Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 3,0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
150 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2010 - 22:09

a tak głupio spytam, nie mozna kupic zamiennika wału z dobrego materiału do kluski w normalnych pieniądzach


owszem można by zrobić taki wał, nawet wiem jak bo chodzi mi po głowie już dłuższy czas, mam pomysł żeby przy jednej robocie zrobić większy skok tak do 3,5-3,8l :)
za jakieś 5-7kzł mogę się podjąć zrobienia wału do v6 ze stali sprężynowej i jeżeli kręcą fabryczny na 300KM to myślę że na 800KM dam gwarancję choć dużo więcej wytrzyma :D
oczywiście korby we własnym zakresie :p

#142 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 24 października 2010 - 06:57

Ssafe w tej viki juz dawno nie ma v6 i jest let zdlubany
generalnie pomysl zacny,bedzie napewno zrealizowany,kwestia czasu
a odnosnie walu stalowego sa takie gotowe ale ceny chore
odnosnie kucizny tez sa kute tylko ze ceny
Dodany obrazek
astra v6
serducho gsi irmscher

#143 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 24 października 2010 - 10:23

ok rozumiem, dzieki za wyjasnienie laikowi ;-) to juz wole dozbierac na dobre v8 :p

#144 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 24 października 2010 - 13:51

wlasnie trafilem na cos takiego, wyglada zachecajaco;) przynajmniej nie trzeba nic spawac
http://cgi.ebay.co.u...=item255dd65bb7

#145 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 24 października 2010 - 14:00

Pytanie sie tyczy uszczelki pod głowice. Otwór w bloku duży, w głowicy duży a w uszczelce mały albo z jednego podłużnego w głowicy, na uszczelce dwa małe. Czy uszczelka należy wyfrezować pod wielkość otworów czy zostawić tak jak jest?

Pytanie dwa/ czym i jak oczyścić powierzchnię bloku z resztek uczelki

#146 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 24 października 2010 - 14:08

Pytanie sie tyczy uszczelki pod głowice. Otwór w bloku duży, w głowicy duży a w uszczelce mały albo z jednego podłużnego w głowicy, na uszczelce dwa małe. Czy uszczelka należy wyfrezować pod wielkość otworów czy zostawić tak jak jest?

Pytanie dwa/ czym i jak oczyścić powierzchnię bloku z resztek uczelki


resztrki zeskrobac nozem tylko tak zeby nie porysowac bloku no i do tego reszte drobnym papierm scierny i bedzie git

co do uszczelek napewno kupiles do 3.0?

#147 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 24 października 2010 - 14:15

Tak, ale nie pierwszy raz ię z czymś takim spotykam. W preludzie i uno jest to samo

Co do skrobania to nie jestem pewien czy papier ścierny jest odpowiedni

#148 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 października 2010 - 14:34

wlasnie trafilem na cos takiego, wyglada zachecajaco przynajmniej nie trzeba nic spawac http://cgi.ebay.co.u....item255dd65bb7



to kiedy montujesz??

#149 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 24 października 2010 - 14:58

Tak, ale nie pierwszy raz ię z czymś takim spotykam. W preludzie i uno jest to samo

Co do skrobania to nie jestem pewien czy papier ścierny jest odpowiedni


ja wczyscliem juz nascie blokow taka metoda i jest ok,
noz o ciecia tapety do tego papier 800,1000 czy drobniejszy.

pozatym to nie jest temat oczyszczeniu;)

#150 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 24 października 2010 - 17:23

Wiem wiem. Ale przy tuningu potrzebne są czasem podstawy a dodatkowo pytanie jest związane z uszczelką bo rozwiercając uszczelkę pod wymiar głowicy moim zdaniem można poprawić przepływ płynu chłodniczego ale jeśli się mylę to proszę mnie poprawić bo może zwężenia są po to żeby ciśnienie z pompy wody rozchodziło się równomiernie przy przepływie płynu. Jeśli powiększę uszczelkę a okaże się że pompa wody jest za mało wydajna to przy jednym cylindrze przepływ będzie wolniejszym a przy drugim szybszy.

#151 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 27 października 2010 - 12:44

Słuchajcie, wracając do tych fasolek w głowicach i kolektorach to zapomniałem o uszczelce. Ta oryginalna raczej nie podejdzie.