Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

"Pływające" auto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
134 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 marca 2011 - 18:27

bo słyszałem ze tez dobra jakosc


To skoro slyszales ze dobra jakos to wez i zakladaj;)

#62 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 29 marca 2011 - 19:58

To skoro slyszales ze dobra jakos to wez i zakladaj;)


juz zamowione wszystko lemfordera
konczmy te niepotrzebne dyskusje

#63 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 29 marca 2011 - 20:07

to teraz u mnie pojawił się problem z pływaniem auta po zmianie zimowego kompletu na letnie 17"
do tego jeszcze jak prawe koło wpadnie w jakąś nierówność to jest szarpnięcie na kierownicę i zbacza z kierunku jazdy jakby był gdzieś luz, lewa strona zachowuję się ok
byłem na stacji diagnostycznej i sprawdzałem wszystko razem z diagnostą i jedynie co stwierdził to
- brak zbieżności - trochę mnie zdziwił bo w styczniu było ustawiane ale na zimówkach,
- do wymiany prawa końcówka tylnego drążka
letnie opony założone na przodzie mam trochę przytarte od środka,może to być przyczyną braku zbieżności,pływania po drodze i dziwnego zachowania na nierównościach??

#64 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 marca 2011 - 21:31

letnie opony założone na przodzie mam trochę przytarte od środka,może to być przyczyną braku zbieżności


raczej skutkiem

zrób geometrię

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#65 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 30 marca 2011 - 07:53

raczej skutkiem


to fakt tylko, że zbieżność była robiona na komplecie zimowym i było ok
w sobotę założyłem komplet letni i zbieżności brak i właśnie czy powodem rozbieżności może być nierównomierne zużycie bieżnika w letnich oponach??
bo jeśli tak to opony do wymiany

#66 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 03 kwietnia 2011 - 13:19

witam mam mały problem i potrzebuje waszej porady odkreciłem juz drazek kierowniczy ten srodkowy i nie moge go sciagnac poradźcie jak moge to zrobic

#67 OFFLINE   Piotrek.sz

Piotrek.sz
  • 194 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: Koty-STA K.Koźle-OK Skwierzyna-FMI
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2011 - 18:41

A jak do tego pływania po drodze ma fakt że felgi mają ET39? Nie zauwazyłem tego jak kupowałem felgi Vaxhalla:masakra:

#68 OFFLINE   Teotihuacan81

Teotihuacan81
  • 15 postów
  • Dołączył: 14-04-2010

Napisany 22 kwietnia 2011 - 12:18

Witam
Dolacze sie do dyskusji bo tez mi auto plywa na nierownosciach a juz nie mam koncepcji co dalej.
Wymienione tuleje tylnego wozka lamfordera wiec dobre, wymienione wahacze kompletne z przodu, pol roku temu wymienione laczniki stabilizatora, robiona byla pelna geometria, wymienion prawy drazek kierowniczy i wszystko na nic jak plywalo tak plywa dalej no moze troche mniej.
Nie mam juz koncepcji co zrobic dalej.
Ostatnio wyciagalem lozysko kolumny mcphersona bo cos mi stuka z prawej strony na skreconych kolach jak podjezdzam pod kraweznik wiec myslalem ze tam jest luz i mi sie przestawia i tez nic wszystko trzyma!
Moze ktos bedzie mial jakis pomysl!
:pokoj::pokoj::pokoj::pokoj::pokoj::masakra::masakra::masakra::masakra::masakra:

#69 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2011 - 12:21

jakei wahacze z przodu zalozyles?
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#70 OFFLINE   Teotihuacan81

Teotihuacan81
  • 15 postów
  • Dołączył: 14-04-2010

Napisany 22 kwietnia 2011 - 12:40

SRLine polska firma ale ponoc dobra
Wymienialem sam dokrecane na opuszczonym samochodzie
trzymaja dobrze sprawdzalem pare dni temu

#71 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2011 - 16:09

auto plywa na nierownosciach

A amorki sprawne?

cos mi stuka z prawej strony

Zobacz czy nie ma luzu na wsporniku drazka srodkowego.

#72 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 22 kwietnia 2011 - 17:31

jak auto ci plywa na drodze to sprawdz podpory amortyzatorów przód i lozyska amorków , kupisz to w komplecie, czesto to jest przyczyną.gumowe elementy które sprawiają ze pomimo dobrych amorków i tak nimi buja przy naprezeniach. szczególnie przy skrecaniu, ja wylatywalem przy skrecie w prawo na lewy pas, i znalazlem winowajce w tych gumach.

#73 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2011 - 18:24

SRLine polska firma ale ponoc dobra

SRL to marka firmy POLCAR i napewno nie Polska i napewno nie Dobra.

#74 OFFLINE   Teotihuacan81

Teotihuacan81
  • 15 postów
  • Dołączył: 14-04-2010

Napisany 22 kwietnia 2011 - 18:36

A amorki sprawne?

Zobacz czy nie ma luzu na wsporniku drazka srodkowego.


Czy sprawne na szarpakach nie sprawdzalem ale jak dociskam samochod do ziemi to nie buja sie tylko zaraz wraca
Co do wspornika drazka to nie wiem czy to ten ale wymienialem wspornik drazka kierowniczego jakies 3 miesiace temu

jak auto ci plywa na drodze to sprawdz podpory amortyzatorów przód i lozyska amorków , kupisz to w komplecie, czesto to jest przyczyną.gumowe elementy które sprawiają ze pomimo dobrych amorków i tak nimi buja przy naprezeniach. szczególnie przy skrecaniu, ja wylatywalem przy skrecie w prawo na lewy pas, i znalazlem winowajce w tych gumach.


Wiesz co wymienialem jakies 5 miesiecy temu sprezyny ze sportowych na normalne i ogladalem i te gumy i lozyska i wygladalo na dobre zadnych pekniec czy przetarc
U Ciebie pomoglo wymienienie ich?

SRL to marka firmy POLCAR i napewno nie Polska i napewno nie Dobra.


No to mnie zaskoczyles bo myslalem ze to Polska firma ale mniejsza z tym ;)
Moze nie najlepsza jakosc fakt ale sprawdzalem teraz czy nie ma tam luzow i wszystko trzyma

#75 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 kwietnia 2011 - 00:24

Czy sprawne na szarpakach nie sprawdzalem ale jak dociskam samochod do ziemi to nie buja sie tylko zaraz wraca
Co do wspornika drazka to nie wiem czy to ten ale wymienialem wspornik drazka kierowniczego jakies 3 miesiace temu



Wiesz co wymienialem jakies 5 miesiecy temu sprezyny ze sportowych na normalne i ogladalem i te gumy i lozyska i wygladalo na dobre zadnych pekniec czy przetarc
U Ciebie pomoglo wymienienie ich?



No to mnie zaskoczyles bo myslalem ze to Polska firma ale mniejsza z tym ;)
Moze nie najlepsza jakosc fakt ale sprawdzalem teraz czy nie ma tam luzow i wszystko trzyma

Jakie szerokie opony masz założone? Z doświadczenia swojego widzę że jak chcesz prosto jeżdzić bez pływania to na wachaczach przód jako dużą tuleję tylko Lemforder daje radę. Inne nawet dobre firmy jak FEBI po prostu są za miękkie i przy szerszych oponach będzie auto pływać i będzie niestabilne. Jak miałem stare wybite tuleje jeszcze fabryczne to auto mimo iż stukało to jezdziło prawidłowo. Po założeniu nowych wachaczy tragedia dopóki ,dopóty nie zmieniłem na Lemfordera. Od tego czasu na oponach 235mm zero jakichkolwiek problemów.

#76 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 23 kwietnia 2011 - 09:44

u mnie kolego to wlasie pomoglo, podpora amortyzatora i lozysko amorka, one nie musza byc popekane czy wytarte, pamietaj ze oma to ciezkie auto, i one sa czesto wbite lub wybite, albo zbite, dlatego tam moze twozyc sie luz i amor ma miejsce na fantazje odchylne. podpora ma takie wypustki nowe maja ok 1,5cm jak sa plaskie , to do wymiany, pozdrawiam

#77 OFFLINE   mareczek1101

mareczek1101
  • 47 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: Chociwel
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 kwietnia 2011 - 11:18

Witam, miałem też problem z pływaniem auta nie pomogła wymiana: tulei waczacza, łączników stabilizatora, drążka środkowego, amortyzatorów, łożysk amortyzatorów, sworzni (cała zawiecha), okazało się że winne wszystkiemu były opony (235/45/17), które pomimo że wyglądały dobrze (nie sparciałe i miały 6mm bieżnika) powodowały właśnie pływanie auta. Po zmianie na inny komplet wszystko wróciło do normy.

#78 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2011 - 13:23

ja mam podobnie, na zimówkach autko prowadzi się idealnie, a na letnich 205 pływa, opony są lekko zjechane z jednej strony i auto dostaje wariacji, koleiny, dołki, studzienki i inne wybrzuszenia na drodze powodują nerwowość auta, a przy hamowaniu to już w ogóle byle kawałek pęknięcia wzdłużnego albo troszkę piasku i auto lata, muszę kupic opony przynajmniej na przód bo już nie daje rady jeździć szybciej autkiem.

#79 OFFLINE   Teotihuacan81

Teotihuacan81
  • 15 postów
  • Dołączył: 14-04-2010

Napisany 23 kwietnia 2011 - 16:20

Jakie szerokie opony masz założone? Z doświadczenia swojego widzę że jak chcesz prosto jeżdzić bez pływania to na wachaczach przód jako dużą tuleję tylko Lemforder daje radę. Inne nawet dobre firmy jak FEBI po prostu są za miękkie i przy szerszych oponach będzie auto pływać i będzie niestabilne. Jak miałem stare wybite tuleje jeszcze fabryczne to auto mimo iż stukało to jezdziło prawidłowo. Po założeniu nowych wachaczy tragedia dopóki ,dopóty nie zmieniłem na Lemfordera. Od tego czasu na oponach 235mm zero jakichkolwiek problemów.


Oponki standard 195/60/15
Zobacze jeszcze na szarpakach co wyjdzie jak nie to wymienie na lamfordera :(

u mnie kolego to wlasie pomoglo, podpora amortyzatora i lozysko amorka, one nie musza byc popekane czy wytarte, pamietaj ze oma to ciezkie auto, i one sa czesto wbite lub wybite, albo zbite, dlatego tam moze twozyc sie luz i amor ma miejsce na fantazje odchylne. podpora ma takie wypustki nowe maja ok 1,5cm jak sa plaskie , to do wymiany, pozdrawiam


No moze masz racje bo czasami tez mialem wrazenie ze przy skrecie w prawo jak by auto mi uciekalo w lewo
Chyba wymienie dla swietego spokoju

#80 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2011 - 16:53

Zobacze jeszcze na szarpakach co wyjdzie jak nie to wymienie na lamfordera

jak masz tuleje za 20 zeta to musi pływać ;)