Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Odma V6 modyfikacja permanentna


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
110 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 listopada 2011 - 17:54

V6 lubi zassać olej poprzez separator oleju do kolektora dolotowego przez co zamiast dymu z opon mamy dym z tłumika

a pozbycie się bagnetu i założenie wężyka żeby miało gdzie ciśnienie uciekać nie pomaga??
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#42 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 listopada 2011 - 18:00

Jest w poradach dziurę w korku i wężyk gdzieś.
Ja miałem na myśli w miejscu gdzie ona jest do bloku fabrycznie przykręcana coś innego robić i wężyk duży gruby dać w dół przez jakiś separator ale smutna sprawa, że rzucają olej V6, z drugiej strony jak rzucać go mają do kolektora...

#43 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 listopada 2011 - 19:45

nie rozumiem skad biora sie te wasze problemy,
czyszcze odme 1-2 razy do roku. nic sie nie zatyka pokrywy nie ciekna nic nie smierdzi,
nie rozumiem po co wymislac jakies takie bedziewie



to mi seros wytlumacz. w 3.0 nie mialem tego problemu, mam 3.2 i jest problem.

Odma czysta, kominek tez - to pierwsza rzecz ktora zrobilem.

jakies sugestions?


Moze ten kominek w dlugiego leci.

#44 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 23 listopada 2011 - 20:25

to mi seros wytlumacz. w 3.0 nie mialem tego problemu, mam 3.2 i jest problem.

Odma czysta, kominek tez - to pierwsza rzecz ktora zrobilem.

jakies sugestions?


Moze ten kominek w dlugiego leci.


kominek to ten czarny plastik na kolektorze??

u siebie zeby go dobrze wyczscisc to poszla puszka
takiego specyfiku
http://www.ebay.co.u...=item1c14ca16e4

do tego drucik i grzebanie w tym plastiku zeby kanaliki byle czyste.

w odmie nie mam powiekszonej tej dziurki (seria)
ten sam sposob dzialal w moich 2 x 3.0 teraz w 3.2 i robie ten zabieg w wiekszosci omeg ktore serwisuje jesli tego wymagaja.
powaznie nie spotkalem sie z przypadkiem zebym musial kombinowac z jakimis takimi wynalazkami

#45 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 listopada 2011 - 20:36

kominek to to badziewie za glowicą z ktorego wychodzi waz z dwojnikiem do tego plastiku w dolocie. ja mialem wszystko na wierzchu, bylo czyszczone wszystkim, od plynów do mycia silników po ropsko, odrdzewiacze, zmywacze do zacisków nitro i inne bzdety, potem kompresorem dmuchane i znowu wiec uwazam ze mam drozną.
a kopci sobie dalej :D

#46 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 23 listopada 2011 - 20:51

kominek to to badziewie za glowicą z ktorego wychodzi waz z dwojnikiem do tego plastiku w dolocie. ja mialem wszystko na wierzchu, bylo czyszczone wszystkim, od plynów do mycia silników po ropsko, odrdzewiacze, zmywacze do zacisków nitro i inne bzdety, potem kompresorem dmuchane i znowu wiec uwazam ze mam drozną.
a kopci sobie dalej :D


ale skad ci kompci spod pokrywy??

#47 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 listopada 2011 - 20:56

z tlumików. domniemuje ze wpada przez kominek, weza przez ten plastik ecościek, wypala sie w garach i wypad. ostatnio juz mniej tak robil bo chwile pokopcil przy bucie i potem smigalem i byl spokoj

#48 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 23 listopada 2011 - 20:59

z tlumików. domniemuje ze wpada przez kominek, weza przez ten plastik ecościek, wypala sie w garach i wypad. ostatnio juz mniej tak robil bo chwile pokopcil przy bucie i potem smigalem i byl spokoj


nie mialem czegos takiego zeby mi kompcilo z rury przez zatkana odme
chyba szukasz przyczyny w zlym miejscu

#49 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 listopada 2011 - 21:43

nie mialem czegos takiego zeby mi kompcilo z rury przez zatkana odme
chyba szukasz przyczyny w zlym miejscu


w dobrym miejscu szukam. miałem oil catcha i wogole nie kopcila ale duze cisnienie oleju szlo do zbiorniczka. wiec tam jest przyczyna napewno. stawiam na kominek, musze z mojego 3.0 zmienić.

#50 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 23 listopada 2011 - 22:20

w dobrym miejscu szukam. miałem oil catcha i wogole nie kopcila ale duze cisnienie oleju szlo do zbiorniczka. wiec tam jest przyczyna napewno. stawiam na kominek, musze z mojego 3.0 zmienić.


to podmien i daj znac co sie bedzie dzialo .

#51 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 listopada 2011 - 22:21

ale to nie predko, musze przy okazji jakies to zrobic.

#52 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 23 listopada 2011 - 22:25

mi tam sie nie pali poprostu jestem ciekaw czy to rozwiaze twoj problem .

#53 OFFLINE   hemi

hemi
  • 48 postów
  • Dołączył: 19-03-2011
  • Skąd: Większyce

Napisany 24 listopada 2011 - 21:28

Żeby było śmieszniej to ja napisze,że bez zbiorniczka dodatkowego właśnie na długich bokach w lewo zasysała mi olej lub też podczas upalania po rondzie również latając w lewo.W drugą stronę nie zauważyłem tego problemu.Teraz jak wyjmę silnik napewno podumam jakby rozwiązać problem dożywotnio.

#54 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 listopada 2011 - 10:22

ja nie mam takiego problemu. moge sobie latac ile chce i nic nie zasysa.




 


#55 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 listopada 2011 - 10:26

bo automaty tego problemu nie mają :p
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#56 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 listopada 2011 - 20:38

http://allegro.pl/se...1935560633.html

Nowy i oryginalny GM/OPEL filtr odmy/separator oleju, polecany do zastosowania go jako element dodatkowy w silnikach 1.8 16V do 1998 roku oraz 2.0 i 2.2 16V ecotec.


Oddziela on olej od powietrza, którego przedostawanie się w nadmiernych ilościach powoduje na przykład uszkodzenie silnika regulacji wolnych obrotów.


Stosowany do samochodów marki OPEL w modelach ASTRA G /2/, OMEGA B, SINTRA, ZAFIRA A oraz VECTRA B z silnikami benzynowymi o pojemności 1.8 16V, 2.0 16V oraz 2.2 16V ecotec, według poniższej specyfikacji.


Do V6 to zaadoptować?

#57 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 stycznia 2014 - 17:16

widzialem silink ktory nie ma kominka, blacha plaska + dwie rurki przyspawane.Niestety niewiem czy to pomagało.

ja narazie mam w *****, chwile mi pokopci i potem przestaje i moge orać :D


W ten, po trzech latach :D
http://www.migweb.co...0xe-set-up.html

#58 OFFLINE   maxboss

maxboss
  • 46 postów
  • Dołączył: 20-11-2008
  • Skąd: OKOLICE MIELECA

Napisany 25 stycznia 2014 - 20:43

Witam panowie mnie tez dopadł problem odmy i stad moje pytanie czy wszystkie silniki v6 maja takie same odmy i dla upewnienia sie w moich podejrzeniach czy zamarzniecie odmy może skutkować wybiciem bagnetu z gniazda

#59 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2014 - 22:21

Witam panowie mnie tez dopadł problem odmy i stad moje pytanie czy wszystkie silniki v6 maja takie same odmy i dla upewnienia sie w moich podejrzeniach czy zamarzniecie odmy może skutkować wybiciem bagnetu z gniazda


Tak wszystkie V6 mają identyczne odmy

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#60 OFFLINE   zbychu

zbychu
  • 130 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: na wiosce pielgrzymowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 stycznia 2014 - 00:08

Witam panowie mnie tez dopadł problem odmy i stad moje pytanie czy wszystkie silniki v6 maja takie same odmy i dla upewnienia sie w moich podejrzeniach czy zamarzniecie odmy może skutkować wybiciem bagnetu z gniazda


dobrze że bagnetem a nie uszczelką spod dekli