Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dyfer ze szperą


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
155 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2016 - 00:09

Jeśli się myję, proszę o poprawienie.

Mylisz się.



#142 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 lutego 2016 - 00:56

Mylisz się.


dziękuję :D

#143 OFFLINE   emikyton

emikyton
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-10-2013
  • Skąd: Janów Lubelski
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 lutego 2016 - 01:56

Im wyższa wartość przełożenia tym wolniej koła się kręcą w stosunku do obrotów silnika

#144 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 lutego 2016 - 08:30

Na to wychodzi :D

#145 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 lutego 2016 - 08:40

większe przełożenie dyfra to lepszy but i mniejszy v-max

 

Panowie odświeże temat :) rozkodowałem VIN i wg niego mam przełożenie 3.45 a jak stanę na piasku i betonie to tylko jedno koło kręci tam gdzie lżej i tu moje pytanie czy to przełożenie wpływa na przyśpieszenie czy prędkość, dodam że oma wyciąga fabryczne 195 km/h i nie chce szybciej jechać

a szpera też z vina wychodzi ? może nie masz,  bo ktoś kiedyś dyfer zmienił albo się skończyła szpera. Bo takie zachowanie to ma zwykły dyfer


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#146 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 lutego 2016 - 12:40

czyli moje 3.45 to bardziej na prędkość wpływa niż przyśpieszenie ?
jedno i drugie. Zmieniłem z 3.45 na 3.7 i jest dużo fajniej. Auto idzie z niskich obrotów, lepiej przyspiesza, niestety kosztem mniejszej prędkości V-max. Nie wiem, o ile spadła, ale przy 100km/h na V biegu jest ok 200-250 obr/min więcej. Ale i tak warto było zmieniać, jeździ się o niebo lepiej w mieście.

#147 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 lutego 2016 - 14:54

a szpera też z vina wychodzi ? może nie masz, bo ktoś kiedyś dyfer zmienił albo się skończyła szpera. Bo takie zachowanie to ma zwykły dyfer

 

Tak, szpera także wychodzi po vinie.



#148 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 lutego 2016 - 15:41

jedno i drugie. Zmieniłem z 3.45 na 3.7 i jest dużo fajniej. Auto idzie z niskich obrotów, lepiej przyspiesza, niestety kosztem mniejszej prędkości V-max. Nie wiem, o ile spadła, ale przy 100km/h na V biegu jest ok 200-250 obr/min więcej. Ale i tak warto było zmieniać, jeździ się o niebo lepiej w mieście.

zmieniałeś tylko dyfer czy coś jeszcze ?



#149 OFFLINE   eboo

eboo
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-07-2013

Napisany 20 sierpnia 2016 - 11:58

Mam pytanie,czy poza przełożeniami sa różnice w dyfrach ze szperą pomiędzy 2.0 /2.2 3.0v6 ? czyli jak się domyślacie czy szpera z 2.0 zniesie moment 3.0 v6?



#150 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 sierpnia 2016 - 17:20

moment zniesie, ale były różne rozstawy śrub żeby skręcić dyfer z wałem ;)



#151 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 sierpnia 2016 - 19:05

moment zniesie, ale były różne rozstawy śrub żeby skręcić dyfer z wałem ;)

Ale zawsze można zmienić ów flansze od wałka atakującego że starego/innego dyfra i po sprawie:-)Ja musiałem zmienić flansze bo dyfer wiedział w 2.0 w benzie a u mnie V-ka i większy rozstaw śrub.Szpera wytrzyma wszelakie przekładki z mocniejszego silnika do słabszego i odwrotnie.

#152 OFFLINE   eboo

eboo
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-07-2013

Napisany 21 sierpnia 2016 - 02:42

Ale zawsze można zmienić ów flansze od wałka atakującego że starego/innego dyfra i po sprawie:-)Ja musiałem zmienić flansze bo dyfer wiedział w 2.0 w benzie a u mnie V-ka i większy rozstaw śrub.Szpera wytrzyma wszelakie przekładki z mocniejszego silnika do słabszego i odwrotnie.

skomplikowana to operacja?



#153 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 sierpnia 2016 - 06:07

Nie jest skomplikowana tylko potrzebna długa nasadka 30 lub 32 i nieduży sciagacz na trzy ramenia.Przed odkrecaniem trzeba obrócić kilka razy walkiem atakujacym( ten od wału napędowego ) i sprawdzić luznosc mechanizmu.Po zamianie flansz można zbyt mocno dokrecic srube i będzie później opór przy obrocie wału.Trzeba robić to na wyczucie.Jak za słabo będzie dokrecone to wyczujemy luz na lozysku i flansza będzie "latala" góra dół

#154 OFFLINE   eboo

eboo
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-07-2013

Napisany 21 sierpnia 2016 - 15:10

ok, jeszcze szybkei pytanie bo nie mogę nigdzie znaleźć jakie jest przełożenie mostu w 3.0 V6 automat(taki mam aktualnie założony) na allegro jest most 3.7



#155 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 sierpnia 2016 - 17:52

Z którego roku jest Twoja oma?Bo jak mnie pamięć nie myli to były montowane 3.7 i 3.9 w pewnych latach.Ale raczej 3.9 to było oryginalne przełożenie

#156 OFFLINE   eboo

eboo
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-07-2013

Napisany 21 sierpnia 2016 - 18:03

b fl RM2000