Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt maly mnoznik? Stag 300-6 2.5 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
117 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2011 - 13:21

mnogość takich kropek i dziwna mapa pb może oznaczać problemy z układem zapłonowym kable wn , świece ,cewka , rozjechane mapy --reset eku i wszystko od począdku zgodnie z instr.staga

#42 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2011 - 18:31

Przewody WN beru mają niecałe 2lata, na świecach NGK przejechane ok 7tys. Silnik pracuje równo, obroty nie falują, nie strzela, szarpie itp więc myślę że układ zapłonowy odpada. Po nocy też odpala dobrze. Mapa Pb była w miarę ok na pierwszym screenie ale jak ciągałem przyczepkę (praktycznie tylko i wyłącznie na lpg) to zmieniła się na taką z drugiego screena. Ciekawi mnie czemu tak się zmienia? I tylko ja mam taką:masakra:

#43 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2011 - 13:01

Może ktoś jeszcze coś wie na ten temat? Czy mnożnik na poziomie 0.8 nie jest za niski? Jaką średnicę powinny mieć dysze w 2.5 V6 z wałkami od 3.0? Mogę zresetować mapy, zrobić znów autokalibrację ale po pewnym czasie mapa lpg znów wygląda podobnie jak teraz

PS
nie scaliłem gdyż chciałem zrobić up tematu

#44 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2011 - 14:12

scalaj wypowiedzi.

Zrobiłem już 330km na butli ( 30 ponad normę ) także ustawianie na pałę wyszło tak że jest dużo słabsza na gazie ale też jak widać dużo mniej pali - prognozuje spadek o około 2 l/100km - obawiam się tylko zbytnio zubożonej mieszanki czego efektem będzie zbyt wysoka temp. spalania. ale zanim wypali tłoki i tak będzie już na złomie

#45 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 05 listopada 2011 - 09:27

wiec tak dysze mam 2,5 zrobiłem autokalibracje i wykres wygląda tak
http://imageshack.us/photo/my-images/195/20111104195739.png/
odchyłka czy to dobrze czy zle.
[IMG][IMG]http://img195.imageshack.us/img195/9061/20111104195739.png[/IMG]
[IMG]http://img713.imageshack.us/img713/509/20111104195756.png[/IMG][/URL]

[/IMG]
no i mapy sie pokrywają .ale mam wrażenie ze trochę go giba na gar na lpg bo na bp chodzi równo ,może być to spowodowane ze pomyliłem kości na wtryskach bo grzebałem z termostatem i i nie jestem pewny czy nic nie zmotałem .
na bp ma kopa i wszystko na lpg no nie jest to czego oczekuje ,i fakt ciśnienie gazu 1,35 ,a czytałem ze powinno mieć coś koło 1 bara nie wiem jak go zmniejszyć rozwiercać jeszcze dysze czy jak ??
Jak by mi ktoś podpowiedział tylko uprzedzam ...tłumaczyć łopatologicznie bo prymusem nie jestem i dopiero sie ucze :)
A dodam jeszcze ze mapy przed autokalibracją skasowałem op-comem na zero potem zrobiłem najpierw mapy na bp potem na gazie i tak ładnie sie pokryły ale to nie to...... kopyta nie ma na lpg

#46 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 listopada 2011 - 10:04

dysze wciąż za małe

rozwierć na 2,7 albo nawet więcej
zmniejsz ciśnienie na reduktorze kręcąc śrubą która z reguły jest na jego środku

#47 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 listopada 2011 - 10:04

A dodam jeszcze ze mapy przed autokalibracją skasowałem op-comem na zero potem zrobiłem najpierw mapy na bp potem na gazie i tak ładnie sie pokryły ale to nie to...... kopyta nie ma na lpg

A kolega po wyczyszczeniu PB wyjeździł odpowiednią ilość km aby
ECU nauczył się nowych - prawidłowych?
Ciśnienie regulujesz na reduktorze.
Edit:
Tym razem doncotrino pierwszy :D

#48 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 05 listopada 2011 - 15:03

km zrobiłem około 60 może to za mało ale na bp jeździ idealnie fakt rano trochę :censored: zapala,no ale w instrukcji staga wyczytałem ze do v-ki mogą być od 2,4 do 2,6 a ty karzesz mi rozwiercić na 2,7, nie to żebym sie tu wymądrzał ale co sie stanie jak przedobrze ????

#49 OFFLINE   questm

questm

    e39 530iA

  • 63 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Lublin

Napisany 06 listopada 2011 - 02:16

Zawsze można obniżyć ciśnienie reduktora, lub kupić nowe dysze.
Robiłeś kalibrację wtryskiwaczy?

#50 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 listopada 2011 - 08:34

dysze za małe. Masz mnożnik powyżej 1,4, co oznacza, że stag będzie mierzył czas otwarcia wtryskiwacz benz. i dodawał 40% do czasu otwarcia wtryskiwacza lpg.
Przy wyższym wykorzystaniu mocy silnika czas otwarcia wtryskiwacza benz. będzie na tyle duży, że po dodaniu 40% wtryskiwacz lpg nie zdąży się zamknąć zanim nastąpi potrzeba ponownego jego otwarcia. W efekcie wtryskiwacze lpg będą stale otwarte.
Zresztą przejedź się parę razy z butem w podłodze do końca obrotomierza i sprawdź czy nie masz komunikatu "wtryskiwacze stale otwarte" w błędach staga.

Możesz:
1. zwiększyć ciśnienie - ale to odpada, bo już masz nieco zbyt wysokie
2. powiększyć dysze.

#51 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2011 - 09:57

wiec tak dysze mam 2,5 zrobiłem autokalibracje i wykres wygląda tak
http://imageshack.us/photo/my-images/195/20111104195739.png/
odchyłka czy to dobrze czy zle.
[IMG][IMG]http://img195.imageshack.us/img195/9061/20111104195739.png[/IMG]
[IMG]http://img713.imageshack.us/img713/509/20111104195756.png[/IMG][/URL]

[/IMG]
no i mapy sie pokrywają .ale mam wrażenie ze trochę go giba na gar na lpg bo na bp chodzi równo ,może być to spowodowane ze pomyliłem kości na wtryskach bo grzebałem z termostatem i i nie jestem pewny czy nic nie zmotałem .
na bp ma kopa i wszystko na lpg no nie jest to czego oczekuje ,i fakt ciśnienie gazu 1,35 ,a czytałem ze powinno mieć coś koło 1 bara nie wiem jak go zmniejszyć rozwiercać jeszcze dysze czy jak ??
Jak by mi ktoś podpowiedział tylko uprzedzam ...tłumaczyć łopatologicznie bo prymusem nie jestem i dopiero sie ucze :)
A dodam jeszcze ze mapy przed autokalibracją skasowałem op-comem na zero potem zrobiłem najpierw mapy na bp potem na gazie i tak ładnie sie pokryły ale to nie to...... kopyta nie ma na lpg


podłącz sondy do sterownika lpg, nie są obowiązkowe ale znacznie pomagają określić skład mieszanki i ustawienie lpg

#52 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 06 listopada 2011 - 10:13

co do komunikatu tak -"wtryskiwacze całkowicie otwarte"... ma te komunikaty dosyć często, patrząc na sposób mojej jazdy :)
co do sond już byłem za to katowany .Tylko że szukałem i nie wiem gdzie tego szukać .tzn
- gdzie znaleźć w instalacji staga te przewody/miejsce gdzie mam wpiąć sondy
-i nie wiem skąd mam je wziąć to znaczy nie wiem czy jakiś przewód od sond (bo są 2) przeciąć czy sie wpiąć.
Miał by ktoś jakieś fotki co i gdzie szukać.????
idę rozwiercić jeszcze dysze jak nakazane i zmniejszę te ciśnienie na parowniku - dużo tą śrubkę sie wkręca ????

będę na bieżąca patrzył co radzicie bo wczoraj walczyłem ale w lapka sie wdarł koń trojański i nie mogłem sobie sam dać z nim rady wiec lapek poszedł do magika...:p


a no i nie robiłem kalibracji wtryskiwaczy tzn mają nie cały rok przejechane nawet nie 10 tyś ,szczerze nawet nie wiem jak to zrobić :p

#53 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 listopada 2011 - 11:39

co do komunikatu tak -"wtryskiwacze całkowicie otwarte"... ma te komunikaty dosyć często, patrząc na sposób mojej jazdy :)
co do sond już byłem za to katowany .Tylko że szukałem i nie wiem gdzie tego szukać .tzn
- gdzie znaleźć w instalacji staga te przewody/miejsce gdzie mam wpiąć sondy
-i nie wiem skąd mam je wziąć to znaczy nie wiem czy jakiś przewód od sond (bo są 2) przeciąć czy sie wpiąć.
Miał by ktoś jakieś fotki co i gdzie szukać.????
idę rozwiercić jeszcze dysze jak nakazane i zmniejszę te ciśnienie na parowniku - dużo tą śrubkę sie wkręca ????

będę na bieżąca patrzył co radzicie bo wczoraj walczyłem ale w lapka sie wdarł koń trojański i nie mogłem sobie sam dać z nim rady wiec lapek poszedł do magika...:p


a no i nie robiłem kalibracji wtryskiwaczy tzn mają nie cały rok przejechane nawet nie 10 tyś ,szczerze nawet nie wiem jak to zrobić :p


Nie podpinaj sond, ich podpięcie nie jest do niczego potrzebne, patrząc na mnożnik możesz wiercić spokojnie 2,7. Mnożnik musi Ci spaść do przynajmniej ~1,1. Zapomnisz o problemach z odpalaniem rano i nie będą Ci się rozjeżdżać mapy benzynowe.

Kalibracji wtrysków niestety sam nie zrobisz.

Ciśnienie leć aż będziesz miał 1 - 1,1 bara

#54 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 07 listopada 2011 - 20:47

wczoraj rozwierciłem z nie wiem ilu wprowadziłem was w błąd wiertła miałem pomylone dopiero teraz rozwierciłem na 2,5 a było co rozwiercać myślę że miałem około 2,0 (łepek od szpilki) tylko laptopa dziś odbiorę bo z Trojanem kolega walczył i musiał format odwalić bo nic nie chciało działać. wiec dziś zrobię auto-kalibracje i zrobię zrzut jak to wygląda.
Ale na pewno coś sie zmieniło po tym rozwierceniu bo nie mogłem dojechać do domu,omega skakała jak królik;) po drodze :D
a no i coś z forum sie dzieje wczoraj nie mogłem w ogóle sie wbić do was....

no to zrobione ... dysze na 2,5 i kalibracja no i wygląda tak:
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us


i teraz tak kręciłem ta śrubą w parowniku (tą na samym środku) ale nic nie dawało nie wiem czy dobrą śrubą kręciłem.
ustawiłem ciśnienie ręcznie ale nie wiem czy sie utrzyma na głównym ekranie ciągle pokazuje 1,35 jak to zrobić żeby tam też było 1,1 bar.
raz wywalił mi ze za duże dysze ale zrobiłem jeszcze raz kalibracje i przeszło .Wiec dysze już są na maxa.
możecie teraz spojrzeć i powiedzieć czy tak może zostać,żeby mi map BP nie rozwalał .
i teraz muszę zrobić wszystko od nowa czyli zresetować mapy BP i na nowo kalibracjia ..itd czy to już samo dojdzie do ładu .

#55 OFFLINE   questm

questm

    e39 530iA

  • 63 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Lublin

Napisany 07 listopada 2011 - 20:50

Chyba fotki pomyliłeś

#56 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 listopada 2011 - 21:09

Rozumiem że już zrobiłeś kilka km zanim dałeś to na forum. Jeśli tak to mnożnik do góry troszkę bo za duża różnica między Pb a LPG.

#57 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2011 - 21:12

w programie nie przestawiaj ciśnienia tylko na parowniku , w prawym rogu ekranu jest jego odczyt ,, ustaw na 1,10 i dopiero wtedy kalibracja , kręć śrubą na parowniku i sprawdzaj odczyt ciśnienia.

#58 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 07 listopada 2011 - 21:22

oczywiście że po testowałem maszynę hehe pojeździłem ale nic nie ruszałem mnożnika,chciałem ze byście sami zobaczyli co stag wywala.
mnożnik mówisz do góry ale cały czy tylko początek bo widać ze tak jak by na początku trochę zawalał sprawę ....


manro kręcę ta śrubą i nic sie nie dzieje a może nie ta śrubą a kręcę

tu jest pokazana ta śruba która ja kręciłem ale nic sie nie działo na górnym zdjęciu ta na samym środku
http://img06.allegro...5/90/1909959049


próbowałem ja wkręcić i wykręcić no i wkręca sie i staje a wykręca sie tak jak zwykłą śruba i też żadnego odzewu na wykresie .

#59 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2011 - 21:51

dobrze kręcisz tylko że zavoli zeta s ma minimalne ciśnienie 0.9 - do 1,7 b powinna być zmiana w wyświetlaniu wartości w prawym rogu programu oczywiście kręcisz na pracującej instalacji , mnożnik podnosisz w tym miejscu gdzie linie zielona jest poniżej niebieskiej.Jezeli jest brudny bądz uszkodzony to zmiana cisnienia będzie raczej watpliwa. ile ma przebiegu?

sprawdz podciśnienie podłączone do parownika i kolektora przez trójnik do mapsensora jeżeli nie podpięte lub rozszczelnione to ciśnienie będzie wysokie

#60 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 07 listopada 2011 - 22:10

jutro sprawdzę myślę ze podciśnienie jest ok, wkręcę tą śrubę do oporu zobaczę co sie będzie działo.Tylko co jak nic sie nie bezie działo ma tak zostać czy jak .bo wiecie nie wiem jak to ma do spalania żeby mi na kompie smok wawelski sie nie pokazał :p