Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ustawienie nastawnika samemu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
165 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   barthek

barthek
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2011 - 19:07

weź dłuższego śrubokręta i odciąg lekko wąż i wtedy podejdziesz..

dalo w koncu rade, ale ja ciez pier*le co za dojscie fantastyczne :p
dawka zwiekszona, MID pokazuje od 1.1(cieply silnik) do 0.8(po trasie).
spalanie sie okaze po nastepnym tankowaniu ale pierwszy raz po przejechaniu ponad 200km widzialem tak maly ruch na wskazniku, moze to zludzenie ale jakie przyjemne :)

#42 OFFLINE   chmielpiw

chmielpiw
  • 14 postów
  • Dołączył: 31-01-2011

Napisany 08 sierpnia 2011 - 18:03

Koledzy, powiedzcie jak sobie radzicie z tą śrubą trójkątną? czy można gdzieś dokupić tą nasadkę trójkątną?

#43 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 sierpnia 2011 - 18:42

Koledzy, powiedzcie jak sobie radzicie z tą śrubą trójkątną? czy można gdzieś dokupić tą nasadkę trójkątną?


tej nigdy nie popuszczałem i dało radę ..popuść 3 na torx

#44 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2011 - 07:58

albo nabij na nią nasadkę 7 :)

 


 


 


#45 OFFLINE   chmielpiw

chmielpiw
  • 14 postów
  • Dołączył: 31-01-2011

Napisany 10 sierpnia 2011 - 04:11

udało się bez nabijania. dziękuję bardzo za porady.

#46 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 12 lutego 2013 - 14:31

Witam Pany...ostatnio na chwilowym zaczęło mi spadać do 0,7 i zastanawiam się nad ustawianiem nastawnika...może głupie pytanko, ale muszę je zadać...czy po poluzowaniu tego nastawnika pracę wykonywać na odpalonym silniku i sprawdzać na bieżąco, czy na zgaszonym i za każdym ustawieniem i przykręceniem nastawnika odpalać i dopiero sprawdzać?:oonie:

#47 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lutego 2013 - 14:45

U mnie robili na włączonym silniku. Ale radzę zastanowić się nad regulacją - u mnie trzeba było jeszcze przyspieszać zapłon, bo przy dawce 0,9l/h silnik pracował nierówno i nie spalał całej mieszanki...

#48 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 12 lutego 2013 - 15:46

U mnie cały czas było 0,9 i od jakiegoś czasu zauważyłem spadek...ciekawe co jest tego powodem...

#49 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2013 - 23:26

na odpalonym silniku,
ja podpiołem kompa i ustawiłem go przy szybie tak że
widzialem go na zewnątrz . Kontrolowałem na bieżąco
dawke łącznie z dokręceniem nastawnika

#50 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 12 lutego 2013 - 23:32

Kontrolowałem na bieżąco
dawke łącznie z dokręceniem nastawnika

Właśnie na taki pomysł wpadłem...
Co jest powodem takiego spadku dawki?
Zybi007 czeka nas fucha ;)
0,9 na MIDzie to 5,5 na kompie?

#51 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 12 lutego 2013 - 23:36

Na spadek dawki czyli notabene jej podniesienie moze miec wplyw przede wszystkim temperatura paliwa badz bledne odczyty z tegoz czujnika. Temperatura silnika, powietrza, opory na filtrze paliwa, kat wtryskuOpory alternatora(szczegolnie zima kiedy aku jest bardziej narazony na rozladowanie), pompy wspomagania, klimatyzacja, zapieta wiskoza, gestosc oleju w skrzyni (przechlodzony stawi wiekszy opor). i to chyba wszystko ;-)

#52 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 13 lutego 2013 - 00:31

Na spadek dawki czyli notabene jej podniesienie moze miec wplyw przede wszystkim temperatura paliwa badz bledne odczyty z tegoz czujnika. Temperatura silnika, powietrza, opory na filtrze paliwa, kat wtryskuOpory alternatora(szczegolnie zima kiedy aku jest bardziej narazony na rozladowanie), pompy wspomagania, klimatyzacja, zapieta wiskoza, gestosc oleju w skrzyni (przechlodzony stawi wiekszy opor). i to chyba wszystko ;-)


Aha...dzięki:o
Cześć z nich się domyśliłem, ale chodziło mi o to, ze moze ktoś ma szklaną kule i powie mi, co u mnie jest nie tak...;)

#53 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 13 lutego 2013 - 10:55

Obstawiam juz rozjechany czujnik temp paliwa + przechlodzone paliwo. Jak bedziesz korygowal dawke to zdejmij dekielek, wymien pod nim uszczelke i zmien czujnik temp. paliwa. Poprawa powinna byc znaczna. I bardzo dobrze przykrec nastawnik po kalibracji. Tam wystepuja takie drgania ze moze sie on samo czynnie przesuwac !
Dlatego nie polecam kalibracji na MIDzie bo to zaden miarodajny wynik. Zajrzyj OSem do Omegi i bedziesz mial czarne na bialym, a moze i kat wtrysku sie rozjechal ?

#54 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 13 lutego 2013 - 11:03

Obstawiam juz rozjechany czujnik temp paliwa

Mam w planach czyszczenie odmy, wiec będzie okazja...mam też inne podejrzenie...otóż po pół roku od zakupu znalazłem przez przypadek ten nieszczesny przekaźnik z Alledrogo co poprawia rozruch...on jest wpinany pod czujnik paliwa czy powietrza?

#55 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 13 lutego 2013 - 13:17

No to masz przyczyne. On jest wpinany pod czujnik temperatury silnika dla ECU. Pewnie cos sie popierniczylo i podaje ze silnik ma nizsza temperature niz rzeczywiscie i najzwyczajniej zwieksza dawke paliwa celem "poprawienia" efektywnosci spalania, przestawia kat wtrysku i masz gotowe rozwiazanie. Najpierw wywal to g**no i zobacz czy na rogrzanym silniku dawka wroci do normy. Jesli nie, podepnij OSa i sprawdz jakie sa odczyty z czujnikow temperatury dla ECU i zegarkow ! Jesli bedzie uwalony to wymien na nowy.
U mnie na zimno zawsze podaje ze silnik ma -20*C ale jak plyn zaczyna krazyc wszystko wraca do normy, no i na cieplo podaje bardzo dokladnie... :)

#56 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 13 lutego 2013 - 13:20

No to masz przyczyne. On jest wpinany pod czujnik temperatury silnika dla ECU. Pewnie cos sie popierniczylo i podaje ze silnik ma nizsza temperature niz rzeczywiscie i najzwyczajniej zwieksza dawke paliwa celem "poprawienia" efektywnosci spalania, przestawia kat wtrysku i masz gotowe rozwiazanie. Najpierw wywal to g**no i zobacz czy na rogrzanym silniku dawka wroci do normy. Jesli nie, podepnij OSa i sprawdz jakie sa odczyty z czujnikow temperatury dla ECU i zegarkow ! Jesli bedzie uwalony to wymien na nowy.
U mnie na zimno zawsze podaje ze silnik ma -20*C ale jak plyn zaczyna krazyc wszystko wraca do normy, no i na cieplo podaje bardzo dokladnie... :)


A ten przekaźnik nie jest wstawiany, gdy są problemy z pompą wtryskową lub rozrządem?
Bo jeśli jest tylko tak jak Ty piszesz to masz u mnie :piwo: nie jedno...

#57 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 13 lutego 2013 - 13:32

A no jest wstawiany kiedy pompa nie domaga i nie pali na cieplym. Wiec kiedy go wypniesz spodziewaj sie klopotow z paleniem na cieplo.
Chociaz mysle ze wystarczy statyczna korekta kata wtrysku i zacznie palic jak nowy. Nasze omeszki maja grubo ponad 300k km nalatane, czesto na jednej pompie wiec mozna sie spodziewac wyciagniecia rozrzadu lub zajechanej glowiczki pompy.
Chcesz wiedziec wiecej, mozemy pogadac na PW. ;-)

PS. Tez mam 2.5TD w wersji MV6 ;-)

#58 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2013 - 16:33

...on jest wpinany pod czujnik paliwa czy powietrza?

zaniża temperature płynu chłodzącego .

A no jest wstawiany kiedy pompa nie domaga i nie pali na cieplym. Wiec kiedy go wypniesz spodziewaj sie klopotow z paleniem na cieplo.
Chociaz mysle ze wystarczy statyczna korekta kata wtrysku i zacznie palic jak nowy. Nasze omeszki maja grubo ponad 300k km nalatane, czesto na jednej pompie wiec mozna sie spodziewac wyciagniecia rozrzadu lub zajechanej glowiczki pompy.
Chcesz wiedziec wiecej, mozemy pogadac na PW. ;-)

PS. Tez mam 2.5TD w wersji MV6 ;-)

dokładnie tak jestjeżeli chodzi o odpalanie na ciepłym.

#59 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2013 - 16:43

a jak wiadomo wyciągnięty rozrząd = przestawiony porządany kąt wtrysku :)

 


 


 


#60 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 14 lutego 2013 - 21:50

To pod jaki wkońcu czujnik jest podpięty? Temp. paliwa, powietrza czy płynu bo zgłupłem...;)
W jakiej kwocie się zamknę, żeby ogarnąć rozrząd i gdzie to proponujecie zrobic i pompę?
Pompę podejrzewam, ze ten koło mnie pompiarz ogarnie z Jezierzan...ponoć słynny na cały kraj...tylko jak to zrobić, żeby to on ją robił, a nie pracownicy...:hmm: