcisz na zapowietrzonym układzie to sam możesz zarżnąć pompę...jeżeli kręcisz na sucho to może przegrzewać się elektronika która też może generować błędy,przyczyn może być wiele....a podpiąłeś po raz kolejny pod kompa??

 


#60 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 15 stycznia 2013 - 13:41

obys mial racje ze to tylko "zwykłe" zapowietrzenie. bo ciezko z kasa u mnie teraz i z regenerowaniem pompy. ładuje akumulator i wtedy bede dalej krecił aż sie paliwo pokaze prawda w tym przewodzie od wtrysku?

drugi raz nie podpinałem a co mam podpiąc? za kazdym razem kosztuje mnie to od 30-50zł. troche to jest.