Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bieg ciężko wchodzi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
91 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 062 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopada 2013 - 08:32

Pierwsze pytanie jaki olej wlałeś? druga sprawa kolega rukcug nie wie co pisze z tego powodu, że pewnie do swojej wymiany użył jakiegoś g... oleju. A dlaczego zimą się to objawia bo dobrze już kolega odpowiedział, że lipny olej w lecie jakoś jeździ bo temp. nie spada poniżej 15st. a w zimie kiedy gęstnieje mocno wszystko staje się jasne.


Kolego ,objawy sa takie ze: czy zima czy lato jest problem pierwszy bieg wrzucic , lub wsteczny...nie pomogła wymiana oleju,[dobrego oleju, bo to jest Omcia} podejrzewam ze cos na połączeniach jest...ale na razie nie mam do kogo z tym jechac, bo moze trzeba tylko wyregulować.....a praktycznie w skrzyni biegow oleju rzadko sie wymienia [manual], nawet mechanik sie smiał ze wymieniam, ale chciałem wyprobowac..i jest to samo...więc wybacz, nie masz racji.
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#82 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2013 - 08:44

nie musi buc jakis super olej , wystarczy aby to był syntetyk ;)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#83 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 13 listopada 2013 - 09:37

nie musi buc jakis super olej , wystarczy aby to był syntetyk

teoretycznie tak;)

Kolego ,objawy sa takie ze: czy zima czy lato jest problem pierwszy bieg wrzucic , lub wsteczny...nie pomogła wymiana oleju,[dobrego oleju, bo to jest Omcia} podejrzewam ze cos na połączeniach jest...ale na razie nie mam do kogo z tym jechac, bo moze trzeba tylko wyregulować.....a praktycznie w skrzyni biegow oleju rzadko sie wymienia [manual], nawet mechanik sie smiał ze wymieniam, ale chciałem wyprobowac..i jest to samo...więc wybacz, nie masz racji.

to ,że mechanik się śmiał, to nie dowodzi nic innego jak tylko jego zacofania. Rzadko się wymienia, a producent nie przewiduje wymiany bo auto ma nie jeździć więcej niż do 200k. Jak już nie naz na forum temat był poruszany, olej w skrzyni nie jest magiczny i starzeje się jak każdy inny. A skoro masz problem z 1 i R to najprawdopodobniej synchronizator niedomaga i żadna regulacja nie pomoże bo niby co chciałeś kolego tam regulować?

#84 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 062 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopada 2013 - 11:19

[quote name='Furious'] żadna regulacja nie pomoże bo niby co chciałeś kolego tam regulować[/quote
są chyba jakieś połączenia pomiedzy drązkiem zmiany biegow, a skrzynią???, moze tam cos luzne?tak przypuszczam, bo skrzynia działa dobrze.
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#85 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 13 listopada 2013 - 21:16

Te wspomniane połączenia to jedynie łącznik lewarka z drążkiem skrzyni biegów, który conajwyżej kiedy źle skręcony powoduje złe/anormalne ustawienie lewarka na różnych biegach np. na trójce lewarek stoi na wprost jak normalnie na luzie. A wtedy miałbyś problem ze wszystkimi biegami do przodu albo ze wszystkimi do tyłu

#86 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 062 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 listopada 2013 - 08:07

Te wspomniane połączenia to jedynie łącznik lewarka z drążkiem skrzyni biegów, który conajwyżej kiedy źle skręcony powoduje złe/anormalne ustawienie lewarka na różnych biegach np. na trójce lewarek stoi na wprost jak normalnie na luzie. A wtedy miałbyś problem ze wszystkimi biegami do przodu albo ze wszystkimi do tyłu


no to jezeli tak, to tylko synchronizatory, a to juz wydatek większy?na razie mam to opanowane: najpierw wrzucam bieg, pozniej odpalam, i wszystko ok...
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#87 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2013 - 12:20

u mnie od kilku dni zauważyłem podobny efekt, ale w miedzy czasie były wyjmowane zaciski z tyłu i wysprzęglik mógł się zapowietrzyć, do tego problemem jest wrzucenie biegu 1,3 pozostałe wchodzą bez problemu, przy odpalonym silniku przy wrzuceniu 1 lub 3 czuć że auto delikatnie zaczyna ciągnąć do przodu. Więc wiem że zaczynam od odpowietrzenia sprzęgła, a sprawdzenia poduszek pod silnikiem. Najprawdopodobniej bez wymiany się nie obędzie :(

#88 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2013 - 13:10

Proponuje jeszcze sprawdzić od spodu czy cały mechanizm lewarka jest dobrze dokrecony. Śruby potrafią się poluzować. U mnie po dokręceniu nie dość, że przestało dziwnie stukać (nie wiedziałem skąd to dochodzi) to biegi wchodzą perfecto a też czasami był z tym problem na zimnym.

#89 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 062 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 listopada 2013 - 17:22

Proponuje jeszcze sprawdzić od spodu czy cały mechanizm lewarka jest dobrze dokrecony. Śruby potrafią się poluzować. U mnie po dokręceniu nie dość, że przestało dziwnie stukać (nie wiedziałem skąd to dochodzi) to biegi wchodzą perfecto a też czasami był z tym problem na zimnym.


no własnie o to mi chodziło,... bo tak mysle ,ze jakby to był synchronizator, ,to zwsze byłby problem z wrzuceniem 1 biegu....a tu tylko pierwszy raz jest problem.
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#90 OFFLINE   michal92

michal92
  • 1 postów
  • Dołączył: 15-09-2013

Napisany 19 listopada 2013 - 18:51

Jak by były uszkodzone synchronizatory to skrzynia przy wrzuceniu biegu wydawała by siebie dziwne dźwięki ja stawiam na sprzęgło lub wysprzeglik.

#91 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 30 listopada 2013 - 16:49

U mnie były objawy takie że biegi nie wchodziły powyżej 3tyś obrotów , do 3tyś biegi wchodziły prawie idealnie ale tylko w tym zakresie obrotów - przyczyna sprzęgło kpl.! wymieniłem i znowu mogę śmigać
tutaj zdjęcia do wglądu

#92 OFFLINE   matigreg06

matigreg06
  • 228 postów
  • Dołączył: 08-08-2008
  • Skąd: zielona góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 listopada 2013 - 22:51

No mnie też czeka tarcza i docisk, sprzęgło łapie wysoko i się ślizga jak chcę ruszyć szybko.