Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] V6 nie odpala za pierwszym razem.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
79 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 sierpnia 2013 - 05:00

pozostaw autko do słońca w któryś dzień i będziesz wiedział czy to wina cofającego się paliwa czy czujnika temperatury silnika czy też czujnika położenia wału.

...no teraz to zgłupiałem, faktycznie, nad ranem jest chłodno, nie chce kręcić od pierwszego po długim postoju, ale w dzień po południu od razu zapala...i faktycznie, mieliśmy upalne tyg.tutaj...i auto cały czas na słońcu :/ więc jaki morał?

#42 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 sierpnia 2013 - 08:13

Może morał taki, że ja założyłem pod autem przed samym silnikiem zawory jednostronne. Paliwo się nie cofa, a to co przy rozruchu podaje pompa (nie po przekreceniu zapłonu) spokojnie wystarczy aby zakręcił za 3cim obróceniem rozrusznika. Dodam, że mam pompke zamiennik. A z tego co u siebie pamiętam to pompka oryginał GM'a podawała na zapłonie samym. Jak miałem ten sam problem, że z rana nie mogłem odpalić to spróbowałem odpalić awaryjnie na gazie. Pach cewki dwie poszły (butla i reduktor) i od razu łapie. Od strzału bym powiedział. A na benzynie trochę się pomotać musiał więc tu nic z osprzętem oprócz pompki prawa awarii mieć nie może. Grunt to oryginalna pompka (nie od tigry 1.4) albo zaworki jednostronne.

#43 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 06 października 2013 - 12:59

Witam kolegów , problem lezy w tym iz moja klucha jak zimna ciezko odpala a jak ciepła od pierwszego , wiec tak po nocnym postoju i nietylko jak zimna odpali po dłuzszym kreceniu i cos faluja obroty jak silnik popracuje z 5 min na jałowym wszystko chodzi elegancko druga sprawa to ze jak jade na PB to mi go przymula , mysle ze to wina pompy bo jak wyjołem i ja oczysciłem z sitko to paliła normalnie i znowu ten problem , albo dostaje mało PB i ztad te obiawy albo sie konczy jej zywot , co koledzy otym sadza ??

#44 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 października 2013 - 20:07

Witam kolegów , problem lezy w tym iz moja klucha jak zimna ciezko odpala a jak ciepła od pierwszego , wiec tak po nocnym postoju i nietylko jak zimna odpali po dłuzszym kreceniu i cos faluja obroty jak silnik popracuje z 5 min na jałowym wszystko chodzi elegancko druga sprawa to ze jak jade na PB to mi go przymula , mysle ze to wina pompy bo jak wyjołem i ja oczysciłem z sitko to paliła normalnie i znowu ten problem , albo dostaje mało PB i ztad te obiawy albo sie konczy jej zywot , co koledzy otym sadza ??


Czujnik położenia wału lub pompa paliwa. Ewentualnie czujnik temp. na ECU

#45 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 07 października 2013 - 11:15

Czujnik położenia wału lub pompa paliwa. Ewentualnie czujnik temp. na ECU


Czujnik na ECU jest nowy , a czujnik połozenia wału jak by był padniety to by nieodpalił wcale. Raczej pompa paliwa .

#46 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 października 2013 - 11:51

Czujnik na ECU jest nowy , a czujnik połozenia wału jak by był padniety to by nieodpalił wcale. Raczej pompa paliwa .


Nie do końca masz rację z tym czujnikiem bo jego defekty są różne, ale sprawdź oczywiście i pompę.

#47 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 07 października 2013 - 20:23

Nie do końca masz rację z tym czujnikiem bo jego defekty są różne, ale sprawdź oczywiście i pompę.


Rózne to znaczy jakie np ?? i jak go mam sprawdzic np ??

#48 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 października 2013 - 20:43

Rózne to znaczy jakie np ?? i jak go mam sprawdzic np ??

Np: problemy z opaleniem ,gaśnie w czasie jazdy.

#49 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 09 października 2013 - 16:35

Np: problemy z opaleniem ,gaśnie w czasie jazdy.


To mnie sie tak niedzieje . Dobra poradze sobie sam wymienie pompe i bedzie git dzieki za info.

#50 OFFLINE   denyplprw

denyplprw

    ddddd

  • 33 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Parczew

Napisany 07 stycznia 2014 - 14:55

Jak w tytule nigdy za pierwszym. slyszalem o jakims malym odpowietrzniku paliwa na podcisnienie. moze byc przyczyna i gdzie moge go znalesc w v6 ??

#51 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2014 - 15:07

A pompa daje paliwo?


Zawsze używamy szukajki, ostatecznie podczepiamy się po jakiś temat a nie zakładamy nowy ;)

#52 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2014 - 15:20

Jak w tytule nigdy za pierwszym. slyszalem o jakims malym odpowietrzniku paliwa na podcisnienie. moze byc przyczyna i gdzie moge go znalesc w v6 ??


za prawą głowicą, zwie się EVAP :D

#53 OFFLINE   denyplprw

denyplprw

    ddddd

  • 33 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Parczew

Napisany 07 stycznia 2014 - 22:34

za prawą głowicą, zwie się EVAP :D


Dziekuje pieknie :):)

#54 OFFLINE   mateoo

mateoo
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-09-2012
  • Skąd: Zwoleń
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 stycznia 2015 - 21:35

Witam,
prześledziłem wszystkie tematy na forum związane z moim problemem i nie znajazlem jak dotad odpowiedzi, ktora by mnie zadowalala. A mianowicie po calej nocy przestoju, czasami i po dwoch godz- ciezko odpala za pierwszym. Jak pokrece z 5s to zapali ale dziwnie sie wkreca jakby jej brakowalo paliwa. Natomiast jak delikatnie przez sekunde zakrece i przestane to za drugim odpala od strzala. I tak jest zawsze.
Dodam ze czujnik polozenia walu zmieniony 5 miesiecy temu na oryginalny halla za 330zl, filtr paliwa rowniez, tydz temu czujnik temp silnika ECU boscha za 60zl. Zmierzylem tez cisnienie benzyny: wynosi 3,2 bara podczas krecenia na zimnym, a silnik nadal sie nie odzywa. Jeszcze Aku bylo odlaczane na cala noc, pozniej jazda na benzynie przez caly dzien(80km) i nastepnego dnia rano zero poprawy.

Bardzo prosze o pomoc bo juz brak mi pomyslow!!!

#55 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2015 - 05:10

Natomiast jak delikatnie przez sekunde zakrece i przestane to za drugim odpala od strzala. I tak jest zawsze.

Sugerowaloby to problemy z czujnikiem walka rozrządu... Rozrzad się zgadza na znaki?

#56 OFFLINE   mateoo

mateoo
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-09-2012
  • Skąd: Zwoleń
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 stycznia 2015 - 14:59

Rozrzad rownież byl robiony 5 miesiecy temu, takze jest na znakach(aczkolwiek sprawdzic nie zaszkodzi), ale czy tego by byla wina... A co do czujnika walka rozrzadu to sa dwa ogolnie tak? Jak tak to oba wymienic czy wystarczy jakos sprawdzic?

#57 OFFLINE   mateoo

mateoo
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-09-2012
  • Skąd: Zwoleń
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 stycznia 2015 - 19:14

Wczoraj podpinana byla pod kompa i nie wykazał zadnego bledu, czyli jak by to byl czujnik polozenia walka rozrzadu to chyba by cos wyskoczyło...

Myslalem, ze moga to byc swiece lub przewody ale kolega mowi ze na wysokich obrotach bylo by cos widac, takze juz sam nie wiem.:pokoj:

Ma ktoś jeszcze jakies pomysły???:)

#58 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 stycznia 2015 - 19:36

Wczoraj podpinana byla pod kompa i nie wykazał zadnego bledu, czyli jak by to byl czujnik polozenia walka rozrzadu to chyba by cos wyskoczyło...

Myslalem, ze moga to byc swiece lub przewody ale kolega mowi ze na wysokich obrotach bylo by cos widac, takze juz sam nie wiem.:pokoj:

Ma ktoś jeszcze jakies pomysły???:)


Na pewno nie jest to problem czujnika położenia wałków. Praktycznie w V6 te czujniki nie ulegają awarii.

#59 OFFLINE   mateoo

mateoo
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-09-2012
  • Skąd: Zwoleń
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 stycznia 2015 - 22:47

Na pewno nie jest to problem czujnika położenia wałków. Praktycznie w V6 te czujniki nie ulegają awarii.


jakies pomysly, bo mi sie juz skonczyly a porady mechanikow na nic sie nie zdaja???:oonie:

#60 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 stycznia 2015 - 23:01

jakies pomysly, bo mi sie juz skonczyly a porady mechanikow na nic sie nie zdaja???:oonie:


Na pewno poprzez forum nikt jednoznacznej diagnozy nie postawi. Należy wykonać kilka różnych testów, a przede wszystkim widzieć silnik aby móc ocenić ewentualne usterki mechaniczne.