Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana termostatu w V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
190 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2012 - 00:50

Bo zasadniczo uszczelki są jednorazowe :masakra:
A może uszczelkę pod głowicą też zastosowałbyś ponownie??


chyba raczysz żartować, rozbierałem już z 5 razy dolot i nic :)

#142 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 11 maja 2012 - 15:32

topserwis - uszczelki na plastik sa pancerne - jak masz w oryginale i nie uszkodzisz jej przy demontazu to nie ma sensu wymieniac. w zamiennikach sa mniejsze i mniej wystaja i wtedy sa problemu. oringi pod kolektor mozna wymienic - w sklepie z oringami kolo 1.2 pln sztuka.


Być może są pancerne, ale jakoś nie widzę w autach które robiłem tych oryginałów.
A tu małe foto story dlaczego ja polecam wymieniać uszczelki :D

Dodany obrazek
Mimo tego że uszczelka (podwójne serce na tym zdjęciu) była już silikonowana wystaje dokładnie 0,10mm ponad plastik

Dodany obrazek

Dodany obrazek
To jest ciągle ta sama uszczelka - widać "odrobinę" silikonu

Dodany obrazek
Zmierzona grubość starej uszczelki - najwyżej 4,5mm

Dodany obrazek
Nowe, drogie (bo z InterCarsu a nie ze źródła nie znanego pochodzenia) usczelki Elring

Dodany obrazek
Grubość nowej uszczelki - jakby nie patrzył ponad 5mm

Dodany obrazek
To nie jest sytuacja w tym jednym aucie - tu drugi plastik w stanie podobnym...

Dodany obrazek
Tutaj oba plastiki od spodu

Dodany obrazek
Tyle wystaje uszczelka potrójna - 0,20mm oczywiście po sylikonowaniu

Kto mi teraz powie ile będzie wystawało bez silikonu? Bo cienko silikonu tam nie ma... Ja wiem - nie będzie wystawało nic.

Od razu zaznaczam że nie wiem ile razy te uszczelki były używane. Jak rozbiorę swój dolot - uszczelki wymieniam przy każdym demontażu pomierzę i wrzucę fotki jak to wygląda przy uszczelce nie zakładanej x razy i oczywiście bez grama silikonu!!

#143 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 11 maja 2012 - 18:05

Nowe, drogie (bo z InterCarsu a nie ze źródła nie znanego pochodzenia) usczelki Elring


Brak słów... pozostawię to bez dalszych komentarzy...

#144 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 maja 2012 - 18:22

Nowe, drogie (bo z InterCarsu a nie ze źródła nie znanego pochodzenia) usczelki Elring


Takie teksty są poniżej krytyki. Jak chcesz podam Ci adres hurtowni z której biorę części i zapewniam Cię że są wiadomego pochodzenia. Mój ojciec kupuje od nich kilkanaście lat.

Te uszczelki co pokazałeś to faktycznie szrot i to nie podlega dyskusji... w ogole to nie wiem kto tam daje silikon :zalamka: Dla mnie takie skladanie to druciarstwo, jak uszczelka nadaje się do kosza to nawalić silikonu :masakra:

#145 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 maja 2012 - 18:33

co do uszczelek - tak jak pisałem wielokrotnie rozbierałem dolot. Sprawdzałem kiedyś stan uszczelek właśnie w celu sprawdzenia czy wystają ponad płaszczyznę przylegania - wszystko było ok. NIgdy tam nie używałem silikonu, nikt wcześniej tego raczej też nie robił.
Uważam, że kupno nowych uszczelek to bezsensowny wydatek, ale gdybym prowadził warsztat to miałbym w zapasie komplet, by móc wymienić, bo rzeczywiście przy którejś rozbiórce mogą trafić się rozpłaszczone.

#146 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 11 maja 2012 - 18:41

Być może są pancerne, ale jakoś nie widzę w autach które robiłem tych oryginałów.
A tu małe foto story dlaczego ja polecam wymieniać uszczelki :D

Dodany obrazek
Mimo tego że uszczelka (podwójne serce na tym zdjęciu) była już silikonowana wystaje dokładnie 0,10mm ponad plastik

Dodany obrazek

Dodany obrazek
To jest ciągle ta sama uszczelka - widać "odrobinę" silikonu

Dodany obrazek
Zmierzona grubość starej uszczelki - najwyżej 4,5mm

Dodany obrazek
Nowe, drogie (bo z InterCarsu a nie ze źródła nie znanego pochodzenia) usczelki Elring

Dodany obrazek
Grubość nowej uszczelki - jakby nie patrzył ponad 5mm

Dodany obrazek
To nie jest sytuacja w tym jednym aucie - tu drugi plastik w stanie podobnym...

Dodany obrazek
Tutaj oba plastiki od spodu

Dodany obrazek
Tyle wystaje uszczelka potrójna - 0,20mm oczywiście po sylikonowaniu

Kto mi teraz powie ile będzie wystawało bez silikonu? Bo cienko silikonu tam nie ma... Ja wiem - nie będzie wystawało nic.

Od razu zaznaczam że nie wiem ile razy te uszczelki były używane. Jak rozbiorę swój dolot - uszczelki wymieniam przy każdym demontażu pomierzę i wrzucę fotki jak to wygląda przy uszczelce nie zakładanej x razy i oczywiście bez grama silikonu!!


te uszczelki to akurat wygladaja bardzo kiepsko i faktycznie mogly gdzies przepuszczac tym bardziej ze jakis szpec smarowal je silikonem,
ja mialem kilka omeg V6 wlasnych, przy kilku tez mi tam zarzylo sie cos robic i jeszcze nie widzialem takich zmolestowanych uszczelek

BTW to chyba nie o tym temat:)

#147 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 11 maja 2012 - 19:22

Takie teksty są poniżej krytyki. Jak chcesz podam Ci adres hurtowni z której biorę części i zapewniam Cię że są wiadomego pochodzenia. Mój ojciec kupuje od nich kilkanaście lat.

Przykro mi że tak to odbierasz. Ja nie mam czasu czekać po tydzień na dostawę części nie wiem jakich i obstawiam że każdy z Was odstawiając auto do warsztatu też w ten sposób by podszedł. Do mnie (dokładnie 25km od centrum Warszawy) nawet kurierem paczka z Polski potrafi iść ponad tydzień. Mam w okolicy 3 ogólnopolskie hurtownie - IC, IT i Fota. Poziom cen nie różni się znacznie między nimi - biorę tam gdzie akurat mają "od ręki". Wszystkie te hurtownie mam w zasięgu 10km, a poza tym z każdej z nich dowożą części kilka razy dziennie. Nie przeczę że można kupić coś taniej, ale po prostu nie wierzę żeby ktoś praktycznie w detalu sprzedawał części w cenach w których ogólnopolskie hurtownie je kupują od dystrybutorów, a często sami są dystrybutorami na Polskę... Bo przecież handlując częściami musi na tym zarabiać!! Dlatego jak widzę ceny detaliczne na poziomie 2/3 tego co ja mam jako hurt to zapala mi się czerwone światełko.
Wiem że to trochę off-topic'owo, ale wielokrotnie czytałem wątki gdzie skarżycie się że niby Febi, Lemforder, Bilstein czy inna znana marka a część nic nie warta... Wcale nie zdziwiłbym się gdyby przyczyna tego była prozaiczna - promocyjna cena zakupu.

Te uszczelki co pokazałeś to faktycznie szrot i to nie podlega dyskusji... w ogole to nie wiem kto tam daje silikon :zalamka: Dla mnie takie skladanie to druciarstwo, jak uszczelka nadaje się do kosza to nawalić silikonu :masakra:

Teraz piszecie że te uszczelki to szrot - tak to szrot. Ale nie są z pierwszego V6 jakie robiłem, a wszystkie które robiłem wcale nie odbiegały znacznie stanem uszczelnień od tego sfotografowanego niestety. Ok - być może Ci którzy dbają o auto i sami robią pewne rzeczy mają uszczelki w lepszym stanie, nie przeczę że to możliwe... Ale auta "z ulicy" które trafiają na warsztat wyglądają właśnie tak... I dlatego upieram się w temacie wymiany uszczelek :D A co będzie jak przy wymianie termostatu czy innych pracach wymagających rozbiórki kolektora ssącego okaże się że jednak potrzebujecie komplet uszczelek bo są kiepskie?? Auto rozebrane i co - będzie stało i czekało na zamówione w sieci części?? Jeśli kogoś stać na taki komfort - proszę bardzo. Ja nie chcę i nie mam warunków trzymać samochodu klienta i czekać aż przyjdą części bo mają być tańsze. Dlatego od razu uprzedzam jak ktoś chce u mnie robić to od razu może liczyć wariant "po bandzie" - bo ja nie będę cudował i kombinował jak coś jest do wymiany (bo zużycie na to wskazuje) to jest wymieniane i koniec. Silikonu nie uznaję - to nie jest "zabawka" dla każdego, tylko dla ludzi odpowiedzialnych. Takie mam podejście - alergia na druciarstwo.

BTW. W tym konkretnym silniku z którego pochodzi sfotografowany dolot na każdą z 4 uszczelek pokryw zaworów poszła przynajmniej jedna tubka silikonu - i co z tego skoro i tak wszystko pływało w oleju??

#148 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 maja 2012 - 06:35

Zgodnie z obietnicą (niestety bez zdjęć) zmiarzyłem uszczelki ("serca") po wymontowaniu (założone podczas poprzedniego demontażu) ze swojego silnika, również Elring - przyjmuję więc że miały identyczną grubość z tymi nowymi które mierzyłem na zdjęciach powyżej. Wynik pomiaru - leciuteńko ponad 5mm, jednak trochę się "uklepały" względem nowych, choć rzeczywiście można byłoby je wykorzystać ponownie. Mimo wszystko wymieniłem na nowe.

#149 OFFLINE   RAFI4176

RAFI4176
  • 1 postów
  • Dołączył: 26-10-2012
  • Skąd: Gardeja

Napisany 31 października 2012 - 22:57

Jak go tam włożyć ??????

#150 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 listopada 2012 - 01:13

Przydają się "małe sprawne rączki" - próbuj obracać go, znajdziesz pozycję w której "wchodzi". Potem wyjmujesz, wkładasz z uszczelką dokładnie w taki sposób w jaki wszedł za pierwszym razem i jest :ok:

#151 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2012 - 08:19

Jak go tam włożyć

widzisz a mamy taki fajny opis jak wymienić termostat ---> http://forum.omegakl...ead.php?t=30390
;)

#152 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 27 listopada 2012 - 23:09

czy może ktoś zapodać link jaki dokładnie powinienem kupić termostat do 2,6 v6?? Jeśli to nie czujnik to mam niedogrzany silnik. Trasa A2 - 100km, na budziku 160-180, ogrzewanie na 22-23st, a wskazówka temperatury poniżej 80st. Przy wyłączonym ogrzewaniu na postoju podeszła może do 90st

#153 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 28 listopada 2012 - 10:42

przeciez Ci powiedza w sklepie, wahlera kup

#154 OFFLINE   kirfilek

kirfilek

    hekenara sama riko to po

  • 191 postów
  • Dołączył: 14-09-2012

Napisany 03 grudnia 2012 - 20:56

hm ma spytam jak na blacie temp non stop 90-92 i więcej nie pójdzie.
Górny wąż od chłodnicy ten gruby ciepły ale twardyyy , nawiew w środku troszkę cieplejszy jak letni ale nie za ciepły - termostat ?

#155 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2012 - 22:19

hm ma spytam jak na blacie temp non stop 90-92 i więcej nie pójdzie.
Górny wąż od chłodnicy ten gruby ciepły ale twardyyy , nawiew w środku troszkę cieplejszy jak letni ale nie za ciepły - termostat ?


Podstawowe pytanie jak szybko Ci się nagrzewa. Poczytaj, wszystko jest.

#156 OFFLINE   kirfilek

kirfilek

    hekenara sama riko to po

  • 191 postów
  • Dołączył: 14-09-2012

Napisany 03 grudnia 2012 - 22:26

normalnie jak zawsze idzie mi do 90

#157 OFFLINE   kyniu13

kyniu13
  • 21 postów
  • Dołączył: 21-11-2012
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 24 lutego 2013 - 11:03

mam pytanie odnośnie dwóch oringów co uszczelniają sztywną rurkę łączącą termostat z przewodem gumowym,chciałem kupić ori w serwisie to mi powiedzieli że są już niedostępne,kupiłem zwykłe oringi tej samej średnicy to są troszkę za grube i rurka nie chce wejść w obudowę termostatu a na silikon nie chcę tego kleić
Zauważyłem też wyciek z tyłu pod mostkiem wodnym przy okazji zwalonego kolektora chciałbym to uszczelnić,może znacie nr oringów pod moskiem wodnym?wydaję mi się że z pod dekla od chłodniczki też ciekło

#158 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2013 - 12:31

mam pytanie odnośnie dwóch oringów co uszczelniają sztywną rurkę łączącą termostat z przewodem gumowym,chciałem kupić ori w serwisie to mi powiedzieli że są już niedostępne,kupiłem zwykłe oringi tej samej średnicy to są troszkę za grube i rurka nie chce wejść w obudowę termostatu a na silikon nie chcę tego kleić
Zauważyłem też wyciek z tyłu pod mostkiem wodnym przy okazji zwalonego kolektora chciałbym to uszczelnić,może znacie nr oringów pod moskiem wodnym?wydaję mi się że z pod dekla od chłodniczki też ciekło


cos Cie nabrali w tym ASO.Niedawno kupowałem termostat i te dwa oringi.Idź do innego salonu.To groszowa sprawa a warto zamontować oryginalne.

#159 OFFLINE   superkudrel

superkudrel
  • 92 postów
  • Dołączył: 17-06-2011
  • Skąd: Kraśnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2013 - 13:33

Jak nie zapomnę jutro napiszę ci nr tych oringów. Wtedy będzie im łatwiej, bo tam nr tych oringów sie pozmieniały, dlatego pewnie się "motają":p

#160 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2013 - 13:37

numer oringów :13 38 202