Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Prawidłowe ustawienie Stag 300


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
320 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 14 czerwca 2012 - 12:01

pod koniec kalibracji wyskoczył komunikat ze dysze wtryskiwaczy SA zbyt duże .

Pokaż screena z mnożnikiem po autokalibracji.

#42 OFFLINE   ti6erg

ti6erg
  • 6 postów
  • Dołączył: 10-02-2012

Napisany 15 czerwca 2012 - 21:41

Witam. Miałem podobny problem z x20vex czerwone valteki 3omy stag 300. nie mogłem poprawnie przeprowadzić autokalibracji ponieważ w trakcie auto gasło i pojawiał się komunikat o którym wspomniałeś. auto paliło przy spokojnej jeździe ok 16-17l/100km gdzie jazdy po mieście było ok. 30%.
pojechałem na diagnostykę do gazownika. posłuchał pracy wtrysków gazowych które strasznie klepały. stwierdził, że mam wyrobione wtryskiwacze (wyklepane uszczelniacze, instalacja 6lat) i miała prawo tyle palić. Po wymianie wtryskiwaczy (zestaw naprawczy), regulował skok wtryskiwacza (coś chyba 0,4mm). wtryski gazowe chodzą bardzo cicho - ciszej od benzynowych. spalanie spadło do 14l/100, autokalibracja przechodzi bez problemu.
Problem leży tylko w sondzie lambdzie, która nie pokazuje napięcia.

ps. pytanko: czy sonda 5V pracuje w pełnym zakresie 0-5V? Po podłączeniu sondy lsh 25 (taka była w bagażniku po kupieniu samochodu), na wolnych obrotach pokazuje mi ok. 4,3V. Po dodaniu gazu dochodzi do 5V. Czy to jest prawidłowa praca sondy?

#43 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 17 czerwca 2012 - 12:41

[quote name='bula86']Pokaż screena z mnożnikiem po autokalibracji.[/Q



wczoraj na trasie mi spaliła 17 gazu przy spokojnej jutro kupie zestaw naprawczy do wtrysków i zrobie je bo wszystkie klekotaja strasznie i to moze byc przyczyna spalania dużego jak kolega wyżej pisał

#44 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 17 czerwca 2012 - 16:59

No to teraz przynajmniej pokryj mapki i ustaw koniec mapy tak, żeby sondy pokazywały bogata mieszankę przy przyspieszaniu, mnożnik powinien wyjść ok.

#45 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2012 - 17:10

ustaw koniec mapy tak, żeby sondy pokazywały bogata mieszankę przy przyspieszaniu

czyli jak ?

u mnie mapa pokazuje coś takiego

[ATTACH]19105[/ATTACH]

jedynie mam problem iż czasami zapętla mi czas otwarcia wtrysku. nie zawsze sonda chce pracować, czasami jedna, czasami druga. reguły na to nie zauważyłem :hmm:

#46 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 czerwca 2012 - 21:27

Ja mam nowe i mi klepią że masakra

#47 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 17 czerwca 2012 - 21:36

rozebrałem wtryski i wszystkie uszczelki zmasakrowane tak ze jutro wymienię wszystko i po tym będę musiał znowu mapy robić czy wystarczy kalibracja???

#48 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 17 czerwca 2012 - 22:32

czyli jak ?

Pod pojęciem koniec mapy miałem na myśli Opel Loopa, czyli obszar mapy niekorygowany po sondzie. Po prostu (u nas) pedał w podłodze od pewnych obrotów. Ustawić tak, żeby sondy stały na bogato do odciny (Ideałem byłoby sprawdzenie AFR:P). Jeśli zapętla to już kwestia podejścia. Jeśli zapętla sporadycznie i mieszanka jest bogata teoretycznie można z tym jeździć, ale ja wole zostawić sobie bezpieczny zapas do zapętlenia.

#49 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 czerwca 2012 - 05:47

Orientuje się ktoś, czy po odłączeniu akumulatora i podłączeniu go następnego dnia trzeba od nowa regulować instalację Stag 300 plus? Czy ustawione parametry zostaną w pamięci sterownika?

#50 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2012 - 06:04

Wszystko zostaje w pamięci co jest potrzebne do prawidłowej pracy sterownika wiec spokojnie możesz odłączyć aku.

#51 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 czerwca 2012 - 07:45

Co myślicie o tym?

#52 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 czerwca 2012 - 07:54

Co myślicie o tym?


myślimy, że musisz trochę pojeździć by zebrać mapy

#53 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 czerwca 2012 - 10:40

a tak po za tym wszystko oki?Mnożnik?

#54 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 czerwca 2012 - 14:20

A ja mam pytanko.Czy jesli zostanie ustawiony gaz mapy itd to moze po po jakims czasie sie poprzestawiac czy nie.Czy mapa gazu itd sa zapisywane w sterowniku gazu i nie moze sie przestawic dopuki znow sie nikt nie dorwie do tego.

#55 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 czerwca 2012 - 20:30

a tak po za tym wszystko oki?Mnożnik?


ale jak nie ma map to nie ma jak ocenić mnożnika...

#56 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2012 - 21:50

A ja mam pytanko.Czy jesli zostanie ustawiony gaz mapy itd to moze po po jakims czasie sie poprzestawiac czy nie.Czy mapa gazu itd sa zapisywane w sterowniku gazu i nie moze sie przestawic dopuki znow sie nikt nie dorwie do tego.


jeżdzimy na mnożniku i on raz ustawiony pozostaje oż ktoś to zmieni , mapy zmieniają się ciągle i aby je ocenić muszą być zebrane w tych samych warunkach , tak zebrane :Dpowinny się pokrywać

#57 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 30 czerwca 2012 - 22:30

koledzy jakie powinno byc ustawione cisnienie gazu przy dyszach 2.3 ?? albo przy dyszach 2.7 bo teraz mam dysze 2.3 ciśnienie gazu 1.25 i jak przyspieszam gaz w podłoge to od 3 tys do 4.5 przerywa a później idzie normalnie kable świece ok bo dzisiaj wymieniłem a na benzynie chodzi dobrze , a reduktor mam nowy i wtryski po regeneracji i ustawiony skok wtrysków na 0.4

#58 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2012 - 14:25

ciśnienie powinno być takie aby mnożnik był w granicach akceptacji po auto kalibracji mieścił się w granicach wyznaczonych w instrukcji dla sterownika , nie był mniejszy od 1 oraz nie powodował zapętlania przy max czasach, to że auto zaczyna przerywać przy deptaniu a od 4 tyś obrotów jedzie dobrze może oznaczać że podpiera się benzyną bo parownik nie wyrabia:hihi:

#59 OFFLINE   adasko224

adasko224
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: Pirmasens

Napisany 01 lipca 2012 - 20:22

autko to omega 2.5 v6 instalacja stag 300 6plus a wiec autko po wymianie motoy ktory miał juz naklepane prawie 500tys ustawienia zostały stare i wstyd sie przyznac ze chodziła jak by chciałai nie mogła dzis sie zabrałem jest o niebo lepiej jednak jak by jeszcze troche kulała nie wkrecała sie idealnie w obroty pomoze ktos co jeszcze mozna podkrecic??

#60 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 01 lipca 2012 - 21:09

Założyłem dysze 2.6 ciśnienie ustawiłem na 1.08 reduktor mam skorpiona GT on ma do 240 km a teraz już mi nie przerywa tylko jak przyspieszam na maxa to przy zmianie biegów się przydławi tylko mnożnik strasznie wysoko chyba ?