Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klimatyzacja nie chłodzi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
162 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 16 maja 2010 - 09:02

witam, czujnik niby powinno się wymienić bez spuszczania czynnika z układy pod warunkiem że jest zaworek wkręcony w króciec w który jest wkręcony czujnik.Aczkolwiek nigdy nie wiadomo.A jeżeli chodzi o wydajność sprężarki to temp. z wylotu powinna być ok 2 stopni, a jeżeli czynnik jest i ciśnienie na tłoczeniu jest między 11 a 15 barów a na ssaniu powyżej 2 barów to nie znaczy koledzy że sprężarka jest na szrot.Po prostu zawór w sprężarce do wymiany. On jest w tylnej części sprężarki od dołu zabezpieczony pierścieniem segera. od tego Koledzy trzeba zacząć.pozdro.
Krristof

#42 OFFLINE   qazxsw

qazxsw
  • 12 postów
  • Dołączył: 08-10-2009
  • Skąd: PAWŁOWICE

Napisany 16 maja 2010 - 18:25

dzięki wam koledzy za wszystkie podpowiedzi. Teraz mogę to już inaczej ogarnąć

#43 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 17 maja 2010 - 18:09

w sumie to w tamtym roku jak kilka Omeg robiłem to przy 22 stopniach na dworze przy wolnych obrotach silnika i wentylator na 2 to z kratek wiało powietrzem o temp, nawet 2 stopni.i to sprawdzałem termometrem na podczerwień,chyba sprawny bo kosztował 150zł.
Krristof

#44 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 17 maja 2010 - 20:29

Krzyś a wiesz może w którym miejscu jest zawór rozprężny (rozszerzalny) klimy?

#45 OFFLINE   hes

hes
  • 42 postów
  • Dołączył: 07-04-2009

Napisany 21 maja 2010 - 14:54

[ATTACH]7048[/ATTACH]http://http://forum....=1&d=1274449957

u mnie takie wartosci i klima dmucha temp od 4 do 7 stopni i jak dla mnie za slabo :/

#46 OFFLINE   DAREK_BIALY

DAREK_BIALY
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: Zabrze

Napisany 21 maja 2010 - 16:55

panowie a jak ma się do chłodzenia sytuacja z nagrzewnicą od ciepłego powietrza chodzi mi dokładnie o sytuacje kiedy nawiewy mamy ustawione na zimno a nagrzewnica i tak jet ciepła bo przechodzi przez nia płyn. Nie powinno być tak że po ustawieniu na zimne zawór trójdrożny powinnien odciąć dopływ na nagrzewnice.dzisiaj to zuważyłem u siebie i nie wiem czy zawór mam do wymiany

#47 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 22 maja 2010 - 22:19

o ile mi wiadomo to zawór rozprężny jest na ścianie grodziowej.czyli tak przez ścianę grodziową przechodzą 2 przewody od klimy, jeden cienki a drugi gruby.ale jak coś to sprawdzę w poniedziałek w pracy.bo może się mylę bo na przykład w audi i ww jest inaczej mają swój patent z zaworem :) pozdro

Ps. hes jak chcesz to polecam vectrę b tam z wylotu dochodzi temp do -2 sprężarka o stałej wydajności.
Bo w nowych autach z kimatronikiem nie jest tak pięknie temp. z wylotów nie jest tak niska.
Krristof

#48 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 maja 2010 - 11:08

witam. podpinam się pod temat. do problemu z klimatyzacją... na wyświetlaczu nawet nie wyświetla się "auto" wiatraki się nie kręcą, jak załączam na LO to dmucha na maksa powietrzem o takiej samej temp co na zewnątrz do tego dochodzi ze jak jak trochę popada deszcz to momentalnie szyby w samochodzie są zaparowane i nie żadnym sposobem nie mogą odparować ;/. Co robić ?? W POMie powiedzieli mi że sprawdzenie klimatyzacji z nabiciem ewentualnie kosztuje 120 zł. Jakie koszty mogą do tego dojść ??


P.S. 3 miesiące temu miałem wymieniany alternator, czy może to być przyczyną niesprawnej klimatyzacji ?? coś przypadkiem uszkodzili przy wymianie ??

#49 OFFLINE   Tom3ek

Tom3ek
  • 16 postów
  • Dołączył: 29-03-2009
  • Skąd: W domu

Napisany 24 maja 2010 - 20:17

witam. podpinam się pod temat. do problemu z klimatyzacją... na wyświetlaczu nawet nie wyświetla się "auto" wiatraki się nie kręcą, jak załączam na LO to dmucha na maksa powietrzem o takiej samej temp co na zewnątrz do tego dochodzi ze jak jak trochę popada deszcz to momentalnie szyby w samochodzie są zaparowane i nie żadnym sposobem nie mogą odparować ;/. Co robić ?? W POMie powiedzieli mi że sprawdzenie klimatyzacji z nabiciem ewentualnie kosztuje 120 zł. Jakie koszty mogą do tego dojść ??


P.S. 3 miesiące temu miałem wymieniany alternator, czy może to być przyczyną niesprawnej klimatyzacji ?? coś przypadkiem uszkodzili przy wymianie ??


zacznij od sprawdzenia stanu czynnika w ukladzie

#50 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2010 - 21:30

hej.
to ja się też podepnę - może komuś się przyda.
od jakiegoś czasu klima załączała się tylko przy ustawieniu LO a przy np. 16 stopniach C grzało jak najęte.
jak byłem w serwisie klimatyzacji powiedzieli, że agregat padł i tylko bezpośrednie wymuszenie działania w pozycji LO powoduje załączenie klimy, trzeba go wymienić - BZDURA KOMPLETNA!
jak coś nie działa to nie działa w żadnej pozycji!
aaa dodam jeszcze, że termometr na zewnątrz auta nie podawał żadnych wskazań.
więc pojechałem do kolesia z odpowiednim kompem.

no i tak:
pokazało błąd czujnika zewnętrznej temperatury a w systemie komputer auta przyjął temperaturę -43stopnie Celsiusza. więc wniosek prosty - skoro system widział taką temperaturę to próbuje dogrzać wnętrze auta bo na dworze "mróz siarczysty"

sprawdziliśmy termometr ale był ok. więc szliśmy po kablach i okazało się, że jeden był uszkodzony. pięć minut lutowania czarny plaster i pojawiły się wskazania termometru na monitorze w aucie. włączyłem klimę na 16 stopni C i... hura, wszystko działa!

sprawa błaha jednak wniosek nasuwa się sam.
ufając panom serwisantom w profesjonalnym serwisie klimatyzacji poniósłbym całkiem spore koszty - BARDZO SPORE - a panowie w pięć minut naprawili by usterkę.
PAMIĘTAJCIE - nie ma co ufać ludziom. po pierwszej diagnozie profesjonalisty, jedźcie do kogoś, kto podejdzie do tego od innej strony lub z innym nastawieniem.
jeżeli dzieje się coś poważnego to najczęściej pokazują to czujniki albo widzimy to po pracy auta. natomiast jak usterka jest błaha to z autem nic zauważalnego się nie dzieje i jak ktoś wam mówi, że koszt to "spora kwota" to zanim wstawicie mu auto najpierw sprawdźcie to u innego "lekarza".

mi udało się zaoszczędzić sporo kasy bo sam na mechanice auta się nie znam a nie zaufałem pierwszej opinii.

Problem jest u mojego szwagra( klima na lo grzeje) i blad 00171 (oma b 96) - Za wysokie napięcie sensora temperatury zewnętrznej >> czujnik pokazuje -40 C
Pytanie gdzie jest ten sensor temp zewnterznej ?? troche szukalem po forum, ale niemoge znalesc (to moze ten w kratce od klimatronika ??)

#51 OFFLINE   kichu

kichu
  • 124 postów
  • Dołączył: 13-04-2010
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 12 czerwca 2010 - 21:55

To samo jest u mojego szwagra i blad 00171 (oma b 96) - Za wysokie napięcie sensora temperatury zewnętrznej >> czujnik pokazuje -40 C
Pytanie gdzie jest ten sensor temp zewnterznej ?? troche szukalem po forum, ale niemoge znalesc (to moze ten w kratce od klimatronika ??)


jeżeli komputer widzi temperaturę zewnętrzną -40 stopni to jest jakiś problem z termometrem temperatury zewnętrznej. ten czujnik znajduje się w zderzaku przednim gdzieś po środku. zanim go zaczniesz wymieniać to sprawdź czy nie jest uszkodzony jakiś przewód prowadzący do termometru.
jak podniesiesz maskę to w wewnętrznej części zderzaka zobaczysz/wyczujesz palcami kable, idź wzdłuż nich do środka zderzaka, jest zamocowany w gnieździe z którego musisz go wypiąć, żeby go zobaczyć. jak go wypniesz to go wyciągnij z kostki i zobacz stan kostki. czasami jest po prostu zabrudzona, jeżeli nie pomoże czyszczenie to idź po kablach i sprawdzaj czy nie są przerwane. jeżeli kable są ok to leć do sklepu motoryzacyjnego i kup nowy czujnik (ok. 50zł, nie pamiętam dokładnie ile kosztuje), wepnij nowy i zobaczy czy klima działa. jeżeli nie działa nadal to wizyta u dobrego elektryka i niech główkuje.
mi zadziałało bo kabel był przerwany.

#52 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2010 - 22:01

jeżeli komputer widzi temperaturę zewnętrzną -40 stopni to jest jakiś problem z termometrem temperatury zewnętrznej. ten czujnik znajduje się w zderzaku przednim gdzieś po środku. zanim go zaczniesz wymieniać to sprawdź czy nie jest uszkodzony jakiś przewód prowadzący do termometru.

NIe to nie to. Ty mowisz o wskazaniu temp zewn na wyswietlaczu w aucie >> jest ok i sie zgadza temp w op-comie z ta na zewnatrz ( chwilowo niema mida w aucie)

Problem to "wysokie napięcie sensora temperatury zewnętrznej", ale tu musi chodzic o jakis czujnik do klimy co skutkuje bledem blad 00171 i tu pokazuje -40 ( to niejest wskazanie z mida)

Tylko niewiem gdzie go szukac

#53 OFFLINE   gwizdekk

gwizdekk
  • 1 postów
  • Dołączył: 14-07-2010

Napisany 19 lipca 2010 - 20:29

tgh

witam
mam problem z klimatyzacja mianiwicie klima jest swiezo nabita nie ma wycieków sprezarka i wentylatory sie załaczają i nie chłodzi jesli na polu jest 30 stopni to chłodzi pierwsze 5 min i tyle i dodam ze sprezarka jest po regeneracji rurki pod maska robia sie zimne tylko przez 5 min po właczeniu klimy a potem sa ciepłe moze jakis czujnik bo juz mi rece opadaja jak ktos ma jakis pomysł co padlo to dajcie znac

#54 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lipca 2010 - 22:13

Wygląda na przytkany układ, sprawdź osuszacz.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#55 OFFLINE   andrzejtr2309

andrzejtr2309

    http://www.youtube.com/wa

  • 22 postów
  • Dołączył: 04-07-2010
  • Skąd: Pruszcz gdański

Napisany 21 lipca 2010 - 21:27

Witam każdy elektroniczny czujnik temp stawia różny opór przy róznej temperaturze jeśli masz miernik ustaw go na oporność i wypnij czujnik z gniazda i sprawć czy na kostce bez czujnika nie ma zwarcia , następnie sprawdz czujnik jaki ma opór . często bywa że czujni tak poprostu się kończy i wtedy trzeba go wymienić

Witam Mam ten sam problem po pierwsze czy podczas regeneracji pompy były zabezpieczone otwory od klimy ( często jest tak że byle paproch załatwi nawet nową sprężarkę ) a druga sprawa czy była wlana dostateczna ilość oleju do spręzarki ?

#56 OFFLINE   Kuzio

Kuzio
  • 170 postów
  • Dołączył: 08-04-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 22 lipca 2010 - 17:25

Witam. U mnie sprawa wygląda tak że klima od kilku lat ( poprzedni właściciele ) nie działała, ja stwierdziłem że jak już jest to powinna chodzić. Oddałem do serwisu ( znane i chwalone w krk miejsce ). Okazało się że są nieszczelne przewody i kompresor do śmieci. Kupiłem kompresor używkę co prawda ale koleś sprawdził i podobno chodzi dobrze. Wymienił kompresor pospawał rurki , wymienił jakieś zaworki nabił uruchomił. Niby wszystko było dobrze na początku jako tako chłodził. teraz w zasadzie w ogóle nie chłodzi niezależnie od tego czy climatronic jest na auto czy na nawiew na wnętrze i lo. Co z tym zrobić? ;/ Dodam ze całość operacji kosztowała mnie ponad 700zł i lipa.

Dodam jeszcze bo właśnie sprawdziłem, przewody w ogóle nie są zimne są gorące jak wszystko pod maską.

#57 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 lipca 2010 - 18:03

wracaj do serwisu, niech naprawiają

#58 OFFLINE   Adrian0018

Adrian0018
  • 47 postów
  • Dołączył: 27-12-2009
  • Skąd: Niemodlin k.Opola

Napisany 06 sierpnia 2010 - 17:40

WItam zalożylem nowy temat ale przeniesiono mnie tu;d a wiec nawijam dalej:

Mianowicie nabita klima nie chlodzi druga sprawa nie działa roleta elektryczna i podgrzewanie siedzen. zauwazylem ze wedle bezpieczników to nr 14 20A odpowiada za
układ kierowniczy ze wspoaganiem ogrzewanie siedzen rolete i elektroniczny układ automatyki klimatyzacji . Wspomaganie działa reszta nie Dodam również ze na chwile roleta mi działała po czym znowu slysze to cykanie po włączeniu . Sprawdzalem bezpieczniki wszystko ok szukać po przekaznikach . przeciez to niemozliwe aby 3 rzeczy padły na raz.
Porobiłem kilka fotek :

http://img530.images...zekazniknr1.jpg

ii moje zapytania:

przy wyciagnietym przekazniku nr 1 i nr nr 2 zwierając styki 87 i 30 (klucz ) przekaznika nr 1 slyszalem tylko cykniecie a niby powinnien sie wlączyc wentylator i spręzarka

2 zwierając styki 30 i 87 przekaznika nr 2 wlacza sie wentylator , gdy wsadzilem przekaznik nr 2 tak jak na fotce zwarłem przekaznik na wyjsciu nr 1 i zadzialal sam wentylator bez sprezarki ;/ a niby powinna

i ostatnia sprawa wg mnie na wejsciu przekaznika powinno byc 12 v (styki nr 85 i 86) a jest zero??? jak na fotce 2 dlaczego?co ma wlaczyc ten przekaznik jak tam jest zero
moze komus pomoze to co sprawdzilem czekam na podpowiedzi co mam sprawdzic

#59 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 sierpnia 2010 - 18:53

Mianowicie nabita klima nie chlodzi

Byc moze padł czujnik cisnienia ,który jest odpowiedzialny za uruchomienie sprezarki.

Dodam również ze na chwile roleta mi działała po czym znowu slysze to cykanie po włączeniu

Co do rolety,przycisk (włacznik) moze jest uszkodzony,lub mechanizm rolety...

#60 OFFLINE   andrzejtr2309

andrzejtr2309

    http://www.youtube.com/wa

  • 22 postów
  • Dołączył: 04-07-2010
  • Skąd: Pruszcz gdański

Napisany 06 sierpnia 2010 - 22:33

Witam. U mnie sprawa wygląda tak że klima od kilku lat ( poprzedni właściciele ) nie działała, ja stwierdziłem że jak już jest to powinna chodzić. Oddałem do serwisu ( znane i chwalone w krk miejsce ). Okazało się że są nieszczelne przewody i kompresor do śmieci. Kupiłem kompresor używkę co prawda ale koleś sprawdził i podobno chodzi dobrze. Wymienił kompresor pospawał rurki , wymienił jakieś zaworki nabił uruchomił. Niby wszystko było dobrze na początku jako tako chłodził. teraz w zasadzie w ogóle nie chłodzi niezależnie od tego czy climatronic jest na auto czy na nawiew na wnętrze i lo. Co z tym zrobić? ;/ Dodam ze całość operacji kosztowała mnie ponad 700zł i lipa.

Dodam jeszcze bo właśnie sprawdziłem, przewody w ogóle nie są zimne są gorące jak wszystko pod maską.



Witam to masz faktycznie problem miałem jakieś 8 lat temu podobne zdarzenie , w sumie trudno ci w takiej sytuacji doradzić (najleprzym byłoby jechać zareklamować naprawę w serwisie ) ja miałem kiedyś niedrożny układ z powodu zbyt durzej ilości wody w układzie , niby osuszacz powinien zebrać tę wodę ale nie zbierał pamiętam że facet który tak naprawdę naprawiał tylko lodówki oczyszczał instalacje jakimś środkiem
za nie małe pieniądze i wymieniał ze trzy razy osuszacz , ale naprawił . Pozdrawiam i życzę powodzenia . Andrzej .