Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Odma V6 modyfikacja permanentna


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
110 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 sierpnia 2014 - 22:56

Dla mnie to jakiś separator jest. Ona teoretycznie się zamyka i otwiera przez podciśnienie w kolektorze ssącym. Lub jakiś anty-spływ.

#82 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 sierpnia 2014 - 22:58

ona jest tak twarda, że nie sądzę aby podciśnienie to otworzyło. Chyba, że to z wiekiem tak twardnieje

#83 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 sierpnia 2014 - 23:20

Wydaje mi się, że z wiekiem twardnieje pod wpływem temperatury silnika i samego oleju. Dlatego też napisałem teoretycznie.

#84 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 27 sierpnia 2014 - 19:31

Zajrzę do kolektora czy bardzo wilgotno z oleju. Auto niby śladu nie zostawia ale miska od skrzyni wilgotna, może tylko w czasie jazdy ucieka.

#85 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 sierpnia 2014 - 22:13

twarde klapki to oznaka ze juz sa zmeczone. Ja tez rozkminialem jak to gowno dziala. ta klapka sie zamyka zeby olej do dolotu nei szedl przy palowaniu :D

przeszukalem stos tych odm i znalazlem pare z miekkimi czyt. niezmeczonymi plastikami.

#86 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 sierpnia 2014 - 05:52

Niedawno pierwszy raz wyciągnąłem odmę w celu jej wyczyszczenia. Była drożna i trochę zabrudzona. Ta klapka była twarda i tak dziwnie wygięta na zewnątrz. Po całym wyczyszczeniu zachciało mi się sprawdzić czy nie ugina się. Właściwie dotknąłem palcem i pękła :mad: auta raczej nie upalam więc nie wiem czy będzie zaciągać olej.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#87 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 28 sierpnia 2014 - 11:13

ale jakiś numer gm jest na tej gumie, czy na bank w serwisie nie dostanie tego?

#88 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 sierpnia 2014 - 13:45

chyba jakis nr jest ale wez to odczytaj to bedziesz mistrz. trzeba by sprawdzic w epc czy to osobny element czy integralna czesc odmy - trza kupic cala odme :D

#89 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 października 2014 - 16:30

Niedawno pierwszy raz wyciągnąłem odmę w celu jej wyczyszczenia. Była drożna i trochę zabrudzona. Ta klapka była twarda i tak dziwnie wygięta na zewnątrz. Po całym wyczyszczeniu zachciało mi się sprawdzić czy nie ugina się. Właściwie dotknąłem palcem i pękła :mad: auta raczej nie upalam więc nie wiem czy będzie zaciągać olej.


Witaj w klubie. Miałem identyczną sytuację w ostatnią sobotę. Przegrzebałem całe internety, byłem w serwisie Opla i moje wnioski są takie:

- klapka to część nie do kupienia, chociaż ma swój numer - GM 90 502 187,
- można kupić całą nową odmę za jakieś 650 zł - ona z kolei ma nr GM 90 502 186,
- większość używanych separatorów ma wyłamaną klapkę,
- nie wiadomo czy da się czymś ją zastąpić, chociaż zdaje mi się, że ktoś na forum pisał o jakiejś dorobionej części, którą przymocował śrubą...

Wygląda na to, że trzeba jeździć bez tego elementu. Jak rozumiem przy wyższych obrotach olej będzie się dostawał do dolotu = kopcenie z wydechu. Gdyby ktoś jednak miał jakiś pomysł co robić chętnie posłucham.

#90 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 października 2014 - 17:45

separator oil catch tank.... ze splywem oleju do miski

#91 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 października 2014 - 07:51

Dziwna byla ta moja omega ktora nie brala oleju z wysokich bez tej klapki. :hmm:

via tapatalk

#92 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 października 2014 - 09:27

To pocieszające. W takim razie póki co spróbuję jeździć bez niej.

[Edycja]

W końcu kupiłem używkę z klapką żeby mieć czyste sumienie (i dolot przy okazji). ;)

#93 OFFLINE   zgred

zgred

    lama

  • 67 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: z kupki siana

Napisany 19 grudnia 2014 - 23:00

odgrzeję trochę.

chcecie mi powiedzieć, że jak mi świece pływają w oleju to jest to wina zapchanej odmy?
Omega caravan 3.0 12V 1989 hehehe

#94 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 19 grudnia 2014 - 23:06

Jest to wina uszczelek pod pokrywami zaworów, ale też po części odmy. Musi być od czasu do czasu udrożniona, żeby uszczelki się nie kończyły.

#95 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 grudnia 2014 - 23:51

odgrzeję trochę.

chcecie mi powiedzieć, że jak mi świece pływają w oleju to jest to wina zapchanej odmy?


M.in. tez. To jest przyczyna wycieku w komorę świec.

Wysyłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2

#96 OFFLINE   zgred

zgred

    lama

  • 67 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: z kupki siana

Napisany 20 grudnia 2014 - 00:25

no dobra - gdybym chciał to wyczyścić to ile to jest roboty żeby to wyjąć - oglądałem zdjęcia i tak sobie myślę, że dostęp do odmy nie jest super fajny. No i co tam można zepsuć podczas czyszczenia?
Omega caravan 3.0 12V 1989 hehehe

#97 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 grudnia 2014 - 01:19

Akurat dla mnie temat świeży bo wczoraj demontowałem/czyściłem/montowałem odmę.

To zajmuje dobre pięć minut gdy już dobraliśmy się do pokryw.

1. Blacha, osłona termiczna w 2.6/3.2 jest dwuczęściowa, tu jest łatwiej. W 2.5/3.0 jest jedna i jest znacznie trudniej. Zasłania dolne śruby odmy, od strony filtra kabinowego. Można ją delikatnie odgiąć aby dobrać się do śrub. Naprawdę niewiele trzeba aby je zobaczyć. Na zdjęciach widać, że w ogóle nie ucierpiała, a oszczędziłem mnóstwo czasu na jej odkręcenie, akurat 3.2V6.

2. Odkręcamy osłonę przy filtrze kabinowym do grodzi. Oczywiście po demontażu całego podszybia.

3. Po odcięciu osłony termicznej bierzemy śrubokręt ze standardowego zestawu (w sam raz na długość) i nasadkę długą 8semkę. Idealnie wpasowuje się śrubokręt i luzujemy 4 śruby odmy. Potem lekkie jej puknięcie i schodzi.

4. Czyścimy głowicę, trzeba uważać aby stara uszczelka/silikon nie wpadła nam do silnika. Długo ją drapałem.

5. Rozklejamy odmę i czyścimy hojnie chemią.

6. Dodatkowo rozwierciłem otwór na mały waż do kolektora ssącego na 2.5 mm.

7. Czyścimy plastiki na odmie. Sprężone powietrze bądź chemia czy też ropa

Odma po demontażu, za dużo czyszczenia głowicy nie miałęm.
Dodany obrazek

Głowica po wyczyszczeniu i odtłuszczeniu.
Dodany obrazek

Odma myta w Atlas Dimer Plak (2l 32 zł)
Dodany obrazek

8. Sklejenie, w imadle bądź ściągaczu stolarskim na wurth rtv.

#98 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 20 grudnia 2014 - 06:25

Tak sobie czytam temat i wyczytalem ze odma potrafi przymarznac. Czy to prawda? jaki jest objaw? moja jest zapchana a narazie jest za zimno na siedzenie w garazu i zabawe w wyciaganie odmy

#99 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 grudnia 2014 - 07:58

Potrafi zamarznąć. Dlatego w zimę jest dobrze podnieść bagnet czy też odkręcić korek oleju dopóki auto się nie rozgrzeje. Ale to przy dużych mrozach bądź jeżeli auto długo postoi na minusi.

#100 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 20 grudnia 2014 - 10:30

ruzumiem ze plastikowa czesc odmy na kolektorze tez wyczysciliscie??