Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] V6 nie odpala za pierwszym razem.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
79 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   lysy10

lysy10
  • 122 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: szamotuly

Napisany 18 stycznia 2015 - 23:08

A sprawdzales czy nie cofa ci sie paliwo i węże nie SA puste?? Wtenczas zanim pompa poda paliwo minie kilka sekund.

#62 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 stycznia 2015 - 23:10

Witam,
prześledziłem wszystkie tematy na forum związane z moim problemem i nie znajazlem jak dotad odpowiedzi, ktora by mnie zadowalala. A mianowicie po calej nocy przestoju, czasami i po dwoch godz- ciezko odpala za pierwszym. Jak pokrece z 5s to zapali ale dziwnie sie wkreca jakby jej brakowalo paliwa. Natomiast jak delikatnie przez sekunde zakrece i przestane to za drugim odpala od strzala. I tak jest zawsze.
Dodam ze czujnik polozenia walu zmieniony 5 miesiecy temu na oryginalny halla za 330zl, filtr paliwa rowniez, tydz temu czujnik temp silnika ECU boscha za 60zl. Zmierzylem tez cisnienie benzyny: wynosi 3,2 bara podczas krecenia na zimnym, a silnik nadal sie nie odzywa. Jeszcze Aku bylo odlaczane na cala noc, pozniej jazda na benzynie przez caly dzien(80km) i nastepnego dnia rano zero poprawy.

Bardzo prosze o pomoc bo juz brak mi pomyslow!!!


Sprawdź jedną możliwość. Zakręć zawór na butli LPG, odkręć wąż LPG między wtryskami gazu a filrem fazy lotnej po czym przykręć go z powrotem. Jeździj tylko na benzynie!. Sprawdź czy na drugi dzień lub tam po 2h (jak pisałeś) czy jest jakaś zmiana.

#63 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 stycznia 2015 - 23:25

wystarczy że odepnie zasilanie elektrozaworu przy butli/reduktorze i poczeka aż się wszystko wyssie
bezpieczniej

#64 OFFLINE   mateoo

mateoo
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-09-2012
  • Skąd: Zwoleń
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 stycznia 2015 - 11:01

A sprawdzales czy nie cofa ci sie paliwo i węże nie SA puste?? Wtenczas zanim pompa poda paliwo minie kilka sekund.


Cisnienie, ktore zmierzylem bylo na listwie wtryskiwaczy(poprzez ten zaworek kontrolny) i przypomne ze wynosilo 3,2 bara jeszcze przed ,,kreceniem" rozrusznikiem. Doprowadzilem plusa do pompki "na krotko" i zwarlem 10s przed proba uruchamiania, a i tak krecil jak zawsze dlugo... czyli zero poprawy.

Dzisiaj rano wtrysnąłem mu w dolot 10ml benzyny i odpalił od strzala- idealnie.
Teraz to juz sam nie wiem, wynika z tego, ze problem zwiazany jest z zasilaniem benzyny??:)

#65 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 stycznia 2015 - 11:08

Cisnienie, ktore zmierzylem bylo na listwie wtryskiwaczy(poprzez ten zaworek kontrolny) i przypomne ze wynosilo 3,2 bara jeszcze przed ,,kreceniem" rozrusznikiem. Doprowadzilem plusa do pompki "na krotko" i zwarlem 10s przed proba uruchamiania, a i tak krecil jak zawsze dlugo... czyli zero poprawy.

Dzisiaj rano wtrysnąłem mu w dolot 10ml benzyny i odpalił od strzala- idealnie.
Teraz to juz sam nie wiem, wynika z tego, ze problem zwiazany jest z zasilaniem benzyny??:)


Napisałem Ci niżej, sprawdź czy nie masz zalanych cylindrów przez LPG. Jeżeli wryski LPG nie trzymają to prz odpalaniu ma za bogatą mieszanką i możesz mieć problem. Taka sytuacja może też mieć miejsce w przypadku wtrusków beznynowych. Wtedy najlepiej wyjąć listwę na stół i sprawdzić.

#66 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 stycznia 2015 - 11:14

mateoo

Warsowi chodzi o to, że możesz mieć uszkodzony układ lpg. Gaz może mieć dwa konkretne ujscia, dzięki ktorym gaz idzie do silnika,a nie jest spalany przez co rozruch jest nieprawidlowy, utrudniony bo za bogato. Pierwszy - przez nieszczelne wtryski lpg. Drugi - reduktor puszcza gaz poprzez podcisnienie do mapsensora. To latwo sprawdzic.

Zrób taki mały test jak wars napisal. Odepnij waz od wtrysków aby było pusto w wężu i przejedz sie autem tylko i wylacznie na pb. Rano powinien lepoej odpalic.

#67 OFFLINE   mateoo

mateoo
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-09-2012
  • Skąd: Zwoleń
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 stycznia 2015 - 15:43

Warsowi chodzi o to, że możesz mieć uszkodzony układ lpg. Gaz może mieć dwa konkretne ujscia, dzięki ktorym gaz idzie do silnika,a nie jest spalany przez co rozruch jest nieprawidlowy, utrudniony bo za bogato. Pierwszy - przez nieszczelne wtryski lpg. Drugi - reduktor puszcza gaz poprzez podcisnienie do mapsensora. To latwo sprawdzic.

Zrób taki mały test jak wars napisal. Odepnij waz od wtrysków aby było pusto w wężu i przejedz sie autem tylko i wylacznie na pb. Rano powinien lepoej odpalic.


Rozumiem, rozumiem. Innemu koledze odpowiadałem bo o cisnieniu w przewodach cos pisal.

Dzisiaj tak zrobie i powiem Wam, ze to jest najrozsadniejsza mysl jaka ktos mi zaproponowal dotychczas. Mechanikiem jakims nie jestem ale ta opcja ma sens, zobaczymy czy sie sprawdzi.

Odezwe sie jutro co i jak:)

#68 OFFLINE   mateoo

mateoo
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-09-2012
  • Skąd: Zwoleń
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 stycznia 2015 - 16:38

Zrobiłem jak mówiliście. Zakręciłem zawor gazu przy butli, wyjezdzilem wszystko z przewodow i dla pewnosci zdiąłem przewód przy filtrze, takze w ukladzie nie bylo nic gazu. Zrobilem jeszcze 5km na benzynie i tak tez go zgasilem.

Dzisiaj rano przyznam, ze duzo lepiej zapalil bo jakos po 2s(przynajmniej za pierwszym razem) ale do idealu troche mu brakuje.

Jednak poprawa jest widoczna i to znacznie, wiec wtryski gazu ida do regeneracji lub wymiany. Moze w tym tygodniu to jeszcze zrobie:D. Tym bardziej ze oprocz utrudnionego odpalania, delikatnie szarpie na gazie na srednich obrotach bardzo rzadko ale jednak- gazownik mowil ze wtryski chyba...

Dzieki wielkie za wszelkie porady. Pozdrawiam

#69 OFFLINE   mateoo

mateoo
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-09-2012
  • Skąd: Zwoleń
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 lutego 2015 - 20:05

Witam,
jestem zmuszony odświeżyc nieco swój problem.

Zrobiłem jakis czas temu wtryskiwacze i zregenerowano mi reduktor tak jak tu koledzy pisali, a ja nie zauwazam zadnej poprawy podczas uruchamiania po calonocnym przestoju :(. Odpala tak samo zle jak i przed naprawa, a nawet z dnia na dzien coraz gorzej. Jednak po odpieciu gazu jest delikatna poprawa ale i tak jest zle- za drugim razem teraz dopiero lapie a za trzecim od strzala odpala:(.

Juz wiecej ani ja ani mechanicy nie maja pomysłów, nie wiem czy pora ich zmienic, wszyscy tylko chca naciagnac na niepotrzebne wymiany.

Prosze po raz kolejny o pomoc, bo ogolnie fajny samochod a tak mnie z rana wyprowadza z rownowagi:oonie:

#70 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 lutego 2015 - 23:35

Wyjmij pompę paliwa z baku i wymień przewody paliwowe oraz opaski. Skręć to porządnie, być może paliwo gdzieś ucieka bokiem gdy pompka ma pompować pierwszy rozruch, dodatkowo po nocy spływa dzięki temu do baku i ma ciężko ruszyć.

Rano zanim odpalisz auto, wyciągnij wężyk który idzie do regulatora ciśnienia paliwa, konkretnie ten od krokowego blisko się rozchodzi i idzie pod plastik podszybia. Wtedy regulator skieruje całkowite ciśnienie na listwę.

#71 OFFLINE   mateoo

mateoo
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-09-2012
  • Skąd: Zwoleń
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 lutego 2015 - 18:05

Wyjmij pompę paliwa z baku i wymień przewody paliwowe oraz opaski. Skręć to porządnie, być może paliwo gdzieś ucieka bokiem gdy pompka ma pompować pierwszy rozruch, dodatkowo po nocy spływa dzięki temu do baku i ma ciężko ruszyć.

Rano zanim odpalisz auto, wyciągnij wężyk który idzie do regulatora ciśnienia paliwa, konkretnie ten od krokowego blisko się rozchodzi i idzie pod plastik podszybia. Wtedy regulator skieruje całkowite ciśnienie na listwę.



Przypomne tylko, ze cisnienie benzyny bylo juz mierzone na zimnym i zgaszonym silniku. Wynosiło 3,2 bara na listwie wtryskowej poprzez zalaczenie pompki "na krotko", wiec o jakims spływie nie ma mowy raczej. Nie mniej jednak mysle, ze z ta benzyna chyba cos bedzie wlasnie nie tak, bo jak wstrzykne w dolot strzykawka to odpala od strzala:mad:

Zrobie tak, jak zapali lepiej to o czym to swiadczy?:)

#72 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 lutego 2015 - 18:13

Że padł regulator ciśnienia.

#73 OFFLINE   bastek42

bastek42
  • 57 postów
  • Dołączył: 03-06-2010

Napisany 18 lutego 2015 - 20:04

Pompka ciśnienie może mieć dobre, ale jak rano odpalasz może mieć puste przewody paliwowe, bo przez noc paliwko spokojnie spłynie sobie z powrotem do baku. Dlatego łapie za drugim lub trzecim razem.

#74 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 18 lutego 2015 - 20:39

Pompka ciśnienie może mieć dobre, ale jak rano odpalasz może mieć puste przewody paliwowe, bo przez noc paliwko spokojnie spłynie sobie z powrotem do baku. Dlatego łapie za drugim lub trzecim razem.


Jeśli tak jest to kilkakrotne włączenie i wyłączenie zapłonu przed uruchomieniem silnika powinno pomóc.


Miałem podobny problem z porannym odpalaniem. Powodowały go rozjechane mapy na benzynie.

Dobrze by było też sprawdzić temp. dla ecu na zimnym silniku.
Sprawdzić stan świec zapł.

#75 OFFLINE   mateoo

mateoo
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-09-2012
  • Skąd: Zwoleń
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 lutego 2015 - 20:59

Że padł regulator ciśnienia.


Dzisiaj przed uruchomieniem silnika rano zdjąłem ten wezyk podcisnienia od regulatora cisnienia, noo i zapalila zdecydowanie lepiej, niemalże idealnie:D. Jutro powtorze czynnosc i jak rowniez dobrze odpali- zmieniam regulator cisnienia benzyny;)

Dzieki za rade, ale zobacze dla pewnosci i jutro;).

Patrzyłem nowe to swoja droga drogie te regulatory, kolega chce mi sprzedac uzywany za 50zl, ale nie wiem czy nie kupic jednak nowego...

Pompka ciśnienie może mieć dobre, ale jak rano odpalasz może mieć puste przewody paliwowe, bo przez noc paliwko spokojnie spłynie sobie z powrotem do baku. Dlatego łapie za drugim lub trzecim razem.



Powtorze po raz kolejny, ze cisnienie na listwie przed uruchomieniem mierzylem zegarem i wynosi 3,2 bara rowniez podczas "kręcenia" a ona i tak sie nie odzywa, wiec watpie zeby jakos spływało do baku, no chyba ze sie myle...

A kilkakrotne proby właczania i wyłączania zapłonu nic nie daja, bo pompka sie załącza dopiero podczas pracy rozrusznika. Dlatego tez uruchamiam ja "na krotko" z podłączonym zegarem na listwie wtryskowej w miejscu zaślepki na srubokret i malego zaworka, wiec cisnienie wychodzace z pompki jest ok;)

#76 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 lutego 2015 - 23:00

Dzisiaj przed uruchomieniem silnika rano zdjąłem ten wezyk podcisnienia od regulatora cisnienia, noo i zapalila zdecydowanie lepiej, niemalże idealnie:D. Jutro powtorze czynnosc i jak rowniez dobrze odpali- zmieniam regulator cisnienia benzyny;)

Dzieki za rade, ale zobacze dla pewnosci i jutro;).

Patrzyłem nowe to swoja droga drogie te regulatory, kolega chce mi sprzedac uzywany za 50zl, ale nie wiem czy nie kupic jednak nowego...




Powtorze po raz kolejny, ze cisnienie na listwie przed uruchomieniem mierzylem zegarem i wynosi 3,2 bara rowniez podczas "kręcenia" a ona i tak sie nie odzywa, wiec watpie zeby jakos spływało do baku, no chyba ze sie myle...

A kilkakrotne proby właczania i wyłączania zapłonu nic nie daja, bo pompka sie załącza dopiero podczas pracy rozrusznika. Dlatego tez uruchamiam ja "na krotko" z podłączonym zegarem na listwie wtryskowej w miejscu zaślepki na srubokret i malego zaworka, wiec cisnienie wychodzace z pompki jest ok;)


Odkręć sobie rano wąż paliwowy (klucz 19 i 17). Jak Ci siknie paliwem po twarzy to paliwo nie spływa. Natomiast Alley pisał o regulatorze i może mieć rację. Jeżeli jest uwalony to za regulatorem może być za niskie ciśnienie. Odłączenie posciśnienie od regulatora powoduje ,że paliwo płynie bez regulacji pełną "mocą".

#77 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 lutego 2015 - 23:32

A nie odpaliła niemalże idealnie bo regulator mógł usiaść w takiej pozycji podczas awarii, że nie otwiera się całkowicie. Możesz jeszcze spróbować dmuchnać przez jakiś wężyk w regulator i powinien się otworzyć na max. Podciśnienie go zamyka.

#78 OFFLINE   mateoo

mateoo
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-09-2012
  • Skąd: Zwoleń
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 lutego 2015 - 20:29

A nie odpaliła niemalże idealnie bo regulator mógł usiaść w takiej pozycji podczas awarii, że nie otwiera się całkowicie. Możesz jeszcze spróbować dmuchnać przez jakiś wężyk w regulator i powinien się otworzyć na max. Podciśnienie go zamyka.


Tak tez bylo:),
Wymieniłem regulator i jak reka odjał:D.
Nareszcie omesia odpala jak nalezy:D, przyznam ze od ponad trzech miesiecy sie z nia meczylem.

Dziekuje za porady:)

#79 OFFLINE   hazell

hazell
  • 1 postów
  • Dołączył: 16-10-2012

Napisany 08 października 2018 - 10:11

Czesc,

Tak, wiem, okrotne wykopaliska jednak mam pytanie. Posiadam Vectre C 3.2 i mam identyczne objawy.

Czy w moim samochodzie takze wystepuje ten regulator? Nigdzie w necie nie moge znalezc na ten temat informacji.

 

Z gory dziekuje za odpowiedz i przepraszam za brak polskich znakow diaktrycznych - mam klopot z klawiatura na komputerze.

 

Pozdrawiam



#80 OFFLINE   SEBO_DRIVER

SEBO_DRIVER
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-03-2019
  • Skąd: WZW, SBI
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 grudnia 2019 - 18:41

Też tak miałem pompa paliwa wymieniona i spokój