Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wyciecie katalizatorow


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
186 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   zibiviersen

zibiviersen
  • 1 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Niemcy

Napisany 30 kwietnia 2009 - 10:28

znawca się znalazł:D W każdym dieslu pozbawionym czujników spalin, wycięcie katalizatora przyczyni się do szybszego odprowadzenia spalin i wpłynie na sprawniejszą pracę turbosprężarki, a co za tym idzie zwiększenia osiągów!


to zalezy czy z turbem czy bez i czy kat jest zapchany czy nie jak jest zapchany to turbo dostaje cisnieniem zwrotnym chlopaki to jest bardzo zkomplikowany temat i lepiej nie podejmowac pochopnych decyzji pozdrawiam wszystkich

też słyszałem że nie jest to dobry pomysł, na pewno nie w TDI, po to jacyś goście siedzą, liczą i wymyślają jak ma działać katalizator tak by oczyszczał spaliny ale i nie zamulał auta, że nie ma sensu tego zmieniać, na pewno nie wtedy gdy nie jest to konieczne.


kazdy kat muli bryke kat wymyslili zieloni po to zeby na wolnych obrotach filtrowal w pewnej czesci spaliny przy podwyzszonych obrotach juz nie ma szans tylko dlawi pozdrawiam

#22 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2009 - 17:16

dużo informacji... ale powracając do tematu i do V6 w benzynie... tez mam problem bo czasem mi muli...no deptasz i czujesz że nie idzie, dopiero jak załapie 4000-4200 to pełne kopyto. Dziwne bo tylko czasem tak ma i bez żadnej reguły - no w sumie to głównie po spokojnej jeździe - jak przeganiam cały czas to igła może tez ma jakichś emerytometr :)

Próbowałem lepsze paliwo ( typu V-power ) - jak wszyscy wiedzą nic nie daje...pali nawet więcej różnicy zero.

Ciężko w moim przypadku o diagnozę bo check odkąd ją mam nie gaśnie( problemy z kablami od TC wywala mi go po załapaniu poślizgu ale to inny temat).. przeczyszczę przepływkę posprawdzam styki przeczyszczę EGR-a potem sprawdzę błędy. ale właśnie wracając do tematu... omka ma już ponad 200tyś przejechane nasuwa się mi myśl że może właśnie katalizatory już nie domagają i blokują spaliny co zamula silnik... czytałem kiedyś że jak się katalizator gościowi zatkał to mu rozwaliło silnik - a objawy właśnie zamulenia były; przegonił kluske i bum... może warto by było je usunąć..

a więc tak czyszczenie dolotu, kontrola kabli, recyrkulacja, kontrola błędów jak nic nie pomoże w ostateczności odchudzanie tłumika o katy... jest chociaż trochę sensu w tym co piszę?

ps. katy myślę lepiej będzie wypatroszyć bo jak by usunąć całe beczki to może być przypał na przeglądach no nie?

#23 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 18 maja 2009 - 18:06

co znaczy rozwaliło silnik na zapchanym kacie?? rozpadł sie na 3 częsci czy jak? ;)
ja jechałem 50km na zapchanym kacie i nic sie nie stało , poza tym że auto już nie miało siły ruszyć z miejsca max predkość to było 60km/h wiecej nie dało sie bujnąć :D

Nosek kup sobie tłumik w miejsce kata jak wywalasz i problem z głowy

i nie daj sie zrobić w konia, kumpel zostawił starego kata u tłumikarza bo przecież po co komu zepsuty? ja taki uszkodzony na allegro z calibry 16v za coś około 300zł sprzedalem , dokładnie juz nie pamietam

#24 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2009 - 18:33

no coś takiego nie wiem dokładnie muszę poszukać tego tekstu to podrzucę.. hehe stary kat jest na wagę złota! mój kuzyn jeździ z Brodnicy do Andrychowa (!!!) z katami. w Andrychowie jest gostek co wytapia z nich platyne płaci 250zł od ręki nie ważne jaki przyniesiesz.. zawsze można stare wyciąć dostać 500zł a za to kupić 2 tłumiki środkowe a i może na jakaś beczkę tylna zostanie:)

#25 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2009 - 18:40

a w układzie V licz zysk z Katów razy 2...Ja Sprzedałem przez allegro,dwa katy,aukcja trawała 15 minut...wszelkie koszty sie zwróciły...

#26 OFFLINE   alonzoo

alonzoo

    Trike V6

  • 19 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: Elbląg

Napisany 17 czerwca 2009 - 19:05

Ja nie mam katów i bardzo ladnie chodzi
tnijcie panowie

#27 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2009 - 19:45

nie wiem jak V6 ale moja 2.0 bez kata paliła ponad 1.5 beni więcej poza tym ten polonezowski rezonans ....

#28 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2009 - 19:48

nie wiem jak V6 ale moja 2.0 bez kata paliła ponad 1.5 beni więcej poza tym ten polonezowski rezonans ....

w w v-ce wychodzi prawie razy 2 więc zysk szybko topnieje :)

#29 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 17 czerwca 2009 - 19:48

nie wiem jak V6 ale moja 2.0 bez kata paliła ponad 1.5 beni więcej poza tym ten polonezowski rezonans ....


dokładnie miałem identycznie, już nigdy nie zrobie takiej głupoty
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#30 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 17 czerwca 2009 - 20:01

dokładnie miałem identycznie, już nigdy nie zrobie takiej głupoty


I co masz teraz założone zamiast kata?

#31 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 czerwca 2009 - 20:01

A Ja mam pytanko względem tego kata. U mnie jak dodam gazu to jest taki metaliczny dzwięk, ale tylko jak dodam gazu. Czy to może koniec kata bo jak by był zapchany to gdzieś wyczytałem , że z wydechu wychodzi jakaś wata/wełna ? Prosze o info.

#32 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 17 czerwca 2009 - 20:07

Tzn,że prawdopodobnie masz już pustą puszkę po kacie,tak ja zresztą.....i koniecznie muszę coś zrobić z tym metalicznym rykiem:mad:

#33 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 17 czerwca 2009 - 20:09

Cytat:
Napisał Dany
dokładnie miałem identycznie, już nigdy nie zrobie takiej głupoty

I co masz teraz założone zamiast kata?



miałem długo strumienice, teraz mam założonego właśnie kata- nie jest pierwszej nowości - ale jest dużo lepiej.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#34 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 17 czerwca 2009 - 20:11

Podobno tłumiki AWG z alledrogo za 50 zeta dają radę...chyba spróbuje,bo wstyd tak jezdzic normalnie:(

#35 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 czerwca 2009 - 20:24

Tzn,że prawdopodobnie masz już pustą puszkę po kacie,tak ja zresztą.....i koniecznie muszę coś zrobić z tym metalicznym rykiem:mad:


Fenkju za info :D:cool:

#36 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 17 czerwca 2009 - 20:41

Podobno tłumiki AWG z alledrogo za 50 zeta dają radę...




yyy raczej nie, też dają mataliczny dzwięk
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#37 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 17 czerwca 2009 - 20:56

yyy raczej nie, też dają mataliczny dzwięk


A widzisz...thx za info,a wiesz to z autopsji? słyszałem też że wstawienie rury do katalizatorowej puszki pomaga

#38 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 17 czerwca 2009 - 21:05

A widzisz...thx za info,a wiesz to z autopsji? słyszałem też że wstawienie rury do katalizatorowej puszki pomaga


tak właśnie - to miałem, ładnie wygląda, pięknie się o tym mowi itd.a tak naprawde to siara.A odnośnie tej rury - być może to jest jakiś pomysł, może takiego dzwięku wkońcu już by nie było.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#39 OFFLINE   alonzoo

alonzoo

    Trike V6

  • 19 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: Elbląg

Napisany 17 czerwca 2009 - 22:45

moze problem jest w tym ze ja nie licze spalania
nawet nie moge bo nie mam licznika
:D:D:D:D

#40 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 17 czerwca 2009 - 22:56

ja mam zamontowany tłumik AWG za 50zł zamiast kata... co prawda w calibrze 16v ale to chyba bez różnicy :p
nie ma metalicznego dźwięku jak w polonezie... myśle że warto i w aucie sporo ciszej sie zrobiło