Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Przyciemniane szyb


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
241 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 sierpnia 2011 - 14:38

no. 3 przepis mówi że nie możesz przednich szyb oklejać żadną folią, więc albo zrywasz na miejscu albo zabierają dowód...
no. 4 bieżnika nie


zaraz zaraz, folie mozesz mieć, ale musi być przepuszczalność światła 70% ;)

Ja zanim przyciemnił szyby folią prawie jechałem do Krakowa przyciemniać piecowo, jednak zdecydowałem się na folie bo skoro jedno i drugie jest nielegalne to nie chciałem wycinać tylnej szyby ;)

#82 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 sierpnia 2011 - 15:30

zaraz zaraz, folie mozesz mieć, ale musi być przepuszczalność światła 70%

kontynuując temat zielonych szkiełek z łamagi, to niet ;)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#83 OFFLINE   Drag

Drag
  • 22 postów
  • Dołączył: 23-03-2011
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 31 sierpnia 2011 - 16:30

Na przednich bocznych szybach nie można mieć żadnej foli taki mi powiedział pan milicjant przy kontroli jeszcze w poprzednim aucie, a argumentował to że szyba ma się rozlecieć jak uderzę np. głową w szybę. A jak się go zapytałem czy pasażerowie na tylnej kanapie mogą już sobie głowy rozbijać, to powiedział że nie on to wymyślił:D. Nasze szyby mają oryginalnie przepuszczalność 70%,tak mam napisane na szybach.

#84 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2011 - 17:19

no.1 Policja ma takie maszynki do mierzenia przepływu światła..
no. 2 jak zabiorą dowód przegląd robisz na swój koszt...
no. 3 przepis mówi że nie możesz przednich szyb oklejać żadną folią, więc albo zrywasz na miejscu albo zabierają dowód...
no. 4 bieżnika nie muszą mierzyć.. to widać od razu...


odn.no 1. - Nie wszyscy, chyba że jest to auto specjalnie przystosowane do tego typu pomiarów a takie jest jedno na miasto, gdzie są małe watpliwości że akurat ono Cię zatrzyma.
odn.no.2. i 3.- zgadza się, ale jak powiedziałem, nie robią dokumentacji zdjęciowej i nie mogą ci drapać szyby by sprawdzić czy na niej coś jest czy nie, więc jedziesz na przegląd już bez folii , tam stwierdza że foli nie ma i kto miał rację? Muszą Ci teraz udowodnić że ta folia była podczas ich kontroli a jak to zrobią? Przecież od razu nie zgodziłeś się z ich oceną i nie przyjąłeś mandatu. Więc sprawa idzie do sądu, ale zanim pójdzie to składasz wyjaśnienie i pokazujesz zaświadczenie z przeglądu że foli tam nie było.
Przegląd na swój koszt, bo co bo on stwierdził że coś jest nie tak? To jak by Cię kontrola łapała codziennie bo ktoś miał by złość na Ciebie to byś codziennie płacił 50zł za przegląd pomimo tego że jechał byś i okazywało by się że masz sprawny samochód? Jeżeli pojedziesz niesprawnym to tak, ale pamiętaj że po drodze możesz napotkać warsztat, który usunie usterkę od ręki i samochód dojeżdża sprawny do stacji diagnostycznej. Więc jest obejście przepisu, a jedynym wyjściem żeby nie oszukać Policji jest zabranie przez nich auta na lawetę do stacji diagnostycznej po stwierdzeniu że poruszasz się niesprawnym pojazdem. alo trzeba by zmienić dużo przepisów. Bo w tym momencie przepisy można przeskoczyć jak się chce.
odn.no.4. - To teraz tak, mam opony, które na środku mają jeszcze ze 4mm bieżnika, a obrzeżem z obydwu stron tak po 3cm od brzegu już jest już tylko ok 0,5mm. Wskaźniki są najdalej 6cm od brzegu opony, opona na wskaźnikach jest w 40% sprawna, ale obrzeżem gdzie nie ma wskaźników jest już do wyrzucenia i ja to czuję bo jest śliska na mokrym i na wodzie lubi robić się poduszka. Ma prawo mi zabrać dowód za opony czy nie??
Nie, bo przecież są wskaźniki, przypomnę że Ciśnienie mam prawidłowe napompowane prawie max. normy czyli jeśli już było by za dużo, to opona powinna się bardziej zedrzeć środkiem, zbieżność itp jest OK , po prostu taka konstrukcja opony, musiała mieć obrzeżem płytszy bieżnik niż tam gdzie są wskaźniki, mogę potem zrobić zdjęcie to sam zobaczysz.
W życiu bym nie oddał dowodu, a dla nich już opona może być niesprawna, ja i tak na nich ostatni sezon pociągnę, ale w takim wypadku zabranie dowodu to zwykłe widzimisię policjanta :)

#85 OFFLINE   taktownie

taktownie
  • 69 postów
  • Dołączył: 11-01-2009
  • Skąd: Nidzica

Napisany 31 sierpnia 2011 - 17:21

siedzę od 5 lat w temacie przyciemniania szyb bo zajmuję się tym na codzień. Policjantów jest dużo, ale dużo z nich jest niedouczonych albo nie potrafią odpowiednio zinterpretować przepisu. Powtarzam- folie można stosować jeżeli razem z szybą będzie miała powyżej 70% przepuszczalności światła i firma montująca tę folię wystawi "zaświadczenie o montażu folii samochodowej" i sama jest wpisana do rejestru firm posiadających certyfikat ISiC.

#86 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 sierpnia 2011 - 18:40

a jak to zrobią?

tak, że musisz pokwitować papierek na którym pisze, że zabrali dowód i z jakiego powodu...

bo co bo on stwierdził że coś jest nie tak?

niestety ale tak

codziennie płacił 50zł za przegląd pomimo tego że jechał byś i okazywało by się że masz sprawny samochód?

nie, bo jak masz sprawny to dowodu nie zabiorą...

ale pamiętaj że po drodze możesz napotkać warsztat, który usunie usterkę od ręki i samochód dojeżdża sprawny do stacji diagnostyczne

i tak ma być... po to jedziesz na stację żeby stwierdzić, że auto jest już sprawne i "usterka" została usunięta...

a jedynym wyjściem żeby nie oszukać Policji jest zabranie przez nich auta na lawetę do stacji diagnostycznej po stwierdzeniu że poruszasz się niesprawnym pojazdem

i tak się może zdarzyć jeśli stwierdzą i wskażą usterki które nie pozwolą na kontynuowanie jazdy w ruchu publicznym...

i ja to czuję bo jest śliska na mokrym i na wodzie lubi robić się poduszka

czyli sam jesteś świadomy tego, że powodujesz zagrożenie dla siebie i innych uczestników ruchu... w razie gdy doprowadzisz do wypadku kolizji.. wpadniesz w poślizg... biegły technik po stanie opony stwierdzi, że miałeś uszkodzone opony... darło krawędź opony bo albo nie było zbieżności albo był luz w układzie.. - ( za co dowód również mogą zabrać... )
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#87 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2011 - 20:12

Wszystko Benuś się zgadza, żeby nie było że mówie o czymś i nie mam pojęcia :) Tylko wiadomo jak każdy kombinuje , jednemu się uda , drogiemu nie :) Każdy woli zedrzeć sam, bo jak będą chcieli to się moga dopiero zacząć czepiać, a wiekszość z nas nie ma czasu i pieniędzy na sprawy sądowe i wyjaśnienia na komisariacie. Ale jak wiadomo wszem i wobec, są tacy co leją na w szystko bo mają kasę i potrafią wybrnąć z takich sytuacji :) Ja też sosobiście wolał bym zerwać folię niż wydawać kasę i próbować naciągać prawo na swoja stronę, i patrzeć czy mają prawo czy to już nadużycie prawa :)

czyli sam jesteś świadomy tego, że powodujesz zagrożenie dla siebie i innych uczestników ruchu... w razie gdy doprowadzisz do wypadku kolizji.. wpadniesz w poślizg... biegły technik po stanie opony stwierdzi, że miałeś uszkodzone opony... darło krawędź opony bo albo nie było zbieżności albo był luz w układzie.. - ( za co dowód również mogą zabrać... )



Co do opony to już jest chyba problem produkcji, tutaj jest zdjęcie przykładowe opony bo już było ciemno jak wychodziłem i nie zrobiłem zdjęcia, i drugiej już podobnie zdartej do mojej, tylko moja jest jednakowo ściuchana na obydwu obrzeżach bliska zeru. Jak się przyjrzysz to widać że obrzeże bieżnika się spłyca, jeżeli opona minimalnie ma mieć głębokość bieżnika 1,2mm to na obrzeżu tak jak prowadzi czerwona kreska ma już 0,5mm, ale jak widzisz w miejscu kontrolek ma jeszcze 4mm czyli opona jest sprawna, bo nawet na przeglądzie gadałem o oponach pod koniec maja, sam koleś powiedział że jak policja się czepi to mają robić dokumentację zdjęciową bo opony są zdarte równomiernie i symetrycznie a problem polega na głębokości bieżnika już nowej opony i dla tego gdy już dobiega jej żywot ku końcowi tą różnicę widać, producent prawdopodobnie dla tego tylko dał kontrolki przy środku a nie na zewnątrz tak jak mam na oponach z tyłu na dunlopach że wskaźniki sa na 3cm od brzegu i wtedy już nie pogadasz :)

Jak mówiłem to ostatni sezon tych opon, bo czy te z przodu czy z tyłu mają po ok 4mm bieżnika ale można śmiało po deszczu na nich driftować nawet moim xevem dwójką bez problemu :)

#88 OFFLINE   Pepcio

Pepcio
  • 2 382 postów
  • Dołączył: 16-03-2008
  • Skąd: Syców
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2011 - 20:24

Skończcie wywód o oponach.

#89 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 01 września 2011 - 19:28


Proponuje dobrze zapoznać się z przepisami. Atest jest na folie to raz, a dwa certyfikat może wystawić firma która jest wpisana do rejestru w Instytucie Szkła i Ceramiki w Krakowie i wtedy taki certyfikat jest na szybę z folię.

Dokładnie to napisałem. Atest jest na folię. Wpis do rejestru: zgoda. Nadal jednak obstaję, że certyfikat jest wyłącznie na folię, a nie na folię z szybą. Certyfikat na komplet dostaniesz, owszem, ale jak zrobisz badania w tym instytucie konkretna szyba+ konkretna folia.
Certyfikat świadczy, że folia jest odpowiedniej jakości, ma odpowiednie właściwości przejrzystości, wytrzymałości itd. To, że używa się folii atestowanej nie oznacza, że będzie legalna na przedniej szybie.

#90 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2011 - 19:47

Certyfikat na komplet dostaniesz, owszem, ale jak zrobisz badania w tym instytucie konkretna szyba+ konkretna folia.

Jeżeli Omega ma szyby fabrycznie przyciemnione na 70% i norma jest max. 70% to chyba nie ma takiej opcji, żeby jakakolwiek folia przeszła :hmm: Każda folia (jaśniejsza, czy ciemniejsza) przy badaniu przez psiarnię nie przejdzie. A czy dowód zabierze, albo nie będzie wnikał w szyby, to zależy jak zwykle od humoru i nastawienia kontrolera :hehe:

#91 OFFLINE   taktownie

taktownie
  • 69 postów
  • Dołączył: 11-01-2009
  • Skąd: Nidzica

Napisany 01 września 2011 - 22:18

Certyfikat na komplet dostaniesz, owszem, ale jak zrobisz badania w tym instytucie konkretna szyba+ konkretna folia.
Certyfikat świadczy, że folia jest odpowiedniej jakości, ma odpowiednie właściwości przejrzystości, wytrzymałości itd. To, że używa się folii atestowanej nie oznacza, że będzie legalna na przedniej szybie.


Każdy producent folii samochodowej w Polsce jeżeli chce żeby jego folie mogłyby być stosowane w polskim ruchu drogowym musi przejść badania w Instytucie Szkła i Ceramiki. Jeżeli takie badania przejdzie otrzymuje wpis do rejestru że posiada taki certyfikat. Teraz np firma która montuje folie a nie posiada sama certyfikatu jako firma to wtedy ten atest jest tylko na folie, o ile jest to folia producenta który taki atest posiada (folie marketowe nie mają de facto takiego atestu mimo że dostaje się "znaczki" z numerem ISiC - w rzeczywistości są to numery rejestru innej firmy). Natomiast jeżeli firma posiada certyfikat i używa folii producenta z certyfikatem to wystawione zaświadczenie jest właśnie potwierdzeniem że szyba z folią jest certyfikowana i legalna.

Zapoznaj się z przepisem, jest wszystko jasno opisane, jest masa lektury w internecie, ja siedzęw tym na codzień to wiem co piszę. Pozdrawiam

Jeżeli Omega ma szyby fabrycznie przyciemnione na 70% i norma jest max. 70% to chyba nie ma takiej opcji, żeby jakakolwiek folia przeszła


Trzeba zmierzyć przepuszczalność światła miernikiem bo to że jest napisane na szybie 70% to nie znaczy ze akurat tyle ma -może mieć np 76% i wtedy możesz założyć folię antywłamaniową która ogranicza przepuszczalność o 5%, oczywiście po tym zabiegu musisz zmierzyć przepuszczalność światła.

#92 OFFLINE   zigi

zigi
  • 125 postów
  • Dołączył: 03-02-2011

Napisany 11 września 2011 - 16:00

Witam
Mam pytanie do kolegów.Czy ktoś ostatnio kupował i przyciemniał szyby foliami z allegro.Czy możecie polecić jakąś firmę bądź sprzedającego.Temat był maglowany nie raz czytałem dużo postów ale chodzi mi o aktualne linki.

#93 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 września 2011 - 16:03

300zl to mysle ze nie jest duzo za profesjonalne oklejenie sedana. A u nas w Gnieznie ci za tyle wlasnie obkleja szybki mysle.

#94 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2011 - 16:39

Witam
Mam pytanie do kolegów.Czy ktoś ostatnio kupował i przyciemniał szyby foliami z allegro.Czy możecie polecić jakąś firmę bądź sprzedającego.Temat był maglowany nie raz czytałem dużo postów ale chodzi mi o aktualne linki.


W Twoim rejonie nie znam Żadnej firmy ale ostatnio przyciemniałem w LEGNICY
Na termin idzie się z chłopakami umówić nawet w Weekend tak więc moglibyśmy i Spota zrobić ;)

Po niżej wklejam linka do tematu na forum:
http://forum.omegakl...4288#post724288

Szczerze polecam.

#95 OFFLINE   zigi

zigi
  • 125 postów
  • Dołączył: 03-02-2011

Napisany 12 września 2011 - 08:54

300zl to mysle ze nie jest duzo za profesjonalne oklejenie sedana. A u nas w Gnieznie ci za tyle wlasnie obkleja szybki mysle.

Rzeczywiście nie dużo lecz mam teraz inne wydatki muszę zrobić zawieszanie,a szybki chciałem spróbować zrobić sam:)

#96 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 12 września 2011 - 17:42

A wiecie możźe czym usunąc szybko i bezbolesnie klej z szyb z których została zerwana folia??

#97 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 września 2011 - 17:55

Jarqz bedzie wiedzial :)

#98 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 września 2011 - 18:08

Explo trochę poczytałem i tak:
-Terpentyna balsamiczna
-benzyna ekstrakcyjna
-nitro w ostateczności
albo

"Folię normalnie zrywasz i niestety w większości zostaje Ci klej na szybie. Do tego użyj zyletki ,skrobaka ze skalpelem (musi być nowe/ostre,wtedy nie porysunesz szyb),zwilzasz szybę opryskujac ja woda i schodzi jak masło!
Gorzej jest z tylną szyba!odrywajac folię robisz to często z paskami i lipa z grzania:/
Zawsze klientowi przy typ typu operacji zmuszony jestem to przekazać.."
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#99 OFFLINE   taktownie

taktownie
  • 69 postów
  • Dołączył: 11-01-2009
  • Skąd: Nidzica

Napisany 12 września 2011 - 18:13

denaturat polecam i skrobak, oczywiscie skrobak nie na tylnej szybie ;) Na przyszłość radze zrywać folie na gorąco to unikniecie usuwania kleju.

#100 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2011 - 18:15

Explo trochę poczytałem i tak:
-Terpentyna balsamiczna
-benzyna ekstrakcyjna
-nitro w ostateczności
albo

"Folię normalnie zrywasz i niestety w większości zostaje Ci klej na szybie. Do tego użyj zyletki ,skrobaka ze skalpelem


Nie zgodzę się.

Śmignij do Hurtowni papierniczej i poproś o środek do usuwania śladów po kleju.
Cena to około 10zł
Usuwa i śladu NIE ma.