Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy da się wymienić nagrzewnicę ogrzew. bez zdejmowania....?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
219 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   lucas48

lucas48
  • 1 postów
  • Dołączył: 21-08-2008
  • Skąd: Warszawa Ursynów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 06 sierpnia 2013 - 14:16

Podłączę się bo też poszukuję Valeo (o którym już bardzo dużo było na forum) i z "firmówek" to chyba tylko Nissens jest dostępny. Valeo na razie nigdzie nie znalazłem, a jak już była to w pudełku był chiński bubel!

Oryginał z Opla to około tysiąc zł.
..::: pozdro, lucas48 :::..

#202 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 06 sierpnia 2013 - 19:42

Valeo to też nie jest do końca taka wierna kopia oryginału.

#203 OFFLINE   Jakub1996

Jakub1996
  • 24 postów
  • Dołączył: 11-08-2014
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 października 2014 - 20:54

Witam. Wymieniłem nagrzewnice w Omci. Niestety zamiennik ( thermotec) okazał się mały :? Ale musiałem założyć bo stara już zaczęła cieknąc i byłą zasyfiona, w ASO powiedzieli,że nie mają na stanie nagrzewnicy i kiedyś kosztowała 400zł :o Od strony pasażera uszczelniłem ją gąbką taką do okien i jest super nic nie dmucha. Natomiast z drugiej strony pewnie jest ta sama sytuacja... tylko teraz się już tam nie dostane(chyba, że da się od str kierowcy?). Moje pytanie jest takie czy muszę ją uszczelniać czy nie ma to dużego znaczenia. Czy może przez to słabiej grzać? I drugie pytanko: czemu z nawiewu dla pasażerów z tyłu strasznie słabo wieje? :( Pozdrawiam :)

#204 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2014 - 21:08

Nowe chińskie zamienniki się na niewiele nadają. Mają trochę inną konstrukcję przez co guma uszczelniająca po stronie kierowcy nie pasuje pod zamiennik. I najważniejsze, zamienniki mają sporo mniejszą wydajność.

#205 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 października 2014 - 22:03

Zamienniki mają o wiele gorszą wydajność, powiem szczerze nie nadają się. Jeżeli chodzi o zamienniki to można włożyć gumę oryginalną od strony kierowcy i będzie dobrze, a od strony pasażera raczej nie trzeba. Przy najmniej nie zauważyłem takiej potrzeby przy zamiennikach.

#206 OFFLINE   Jakub1996

Jakub1996
  • 24 postów
  • Dołączył: 11-08-2014
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 października 2014 - 22:31

Tylko żeby założyć gumę od strony kierowcy muszę wysunąć nagrzewnice jeszcze raz no nie? Trochę kiepsko grzeje, ale lepiej nieco niż stara, ogólnie nie ma szału... może zawór trójdrożny jeszcze jest padnięty... muszę sprawdzić wszystko.

#207 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 października 2014 - 22:34

Zawór trójdrożny to mały wydatek, tak musisz wyjąć z powrotem nagrzewnicę.

#208 OFFLINE   Jakub1996

Jakub1996
  • 24 postów
  • Dołączył: 11-08-2014
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 października 2014 - 13:39

1.Czy nawet gdy klimatyzacja jest zupełnie wyłączona do nagrzewnicy ma płynąć płyn chłodzący? U mnie płynie rurki od nagrzewnicy są gorące.
2. Ogrzewanie jest ale dopiero jak wkręce auto tak na około 3tyś obrotów i wtedy fajnie grzeje. Puszczę gaz i leci lekko ciepłe... Lipna pompa wody(DOLZ 0-138-nowa), zasyfiony układ czy ten typ tak ma?

Pozdrawiam.

#209 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2014 - 13:50

Ciepły płyn w układzie jest cały czas.
Co do grzania stawiam na zasyfiony układ + nagrzewnica niskiej wydajności.
Chłodnicę nasz równo nagrzaną na całej powierzchni?

#210 OFFLINE   Jakub1996

Jakub1996
  • 24 postów
  • Dołączył: 11-08-2014
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 października 2014 - 15:39

Ciepły płyn w układzie jest cały czas.
Co do grzania stawiam na zasyfiony układ + nagrzewnica niskiej wydajności.
Chłodnicę nasz równo nagrzaną na całej powierzchni?


Upssss.... Poszedłem sprawdzić (oczywiście na ciepłym silniku żeby nie było :) ) i na górze chłodnica jest praktycznie zimna natomiast idąc w dół staje się coraz cieplejsza aż w końcu na dole parzy... Co więcej przewód gumowy który idzie z chłodnicy do zbiorniczka ten mały jest ciepławy ledwo co i nie przelewa się ciągle przez niego płyn tylko "bulknie" czasami bardzo słabo :masakra:

#211 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2014 - 15:53

Teoretycznie powinno być odwrotnie. Od góry gorąca a in niżej tym chłodniejsza. Obieg płynu idzie z silnika na termostat i dopiero po otwarciu termostatu grzeje się chłodnica, a więc od góry. Dolny wąż na chłodnicy po prawej stronie auta jest już na powrocie obiegu. Sprawdź rurę od termostatu do chłodnicy jaką ma temperaturę. Jego nieprawidłowe działanie też ma wpływ na ogrzewanie. Może się otwierać za wcześnie albo przycinać.
Jaką temperaturę trzyma na rozgrzanym w trakcie jazdy?

#212 OFFLINE   Jakub1996

Jakub1996
  • 24 postów
  • Dołączył: 11-08-2014
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 października 2014 - 16:33

Właśnie termostat był padnięty i od dwóch dni jest nówka. Stary nie zamykał się... Temperatura podczas jazdy to 92st od czasu gyd jest nowy termostat. Wcześniej wariowała. A co z tym wężykiem z chłodnicy do zbiorniczka? Nie ma być tak, że widać jak ciecz z niego wypływa? Oczywiście na dużym obiegu.
Może chłodnica jest zapchana na górze.

#213 OFFLINE   falconPL

falconPL
  • 6 postów
  • Dołączył: 20-09-2014

Napisany 08 grudnia 2014 - 19:58

Zdjęcia upadły, mogę prosic o zaznaczenie fragmentu ktory spokojnie moge wyciąć?

#214 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2014 - 08:39

Nic nie upadło.
W sprawdzonych poradach masz wszystko krok po kroku.
http://forum.omegakl...496&postcount=1

#215 OFFLINE   raven27

raven27
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-12-2015
  • Skąd: Łódź/ Piotrków Trybunalski
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 grudnia 2015 - 23:30

Witajcie koledzy, Jutro wigilia a ja muszę zwalić całą dechę i chciałbym poprosić was o pomoc. Mianowicie ile śrub należy odkręcić i mniej więcej gdzie są ulokowane, no i czy jak już odkręcę wszystkie to czy dechę ciągnąć do siebie, czy do góry. Mam zdemontowane: Panel climatronic, schowek, poduszkę pasażera, tunel środkowy, obudowę kierownicy, licznik. Generalnie siedziałem dzisiaj od 10 do 23 pod blokiem i próbowałem wszystko rozebrać jednak zabrakło mi cierpliwości.. Mam wrażenie, że projektanci Omegi powinni zająć się tworzeniem gier logicznych a nie robieniem samochodów. Wszystkie śruby są poukrywane, każdą wtyczkę odpina się innaczej, panel climatronik zanim doszedłem do tej zasranej dźwigni to odsiedziałem 2,5 h.. a później wtyczki, które się wysuwa w dół a nie wyciąga zwyczajnie jak w normalnym samochodzie. Po prostu masakra.. Gdybym spotkał tego co to projektował to bym go posadził, przystawiłbym mu karabin do głowy i tydzień czasu, dzień i noc kazał to składać i rozkładać, aż zrobiliby coś innego.

 

Może ktoś z Was ma zdjętą dechę w garażu i mógłby zrobić fotki miejsc gdzie jest mocowana i poradzić jak ją ściągnąć??



#216 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 grudnia 2015 - 23:44

a nie lepiej poszukać lektury na forum ? :/

http://forum.omegakl...ana#entry872907


Edytowany przez Beny, 23 grudnia 2015 - 23:46.

Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#217 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 grudnia 2015 - 11:29

Mam wrażenie, że projektanci Omegi powinni zająć się tworzeniem gier logicznych a nie robieniem samochodów. Wszystkie śruby są poukrywane, każdą wtyczkę odpina się innaczej, panel climatronik zanim doszedłem do tej zasranej dźwigni to odsiedziałem 2,5 h.. a później wtyczki, które się wysuwa w dół a nie wyciąga zwyczajnie jak w normalnym samochodzie. Po prostu masakra.. Gdybym spotkał tego co to projektował to bym go posadził, przystawiłbym mu karabin do głowy i tydzień czasu, dzień i noc kazał to składać i rozkładać, aż zrobiliby coś innego. Może ktoś z Was ma zdjętą dechę w garażu i mógłby zrobić fotki miejsc gdzie jest mocowana i poradzić jak ją ściągnąć??

mało samochodów widać rozkręcałeś. Szczególnie tych nowszych. Omega jest bardzo przemyślana i bardzo prosta. Fakt że nie raz się palce łamie ale wszystko się da sprawnie zrobić. W porównaniu z innymi samochodami to bajka.


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#218 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 grudnia 2015 - 23:04

niech się cieszy że swifta nie ma

nie dość że nagrzewnica ponad 1k (brak zamienników) to trzeba wywalać wszystko do gołej blachy, tanie auto :wall:



#219 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 grudnia 2015 - 00:13

mogę prosic o zaznaczenie fragmentu ktory spokojnie moge wyciąć?
http://forum.omegakl...e-6#entry390533

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#220 OFFLINE   raven27

raven27
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-12-2015
  • Skąd: Łódź/ Piotrków Trybunalski
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 grudnia 2015 - 19:35

Udało mi się wymienić nagrzewnicę przez święta, wybrałem dłuższą drogę, przez zwalenie dechy. Oczywiście pomijając fakt, że zostało mi kilka śrubek i urwałem kawałek deski, to po złożeniu wszystkiego pojawił mi się komunikat "Brake Pad" i"Head light tail light" Czyli klocki i żarówki. Żarówki wszystkie świecą, komunikat nie znika nawet po odpięciu i ponownym podłączeniu akumulatora.

 

Moje Pytanie brzmi: Czy podczas zdejmowania dechy mogłem coś uszkodzić przy wtyczce komputera, lub czy mogło się gdzieś coś wypiąć, co powoduje wyświetlanie się tych komunikatów ??