Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 stycznia 2010 - 11:45

hej jak poznac czy mam w swojej omie nivo? i gdzie znajduje sie bezpiecznik od nivo? czy po wyciągnięciu bezpiecznika **** auta trochę siądzie? czy jak to wygląda bo wogóle nie wiem za bardzo jak sprawdzic czy to nivo wogóle działa o ile je mam hehe


w 2.0 nivo to rzadkosc -
sprawdz pod zderzakiem po stronie pasazera czy masz pompe




 


#62 OFFLINE   Pytka

Pytka
  • 5 postów
  • Dołączył: 04-08-2009
  • Skąd: Tczew

Napisany 11 stycznia 2010 - 12:40

a czy jest na forum jakis dekoder vin? bo tam powinny byc zawarte takie informacje, bo nie mam teraz takich warunków na wsuwanie sie pod auto:p

#63 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2010 - 20:24

podepnę się pod temat z pytaniem o firmę FK-Automotive

szczególnie chodzi mi o sprężyny obniżające tej firmy, miał ktoś jakąś styczność z tą firmą lub jej produktami

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#64 OFFLINE   Busta

Busta
  • 30 postów
  • Dołączył: 26-12-2006
  • Skąd: Krosno

Napisany 16 stycznia 2010 - 22:57

Tak - czasami mogą nie pasować jak wkłady filtra powietrza :)

#65 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 stycznia 2010 - 09:54

a ja mam od nich grila i pasuje jak ulal:D

#66 OFFLINE   sznyro

sznyro
  • 94 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 17 stycznia 2010 - 18:58

witam zastanawiam się nad kupnem sprężyn obniżających do omegi i znalazłem sprężyny i że są niby 50 mm niższe od seryjnych klient twierdzi że są firmy VA 29 968 ale to są raczej jakieś oznaczenia czy ktos może mi więcej na podstawie tego oznaczenia powiedzieć i czy można sprawdzić ile będą niższe od seryjnych.

#67 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 stycznia 2010 - 19:07

witam zastanawiam się nad kupnem sprężyn obniżających do omegi i znalazłem sprężyny i że są niby 50 mm niższe od seryjnych klient twierdzi że są firmy VA 29 968 ale to są raczej jakieś oznaczenia czy ktos może mi więcej na podstawie tego oznaczenia powiedzieć i czy można sprawdzić ile będą niższe od seryjnych.


Wydaje mi się że to są springi H&R

VA jest to oznaczenie bodajże że to są przednie :)
Zapytaj się czy na wszystkich są oznaczenia VA czy nie ma np HA :)

#68 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2010 - 19:12

klient twierdzi że są firmy VA 29 968

VA znaczy Vorne Achse, czyli Oś przednia i numer katalogowy. Wytłumacz mu to i niech lepiej się przyglądnie tym sprężynom.

#69 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 stycznia 2010 - 19:15

Głowy nie dam uciąć mówiąc że to są H&R ale jak kupowałem swoje KONI to miałem właśnie propozycje...i podobne numery były....tamte obniżały -30mm/-40mm :)

#70 OFFLINE   sznyro

sznyro
  • 94 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 17 stycznia 2010 - 19:36

http://www.allegro.p...m882535793.html
tak Michał miałeś racje to samo jest na tej aukcji
tylko tamte są bardziej pordzewiałe i się zastanawiam cz będą jeszcze dobre

Jest różnica miedzy sprężynami b a b fl

#71 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 stycznia 2010 - 20:07

Nie ma różnicy między B a BFl ;)

#72 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 stycznia 2010 - 20:39

Nie ma różnicy między B a BFl ;)


Sprężyny do omegi są inne do sedana i inne do kombi bez względu jak to kolega napisał czy b czy bfl (prawdopodobnie tylko tył bo przód raczej to samo ale głowy nie dam) oraz drugie kryterium to: silniki benzynowe czterocylindrowe (czyli 2,0 i 2,2)albo wszystkie diesle razem z v6 (bez względu czy 2.0dti czy 3,2v6)

#73 OFFLINE   sznyro

sznyro
  • 94 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 18 stycznia 2010 - 13:30

czyli szukać sprężyn os 2.0. Bo mam dylemat mam sprężyny które były na 2.0 za 250zł i za 180zł ale były na 2.5 v6.I mam dylemat.

#74 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 18 stycznia 2010 - 13:40

Musisz sprawdzić oznaczenia. W 2.5 mogły być springi od 2.0 (siedzi wtedy troche za nisko), ale jeśli to od V6 to przód będziesz miał wyżej niż chcesz bo masz lżejszy silnik.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#75 OFFLINE   sznyro

sznyro
  • 94 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 18 stycznia 2010 - 14:03

po czym poznać czy sprężyny są do 2.0 czy do v bo na obu kompletach widnieje ten sam symbol VA 29 968

W takim bądź razie sprężyny od(2.0,2.2) różnią się od (2.3,3.0,2.5td) wysokością czy właściwościami.?

#76 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2010 - 22:24

Witam wszystkich. Odgrzebie trochę temat, założyłem felgi Irmscher 18 na oponach Pirelli 225/40 no i na seryjnym zawieszeniu moim zdaniem nie wygląda źle ale obniżona wyglądałaby lepiej. Mam na oku sprężyny Irmscher dedykowane do V6. Irmscher obniża -30mm i tu pojawia się moje pytanie, ponieważ w aucie mam oryginalne amortyzatory które jak na razie się świetnie sprawują i nie chciałbym ich zmieniać. Czy takie zestawienie Irmscher sprężyny i orginalne amortyzatory ma jakiekolwiek szanse na powodzenie?

Nie zależy mi bardzo na sportowym wyglądzie bardziej zależy mi na komforcie i próbuje znaleźć kompromis. W bagażniku mam około 70kg sprzętu, dodatkowo butla gazowa pionowo w kole zapasowym (wchodzi 48 litrów LPG)

Czy komplet sprężyn Irmscher za 320zł z wysyłką jest opłacalny?

#77 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 maja 2010 - 22:38

Ja bym bral Weiteci... podobno bardziej komfortowe od Irmscherowych.

#78 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2010 - 22:42

Podejdą pod oryginalne amorki?

#79 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 maja 2010 - 22:44

Sypus mnie mowil, ze 30/30 i nie musialbym amorow zmieniac wiec ... :)
Do ciebie byloby cos takiego chyba >> http://cgi.ebay.de/W...=item53e124b18b
Nie wiem tylko, jaka roznica jest miedzy zoltymi a zielonymi Weitecami...

#80 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 20 maja 2010 - 00:09

ja mam żółte i wydaje mi sie że tylne mają bardzo maly skok kiedy auto jest na kołach zwoje sa bardzo zagęszczone od polowy widać to na zdjeciu Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us tu stoi na kobyłce.Standardowe bistainy na tyle polecialy momentalnie.Z przodu bilki jeszcze dają rade sprawdzane na przeglądzie