

Odma V6 modyfikacja permanentna
#81
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2014 - 22:56
#82
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2014 - 22:58
#83
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2014 - 23:20
#84
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2014 - 19:31
#85
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2014 - 22:13

przeszukalem stos tych odm i znalazlem pare z miekkimi czyt. niezmeczonymi plastikami.
#86
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2014 - 05:52

- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#87
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2014 - 11:13
#88
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2014 - 13:45

#89
OFFLINE
Napisany 06 października 2014 - 16:30
Niedawno pierwszy raz wyciągnąłem odmę w celu jej wyczyszczenia. Była drożna i trochę zabrudzona. Ta klapka była twarda i tak dziwnie wygięta na zewnątrz. Po całym wyczyszczeniu zachciało mi się sprawdzić czy nie ugina się. Właściwie dotknąłem palcem i pękła
auta raczej nie upalam więc nie wiem czy będzie zaciągać olej.
Witaj w klubie. Miałem identyczną sytuację w ostatnią sobotę. Przegrzebałem całe internety, byłem w serwisie Opla i moje wnioski są takie:
- klapka to część nie do kupienia, chociaż ma swój numer - GM 90 502 187,
- można kupić całą nową odmę za jakieś 650 zł - ona z kolei ma nr GM 90 502 186,
- większość używanych separatorów ma wyłamaną klapkę,
- nie wiadomo czy da się czymś ją zastąpić, chociaż zdaje mi się, że ktoś na forum pisał o jakiejś dorobionej części, którą przymocował śrubą...
Wygląda na to, że trzeba jeździć bez tego elementu. Jak rozumiem przy wyższych obrotach olej będzie się dostawał do dolotu = kopcenie z wydechu. Gdyby ktoś jednak miał jakiś pomysł co robić chętnie posłucham.
#90
OFFLINE
Napisany 06 października 2014 - 17:45
#91
OFFLINE
Napisany 07 października 2014 - 07:51
via tapatalk
#92
OFFLINE
Napisany 07 października 2014 - 09:27
[Edycja]
W końcu kupiłem używkę z klapką żeby mieć czyste sumienie (i dolot przy okazji).

#93
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2014 - 23:00
chcecie mi powiedzieć, że jak mi świece pływają w oleju to jest to wina zapchanej odmy?
#94
Guest_DaroX25XE_*
Napisany 19 grudnia 2014 - 23:06
#95
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2014 - 23:51
odgrzeję trochę.
chcecie mi powiedzieć, że jak mi świece pływają w oleju to jest to wina zapchanej odmy?
M.in. tez. To jest przyczyna wycieku w komorę świec.
Wysyłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2
#96
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2014 - 00:25
#97
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2014 - 01:19
To zajmuje dobre pięć minut gdy już dobraliśmy się do pokryw.
1. Blacha, osłona termiczna w 2.6/3.2 jest dwuczęściowa, tu jest łatwiej. W 2.5/3.0 jest jedna i jest znacznie trudniej. Zasłania dolne śruby odmy, od strony filtra kabinowego. Można ją delikatnie odgiąć aby dobrać się do śrub. Naprawdę niewiele trzeba aby je zobaczyć. Na zdjęciach widać, że w ogóle nie ucierpiała, a oszczędziłem mnóstwo czasu na jej odkręcenie, akurat 3.2V6.
2. Odkręcamy osłonę przy filtrze kabinowym do grodzi. Oczywiście po demontażu całego podszybia.
3. Po odcięciu osłony termicznej bierzemy śrubokręt ze standardowego zestawu (w sam raz na długość) i nasadkę długą 8semkę. Idealnie wpasowuje się śrubokręt i luzujemy 4 śruby odmy. Potem lekkie jej puknięcie i schodzi.
4. Czyścimy głowicę, trzeba uważać aby stara uszczelka/silikon nie wpadła nam do silnika. Długo ją drapałem.
5. Rozklejamy odmę i czyścimy hojnie chemią.
6. Dodatkowo rozwierciłem otwór na mały waż do kolektora ssącego na 2.5 mm.
7. Czyścimy plastiki na odmie. Sprężone powietrze bądź chemia czy też ropa
Odma po demontażu, za dużo czyszczenia głowicy nie miałęm.

Głowica po wyczyszczeniu i odtłuszczeniu.

Odma myta w Atlas Dimer Plak (2l 32 zł)

8. Sklejenie, w imadle bądź ściągaczu stolarskim na wurth rtv.
#98
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2014 - 06:25
#99
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2014 - 07:58
#100
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2014 - 10:30