Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] V6 nie odpala za pierwszym razem.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
79 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   misiu8126

misiu8126
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-10-2007
  • Skąd: Sweden

Napisany 13 lipca 2013 - 10:31

No to i ja się podłączę, wczoraj w upalny dzień kursowałem trochę po mieście, przejazd od sklepu do sklepu. W pewnym momencie po powrocie do auta zapalam auto a tu nic..... Kręci kręci i nic..... . Auto zapaliło dopiero za 5 lub 6 razem, nie wiem co było przyczyną.... Czyżby jakieś kable zaśniedziały???? Macie może radę gdzie i czego szukać???? Dodam, że jak auto zapaliło to już nie było z nim żadnych problemów więc podejrzewam że wynikiem i przyczynkiem były jakieś niestykanie kabli....

Co wy na to????
MISIU

#22 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lipca 2013 - 10:46

A ze tak sie tez dolacze do tematu mam podobny prolem jak Kolega i mam zamiar wymienic gumki pod kolektorem ssacym dowiedzialem sie ze to tez moze byc przyczyna ze lapie lewe powietrze ...


Jeżeli chcesz sprawdzić czy łapie lewe powietrze to popsikaj plaka w okolicach uszczelek. Jeżeli podniosą się obroty znaczy, ze łapie lewizne.

#23 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2013 - 09:31

Jeżeli chcesz sprawdzić czy łapie lewe powietrze to popsikaj plaka w okolicach uszczelek. Jeżeli podniosą się obroty znaczy, ze łapie lewizne.



Czyli mam rozumiec mam popsikac pod pokrywa kolektora ssacego ??
Ale oczywiscie mam to zrobic na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ... ??

#24 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 lipca 2013 - 14:52

Bez podlaczenia pod diagnostyke nic nie zobaczysz.

#25 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 14 lipca 2013 - 15:30

Tez podłącze sie pod tem , mam to samo co koledzy , mianowicie po nocnym postoju w garazu czy po paru dniach odpala od pierwszego razu , a pózniej jak juz przejade parę km i zgasze to juz ciezko odpala , dodam ze przełączyłem LPG na tryb awaryjny to odpala od pierwszego razu a na pb nie , chyba to wina pompy paliwa tak mi sie wydaje , błędó na desce mi niewywala.

#26 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 lipca 2013 - 19:00

Czyli mam rozumiec mam popsikac pod pokrywa kolektora ssacego ??
Ale oczywiscie mam to zrobic na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ... ??


Zrobić wtedy kiedy najgorzej odpala skoro twierdzisz, że być może Ci lewiznę łapie. Myślisz o uszczelkach przy kolektorze ssącym więc tam psikaj. Tylko nie duże dawki, duże nie są na prawdę potrzebne,

#27 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2013 - 19:59

Ja też mam to samo, że jak zimny to **** nie odpalę za pierwszym, za drugim od razu. Na ciepłym od razu. Ale wiem na 99.9%, że to pompa, bo sam ją ********* przez odpalanie na głębokiej rezerwie. Wg spostrzeżeń a może i kiedyś to gdzieś GM zapisał, że przynajmniej te 20l powinno być w baku, bo inaczej pompa pracuje "na sucho".

#28 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 14 lipca 2013 - 20:48

No ale umnie słychac ze pompa pracuje jak przekręce zapłoln to chyba paliwo podaje , wczoraj wjechałem do garazu i dzis wieczorem poszedłem sprawdzić czy opali i odpaliła za pierwszym przejechałem ze 2 km zgasiłem na godzinke i juz nie odpali od pierwszego i trza kręcić az załapie , przełączyłem na tryb awaryjny LPG i odpaliłą od pierwszego , czy mozliwe z popa pada mimo ze słychac ze pracuje po przekreceniu zapłonu ??

#29 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 lipca 2013 - 18:10

zastanawiam sie czy przypadkiem rozwiazaniem tego problemu nie byloby wstawienie zaworka zwrotnego, tak aby paliwo nie cofalo sie do baku. co o tym myslicie? wtedy pompka ori czy zamiennik nie mialaby wiekszego znaczenia

#30 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2013 - 21:42

Jeszcze jedna rzecz zobaczylem ze jak mam na kompie ustawione chwilowe spalanie to przy przekreceniu stacyjki na zaplon rano widac jak podawane jest paliwo czyli pompa paliwa pompuje.

I jeszcze jedno nie zawsze z rana tak nie mrawo odpala chwile ja pokrece bez rezultatu ale za drugim juz pieknie odpala.

A czasem jest tak ze sie meczy za pierwszym ale jakos odpala ma takie dziwne humorki.

A jak na gazie awaryjnie odpalam i mam podobne problemy to moze byc to lewe powietrze ??

#31 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 lipca 2013 - 08:37

No ale umnie słychac ze pompa pracuje jak przekręce zapłoln to chyba paliwo podaje , wczoraj wjechałem do garazu i dzis wieczorem poszedłem sprawdzić czy opali i odpaliła za pierwszym przejechałem ze 2 km zgasiłem na godzinke i juz nie odpali od pierwszego i trza kręcić az załapie , przełączyłem na tryb awaryjny LPG i odpaliłą od pierwszego , czy mozliwe z popa pada mimo ze słychac ze pracuje po przekreceniu zapłonu ??


Podłączyć komputer i sprawdzić jaka wskazuje temperaturę czujnik na ECU. Sprawdzić wskazania przepływomierza.

Masz LPG, mogą być rozjechane mapy paliwowe.

#32 OFFLINE   berlin74

berlin74
  • 24 postów
  • Dołączył: 20-09-2011

Napisany 16 lipca 2013 - 18:48

Miałem ten sam problem. Nie było to łatwe. Na kompie wykazywał czujnik wału. Wymieniałem aż trzy a sytuacja się powtarzała . można było zwariować. Aż wreszcie zablokował i nie można było odpalić.Okazało się , że pompa paliwa się zacinała albo dawała małe ciśnienie . Wtedy odpalał za entym razem. A czasami jak odalił trudno zbierał się na obroty. Częstą przyczyną takiego odpalania jest mały poziom paliwa w samochodach zasilanych LPG.Sprawcie ciśnienie jakie daje pompa paliwa . Zamienniki nie wchodzą w grę - oryginał , może być używka . Ważne aby pompa przed sprzedaniem była zalana paliwem.

#33 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lipca 2013 - 09:46

U mnie odpala bez problemu, ale jak dodam gazu do 1800obr to gaśnie. i tak kilka razy, a później jest ok. Obstawiam pompę bo ją trochę słychać, a jeśli ja słychać to już siada.

Więc głowa do bagażnika i jeśli pompa gwiżdże/wyje to może być na wykończeniu.

#34 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 lipca 2013 - 18:24

A macie oryginalne pompki paliwowe? U mnie na zamienniku startuje za 3 razem. Przekrecam kluczyk krece z 1s. i tak za 3 razem odpali bo pompka zamiennik podaje mi dopiero gdy krece rozruchem, a nie przy zapłonie.

...jak przekręcę kluczyk to powinienem słyszeć pompkę? No to nie słyszę...

#35 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lipca 2013 - 00:28

No to nie słyszę...

No i bardzo dobrze :ok:

#36 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 lipca 2013 - 00:40

...w poprzedniej 2.5 v6 słyszałem pompkę, i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem, czy to w zimę, czy w lato :/

#37 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 lipca 2013 - 09:28

Jeśli chodzi o samo odpalanie to podobnie jak już tu wielu stwierdziło na 99,9% pompka paliwa w zbiorniku.Proponuję odkręcić dekiel wyjąć pompkę i sprawdzić czy wężyk nie pękł.Przy zimnym odpala za drugim na strzał.Na ciepłym za pierwszym TAK??? Więc na ciepłym ma paliwo w przewodach,na zimnym natomiast paliwo się pewnie już się cofnęło. Według mnie pękł wężyk przy pompce przynajmniej u mnie tak było.10 min roboty i po krzyku

#38 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 21 lipca 2013 - 09:43

pozostaw autko do słońca w któryś dzień i będziesz wiedział czy to wina cofającego się paliwa czy czujnika temperatury silnika czy też czujnika położenia wału.

#39 OFFLINE   misiu8126

misiu8126
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-10-2007
  • Skąd: Sweden

Napisany 21 lipca 2013 - 13:17

Panowie może mi teraz odpowiecie, zauważyłem, że moja oma, nie zawsze, ale często nie chce mi zapalić na ciepłym silniku w bardzo upalny dzień. Kręcę i kręcę i nic.... Dopiero jak kilkukrotnie włączałem i wyłączałem zapłon to zapaliła, miałem wrażenie jakby była zalana.... (to moje takie odczucie) Czy winą może być ten czujnik ECU???? Zaproponujcie coś co mógłbym sprawdzić....Zaznaczam, że nie zawsze ma to miejsce, tzn. jak czapka mu stoi!!!!
Czy mogą być winne jakieś zaśniedziałe kable????
W najbliższym czasie będę wymieniał kable WN oraz świece i może od razu bym poczyścił co nie co...

Co do historii mojego autka to taka, wydaje mi się bardzo ważna rzecz, czyli to że była bardzo bardzo mało używana, więcej stała niż jeździła..... Poprzedni właściciel robił max 10 tys km rocznie......
MISIU

#40 OFFLINE   misiu8126

misiu8126
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-10-2007
  • Skąd: Sweden

Napisany 02 sierpnia 2013 - 03:15

Panowie, żyje może ktoś jeszcze w tym temacie????

Tak myślałem nad pompką paliwa i zastanawiam się czy jak jej nie słychać to dobrze czy źle??
W poprzedniej omesi słyszałem i nie było problemów, w tej nie słyszę i mam czasem problem z zapaleniem i bez różnicy czy stoi w słońcu czy odpalam w nocy, rzadko bo rzadko się zdarza ale denerwuje....

Proszę wypowiedzcie się!!!!
MISIU