Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tłumik przelotowy zamiast kata ? jeśli tak to jaki ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
136 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 23 września 2013 - 07:33

ale to nie chodzi o wygląd zewnętrzny tylko wewnętrzny!!
sens ma bo jak nie wstawisz tłumików w miejsce katów to wymiana środkowych nic ci nie da bo za czas jakiś będzie to samo!!
moja rada jak nie chcesz niepotrzebnie ładować kasy to najpierw zamiast katów dobre przelotowe ze zwężką w obudowie kata a jak kasy podłapiesz i będziesz chciał totalną ciszę to dołożysz środkowe nowe.
u mnie jest ok jak butuję to porykuje ale przy normalnej jeździe jest ładnie i niemęcząco!!
mam żonę i 2 dzieci i nie narzekają :)

#122 OFFLINE   mishaq

mishaq
  • 325 postów
  • Dołączył: 01-08-2012
  • Skąd: wawa

Napisany 23 września 2013 - 10:00

no właśnie chciałem usłyszeć że ta opcja ma sens- najpierw przelotowe a jak będzie niedosyt to środkowe wymieniam.

ogólnie to ryczy zaraz po odpaleniu a tak to można powiedzieć że fajnie sportowo sobie bulgocze- chociaż ja uwielbiam absolutną ciszę, a słyszałem że v6 to tak chodzą że nie wiadomo czy silnik jest odpalony.

#123 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 23 września 2013 - 10:18

no bo tak chodzą :)

#124 OFFLINE   scania124L

scania124L
  • 80 postów
  • Dołączył: 29-01-2013
  • Skąd: LLU
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 września 2013 - 12:36

v6 to tak chodzą że nie wiadomo czy silnik jest odpalony.

V6 umywa się w porównaniu do V8.

#125 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 23 września 2013 - 13:00

V6 umywa się w porównaniu do V8.


w życiu bym nie skaleczył V8 cichym wydechem!!
prędzej kupił bym żonie i dzieciom drugi samochód albo taniej Nauszniki :diabel:

ostatnio jechałem mieczysławem z 96 roku 6l V12 !! to dopiero jest kultura pracy

#126 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 września 2013 - 14:31

Panowie od dłuższego czasu mój katalizator jest już na skraju wyczerpania. :) wydobywa się z niego metaliczny odglos i mnie to już strasznie denerwuje.
i pytanie teraz do was.
Jakie moglibyście mi doradzić tlumiki przelotowe ?
Poprosilbym o jakies linki itd. - szukalem tak zachwalanych AWG i nic... nie znalazlem na alledrogo.

#127 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 26 września 2013 - 14:51

ja po konsultacji z paroma osobami i obejrzeniu na żywo AWG wybrałem co innego.
AWG według informacji paru zaprzyjaźnionych osób są delikatne i pękają. to że ładnie wyglądają to nie wszystko. Gość od którego biorę wydechy i naprawiam tłumiki bieże od wielu lat z fabryki
http://marix.pl/inde...temid=3&lang=pl
i takie mam u siebie i jest ok są siermiężnie wykonane ale za to od razu w ręku czuć że nie z puszek po piwie!! płaciłem po 70zł sztuka

#128 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 września 2013 - 15:36

ja po konsultacji z paroma osobami i obejrzeniu na żywo AWG wybrałem co innego.
AWG według informacji paru zaprzyjaźnionych osób są delikatne i pękają. to że ładnie wyglądają to nie wszystko. Gość od którego biorę wydechy i naprawiam tłumiki bieże od wielu lat z fabryki
http://marix.pl/inde...temid=3&lang=pl
i takie mam u siebie i jest ok są siermiężnie wykonane ale za to od razu w ręku czuć że nie z puszek po piwie!! płaciłem po 70zł sztuka


ok, dzieki za jakies info. a masz moze jakies foto ? i oni to maja od ręki czy trzeba jakos czekac ?

#129 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 26 września 2013 - 15:39

ja u swojego tłumikarza mam od ręki a na stronie producenta nie ma sklepu. bo ich tłumiki to tylko po sklepach i warsztatach

#130 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 września 2013 - 20:14

Ja w tamtym roku w maju zakładałem nówki AWG. Auta raczej nie katuję, jeżdżę normalnie, czasem przycisnę, auta bokiem w dymie raczej też nie stawiam. Tłumiki wytrzymały tak do czerwca. Teraz słychać już, że są wydmuszki. Typowy dźwięk zagazowanego auta :mad: Chodzą jak 3 letnie Polmostrowy. Lepiej odżałować i kupić RM01. Spokój nawet przy katowaniu na kilka lat. Wielu na forum potwierdzi to.

O Marixach słyszałem ale nie chce mi się wierzyć, że polatają na aucie dłużej. Adipaw jak długo masz je na aucie??
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#131 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 26 września 2013 - 20:21

Z 5 ys max czas pokaże.
Tyklo rm 01 jest dosyć spory a nie wadzi dołem??

#132 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 września 2013 - 22:20

Ja na szybko założyłem środki z golfa 2 gti bo takie akurat w robocie miałem pod ręką.Do 4000obr. jest cicho jak z katami,potem zaczyna ryczeć ale to dlatego że mam środkowe przeloty.Nie jest to męczące nawet w trasie.Metalicznego odgłosu też nie ma.

#133 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2014 - 23:41

tak na szybko co wstawić zamiast katalizatora w x20xev żeby było w miarę cicho? wydawało mi się, że katalizator nie jest w 100% drożny - wrzuciłem strumienicę z dławikami. jeździłem miesiąc i pozytywnie byłem zaskoczony jeśli chodzi o moment z dołu i ogólne odprężenie w pełnym zakresie obrotów - kluska wydawała się trochę lżejsza.

tylko gdyby nie ten dźwięk, przy gwałtownym wciśnięciu trochę zbyt metalicznie. katalizator moczyłem przez 3 dni w acetonie i nitro, płukanka pod ciśnieniem - założony z powrotem - ale czuć, że kluska już tak nie reaguje czule na wciśnięcie gazu.. fajnie sie jeździło przez miesiąc ale ten dźwięk dość polonezowaty...

da się coś podpasować innego jak np. od golfa w V-kach? jakiś tłumik utrzyma odpowiednie ciśnienie czy trzeba rzeźbić z dławikami? coś tam się w ogóle zmieści innego?

a może ktoś próbował katalizator sportowy w 2.0 16V? czy to się sprawdza? chciałbym odzyskać odprężenie jak na strumienicy z dławikami ale żeby dźwięk był bardziej odpowiedni do limuzyny.

#134 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 12 września 2014 - 06:36

Niema czegoś takiego jak strumienica z dlawikami.
albo strumienica albo tłumik przelotowy ze zwężką.

#135 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2014 - 12:39

w takim razie na pewno był ze zwężką. brzmiał głośno i metalicznie jak strumienica przy gwałtownym wciśnięciu - przy spokojnej jeździe dość cicho. da się jakoś to wytłumić? jakaś alternatywa?

#136 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 12 września 2014 - 14:12

U mnie chodzą ladnie. Przelotowe ze zwężką

#137 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2014 - 22:42

ty masz 3.0 V6 - tam wszystko pewnie chodzi ładnie. w 2.0 brzmi to trochę jak polonez jak się mocno wciśnie. natomiast jeśli się miarowo wciska gaz i z wyczuciem to z dołu jest cicho a później nawet w miarę "pół-rasowo" charczy metalicznie, nawet mi się to podobało. jednak każde odpalenie na zimnym albo mocne wciśnięcie to zbyt głośny "metaliczny polonez". jednak najbardziej mi się podobała charakterystyka pracy silnika, odprężony a kluska jakby trochę lżejsza.

teraz pytanie czy taki przelotowy z dławikiem można obłożyć jakąś watą szklaną (np. rockwool do ścian) i dospawać dodatkową puszkę z zewnątrz? czy takie wyciszenie by pomogło a przede wszystkim czy by się w ogóle zmieścił taki tłumik home-made pod podłogą?