Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana lamp przednich w Omedze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
388 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Staniu

Staniu
  • 45 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 października 2009 - 00:43

Witam kolegów podczepie się pod temacior bo mnie szlak trafia
gdzie w Łodzi można wymienić reflektory mam xenony i lampy hella ale już zmatowiały kompletnie. Ledwo widzę w nocy. Poszukuje miejsca gdzie by można bylo to zrobić. A może któryś z kolegów wie co i jak . Będe wdzięczny i nie tylko. Podpowiedzi na prv :)
"Życie bez muzyki byłoby pomyłką"
F. W. Nietzsche

#42 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 października 2009 - 01:09

Witam kolegów podczepie się pod temacior bo mnie szlak trafia
gdzie w Łodzi można wymienić reflektory mam xenony i lampy hella ale już zmatowiały kompletnie. Ledwo widzę w nocy. Poszukuje miejsca gdzie by można bylo to zrobić. A może któryś z kolegów wie co i jak . Będe wdzięczny i nie tylko. Podpowiedzi na prv :)


Wymiana lamp nie jest zbyt skomplikowana. Rozumiem, że masz hidy i reflektory hella? Czy kompletne, oryginalne ksenony hella?

Mogę polecić sklep na POGONOWSKIEGO 84/86. Sam wymieniałem u nich lampy. Z tego co się orientuje to przełożenie kplt. kosztowało 50 zł.

P.S.
Zapraszamy na najbliższy spot:
http://forum.omegakl...ead.php?t=28293

Można dowiedzieć się bardzo wielu rzeczy o omedze i miło spędzić czas ;)

#43 OFFLINE   Staniu

Staniu
  • 45 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 października 2009 - 12:18

Dzieki
Tak lampy orginalne nie grzebane. fabryka. Muszę wymienic bo już są zmatowione no i w nocy jak jest deszcz to jest słabo.. po prostu momętami nic nie widzę. Strach jeździć.
"Życie bez muzyki byłoby pomyłką"
F. W. Nietzsche

#44 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 07 października 2009 - 15:19

Dzieki
Tak lampy orginalne nie grzebane. fabryka. Muszę wymienic bo już są zmatowione no i w nocy jak jest deszcz to jest słabo.. po prostu momętami nic nie widzę. Strach jeździć.


A nie lepiej je spolerować niz wymieniać na kiepskie zamienniki?

#45 OFFLINE   Staniu

Staniu
  • 45 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 października 2009 - 22:16

Kiedyś polerwałem światła tylne w Primerce i gó...o z tego wyszło rok było ok a później przyspieszony proces starzenia. Poza tym wszystko tam jest do zrobienia. Ale nie wiem właśnie czy nie okaże się że nowe podróbki będą gorsze od zużytych bo jak tak to załamka.
"Życie bez muzyki byłoby pomyłką"
F. W. Nietzsche

#46 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 października 2009 - 23:01

Najlepiej podjechać na spota i porównać :D Dodam, że na najbliższym będą nawet rozdawane mentosy :lol:

#47 OFFLINE   mr_ozi

mr_ozi

    Mr Freeze

  • 73 postów
  • Dołączył: 26-02-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2009 - 14:58

Dzieki
Tak lampy orginalne nie grzebane. fabryka. Muszę wymienic bo już są zmatowione no i w nocy jak jest deszcz to jest słabo.. po prostu momętami nic nie widzę. Strach jeździć.


Miałem podobny problem. Lampy co prawda mało zmatowione (subiektywna ocena :D ) ale świeciły cieniuutko. W pewnej chwili zaczęły się problemy z lewą żarówką (od światał mijania) - komputer pokazywał spaloną, a po puknięciu pięścią - zapalała się. Po demontażu okazało się, że konektor i kabelek przy konektorze były... hmm... spalone - nie, ale mocno utlenione. Do tego stopnia, że mi w palcach kabelek pękł. Skróciłem - na tyle żeby można było włożyć żarówkę, zacisnąłem nowy konektor i... pełne zdziwienie - reflektor świeci jasno. Różnica pomiędzy lewym a prawym widać gołym okiem, nawet w dzień! Teraz muszę znaleźć chwilę czasu i zrobić drugi reflektor - w tym sezonie nie będę kupował nowych lampek. :D

Oczywiście - wiem że to nie to samo co wymiana na nowe (lub używane) xenony, ale przy ograniczonym budżecie - jak znalazł. :metal:

Pozdrawiam

#48 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 października 2009 - 17:39

Miałem podobny problem. Lampy co prawda mało zmatowione (subiektywna ocena :D ) ale świeciły cieniuutko. W pewnej chwili zaczęły się problemy z lewą żarówką (od światał mijania) - komputer pokazywał spaloną, a po puknięciu pięścią - zapalała się. Po demontażu okazało się, że konektor i kabelek przy konektorze były... hmm... spalone - nie, ale mocno utlenione. Do tego stopnia, że mi w palcach kabelek pękł. Skróciłem - na tyle żeby można było włożyć żarówkę, zacisnąłem nowy konektor i... pełne zdziwienie - reflektor świeci jasno. Różnica pomiędzy lewym a prawym widać gołym okiem, nawet w dzień! Teraz muszę znaleźć chwilę czasu i zrobić drugi reflektor - w tym sezonie nie będę kupował nowych lampek. :D

Oczywiście - wiem że to nie to samo co wymiana na nowe (lub używane) xenony, ale przy ograniczonym budżecie - jak znalazł. :metal:

Pozdrawiam



ale kolega ma ksenona. i w jego przypadku nie bedzie widocznej poprawy po wyczyszczeniu stykow
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#49 OFFLINE   mr_ozi

mr_ozi

    Mr Freeze

  • 73 postów
  • Dołączył: 26-02-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 października 2009 - 08:33

ale kolega ma ksenona. i w jego przypadku nie bedzie widocznej poprawy po wyczyszczeniu stykow


Uuups... :D Jemu raczej nie pomoże...

..ale!!! Po pierwsze nie czyszczenie styków tylko wymiana na nowe, po drugie może innym klubowiczom ta informacja się przyda?

W końcu temat wątku to: "Wymiana lamp przednich w Omedze B", a nie "Wymiana ksenonów przednich w Omedze B". Nieprawdaż?

Pozdr.

#50 OFFLINE   imor1313

imor1313
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-07-2009
  • Skąd: UK/Warszawa

Napisany 09 października 2009 - 10:06

Witam wszystkich :) Na wstępie chcę zaznaczyć że jestem tu nowy ale od dość długiego czasu śledzę to forum żeby zasięgnąć wiedzy na interesujące mnie tematy. Nie chcę wam tu słodzić ale wiele waszych rad mi pomogło z moją "Omcią" Dobra do rzeczy. Jestem szczęśliwym posiadaczem Omci B 2.5td GLS (anglik) bo sam też mieszkam w angli. Jak sam skrót mówi GLS to zwykly golas :) Od tygodnia jestem posiadaczem tzw dawcy 2.5 V6 automat (padnięty silnik, skrzynia, wydech nie opłaca się tu w uk naprawiać) w czym rzecz? Dawca posiada orginalne (fabryczne) ksenonki, które bardzo bym chciał zainstalować u siebie. Pytanie takie czy muszę demontować silniczki w tych lampach ksenonowych w celu przełożenia ich do mojej omci? Widziałem gdzieś tu na forum fotkę tych lamp i jest tam silniczek ktorego chciał bym wykorzystać. Boję się tych wszystkich kłopotów związanych z połamanymi plastykami lub uchwytami. Na temat spryskiwaczy i poziomowania już wszystko wiem od Was za co wielkie dzięki. Do poziomowania świateł chcę wykorzystać istniejącą w moim aucie manualną regulację. Wielkie dzięki za ewentualną pomoc. Pozdrawiam

#51 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 października 2009 - 10:31

Witam wszystkich :) Na wstępie chcę zaznaczyć że jestem tu nowy ale od dość długiego czasu śledzę to forum żeby zasięgnąć wiedzy na interesujące mnie tematy. Nie chcę wam tu słodzić ale wiele waszych rad mi pomogło z moją "Omcią" Dobra do rzeczy. Jestem szczęśliwym posiadaczem Omci B 2.5td GLS (anglik) bo sam też mieszkam w angli. Jak sam skrót mówi GLS to zwykly golas :) Od tygodnia jestem posiadaczem tzw dawcy 2.5 V6 automat (padnięty silnik, skrzynia, wydech nie opłaca się tu w uk naprawiać) w czym rzecz? Dawca posiada orginalne (fabryczne) ksenonki, które bardzo bym chciał zainstalować u siebie. Pytanie takie czy muszę demontować silniczki w tych lampach ksenonowych w celu przełożenia ich do mojej omci? Widziałem gdzieś tu na forum fotkę tych lamp i jest tam silniczek ktorego chciał bym wykorzystać. Boję się tych wszystkich kłopotów związanych z połamanymi plastykami lub uchwytami. Na temat spryskiwaczy i poziomowania już wszystko wiem od Was za co wielkie dzięki. Do poziomowania świateł chcę wykorzystać istniejącą w moim aucie manualną regulację. Wielkie dzięki za ewentualną pomoc. Pozdrawiam


bylo opisywane dziesiatki razy. musisz przelozyc swoje silniczki.




 


#52 OFFLINE   imor1313

imor1313
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-07-2009
  • Skąd: UK/Warszawa

Napisany 09 października 2009 - 11:37

Wiem że wiele było napisane w tym temacie i zanim zadałem to pytanie naprawdę starałem się wyszukać odpowiedzi na forum. Sorki za kłopot i bardzo dziękuję za pomoc. Jasna i rzeczowa odpowiedz :) DZIĘKI Pozdrawiam :)

#53 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 października 2009 - 12:46

Wiem że wiele było napisane w tym temacie i zanim zadałem to pytanie naprawdę starałem się wyszukać odpowiedzi na forum. Sorki za kłopot i bardzo dziękuję za pomoc. Jasna i rzeczowa odpowiedz :) DZIĘKI Pozdrawiam :)


i nei zapomnij o wymianie bezpiecznikow z 10 na 20 A pod kierownica bo sie od razy przepala. P.s uchwyty i tak pewnie masz juz polamane ;)




 


#54 OFFLINE   imor1313

imor1313
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-07-2009
  • Skąd: UK/Warszawa

Napisany 10 października 2009 - 10:09

Dzięki za przypomnienie o bezpiecznikach :) Pamiętałem o tym :) Martwi mnie tylko dlaczego twierdzisz że uchwyty są już połamane? Jeździłem moim "dawcą" kilka kółek na światłach też i nie widać żadnych usterek w działaniu tych lamp (mam na myśli jakieś drgania itp) Chciał bym dokonać tej zamiany w miarę jak najmniej inwazyjny sposób. Jeśli to możliwe :)

#55 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2009 - 14:10

Dzięki za przypomnienie o bezpiecznikach :) Pamiętałem o tym :) Martwi mnie tylko dlaczego twierdzisz że uchwyty są już połamane? Jeździłem moim "dawcą" kilka kółek na światłach też i nie widać żadnych usterek w działaniu tych lamp (mam na myśli jakieś drgania itp) Chciał bym dokonać tej zamiany w miarę jak najmniej inwazyjny sposób. Jeśli to możliwe :)



twierdze tak bo naprawiam takie lampy i znam je jak wlasna kieszen. ten plastik jest tak gowniany ze nawet w nowej lampie potrafi peknac. zdejmij oslonke od dlugich i sam bedziesz widzial czy jest caly czy juz rozmieniony na drobne




 


#56 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 października 2009 - 15:49

Witam kolegów podczepie się pod temacior bo mnie szlak trafia
gdzie w Łodzi można wymienić reflektory mam xenony i lampy hella ale już zmatowiały kompletnie. Ledwo widzę w nocy. Poszukuje miejsca gdzie by można bylo to zrobić. A może któryś z kolegów wie co i jak . Będe wdzięczny i nie tylko. Podpowiedzi na prv :)


Moim zdaniem kup nawe lampy DEPO . a jak chcesz aby HID-y były lepsze przełóz tylko soczewki oryginalne z HELLA i bedize git , albo jezdzic na HID-ach i lampach DEPO , ja tak jezdze i jest rewelka ... :)

#57 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2009 - 20:25

Moim zdaniem kup nawe lampy DEPO . a jak chcesz aby HID-y były lepsze przełóz tylko soczewki oryginalne z HELLA i bedize git , albo jezdzic na HID-ach i lampach DEPO , ja tak jezdze i jest rewelka ... :)


bez sensu. zadne dupo + hid nie bedzie swiecic tak jak oryginal hella. a koszta beda wieksze niz naprawa lamp hella




 


#58 OFFLINE   imor1313

imor1313
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-07-2009
  • Skąd: UK/Warszawa

Napisany 12 października 2009 - 13:17

Jeśli chodzi o uchwyty to wszystko jest możliwe. Będę się brał za robotę dopiero w czwartek bo wtedy mam wolne. Postaram się zrobić kilka fotek z mojej roboty i mam nadzieję że niczego nie s**** :) Mam tylko mały dylemat, bo wiem że było już to mówione na forum ale nie mogę odszukać. Chodzi mi o dokładne info na temat podłączenia elektryki do lamp xenon. Mam namyśli orginalne Hella. Dużo się mówi o spryskiwaczach i poziomowaniu ale jakoś mało o samym elektrycznym podłączeniu przetwornicy + i - itp. Wiem gdzieś na ten temat było. Jak by co to będę szukal dalej. Powiem wam szczerze że trochę się cykam brać za te lampy :) Ciągle mi się wydaje że nie wszystko jeszcze wiem na temat tej przekładki. Obejrzę jeszcze raz dokładnie dawcę i jakoś to ruszę :) Życzcie mi powodzenia :)

#59 OFFLINE   Staniu

Staniu
  • 45 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 12 października 2009 - 20:55

Koledzy... a czy jest tu ktos z lodzi kto podjoł by się uzdrowienia tych lamp.. Orginalne helle a wyglądają jak stare akwarium :)
PZDR
"Życie bez muzyki byłoby pomyłką"
F. W. Nietzsche

#60 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2009 - 21:20

Jestem z pod Poznania i Ci je mogę za grosze zrobić, mam uchwyty jeśli byś miał połamane, więc pełna regeneracja wchodzi w grę. Kontakt na PW.