Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stag 300 -jaki reduktor i wtryski do omegi 3.0 ??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
107 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2009 - 15:18

U Ciebie widzę tęgi rozjazd - masz do STAGa podłaczone niezgodnie z oznaczeniami cylindrów kable (podkreślam, oznaczeniami co nie ma znaczenia jesli konsekwentnie kabel od tego samego wtrysku benzyny danego cylindra idzie do tego samego wtrysku gazowego). Bo masz 1/2/3 = czas 3.4-3.5 a 4/5/6 masz 2.8-2.9.

Najwiekszy jest na jalowym po zagrzaniu bo co dziwne rowniej jesy na jalowym zanim silnik osiagnie max temp. Mysle, ze ten rozjazd to taka przypadlosc vaki, ale bede jeszczez zakladal kompensacje za listawi, bo w tej chwili jest kompensacja za filtrami, ale przed listwa.
Auto chodzi znaczniej lepiej niz wczesniej, jezeli chodzi o dynamike i trzyma rownie obr na jalowym (wczesniej lubial zafalowac na railach). Spalania niemierzylem jeszcze.

Mapka dopieszczona i jak widac na screnie przy 2 tys obr mniejsze rozjazdy.

#102 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 27 grudnia 2009 - 19:13

Zmieszczą się ? Wg mnie może być kłopot no chyba, że nie masz tempomatu :)



Do X30XE optymalna dysza na ciśnieniu 1 bar to 2.7 mm (wtrysk w pełni sekwencyjny), 211KM /6 = 35 KM z cylindra

Przy dyszach 2.4 musiałbyś Zavolaki ustawić na ciśnienie rzędu 1.3 bara a i wtedy nie wiem jaki wyjdzie Ci mnożnik końcowy - możliwe że znacznie powyżej jedności.

W sumie takie ustawienie mogłoby być, z tym, że dwa Zavolaki i całość drogi gazu musi zapewnić ciśnienie jak wbetonowane, bez żadnych spadków (oczywiście takie 0.1 bara na filtrach pomijamy).
Bo jesli Twój mnożnik końcowy wyjdzie Ci powyżej jedności to na pełnym bucie jest groźba zapętlenia wtryskiwaczy przy najdrobniejszym spadku ciśnienia.

Oczywiście takie ustawienie jak proponujesz jest super dla wolnych obrotów - bo na dole mnożnik Ci wyjdzie w okolicy 1.5 a może i 1.7 nawet - wtedy najpodlejszy Waldemar się wyrobi z czasami wtrysków na wolnych w X30XE (rzadko czasy benzyny schodzą poniżej 2.7 ms).

Ale w przypadku Magic'ów - to nie jest argument - ponieważ MJ obrobią Ci czasy wtrysku benzyny na poziomie 2 ms z mnożnikiem 1.0 z przytupem.

Wierciłbym 2.7 mm na ciśnienie 1.0 bara. Mniejsze jest ryzyko niewyrobienia się wtryskiwaczy na dole niż na górze.
Na dyszach 2.7 mm i ciśnieniu 1 bar jak zrobisz autokalibrację powinieneś uzyskać mnożnik poczatkowy około 1.18-1.20 a końcowy w okolicy 0.75-0.8.


Lendio jak zrobisz dysze 2.7 i cisnienie 1 bar to mnoznik wyjdzie ci jeszcze nizej niz masz teraz chyba ze temp reduktora i gazu bedzie wysoka to wtedy moznik wyjdzie ci do akceptacji ale ale jak przełaczy ci sie rano na gaz po nagrzaniu reduktora np do 35 stopni to sam zobaczysz ze nie potrafi skorygowac sterownik tak duzych dysz. Max dysze to 2.6 według mojej autopsji na kilku autach z tym silnikiem. Ja mam u Siebie 2.8 dysze i cisnienie chyba 0.95-1 bar i dysze sa za duze to nawet program krzyczy. Wiec dla Piotrka proponuje zeby zrobił wpierw co to pisze u Siebie i wtedy proponował dla kogos a nie według instrukcji z AC i tabelki rozmiaru dysz.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#103 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 27 grudnia 2009 - 19:54

Lendio jak zrobisz dysze 2.7 i cisnienie 1 bar to mnoznik wyjdzie ci jeszcze nizej niz masz teraz chyba ze temp reduktora i gazu bedzie wysoka to wtedy moznik wyjdzie ci do akceptacji ale ale jak przełaczy ci sie rano na gaz po nagrzaniu reduktora np do 35 stopni to sam zobaczysz ze nie potrafi skorygowac sterownik tak duzych dysz. Max dysze to 2.6 według mojej autopsji na kilku autach z tym silnikiem. Ja mam u Siebie 2.8 dysze i cisnienie chyba 0.95-1 bar i dysze sa za duze to nawet program krzyczy. Wiec dla Piotrka proponuje zeby zrobił wpierw co to pisze u Siebie i wtedy proponował dla kogos a nie według instrukcji z AC i tabelki rozmiaru dysz.


A kto powiedział, że trzeba robić autokalibrację ?
Olewasz to, ustawiasz mnoznik z ręki na poczatku na poziomie 1.1 albo nawet niżej, końcowy dajesz w okolicy 0.75 i jedziesz na drogę zebrać mapy, odchylenia korygujesz i wszystko gra.

Program (autokalibracja) jest tak ustawiona by jechać na stosunkowo wysokich mnoznikach (ale wówczas ciśnienie musi być jak dzwon) - to pozwala na pracę waldemarów przy krótkich czasach wtrysku.
Masz wtryskiwacze Magic Jet - one są dość szybkie, więc mnożnik poczatkowy w okolicy nawet jedności - proszę bardzo - obrobią.
Waldemary nie mają szans. Bo jak widzisz - przy hamowaniu silnikiem masz czasy wtrysków schodzące do 1.7 ms. Aby waldemar się wyrobił to mnożnik w tym miejscu musi być 1.4 lub więcej. Magic Jet natomiast ma szansę łyknąć takie czasy z mnoznikiem w okolicy jedności.

Natomiast mnoznik końcowy musi byc znacząco poniżej jedynki - bo wtedy masz szansę na niezapętlenie się wtryskiwaczy nawet jesli będzie spadało ciśnienie a STAG pojedzie po korekcji ciśnienia i wydłuży czas wtrysku.

X30XE kręci się do ponad 6 tys obrotów na minutę. Jak widać ze zrzutu ekranu z mapą - czasy wtrysków dochodzą do 16 ms - co przy pełnej sekwencji (sik raz na dwa obroty wału) daje wypełnienie na poziomie ponad 80%.
U Ciebie mnożnik końcowy jest powyżej jedynki - w takiej sytuacji nie może być praktycznie większej korekty po temperaturze lub ciśnieniu niż na plus kilkanascie procent.
Inaczej - zapętlenie wtryskiwaczy pewne.

2.8 u Homera też nie jest czymś złym. Ja bym zostawił. A jak na zimno są kłopoty - poprawić nieco (a można) korekcję po temperaturze.

Ważne jest by reduktor trzymał ciśnienie jak dzwon i żeby wtryskiwacze były szybkie i precyzyjne, inaczej nie wyrobią się na dole.

Nagraj plik osc z jazdy z butem w dywanie - każ STAG'owi rejestrować ciśnienie gazu, temperaturę gazu, temperaturę reduktora i prędkośc obrotową silnika.
Obejrzymy, przeanalizujemy, wszystko będzie jasne.

#104 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2009 - 21:21

Mozna by sie bawic i sprobowac z dysza 2,5 (mam 2,4) bo jak pisalem niezamierzam ruszac cisnienia na red.

Mnoznik koncowy jest w okolicy 1 wiec wedlug instrukcji idealnie (choc wiem, ze niezawsze instrukcja mowi prawde )
Z tego co czytalem, to samo zapatlanie wtryskow nic nieznaczy pod warunkiem, ze jest bogato i niespada cisnienie. Moje cisnienie spada max na 1.10 ( z 1,13) wskazania sond na gazie powyzej 5,5 tys to 0,69-0,70 wedlug oscyloskopu stagu i tu pytanie, czy te wskazania sa ok ?? Pozatym sondy oscyluja od dolu do 0,76 np na jalowym.

Ale auto chodzi bardzo dobrze i poprostu mi sie niechce juz teraz bawic, szczegolnie, ze wszystko dostroilem (mowia, zeby nieruszac jak chodzi dobrze :) )

Moze na wiosne jak mnie najda checi i bedzie cieplo na polu to sie pobawie.

#105 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 28 grudnia 2009 - 01:36

Niestety ale nie mam plusa zeby była korekcja po temp.
Lendi swobodnie mozesz rozwiercic mniej wiecej do 2.6 mapa sie duzo nie zmieni jedynie co bedziesz musiał to ustawic wolne obroty i to wszystko. przy 2.4 gora bedzie napewno slabsza.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#106 OFFLINE   HOSSE ANTONIO MORELAS

HOSSE ANTONIO MORELAS
  • 4 postów
  • Dołączył: 25-11-2010
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 stycznia 2011 - 09:14

Panowie. Ja mam STAGA 300 Plus do tego
-reduktor zavoli zeta-n
-wtryski valdemary 30
To wszystko zamontowane przez porządnego gazownika z doswiadczeniem a nie teoretyka jakich tu wielu.
Na a2 utrzymałem 220km\h na dystansie 12km z laptopem na kolanach i temperatura reduktota spadła z 96 na 89stopni, wtryski się nie zapentliły.
Więc panowie po co wydawać na instalacje 4000zł albo więcej bo jak tu czytam to z niektórych porad wynika ze nawet 5000zł to mało, jak można to zrobic za3200zł i też daje rade. A montaż 2 reduktorów to już skrajna głupota.

Pozdrawiam wszystkich teoretyków.:)

#107 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 stycznia 2011 - 09:22

Te Banderas..... moze na poacztek dzien dobry, a po drugie patrz na daty TEORETYKU. Bo teoretycznie odpoiwedziales ale praktycznie temat jest z 2009 :)
pozdrawiam Cie serdecznie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#108 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 stycznia 2011 - 15:35

jak temperatura reduktora osiągnęła 96 stopni to naprawdę szczena mi opadła. Pewnie pomyliłeś czujnik :-P
A poza tym nie temperatura jest ważna tylko ciśnienie