pomyłka - zamiast 10W/40 zalany 5W/40 - co z tym zrobić?
#1 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2008 - 10:21
Wiem, że było trochę podobnych tematów o zmianie oleju pomiędzy syntetykami i mineralnymi. Wiem, że nie jest wskazana zmiana z minerala na syntetyk, ale mam pytanie - czy równie groźna może być zmiana z pół syntetyka 10w/40 na syntetyk 5W/40??
Pytam, bo zawsze jeździłem na tym pierwszym, i teraz przez niedogadanie się mechanik zalał mi Castrol Magnatec Diesel 5w/40 . Silnik ma równo 200 tyś - i na 95% autentyczny przebieg. Żadnych problemów nie ma z nim - zużycie oleju jak u większości - 0.5 do 1 litra na około 12 tys.
Po wymianie zauważyłem (może subiektywnie) zupełnie inne zachowanie się przy porannym rozruchu (jakby łatwiej kręcił), silnik jakby ciszej, bardziej gładko chodzi. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne - tylo właśnie boję się czytając o wypłukiwaniu nagarów, utracie kompresji itp . Takie opinie zazwyczaj dotyczyły skrajnego przypadku - zmiany z minerala na pełen syntetyk - czy w moim przypadku konsekwencje mogą byc równie groźne?? Nie wiem, czy zlać ten olej, czy zaryzykować i przejeźzić te 10 tys i patrzeć co będzie??
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2008 - 14:42
#4 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2008 - 17:58
Ja niestety nie zgadzam się z poprzednikami. Uważam, że zamiana w tę stronę to zabójstwo silnika (miałem tak w lagunie 2.2 d. Gość sam wymieniał olej przed sprzedażą, nie było żadnej kartki. Teoretycznie miała 198 tys. no to zalałem 10W40 i to był mój błąd. przed wymianą zrobiłem 9000 i nie dolałem nic, a po wymianie 4500 i wymiana silnika bo remontu nie opłaciło mi się robić). Ja uważam, że jak zacznie się coś dziać to będzie już za późno. Przebieg nawet jeśli jest oryginalny to nie bardzo kwalifikuje się na 5W. Decyzja należy do Ciebie. Pozdrawiam:czesc:Witam,
Wiem, że było trochę podobnych tematów o zmianie oleju pomiędzy syntetykami i mineralnymi. Wiem, że nie jest wskazana zmiana z minerala na syntetyk, ale mam pytanie - czy równie groźna może być zmiana z pół syntetyka 10w/40 na syntetyk 5W/40??
Pytam, bo zawsze jeździłem na tym pierwszym, i teraz przez niedogadanie się mechanik zalał mi Castrol Magnatec Diesel 5w/40 . Silnik ma równo 200 tyś - i na 95% autentyczny przebieg. Żadnych problemów nie ma z nim - zużycie oleju jak u większości - 0.5 do 1 litra na około 12 tys.
Po wymianie zauważyłem (może subiektywnie) zupełnie inne zachowanie się przy porannym rozruchu (jakby łatwiej kręcił), silnik jakby ciszej, bardziej gładko chodzi. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne - tylo właśnie boję się czytając o wypłukiwaniu nagarów, utracie kompresji itp . Takie opinie zazwyczaj dotyczyły skrajnego przypadku - zmiany z minerala na pełen syntetyk - czy w moim przypadku konsekwencje mogą byc równie groźne?? Nie wiem, czy zlać ten olej, czy zaryzykować i przejeźzić te 10 tys i patrzeć co będzie??
#5 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2008 - 18:33
#6 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2008 - 23:06
Tak ja zmieniłem z mineralnego na półsyntetyk:(. Ale i tak uważam, że 200 000 to już nie syntetyk, a jeszcze to 200 to nie jest takie pewne z tego co kolega pisze(95%). Ja bym nie ryzykował, nie warto. Teraz kolega thomas ma do wymiany sam olej, bo pewnie filtr wymienił(koszt około 100 złotych)Aba ale wnioskuje ze w tej lagunie było 15W40 - no to to było zabójstwo dla silnika.
#7 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2009 - 20:58
#8 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2009 - 11:26
Warto by zwrócić uwagę na oznaczenie oleju wg klasyfikacji API. Z tego co wiem Castrol Magnatec Diesel 5W-40 jest oznaczany jako CF. Druga litera oznacza tu "nowoczesność" oleju (np. ilość dodatków, ulepszaczy), stąd olej oznaczony jako CF ma tych dodatków więcej niż CE. Warto by było porównać to oznaczenie z poprzednim olejem (jeśli oczywiście wiadomo jaki był). To tyle teorii.
Póki co ja bym się bardzo nie przejmował tą pomylką, ale trzeba uważnie obserwować czy nie pojawią się jakięś wycieki świadczące o rozszczelnieniu silnika. Utraty kompresji bym się raczej nie obawiał, jeśli przebieg jest zbliżony do autentycznego to przecież 200 tyś. przebiegu (szczególnie dla diesla) to "dotarcie silnika". Nie popadajmy w skrajności, omega to nie fiat 125p, że po 100 tyś. robiło się generalny remont silnika. Większość z nas ma przebiegi omeg (nawet tych po liftingu) w okolicach 200 tyś. (część nawet autentycznych) i wiele tych aut jest zalanych olejem 5W-30, 5W-40 czy 5W-50. Oczywiście nic złego się nie dzieje.
Olej Castrol Magnatec ma dość dobrą opinię mechaników, u mnie w firmie auta na tym jeżdżą, chociaż jest opinia, że właściwości myjące tych olejów są dość wysokie i mogą powodować rozszczelnienie starszych silników.
#9 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2009 - 12:50
nawet lepiej teraz na zime ...Ja u siebie zmieniłem z 10W40 na 5W30 i jeżdżę i nie narzekam. A teraz w te mrozy Oma łatwiej pali.
#10 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2009 - 23:51
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry
[SIGPIC][/SIGPIC]
Never make a pirate angry !
#11 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2009 - 13:47
coś mi się wydaje że takie przesiadki np. z 10w40 na 5w30 - to nie jest dobry pomysł, - i wszystkie tego typu podobne.
Moja przesiadka nie była świadoma - Na razie przejechałem ok. 2000 km na tym oleju - i generalnie zaraz po wymianie czułem (nie wiem czy obiektywnie - czy mi się wydawało) dużą różnicę w pracy silnika. Pracuje jakby lżej - szczególnie w pierwszych chwilach po uruchomieniu- lepiej się wkręca na obroty. Silnik nie obrzygał się też olejem - co do kompresji - to nie mam pojęcia. Na razie tylko pozytywne zmiany - ale nie chce zapeszyć
#12 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2009 - 13:59
#13 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2009 - 22:56
Niby dlaczego? Ja mam silnik zalany olejem o gęstości 0w30 przy przebiegu ponad 260tys.km i chodzi bardzo dobrze:). Ale i tak uważam, że 200 000 to już nie syntetyk
Od ostaniej wymiany zrobiłem już ponad 6tys.km i oleju nie ubywa.
#14 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2009 - 23:00
a dlaczego własnie nie ???co to jest 200 tys km ??? to pikus nasze Valki i 16-to zaworowe nie powinny jezdzic na mineralnych tylkko poł lub całe syntetyki ...Napisał aba . Ale i tak uważam, że 200 000 to już nie syntetyk
#15 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 08:33
#16 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 18:00
#17 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 18:08
Nic Ci sie nie stanieja śmigam na 10W40 GM i myślę nad wymianą na 5W40 tylko boje się czy nie rozcieknie mi się motor
#18 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 18:14
#19 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 18:30
a co za syf ma Ci rozpuscic ??? Co to rozpuszczalnik??? co najwyzej tylko nagar ...sie tworzy ...samochód kupiłem na 5W50 ale zaprzestałem lania z powodu ceny no i po 15 tys odezwały się popychacze ( w tym czasie 2 wymiany oleju 10W40 ). tak myślę czy 5W40 nie rozpuści syfu i nie uciszy tym samym motoru..?
#20 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 18:31